Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Te nem MPLAB-ban programoztad a Pic-et?
mint írtam CCS C-ben. ASM nem nagyon megy. CCS pedig szimaptikusabb volt mint a microchip c De ha kell a generált ASM kódot is tudom csatolni
Közben csinálom a rajzot. Lustaságból nem szoktam az ellnállások és egyéb értékeket beállítani, az úgyis fejben van, hogy hova mi kell
Oké.és azt a ASM kódot is tudnád csatolni?
És ezt a PIC-t használod?PIC18F452
Kapcsolási rajz és generált ASM kód csatolva.
16F628-ra van a program
Esetleg nyáktervet is tudnál csatolni?
Es akkor ittmivel van megoldva a megállás?
Az a kapcsolási rajzhoz még hozzátartozik, hogy ez egy prototípus, ezért van rajta ennyi státusz kimenet. Stabil 5V-ot pedig külső tápról kap, így a kapcsolási rajzon nincs rajt a stabilizátor, csak a szűrő és puffer kondi valamint egy fordított polaritás elleni védelem
Kedves tomasz85,
Azt írtad szakdolgozatot szeretnél készíteni belőle. Igaz én ilyesmit elektronikai témában nem csináltam, csak programozási témában, de úgy látom hogy eléggé tanácstalan vagy az ügyben. kaptál egy elvi program leírást, hogy hogyan működik a vezérlő. Kaptál egy kész programot hogy el tudd képzelni az egészet egybe. Kaptál egy kapcsolási rajzot, hogy hogyan valósítottam én meg. Ha tervezel egy áramkört, amit nem a fiókból szeretnél összedobni, akkor végig kell gondolni hogy hova milyen alkatrész kell. Itt olyan dolgokra gondolok, hogy mekkora teljesítményt kell kibírnia egy adott alkatrésznek. Mennyi IO kell a PIC-re. Mekkora programot szeretnél beletölteni, stb. Én azért a 16F628-at választottam, mert többet is szeretnék belőle készíteni és ez volt a legolcsóbb flash-es PIC a megfelelő számú IO-val. Gondolj bele hogy miket szeretnél megvalósítani és ahhoz mennyi IO kell. Mert nekem is van 8 státusz jelzőm, ami leginkább debug céllal került a panelra, mert maradt sok felesleges IO-m. A 18F452 szerintem túl nagy egy ilyen feladatra. Szakdolgozathoz meg szerintem egy PIC-es kapunyitó relével eléggé kevéske. Akkor már inkább fejeld meg egy FET-es H-híddal, teljesítményfelvétel figyelő áramkörrel, fotoellenállásos világítás kapcsolóval. Egy ilyen feladatot PIC-cel megoldani kb annyi mint összedobni egy futófényt
nem bántani akartalak, csak ha szakdolgozatod lesz, akkor Te csináld meg, Te tervezd meg és ne olyan alkatrészekből ami épp van otthon, hanem olyanokkal amilyeneket az áramköröd megkíván. Nekem is volt otthon 18-as szériából sok IC-m, 16F877-esek és még USB-s 18F4550 is, de azok ide túl nagyok. Mit csináljak a maradék 20 IOval? Ilyen célra miért rakjak bele egy 1500Ft-os IC-t?
Keress támpontokat, nézz körbe mások hogyan oldották meg és az alapján elindulhatsz egy saját úton. Aztán találj ki olyan funkciókat amik miatt a tied jobb lesz mint a többi home made megoldás és a gyári vezérlők.
Sziasztok
Összedobtam ezt az áram korlátozó kapcsolást. Bővebben: Link Szépen dolgozik, de a következő problémával szembesültem: a motor induló árama kb akkora mint a zárlati árama. Szóval induláskor rögtön lekapcsol. Nem tudom úgy beállítani hogy csak akkor kapcsoljon ha megszorul. Erre kellene valami megoldás. Esetleg valami lágy indító kapcsolás.
22µF -ot raktam bele, király lett. Köszi
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Az utcára néző szárnyas kaput szeretném távolabbról kinyithatóvá tenni. Nem kényelmességi szempontból, hanem szűk az utca ahonnan be lehet állni és elég nagy a forgalom rajta. /szóval megállni ott nem igen lehet, hogy kinyissa az ember a kaput/ Viszont több tizezer forinért nem tudnék venni motort és automatikát. A kapu kicsit befele lejthet mivel ha az alján található reteszt megemelem, felhúzom akkor magától kinyílik teljesen. Szóval ha valahogy ezt meglehetne oldani, hogy reteszt távolról gombnyomásra felhúzható legyen akkor már "tökéletes" lenne a dolog. Hisz később beállás után már hagyományosan kézzel becsukni nem probléma. Mit javasoltok? Hogy lehetne megoldani a dolgot? Sajnos nem vagyok jártas a témában... Köszönettel: Feri
Szia
Kell egy rf vevő (akár autórisztó) amivel kapcsolni tudsz egy relét, a relé meg kapcsolhatna egy ilyen ajtózárat A gond az, hogy nem hiszem, hogy túl időjárásálló lenne, jobb volna valami izmosabb szolenoid (önindítóból való) ami kiránt egy reteszt és már nyílik is az ajtó. üdv
Hát igen. Valami izmosabb retesz jobb lenne. A belinkelt zárral az a gond, hogy kell egy kis erőhatás 'kireteszelés' után, hogy a nyelv ki tudjon fordulni. Ha meg ez az erő fenn áll előtte is, akkor megszorul a retesz és nem tud kioldani. (gyakori hiba szoruló ajtóknál).
Helló nekem egy ford escort csomagtartó zár van felszerelve és jól bevált erő alatt is nyílik .
Köszi. Hát jókat írtatok, de nekem a lehető legegyszerűbben kivitelezhető megoldás kellene. /pl. csomagtartó záras/
Nem vagyok egy műszaki beállítottság, de ha nincs a közelben 220 V akkor mivel üzemeltethető a dolog? Jó lenne ha az rf adó és vevő egy és ugyanaz lenne. PL. központi záras megoldás működhet szerintetek? Köszönöm.
:eek2:
Azta! Milyen megoldás! De ha működik, akkor működik
A választott módszer, kicsit a kapu képességeinek is a függvénye.
Mert ha minden télen a fagy miatt elmászik a kapu 3-4 mm-t akkor erre is gondolni kell. Mind a szolenoidos, a központizáras módszer viszonylag nagy áramfelvétellel jár (4-5 A minimum) igaz csak pillanatnyi, nagy puffer használata javasolt a tápban. Ha nincs 220V az gáz, mert csak pusztán akkuról nem lesz túl életképes a dolog. Üdv
Üdv mindenkinek
Építettem én is egy kapunyitót. A fogasléc L vasra ragasztott és csavarozott bordás szíj, a fogaskerék főtengely végi vezérlést hajtó fogaskerék. A motor Lada ablaktörlőmotor. A vezérlés egy távirányító modul meg pár relé és két vég kapcsoló nincs túl bonyolítva, ez bent van a garázsba csak motor van kint így ha nagy eső van akkor sincs semmi baj. Teszek pár képet hátha valaki tovább fejleszti vagy ötletet adok, még vannak apróságok amit meg kell csinálni de tökéletesen működik. A 4m kaput 19 s allat nyitja csukja.
Sziasztok!
Általában én jobban szeretem a gyári megoldásokat, mert könnyebb a pótlásuk. Természetesen az én megoldásom sem szokványos, mivel a gyári, napi 10-15 nyitás nekem kevés volt, ezért vettem két FAAC szárnyaskapu mozgató motort, ezek 2-300 nyitást is gond nélkül elviselnek. Vezérlésként egy Phoenixcontact nLC került beépítésre. A motorok 12V-osak ezért elég kardinális volt a kapcsoló relék tudása. A Findernek volt olyan reléje ami DC áramban is megfelelő. A 12V-os tápot jelenleg akkuról oldom meg - erről kb 2 hónapig mennek a motorok. Már beszereztem egy napkollektort és egy PB 137-et, így az akksi töltése is megoldható lesz. Két kérdés maradt nyitott számomra. 1.) Beépítettem az ELKOEP áramfigyelő reléjét, de sajnos nekem is az a tapasztalatom, hogy a motor indulóárama is képes leállítani a vezérlést. Most memória üzemmódban megy ugyan a kapuvezérlés, de azért építettem be az áramfigyelőket, hogy ha valakinek odaszurulna a karja stb. akkor meg tudjon állni a kapu. Lehet-e valamilyen trükköt bevetni szerintetek? Tudom, hogy vannak becsípődés figyelő sínek (Pepper-fuchs), csak kicsit húzós az ára. 2.) Ha a napelemet felszerelem és a PB 137-ről töltöm az akksit, akkor a motorok megindulásakor a PB137 tönkremehet, mert csak 1,5A-t tud, a motorok azonban akár 20A-t is képesek egy pillanatra felvenni. Gondoltam arra is, hogy egyszerűen egy relét építek be és ha a távirányítóról megérkezik a jel, leválasztom a töltést, majd 1-2 perc múlva visszaadom. Persze tetszene, valamilyen limiteres megoldás is. Mielőtt megkérdeznétek miért bonyolítottam így el: Az nLC alkalmazása miatt nem csak a kaput vezérlem egyetlen távirányítóval, hanem a betonba épített LED-eket és a kerti tavat, valamint a karácsonyfát is ) Ha kell 4-esével bővíthetem a be-kimeneteket és a vezérlés még így sem éri el a gyári árát. A napelem meg ajándék volt
Sziasztok.
Lenne itt egy nagy kérdés kérés. Nem tudna nekem valaki összerakni egy kapuvezérlőt??? Távirányitóm meg reléim megvannak azokat bele teszem én. Csak én nem tudok se PIC et se semit írni, vegy esetleg még érdekelne ha valaki tud nekem rajzot meg nyáktervet küldeni a nagy hoho rajzárol. 2 szárnyu kapurol lenne szó. Válaszokat előre is köszönöm. Üdv Polgiy
Sajnos a nyáktervet odaadtam évekkel ezelőtt valakinek és nem adta vissza. De nem olyan bonyolult megtervezni, próbáld meg, menni fog. De esély van arra is,hogy valaki jelentkezik mert hatan megépítették amiről én tudok.
Én egy kicsit bonyolítottam a nagy hoho kapcsolását saját igényeimhez, de ez csak egyszárnyú toló kapuhoz készült. Összeraktam működik!
Felteszem hátha valakinek megfelel. Két motor is ráköthető de akkor egyszerre mozog a kettő, és az első végállás kapcsoló lekapcsolja őket. Szóval szinkronban kell mozogjon a két szárny.
X1-1 vagy x1-2 -t egy pillanatra testre kapcsolod akkor lép egyet. /Nyit, stop , zár, stop./ Ezek közül az egyikre kötheted a végállás kapcsolót is. Az x1-5 és x1-6 pedig a távvezérlő bemenetek. Mindegy melyiket használod. Itt is testre kell kapcsolni csak logikai úton. Szóval ha relézett kimenete van a vevőnek , akkor vedd ki a relét és elé kösd. Amennyiben nem testet kapcsol az áramkör a relének, 1 tranzisztorral ki kell toldani.
Az x6-2 reset nekem az infra sorompóhoz kellett . Toló kapunál csak záráskor figyel és ha valami útban van, azonnal megáll. /resetel/ és így a következő lépés a nyitás. Szóval ha odaszorít valamit a kapu akkor mindig nyitó irányba indul újra és nem préseli oda még jobban.
Itt a fórumon írtam korábban is, hogy én is összeraktam relékkel a vezérlést, de csak piszkálta a fantáziámat, hogy kellene egy szebb megoldás.
Én az nlc helyett a siemens Logo!-t szemeltem ki. Ezzel van valakinek tapasztalata? |
Bejelentkezés
Hirdetés |