Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm a tanácsot; holnap este akkor mégiscsak kimegyek és megnézem magamnak, mekkora a motor... sajnos a kondin minden fel van tüntetve a kapacitáson kívül, úgyhogy nincs tippem; de a motornak megvan a teljesítménye; talán 5µF/100W vagy 70µF/LE váltással. De az lenne a legegyszerűbb, ha bevinném a Conradba a kondit és megmondanám, hogy ugyanebből kérek egy működőt.
Mégegyszer köszönöm.
Sziasztok!
Igen kezdő herkelő lévén bocsássátok meg sokak számára magától értetődő problémámat, de eredetileg kicsit más irányú ismeretekkel indultam a nagyvilágba... Tehát, valaki el tudná mondani, hogyan kössem be a 380-as dugómat, ami 16A, és 5 érintkezős? Egyébként kis barkácsgép motorját látnám el némi delejjel. Korábban gondoltam, hogy átalakítom 220-asra, de lebeszéltek, hogy úgy nagyon gyenge lenne. Előre is köszönöm a segítséget!
hello
Elvileg rá van irva a bekötési pontok mellé L1 L2 L3 a 3 fázis N nulla kék vezeték PE föld zöld/sárga
Köszönöm!
Igen, igazából a szín szerinti meghatározás volt a kulcs...
HY nekem van egy 3 fázisú motorom 6 kivezetéssel.A mellékelt képen léci nézzétek meg jó e a bekötés és ha rosz javítsátok
betűmagyarázat a rajzhoz: p=piros f=fekete s=sárga
Úgy nézem ez egy delta kapcsolású motor 230V-os bekötése akar lenni! Elméletileg műkxik a kapcsolás!
Ezer köszönet
ez egy betonkeverőn lesz de még egy hüje kérdés:a szinek is stimmelnek? Vagy elmondanád nekem hogy láttam már ojan motort ahol a kivezetések nem voltak szinekkel megkülömböztetve azt hogyan kell kimérni hogy hogyan kössem be?
A színek a tekercsek kivezetéseit jelölik!Amúgy nincs jelentősége csak a tekercselés utáni bekötéskor nem kell méregetni!Kimérni nagyon egyszerű amelyik két szál között pár Ohmot mérsz az egy tekercs kivezetése!
ok boocs hogy ijen értetlen vagyok akor ha jól veszem ki akkor mindig arra kell ügyelni (mint az általam mellékelt kapcsolásban is) hogy egy lekercs két kivezetését nehogy egymással kössem ösze(vagyis az azonos szinek nem kerülhetnek egymással öszekötésre)
Végre hozzáfértem a fűnyíróhoz ismét. A kondiról minden használható lekopott már, de a motoron eldugva fel voltak tűntetve a C_ü paraméterei. 400V, 12uF. Még jó, hogy nem vettem rá élből egy 100-ast, talán szénné is égette volna a motort
Valószínüleg De lehet,hogy el sem indolt volna vagy nagyon sántán forgott volna
Adott egy 380as 5,5kw 12 amperes motor ami "szakszerűen" be van kötve és levágja az összes ( 3) kismegszakítót mi lehet a baja?
Zárlatra gondoltam, de megnéztem hogy jól van-e bekötve a motor és jónak bizonyult. Füstös szaga sincs a motornak szerintem nincs leégve. A motor megindul kb 1/5 fordul szóval egyből levágja. Az gond lehet, hogy 3 kismegszakító közül az egyik 10A a másik 2 16A? Amúgy a 380 az egyik 16osra van kötve.
Segédfázis és a fázisjavító kondi be van kötve?
Szia !
Induláskor elég nagy áramot vesznek fel a háromfázisú motorok.A kismegszakitók ha lehet egyformák legyenek, (tehát mind a 3 db 16A-es legyen,)vagy lehetőleg olyan tipus amit egyszerre tudsz fel/lekapcsolni. Három kismegszaki külön nem valami szabályos. (gondold el,egyiket elfelejted lenyomni javitáskor, hogy csodálkozol ha kigyullad a szemöldököd) Viccet félretéve: új, jó minőségű 3-as kivitelű kismegszaki csere.(3x16A) A biztonsági/érintésvédelmi szabályokat pedig betartani!!! Üdv ! Luki
Hali. Csilagba vagy deltába kötötted? Nem mindegy! Üdv.
Szia !
Igazad van, ez is számit! Mirones, nézd meg hogy van kötve a motor! Ha 4 vezeték megy ki rá(3 db fázis+1 föld) akkor delta, ha 5 vezeték(3 db fázis, 1 nullavezető, 1 föld akkor csillag) Üdv ! Luki
A villanymotorok induláskor az üzemi áramuk 4-5 szörösét veszik fel, mert rövidzárból indul. Elöszőr a 10A-es biztit cseréld le 16A-osra (illene 3-as egységűt venni mert ha az egyik kapcsol le akkor kapcsolja a többit is). És amotort lágyindítással kellene indítani, vagy előtte egy medzag darabbal mozgásba kell hozi a forgórészt megfelelő irányba és utána ráadni a feszt, így kevesebb áramot fog felvenni amíg felpörög.
Ezzel nem egészen értek egyet.
Nulla semiképpen sem kell,akár csillagba,akár háromszögbe van kötve a motor,csak a fázisvezetők,és a védőföld. Mindenképpen csillagba legyen kötve a motor indításkor,aztán ha a motor tekercselése engedi(380/660V van ráírva az adattáblára)akkor felpörgés után átkapcsolható deltába.Ekkora motornál ez valószínűsíthető. Nézz utána a csillag-delta indításnak! Én személy szerint nem csodálkozom rajta,hogy egy 5,5kW-os motor indításakor leold a 16(10)Amperes kismegszakító,főleg ha terheléssel indul a motor,és az egyik kismegszakító 10 Amperes. Legyen a kismegszakítók mindegyike 16amperes,kösd a motort csillagba,próbáld meg terhelés nélkül elindítani,ha egyáltalán van rajta,aztán írd le mire jutottál. üdv.
Alapból a kompreszoron nincs semilyen kondi.
A biztosítékot az elmű fogja cserélni szerintem, mert csak ő teheti legálisan nem? 3 áramkőrre van a 3 biztosíték csak ha bekapcsolom a kompreszort levágja mind a 3at. Mi a különbség a csillag és a delta között számomra? A 6 kivezetés kettesével össze van kötve nemtudom ez melyik mert mindíg elfelejtem. Úgy volt, hogy elösször az ajzatba bedugtam a dugót lecsapta azt hidtem, hogy valami a kapcsolóval van baj ,mert egy 1979es ganz kapcsoló"szekrény" van a kompresszorra erősítve Ezért úgy döntöttem, hogy a nyomáskapcsolót meg az egészet kikerülve direktbe bekötöm a motort. Meg is történt és ugyanúgy lecsapta. Ezért kiderült számomra, hogy nem a kapcsoló a rossz hanem nem bírja a hálózat. Most attól tartok, hogy nem fogom tudni használni a gépet Csak ha 25amperes biztosíték lesz szerelve, de ahoz azt mondják ujra kell csinálni a hálózatot az meg egy vagyon
Persze hogy nincs rajta kondi.
A 6 kivezetés kettesével össze van kötve:deltában van a motorod. Üdv.
A téma címét javítom, mert nem 380 db. motor ügyében kell segítség, hanem egy db., 380 V-os motor ügyében.
Kérlek, legközelebb pontosabban fogalmazz! Köszi! Idézet: Az óráig az ő dolguk utána meg a tulajé, én így tudom. „A biztosítékot az elmű fogja cserélni szerintem, mert csak ő teheti legálisan nem?”
Szia !
Deltánál nem kell a nulla,csillagnál pedig ugye a közös pont eleve nulla,szóval ha nincs bekötve akkor is műxik a dolog. Üdv ! Luki
hi!
megéri rászerelni egy motorvédőt 9-16A én is tettem a körfűrészemre 5,5Kw
Idézet: „Ezért úgy döntöttem, hogy a nyomáskapcsolót meg az egészet kikerülve direktbe bekötöm a motort. Meg is történt és ugyanúgy lecsapta. Ezért kiderült számomra, hogy nem a kapcsoló a rossz hanem nem bírja a hálózat. Most attól tartok, hogy nem fogom tudni használni a gépet” Ha ez neked "szakszerű" bekötés, akkor ne erőltesd a dolgot... Először is, saját tapasztalatból mondom, le kell ereszteni a nyomást a tartályból, majd jó nyomásmérő műszert kell felszerelni, hogy mindig látható legyen a nyomás értéke a tartályban. A nyomáskapcsolót valamilyen közepes állásba érdemes állítani, ha nem látható rajta a beállítandó érték. A kismegszakító mindegyike legyen legalább 16A értékű, és lomha típus. Üres tartállyal, ha a dugattyúk nincsenek beállva, indulnia kell a gépnek. :yes: Ha nem, akkor lehet csillagba kötve elindítani, majd készíteni kell hozzá csillag-delta kapcsolást. Amúgy a háromfázisú hálózat már évek óta 400V értékű, a háztartási egyfázis pedig 230V. Ja, és ha a motorod menetzárlatos, vagy tartályban túlnyomás van, a büdös életben nem fog elindulni... :nemtudom: Ha sikerül , akkor a nyomáskapcsolót állítsd 8 bar értékre, majd figyeld a nyomásmérőt, hogy milyen értéknél áll le a gép. Semmi esetre sem szabad a tartályt a megengedett értéken felül megnyomatni.
Nem az én kötésem a szakszerű hanem amivel eredetileg volt!
A tartályban nulla a nyomás amúgy egy teljesen gyári cucc tehát semmi home made! Ezért van nyomásmérő is és minden be van rajta állítva. A dugatyúk jók cseréltem benne olajat tuti nincs beállva!
Mi az a lomha típus?
Ha 10es biztosítékot kicserélem 16osra és nem szólok az elműnek az nem baj? Én mintha az üzletszabájzatban azt olvastam volna, hogy azért bünti jár! Ja még azt akarom mondani shacklight-nek, hogy csak próba képpen kötöttem be direktbe a motort, hogy lássam mi a baj. Eszem ágában nem lenne nyomáskapcsoló nélkül üzemeltetni a keterét!
Egy három fázisúmotornak három fázis kell semmi más. Afórumtársak egy része keveri a háromfáis és egyfázis jelentését! Nézdmeg csillagba vagy deltába van kötve,valamint mi van a motora irva!Ennek ismeretében a problémádat megoldjuk. üdv. májkrobi.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |