Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   32 / 293
(#) Malibu hozzászólása Feb 22, 2011 /
 
Sziasztok,
Vezérlőpaneleket javító kollégák segítségét szeretném kérni. Adott egy Honeywell CS0223E-LS vezérlő panel amin elfüstölt egy ellenállás amelyen keresztül a graetz híd kapja a 220-at. Az ellenáláson az első csík piros, 2 és 3 olvashatatlan, 4-ik arany(tűrés). Mekkora lehetett az értéke ? ( tized, egység vagy tízes nagyságrend)

Üdv Jenő
(#) mugab válasza Malibu hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Azt remélem tudod hogy nem lesz elég azt az ellenállást kicserélni? Ott valami még zárlatba ment ami miatt elfüstölt az ellenállás.
(Ha mögötte is 230-as dolgok vannak akkor biztosíték szerepe volt az ellenállásnak, ekkor szerintem a 20 ohm körüli fél wattos jó lehet )
(#) Malibu válasza mugab hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Tökéletesen igazad van, nem magától szok elmenni az elllenállás, meg lett terhelve a panel. A táp IC is zárlatos illetve a kis chopperen is látszik a terhelés. Időközben megtudtam, hogy 10 Ohm-os az ellenállás. Már nem is tudom érdemes vele foglakozni vagy rendeltessek újat.
(#) sárosi hozzászólása Feb 23, 2011 /
 
Szép napot mindenkinek!
Egy gázkazán Honeywell vezérlőpaneljének javításához szeretnék segítséget kérni. A gyújtótrafó primer oldala zárlatos lett. Sajnos a trafón csak vonalkódot találtam, ez alapján nem tudom keresni. Valószínű, hogy a Honeywell panelok legtöbbjén ilyen trafó van. Kérem aki tud valami beszerzési forrást, vagy bontott panelból van ilyen trafója,szívesen megvenném.Köszönettel: Sárosi
(#) tibibalogh520 válasza sárosi hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Szia!
Miből következtettél arra, hogy zárlatos lett?
Ezek nem közönséges 230V 50Hz-s trafók, tehát ne csodálkozz, ha a primeren nem a méretéhez társítható több száz ohm -os értéket mérsz!
(#) sárosi válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Az előzményhez tartozik, hogy a panelon az FSD 21o "elszállt", mérések után a trafóra következtettem, primer oldali ellenállása 0,0 ohm.
(#) frank tibor válasza sárosi hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Hello
A gyújtási kisérletet még zárlatos trafónál is kattogó hang kíséri. Ha ez nem halható nem is akar gyujtani. A jó trafó is Kb 0.1-0,2Ohm-os.
(#) sárosi válasza frank tibor hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Hello. Megmértem, tényleg ennyi a pr ellenállás. Kösz a felvilágosítást, tovább keresem a hibát.
(#) gazszeres válasza sárosi hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
A panelról van fotód?
(#) tibibalogh520 válasza sárosi hozzászólására (») Feb 23, 2011 /
 
Rendben, de azért ha meg találod, írd meg mi volt a "bűnös".
Én már találkoztam olyannal, hogy a kondit a trafóra "pukkasztgató" kis TO92 tokozású tirisztor volt hibás.
...de bármi előfordulhat.
(#) sárosi válasza gazszeres hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Itt küldöm a képet. A turbo relé ellenőrzésre kiforrasztva mivel akapcsolótáp csere után nem indult.(F 5 hiba) A sok SMD miatt nekem elég nehéz a hibakeresés.
(#) gazszeres válasza sárosi hozzászólására (») Feb 24, 2011 /
 
Sajnos ilyen panelem nincs, így nem is tudok érdemben megfelelő ötletet adni a javításra. Volt már ígéret, hogy küldenek javíthatatlannak minősített panelt, de nem jött meg. Ha bárkinél akadnak panelok, amikkel nem akar foglalkozni én szívesen elbajlódóm velük. Jelezzétek privátban.
(#) Raszy válasza gazszeres hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
Üdv !
Van egy-két panelom amin lehetne kísérletezni
Vegyük fel a kapcsolatot! Az én telefon számom 30/2775144
Szia
(#) Tuzsi válasza alek hozzászólására (») Feb 25, 2011 /
 
köszönöm Alek, hétvégén szétszedem, megnézem
(#) apóca6 válasza EgyGabor hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
Szevasz Egy Gábor.

Szerintem nézd meg a hőcserélőt, lenni kell rajta egy hőgombának ami ha túlmelegszik a hőcserélő ami a te esetedben előfordúlhatott mivel írod hogy elment a nyomás a rendszerből. Elvileg hőgombán van egy kis pöcök amit ha benyomsz akkor újból zárod a vezérlő áramkört.

Cső.
(#) apóca6 válasza Tuzsi hozzászólására (») Feb 26, 2011 /
 
Cső Tuzsi.

Nekem egy Sanier Duval kombi készülékem van.
Én igy jártam vele: Kezdetben csak párszor kellett a gyújtásnak próbálkoznia a láng begyújtásához majd később egyre gyakrabban és egy idő után már be sem kapcsolt. Átnéztem á-tól z-ig nem találtam semmit de nem hagyott nyugodni.
És rájöttem van ezekben egy lángőr nevezető kis anód ami a lángrózsa főlé van téve és a lángon keresztűl záródik egy áramkör, úgynevezett ionizált áramkör.
Noss mivel ez a lángban van ezért egy idő után oxidréteg keletkezik rajta ami miatt nem záródik az áramkör.
Ezt kell finom polír csiszolóvászonnal megtisztítani.
De lehet hogy neked kettő is van a készülékedben ebből a lángőrből mivel azt mondod ha a fűtés megy és meleg a renszer akkor van hogy elindúl.

Ha tudtam segíteni jelezd.

Hali.
(#) toro válasza EgyGabor hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Szia Egy Gábor!
A kazán jobb oldalán van a max. hőkapcsoló, ami túlfűtés esetén kiold. Ez akkor következik be, amikor kevés a víz a rendszerben vagy koszos a hőcserélő. Mindenképpen ellenőrizd a tágulási tartály nyomását is, vízmentes állapotban. :yes:
(#) toro válasza apóca6 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Csak egy ionikus elektróda van, a másik kettő adja a gyújtást! :yes:
(#) apóca6 válasza toro hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Üdv.

Abból gondolom, hogy kettő lángőr van benne mert a fűtése simán működik viszont a meleg víz fűtése nem, vagyis csak akkor, ha már a fűtés ment előtte.
Az az, ha egy lángőr van benne akkor a fűtése sem indulna el, de ha kettő lángőr van benne akkor viszont a fűtéskor bemelegszik a meleg víz lángőr és az oxidréteg berepedezése miatt záródni tud az áramkör és beindulhat a meleg víz fűtése is.

Az ionikus áramkör áramkör pedig negatív csatolású mivel a cirkó fémtestéhez fémesen van csatlakoztatva a gázrózsa.
A másik kettő pedig egy pár mert az egy szigetelt nagyfeszültségű kör része.

Hali.
(#) tamitsrob hozzászólása Feb 28, 2011 /
 
EURO CONDENS 25 F típúsú kazán leáll 52-es hibakóddal (általános elektronikus hiba) Már egy ideje nézegetem és megtaláltam a hibát csak nem tudom mi okozza!
Az egyik relé valamikor nem húz be! Mitől lehet ez?
Próbálkozzak relé cserével aztán hátha jó lesz?

EURO CONDENS 25 F vezérlőelektronikát hol és mennyiért lehet kapni?
(#) gazszeres válasza tamitsrob hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
A relék behúzását egy a relé primerjén lévő kondenzátor stabilizálja. Általában ez egy önjavító téglalap alakú kondi. Ha nem találod, talán segíthet ha felteszel egy fotót a panelról. Ha van ilyen panelom megkeresem rajta a hibát.
(#) tamitsrob válasza gazszeres hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Rendben ha tudsz nézz utána kérlek!
(#) gazszeres válasza apóca6 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
A logikai levezetés tökéletes˘De egyetlen cirkóban sincs két ionizációs lángőr. A három elektródás készülékekben kettő szikráztat egy pedig felügyel. Lehet, hogy lemaradtam milyen készülékről van szó? És mi a baja? A tapasztalat: ha csak fűtésre megy, beragadt egy mikro kapcsoló... De sajnos ismeretek hiányában csak ennyit tudok most segíteni.
(#) gazszeres válasza tamitsrob hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Kutya fülét! Sörözünk egy jóízűt a mondatod végén, de fotót azt nem látok. Rendben megkeresem, remélem meg is találom. Majd írok ha jutok valamire.
(#) gazszeres válasza gazszeres hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Kerestem a panelt, de úgy látszik a D-ÉG nem tette fel közhasználatra a panel típust. Csak a fotó és bízzunk benne, hogy van ilyen a birtokomban.
(#) Steve-Max válasza kapanyél hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Tisztelt kapanyél!

Arról se feledkezzünk meg, hogy a C-18-as kazán összes alkatrésze "fillérekért" beszerezhető (kivétel a kazán test és a szivattyú ~30-30 e Ft) bármelyik gázkészülék alkatrész boltban. A kazántest is többször tisztítható háztartási sósavval. Ellentétben a modern készülékekkel amiket csak szakszerviz, ill. a velük kapcsolatban álló készülék szerelők tudnak javítani, mert a gyártók még az alkatrész boltokba se szállítanak. Elég kellemetlen tud lenni télen mikor kijön a szerelő és azt mondja, hogy lesz alkatrész, kb. 2 hét mire megjön a gyártótól. Ráadásul a mai készülékeket nem is úgy gyártják, hogy érdemes legyen javítani. Tipikus példa erre a vízmelegítő. Amíg a FÉG V4-esben a vízházban kilukad a membrán vesz az ember 500 ft-ért és kicseréli, addig a Junkers, Vaillant stb. vízmelegítők vízháza fröccsöntött műanyag. Ott ha kiszakad a membrán kb 20e a csere. Ha az alkatrész árakat nézem akkor a vízház 20e, gázarmatúra 20e, kazántest 30e. Bármelyik gazdaságos boltban ezek a vízmelegítők komplett kb. 35-40e körül mennek. 5-6 év után falról leakaszt, kuka, másikat vesz. Bár ez a rövidke hozzászólásomnak semmi köze az elektronikához, de ezeket a készülékeket javítom, és amíg alkatrészt lehet venni a FÉG és CIRKO készülékekhez addig kár lecserélni.

üdv: S-M
(#) Steve-Max válasza Steve-Max hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Ja és a "C"-s kazánokhoz utókeringtetéses panel kb 5e körül lehet venni, de ha lefüstölt a panel akkor nagy hirtelen az is megoldás lehet, hogy ki kell dobni a panelt a vezérlődobozból, és mindent sorba kell kötni, 220, kazán termosztát, szoba termosztát, szivattyú, de ilyenkor nincs utókeringtetés. Kivéve a C-24, mert annak más a vezérlőpanelja, csak cserélhető, meg drága kb. 20e.
(#) mugab válasza Steve-Max hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Bocs, de én ezt a sósavas dolgot nem tartom jó eljárásnak. A foszfor és/vagy citromsavas tisztítás nem támadja meg a fémet, és ráadásul nem is tapad rá utánna annyira semmi (mivel nincs megmarva)...
(szerintem)
(#) imrea84 hozzászólása Márc 1, 2011 /
 
Üdv.
QUADRIGA T2/23 MFFI turbós gázkazánhoz keresek vezérlőpanelt. Ha valaki tud segíteni kérem írjon!

Előre is köszönöm!
(#) toro válasza imrea84 hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
Én most vettem 56.000.-Ft
Következő: »»   32 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem