Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   45 / 166
(#) csaba1979 válasza mazsi258 hozzászólására (») Feb 8, 2011 /
 
Szia mazsi258!

Bocs hogy csak most írok de nagyon sokat dolgozom.Azt megköszönöm megnézem de azért leírom a vezeték színeket neked,hátha könnyebb.

V.E.T. SW nincs benne csatlakozó
V.E.T.
GND

3 LOCK nincs benne csatlakozó
2 +12V
1 UNLOCK

11 LED szürke
10 S.D. fehér
9 SIREN rózsaszín
8 +12V piros
7 ACC citromsárga
6 GND fekete
5 NO- sötétkék
4 NO+ lila
3 M/D zöld
2 P.L. narancssárga
1 H/T kék-fehér csíkkal benne

Ha ez többet segít neked akkor nagyon megköszönném. Sikerült küldenem ide is.Az elöbb valami miatt nem tudtam.
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 10, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!

Van egy Enforce E-100B riasztóm. Nekem felesleges a riasztó. Arra lennék kíváncsi, hogy valahogy át-e lehet alakítani, hogy vezéreljen 2 központi motort. Lényegében csak 2 kimeneti jel kéne valahogy, amit meg lehet különböztetni. Van valakinek erre valamilyen ötlete? Előre is köszönöm!

Közben gondolkoztam. Index villogtatás tudná zárni, ez egy jelnek jó is. Már csak egy nyitás kéne!
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Szinte minden riasztó tud központi zár vezérlést. A régebbieken 2 kimenet szokott lenni, negaív kimenetek a nyitásnak ill. zárásnak. Újabban 6 kimenet van, ez szabadon variálható.
(#) Inhouse válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 10, 2011 /
 
Áááá...kicsit szét kellene nézned, mielőtt kérdezel...

Idézet:
„A KÖZPONTI ZÁR VEZÉRLÉSE - 3 PÓLUSÚ CSATLAKOZÓ
Ez a csatlakozó a meglévô központi zár reléinek vezérlésére szolgál. A nyitott kollektoros (OC) kimenet a legtöbb relé meghúzását biztosítja. A zár nyitásakor az UNLOCK, záráskor a LOCK kimenet kapcsolódik 0,7 (3,5) másodpercig a test felé.
NE KÖSSE EZEKET A VEZETÉKEKET KÖZVETLENÜL A KÖZPONTI ZÁR MŰKÖDTETÔ MOTORAIHOZ, MERT EZ BIZTOSAN A KÖZPONT MEGHIBÁSODÁSÁHOZ VEZET.
Az installálás nagyban függ az alkalmazott központi zár típusától. A legtöbb esetben külön relé modul alkalmazására van szükség (SECO-LARM SR-5201-RMB).”


A google egyből talál hozzá magyar nyelvű beszerelési leírást. Van benne kimenet erre, nem tud közvetlenül motorokat hajtani, de 2 relé és már igen. De ha már 2 relé, akkor kell hozzá még egy félmarék olcsó alkatrész és egy komplett kp zár vezérlőt építesz, ami alapból tudja az 5 vezetékes motorokon keresztül az ajtózárást, az Enforcerrel pedig a távirányítottat...

Üdv
Inhouse
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 11, 2011 /
 
Üdv! Jogos a két pont! Elnézést. Elsőre találtam egy leírást, és abban nem volt egy szó sem a 3 pólusú csatlakozóról. Tovább meg nem kerestem, azt hittem ennyi van hozzá Azért köszi a türelmet!
(#) Zoli049 hozzászólása Feb 11, 2011 /
 
Sziasztok!

A régi Trax Silver Light 2 bekötése már tárgytalan, mert ott valami a PIC-ben történt... Kakukk... :no:

Nincs valakinek egy alap, használt riasztója? Elvárás: ajtónyitás(ok)(-), belső védelem (mikrofon), sziréna és valami fényvezérlés kimenet és persze egy bekötési.

Köszönöm!

gal.gal@freemail.hu
(#) Inhouse válasza Zoli049 hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Esetleg itt kicsit visszább, CsemanAttila-nak...

Üdv
Inhouse
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 14, 2011 /
 
Üdv!

Megvan a 3 pólusú csatlakozó a központihoz. A gond az, hogy nincs 5 szálas motorom, viszont van 8db 2 szálas motor. Gondolkoztam, és a végére az jött ki, hogy 4 relével tudnám vezérelni a nyitást és a zárást. Felteszek egy móricka rajzot, megnézné valaki, hogy van e egyszerűbb megoldása, illetve, hogy az általam kigondolt kapcsolás életképes lenne-e. Előre is köszönöm! Remélem el lehet majd igazodni a rajzon.
(#) vovozs válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Bővebben: Link :guluszem1:


Neked nem egy váltott polaritásu vezérlés kell... egy zárra két motort akarsz kötni? Enforcernél a három szálon van egy +12v 500ma terhelésű a rellék behuzótekercseinek a másik kettő meg egy egy-egy impulzus nyitásra zárásra.

kp.jpg
    
(#) akos70 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 14, 2011 /
 
Huuu.. Nem lenne egyszerűbb befektetni egy 5vezetékes motorba? Kerül még 1000Ft-ba is.
Amúgy a Fordokban elég szorosan működik a zárreteszelés, és többnyire bovdenes, nem rudazatos, macerás lehet az univerzális motorral összehozni.
(#) Inhouse válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 15, 2011 /
 
Huuhhh...ez nem semmi...

Vovozs lerajzolta, hogy mi kell hozzá ahhoz, hogy zár állapotától függetlenül a riasztó vezérelhesse a motorokat. A kimenetnek el kell bírnia a reléket...
Ha azt akarod, hogy ajtókapcsolóra és kulcsra is menjen, akkor kell egy pár alkatrész még hozzá, de nagyon egyszerű...

a legegyszerűbb kp zár vezérlő

Persze a bal elsőbe kell hozzá egy 5 vezetékes motor!

Üdv
Inhouse
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 15, 2011 / 1
 
Üdv!

Vovozs: Nem, egy zár egy motor. Csak én így fordítottam polaritást. Értem a rajzod, csak ahoz 5 lábú relé kell, nekem meg csak 4 lábú van. Egyenlőre nem ez a legfontosabb a kocsin, így nem akarok hozzá venni semmit, ami van itthon az megy be. De köszi a rajzot, idővel ez fog bekerülni!

Akos70: Egyszerűbb lenne egy 5 szálas, de ahogy fent is írtam nem ez a legfontosabb. Zár az rudazatos, tegnap darabokra szedtem az egészet, pucolás, zsírozás, oljazoás, beállítás és olyan lett mint forró kés a vajban. Motorok már bent vannak, és le is vannak tesztelve, simán működik minden.

Inhouse: Lehet, hogy az a legegyszerűbb, de nekem bonyolultnak tünik Majd tanulmányozom még, de így hirtelen nem tudok kiigazodni rajta!

Köszönöm Mindenkinek a segítséget!
(#) Inhouse válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 15, 2011 /
 
A te rajzod nem jó, csak 2 relé fog bármit is csinálni, mivel a másik kettő behúzótekercsének csak az egyik fele van bekötve...sőt akkor sem fog semmi történni, mivel az érintkezőiknek is csak a fele van bekötve...amúgy is "érdekes" rajz...

Talán inkább így, mint a mellékletben...
A kimenetnek el kell bírnia 2 relét egyszerre! A biztosítékot ne hagyd le, 15A-es szokott lenni...és még így sem biztos, hogy jó lesz, mivel lehet, hogy van annak is szerepe, az értelemszerűségen kívül, hogy váltóérintkezővel vannak ezek egyébként megoldva...mivel az impulzus lejárta után rövidre zárja a motort, így fékezve azt, ez meg így nem fogja, a motor kapcsai nyugalmi helyzetben szabadon vannak...

Üdv
Inhouse

agykp.gif
    
(#) CsemanAttila válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Üdv! Valóban lemaradt a 2 behúzótekercsről a +12, de a többi be van kötve, azért írtam oda, hogy majd mit fog kapcsolni, testet vagy +12-őt.

Elhiszem, hogy agyament a kapcsolás, és azt is elhiszem, hogy 2 5 lábú relével, meg 1 5szálas motorral egyszerűbb lenne, de mivel jelenleg munkanélküli vagyok, így jobban örültem egy agyament kapcsolásnak, amit konkrétan 0 forintból raktam össze.......
(#) Inhouse válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Elég nagy gond, ha egy 4 relés rajzról lemarad a fele összekötés, és alul a motornál 2 pár vezeték van...

Egyébként jó, hogy elfoglalod magad. Szóval jó lett?

Üdv
Inhouse
(#) CsemanAttila válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Igen működik a vezérlés. Csak a riasztóval van valami, mikor olyanja van, akkor egymás után kétszer akar zárni.
(#) Inhouse válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 16, 2011 /
 
Azt nem tudom miért van, de az általam linkelt egyszerű vezérlővel ezt ki tudnád küszöbölni, mivel ott nem enged zárni, ha zárva van és fordítva...

Üdv
Inhouse
(#) kotama hozzászólása Feb 24, 2011 /
 
Sziasztok

Vásároltam egy riasztót és szeretném holnap beszerelni ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem.Csatolok egy képet (sajnos nem tudtam gifbe szkennelni) a bekötésről, végigmennék a színeken (fentről lefelé) és ami nem tiszta kérdeznék.
Segítségetek előre is köszönöm.
-Kapcsoló (ilyet nem vettem hozzá)
-Törlés kapcsoló (tiszta)
-Led (tiszta)
-Piros (van az autóba 4 elektromos ablak,akkor ezt be kell kötnöm vagy ez csak akkor fontos ha ablakemelő modul is van ami riasztásra felhúzza?)
-Kék/fekete (mi az oldalajtó? ez más mint a központi zár?)
-Kék (lásd előző)
-Sárga (ez okozza a legnagyobb fejtörést,ezt mire,hova kössem?)
-Fehér (ezt gondolom gyújtásra)
-Narancs (tiszta)
-Uh-s érzékelőm nincs
-Ütésérzékelő (tiszta)
-Barna (tiszta)
-Barna (tiszta)
-Zöld (ide gondolom külön relé kellene)
-Piros (ezt gondolom a motortérbe kell kivinni)
-Fekete (lásd előbb)
-Rózsaszín (tiszta)
Központi zár már más téma,holnap kiderül mire jutok vele. Ami még nem világos hogy kaptam egy indításgátló relét is,ezt muszáj beszerelni vagy ki lehet hagyni? Ha muszáj akkor hogy kell bekötni,mert ez nincs a leírásban.
Üdv!

alarm 001.jpg
    
(#) mazsi258 válasza kotama hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Szia.
Az el. ablakemelőt akkor kell bekötni ha van modul. Az oldalajtó amin beszállsz. Elvileg a kék kell neked. A sárgát a gyújtásnál kell megszakítani, ami az önindító reléhez megy és közbe iktatni a relét amit kaptál. A fehért szintén a gyújtásnál egy olyan pontra, ha ráadod akkor van rajta +12V. A zöld a csomagtérnél lévő elektromos nyitást vezérelné, de ehhez kell külön nyitó motor vagy valami ami kinyitja. Piros az állandó plusz, fekete a test. A relét amit kaptál érdemes szerintem bekötni, de ezt eldöntheted. Bekötéshez teszek fel rajzot.
Üdv Jani
(#) kotama válasza mazsi258 hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Köszönöm a gyors választ!
A relé bekötés rajzod nagyon jó és érthető,amit nem értek benne hogy a 30,86 -ról induló kábeleket ugyanoda kell kötni? Szerintem kihagyom a beszerelésből,ebben az esetben a sárga vezetéket nem kell bekötnöm ha jól értem.
Szerinted befolyásol bármit is a bekötésekben ha most is van az autóban távirányítós kp. zár?(nem tudom hogy gyári-e)
(#) kotama hozzászólása Feb 25, 2011 /
 
Közben lenne még egy kérdésem,most a kp. zárral kapcsolatban.Az autóval kapcsolatban (Ford Explorer) azt sikerült kideríteni hogy "reverse polarity" a bekötése,illetve van ahol negatív triggernek írják.Ebben az esetben jó ha így kötöm be?
narancs: cut
fehér: door lock (-)
sárga: föld
narancs/fekete: cut
fehér/fekete: door unlock (-)
sárga/fekete: föld
Az autónak az oldalajtó kioldója pozitív így gondolom ezt a riasztónak a kék/fekete (+) részével kell bekötnöm.
(#) Inhouse válasza kotama hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Én nem szeretem ezt a fajta (a többit sem igazán) gyújtástiltást...
Megszakítasz egy pontot, hogy ne indíthasson...ki? Akinél kulcs van? Nem...elvileg nem lehet nála, mert ő a raboló, tehát babrálni fog a gyújtással...és nem fogja észrevenni a megszakítást? Nem fogja kapásból átkötni? Szerintem ezzel csak plusz munkát csinál az ember magának, nameg későbbi hibalehetőséget, rosszabb esetben pedig komolyabb hibát...

A kp zárnak és az ajtónyitás érzékelőnek jónak kell így lennie.

Az a csomagtartó telep plussz áramforrás lenne?

Üdv
Inhouse
(#) kotama válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Szia Inhouse!

Köszönöm a reagálást a kp.zárral kapcsolatban,nemsokára kiderül hogy jó-e,de megnyugtató hogy Te mint szakértő azt mondod működnie kell.A gyújtásletiltásnál mire gondolsz?A relére amit nem szeretnék bekötni(sárga -)?Az utolsó kérdésedre a válasz hogy van egy zöld (+) ami a csomagtartóhoz mehet,de gondolom ennek más is kéne hogy nyissa a tetőt,úgyhogy ezt sem kötöm be,vagy nem erre gondoltál?
Ja igen,mégegy dolog,okozhat bármiféle károsodást ha mégse így kell bekötni a kp.zárat?
(#) kotama hozzászólása Feb 25, 2011 /
 
Bekötöttem a riasztót,a sziréna,jelzés,ütésérzékelés működik,a központi zár nyitás zárás nem.Próbáltam többféle bekötést, negatív pozitív vezérlést,de egyik sem hozott sikert.A gyári központi zár távirányítója ugyanugy nyitja,zárja mint eddig.
(#) mazsi258 válasza kotama hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Szia.
Megmondom őszintén én nem értek az elektromos kp. zár vezérléshez, de a razon szerintem elég egyértelmű. Ebben a kérdésben ajánlom Inhouse-t és persze a többieket is. A relét pedig igen össze kell kötni a 30 és 86 lábakat és úgy megy tovább a gyújtáskapcsoló felé. Szerintem célszerű bekötni, de ez embere válogatja. Ha már van, akkor miért ne. A távirányítós kp. zárat pedig célszerű a riasztóval vezérelni, mert elég furcsán veszi ki magát két távirányító. de ez is mint minden más csak rajtad múlik. Az oldalajtóval kapcsolatban peedig nem biztos hogy plusszos, mert engem is megvezetett az izzón vissza folyó áram és azt hittem de itt felvilágosítottak. Célszerű egy keresőlámpát 'építeni' (egy 12V-os izzó rajta 2 db vezeték) és azzal ellenőrizni. Ja és még nem árt minden ajtótól, motortetőtől, csom. tartótól jövő vezetékre sorba kötni egy-egy diódát. Ez meggátolja, hogy esetleg visszafele folyjon az áram és nem hülyül meg a riasztó. 1N4007-es a legalkalmasabb de jó kisebb és nagyobb is. Amilyen van otthon.
Jó barkácsolást és sok türelmet nem egy fél órás művelet lesz.
(#) mazsi258 válasza mazsi258 hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Amúgy ha visszább olvasgatsz szinte minden kérdésre lesz válasz. Kicsit keresgélj, ajánlom azokat ahol nekem is segítettek.
Üdv Jani.
(#) kotama válasza mazsi258 hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Köszönöm, az autóhoz letöltöttem egy leírást ott + nak írják az oldalajtó kioldót.A fórumot végigolvastam már tegnap mielőtt kérdeztem volna,de nem találtam megoldást erre.
(#) Inhouse válasza kotama hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Nem tudom, hogy hova kötötted...?
Meg kell keresni a bal első ajtónál az 5 vezetékes motor mikrokapcsolóinak a szálait. Ott már el kell dőljön, hogy mit kapcsol. Egy izzós próbalámpával kipróbálható, ha pl. testet kapcsol, akkor az izzón keresztül azt kell neki adni. Az egyik pontra érintve zárni, a másikra nyitni fog. Erre kell kötni a riasztó megfelelő szálait.

A gyújtástiltásra értettem, szerintem nincs sok értelme, nem szoktam bekötni.
A többi relét is lehagyhatod, ha nem akarod.

Üdv
Inhouse
(#) kotama válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Emlékeim szerint 2 vezetékes a motor az ajtóban,de utána járok.
(#) Inhouse válasza kotama hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Ha zárod a bal első ajtót kézzel (kulccsal vagy belülről gombbal), záródik a többi?

Üdv
Inhouse
Következő: »»   45 / 166
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem