Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
Vezérlőpaneleket javító kollégák segítségét szeretném kérni. Adott egy Honeywell CS0223E-LS vezérlő panel amin elfüstölt egy ellenállás amelyen keresztül a graetz híd kapja a 220-at. Az ellenáláson az első csík piros, 2 és 3 olvashatatlan, 4-ik arany(tűrés). Mekkora lehetett az értéke ? ( tized, egység vagy tízes nagyságrend) Üdv Jenő
Azt remélem tudod hogy nem lesz elég azt az ellenállást kicserélni? Ott valami még zárlatba ment ami miatt elfüstölt az ellenállás.
(Ha mögötte is 230-as dolgok vannak akkor biztosíték szerepe volt az ellenállásnak, ekkor szerintem a 20 ohm körüli fél wattos jó lehet )
Tökéletesen igazad van, nem magától szok elmenni az elllenállás, meg lett terhelve a panel. A táp IC is zárlatos illetve a kis chopperen is látszik a terhelés. Időközben megtudtam, hogy 10 Ohm-os az ellenállás. Már nem is tudom érdemes vele foglakozni vagy rendeltessek újat.
Szép napot mindenkinek!
Egy gázkazán Honeywell vezérlőpaneljének javításához szeretnék segítséget kérni. A gyújtótrafó primer oldala zárlatos lett. Sajnos a trafón csak vonalkódot találtam, ez alapján nem tudom keresni. Valószínű, hogy a Honeywell panelok legtöbbjén ilyen trafó van. Kérem aki tud valami beszerzési forrást, vagy bontott panelból van ilyen trafója,szívesen megvenném.Köszönettel: Sárosi
Szia!
Miből következtettél arra, hogy zárlatos lett? Ezek nem közönséges 230V 50Hz-s trafók, tehát ne csodálkozz, ha a primeren nem a méretéhez társítható több száz ohm -os értéket mérsz!
Az előzményhez tartozik, hogy a panelon az FSD 21o "elszállt", mérések után a trafóra következtettem, primer oldali ellenállása 0,0 ohm.
Hello
A gyújtási kisérletet még zárlatos trafónál is kattogó hang kíséri. Ha ez nem halható nem is akar gyujtani. A jó trafó is Kb 0.1-0,2Ohm-os.
Hello. Megmértem, tényleg ennyi a pr ellenállás. Kösz a felvilágosítást, tovább keresem a hibát.
Rendben, de azért ha meg találod, írd meg mi volt a "bűnös".
Én már találkoztam olyannal, hogy a kondit a trafóra "pukkasztgató" kis TO92 tokozású tirisztor volt hibás. ...de bármi előfordulhat.
Itt küldöm a képet. A turbo relé ellenőrzésre kiforrasztva mivel akapcsolótáp csere után nem indult.(F 5 hiba) A sok SMD miatt nekem elég nehéz a hibakeresés.
Sajnos ilyen panelem nincs, így nem is tudok érdemben megfelelő ötletet adni a javításra. Volt már ígéret, hogy küldenek javíthatatlannak minősített panelt, de nem jött meg. Ha bárkinél akadnak panelok, amikkel nem akar foglalkozni én szívesen elbajlódóm velük. Jelezzétek privátban.
Üdv !
Van egy-két panelom amin lehetne kísérletezni Vegyük fel a kapcsolatot! Az én telefon számom 30/2775144 Szia
köszönöm Alek, hétvégén szétszedem, megnézem
Szevasz Egy Gábor.
Szerintem nézd meg a hőcserélőt, lenni kell rajta egy hőgombának ami ha túlmelegszik a hőcserélő ami a te esetedben előfordúlhatott mivel írod hogy elment a nyomás a rendszerből. Elvileg hőgombán van egy kis pöcök amit ha benyomsz akkor újból zárod a vezérlő áramkört. Cső.
Cső Tuzsi.
Nekem egy Sanier Duval kombi készülékem van. Én igy jártam vele: Kezdetben csak párszor kellett a gyújtásnak próbálkoznia a láng begyújtásához majd később egyre gyakrabban és egy idő után már be sem kapcsolt. Átnéztem á-tól z-ig nem találtam semmit de nem hagyott nyugodni. És rájöttem van ezekben egy lángőr nevezető kis anód ami a lángrózsa főlé van téve és a lángon keresztűl záródik egy áramkör, úgynevezett ionizált áramkör. Noss mivel ez a lángban van ezért egy idő után oxidréteg keletkezik rajta ami miatt nem záródik az áramkör. Ezt kell finom polír csiszolóvászonnal megtisztítani. De lehet hogy neked kettő is van a készülékedben ebből a lángőrből mivel azt mondod ha a fűtés megy és meleg a renszer akkor van hogy elindúl. Ha tudtam segíteni jelezd. Hali.
Szia Egy Gábor!
A kazán jobb oldalán van a max. hőkapcsoló, ami túlfűtés esetén kiold. Ez akkor következik be, amikor kevés a víz a rendszerben vagy koszos a hőcserélő. Mindenképpen ellenőrizd a tágulási tartály nyomását is, vízmentes állapotban. :yes:
Csak egy ionikus elektróda van, a másik kettő adja a gyújtást! :yes:
Üdv.
Abból gondolom, hogy kettő lángőr van benne mert a fűtése simán működik viszont a meleg víz fűtése nem, vagyis csak akkor, ha már a fűtés ment előtte. Az az, ha egy lángőr van benne akkor a fűtése sem indulna el, de ha kettő lángőr van benne akkor viszont a fűtéskor bemelegszik a meleg víz lángőr és az oxidréteg berepedezése miatt záródni tud az áramkör és beindulhat a meleg víz fűtése is. Az ionikus áramkör áramkör pedig negatív csatolású mivel a cirkó fémtestéhez fémesen van csatlakoztatva a gázrózsa. A másik kettő pedig egy pár mert az egy szigetelt nagyfeszültségű kör része. Hali.
EURO CONDENS 25 F típúsú kazán leáll 52-es hibakóddal (általános elektronikus hiba) Már egy ideje nézegetem és megtaláltam a hibát csak nem tudom mi okozza!
Az egyik relé valamikor nem húz be! Mitől lehet ez? Próbálkozzak relé cserével aztán hátha jó lesz? EURO CONDENS 25 F vezérlőelektronikát hol és mennyiért lehet kapni?
A relék behúzását egy a relé primerjén lévő kondenzátor stabilizálja. Általában ez egy önjavító téglalap alakú kondi. Ha nem találod, talán segíthet ha felteszel egy fotót a panelról. Ha van ilyen panelom megkeresem rajta a hibát.
Rendben ha tudsz nézz utána kérlek!
A logikai levezetés tökéletes˘De egyetlen cirkóban sincs két ionizációs lángőr. A három elektródás készülékekben kettő szikráztat egy pedig felügyel. Lehet, hogy lemaradtam milyen készülékről van szó? És mi a baja? A tapasztalat: ha csak fűtésre megy, beragadt egy mikro kapcsoló... De sajnos ismeretek hiányában csak ennyit tudok most segíteni.
Kutya fülét! Sörözünk egy jóízűt a mondatod végén, de fotót azt nem látok. Rendben megkeresem, remélem meg is találom. Majd írok ha jutok valamire.
Kerestem a panelt, de úgy látszik a D-ÉG nem tette fel közhasználatra a panel típust. Csak a fotó és bízzunk benne, hogy van ilyen a birtokomban.
Tisztelt kapanyél!
Arról se feledkezzünk meg, hogy a C-18-as kazán összes alkatrésze "fillérekért" beszerezhető (kivétel a kazán test és a szivattyú ~30-30 e Ft) bármelyik gázkészülék alkatrész boltban. A kazántest is többször tisztítható háztartási sósavval. Ellentétben a modern készülékekkel amiket csak szakszerviz, ill. a velük kapcsolatban álló készülék szerelők tudnak javítani, mert a gyártók még az alkatrész boltokba se szállítanak. Elég kellemetlen tud lenni télen mikor kijön a szerelő és azt mondja, hogy lesz alkatrész, kb. 2 hét mire megjön a gyártótól. Ráadásul a mai készülékeket nem is úgy gyártják, hogy érdemes legyen javítani. Tipikus példa erre a vízmelegítő. Amíg a FÉG V4-esben a vízházban kilukad a membrán vesz az ember 500 ft-ért és kicseréli, addig a Junkers, Vaillant stb. vízmelegítők vízháza fröccsöntött műanyag. Ott ha kiszakad a membrán kb 20e a csere. Ha az alkatrész árakat nézem akkor a vízház 20e, gázarmatúra 20e, kazántest 30e. Bármelyik gazdaságos boltban ezek a vízmelegítők komplett kb. 35-40e körül mennek. 5-6 év után falról leakaszt, kuka, másikat vesz. Bár ez a rövidke hozzászólásomnak semmi köze az elektronikához, de ezeket a készülékeket javítom, és amíg alkatrészt lehet venni a FÉG és CIRKO készülékekhez addig kár lecserélni. üdv: S-M
Ja és a "C"-s kazánokhoz utókeringtetéses panel kb 5e körül lehet venni, de ha lefüstölt a panel akkor nagy hirtelen az is megoldás lehet, hogy ki kell dobni a panelt a vezérlődobozból, és mindent sorba kell kötni, 220, kazán termosztát, szoba termosztát, szivattyú, de ilyenkor nincs utókeringtetés. Kivéve a C-24, mert annak más a vezérlőpanelja, csak cserélhető, meg drága kb. 20e.
Bocs, de én ezt a sósavas dolgot nem tartom jó eljárásnak. A foszfor és/vagy citromsavas tisztítás nem támadja meg a fémet, és ráadásul nem is tapad rá utánna annyira semmi (mivel nincs megmarva)...
(szerintem)
Üdv.
QUADRIGA T2/23 MFFI turbós gázkazánhoz keresek vezérlőpanelt. Ha valaki tud segíteni kérem írjon! Előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |