Fórum témák
» Több friss téma |
Ezekhez mit szólsz?Bővebben: Link
![]()
Semmit, mert ha megnézed, oda lyukadsz ki, amit írtam címet. Furcsa. És nem értem.
Tech-mobile.hu -sok is árulták, de már ott sincs. ![]()
Ezt linkeltem, mind a kettő link ugyanarra a boltra mutat.
![]()
mesélnél még a saját konstrukciódrol?
egyébként váltónak a piv hajtás lenne a legjobb javarészt kombájnokba meg robogókba is ez van szépen fokozatosan vált csak az a baj hogy nem tudom hogyan lehetne összehoni a dolgokat hisz a robogóknál a nagy fordulatszámra regál :S
A mondatkezdő nagybetűkre. Nem olyan bonyolult.
Noss...akkor egyben új kérdést is feltennék...
Ha egy generátort pedáloznánk út közben azzal meg lehetne oldani a villanymotor táplálását? Vagy legalább némi visszatöltést nyerni?
Jahh akkor sajna nincs még motorom,
![]() Trabanté milyen lenne? (dinamo) egész tarbit öt rugóért már odaadnak bontásra.
Lehetne, de az átalakítási veszteségek miatt, többet kéne tekerni mint egy láncos bringát.
Ejha akkor azt hiszem sajnos maradni kell az akksinál...
Ui: csatlakoznék a hozzászóláshoz...szerinted a babetta vázhoz elég lenne egy trabant dinamó? Ugyan csak 200W de gondolom erős lehet....Igaz azt mondta "kisedison" hogy minimum 500w kellene a géphez.
A babetta váznak azért van ám súlya+a kerekek is vastagok (egy bringához képest).
Idézet: „Nekem van gyári 300 W os kisbringa,” Agymotoros??
Tehát hajtóműves? Milyen bringa ez?
![]()
Nem derül ki :no:
Agy(hub)motor az BLDC-s, volt régen olyan, ami hajtóműves, mit az akkus fúrókban van, nyomaték nővelős. ![]()
Na találtam egy kis porszívómotort itthon. 1000 W de de nem tudom ezzelmenne-e, hogyan tudnám, hogy ez soros-e?
![]()
Én egy 500w-s kézi fúrógépet találtam... azzal meg lehetne oldani? Vagy inkább ne agyaljak rajta?
Megnézed. Ha a forgórész sorba van kötve az állórésszel akkor soros, ha párhuzamosan akkor párhuzamos. De kedved szerint át is kötheted.
Idézet: „forgórésze a mágnes, míg az állórésze a tekercse . Gondolom szénkefés” Hát akkor soros motor, vagy pedig nem szénkefés, tehát BLDC, öreg szaki létedre ezt nem tudod ? Kicsit fura. Tegyél fel róla képet légy szíves.
Mivel porszívóból származott, és 1000 W -os, feltételezem hogy soros (univerzális) motor. Ugyanez a helyzet az 500 W -os fúrógép motorral. Egy baj van vele, hogy 230 V ról működnek. Az egyenfesz nem lenne probléma, de a feszültség igen.
Ha soros, és párhuzamosítja, csökkenhet a szükséges feszültség. Ki lehet próbálni, hogy mit teljesít. 12V-ról 100W-ra saccolom. Persze lehet nagyobb feszültségről is járatni. 36V-ról már elérné a 300W-ot.
Lehet hogy működne párhuzamosként, de a nyomatékkal biztosan problémák lennének. Párhuzamos motornak a nyomatékgörbéje eső típusú, míg a soros motornak növekvő. Hajtásnak a párhuzamos gerjesztésű motor csak állandó terhelésnél jó.
Fú de sok válasz jött,köszi szépen!
![]() Viszont közben rájöttem,hogy soros, addig-addig nézegettem, melyik vezeték hova megy... de elsőre valahogy belebonyolódtam. Most újra nekiülve egybőllejött,és ki is próbáltam kb 16 V egyenről, pörög... ![]() akkor ha 10 A-s akkuval nyomatnám, 48V az talán jó lesz, (csak rásegítés kell,) itt hogyan kell a teljesítményt (a leadottat) számolni? fele,háromnegyede a felvettnek? lesz mondjuk 240-360 W -om? ![]()
Ha feltételezzük, hogy a feszültségcsökkenéssel lineárisan változik, csökken az áram is, (ha az ellenállás nem változik, de ez így nem egészen igaz) akkor a feszültségnegyedére csökkentésével (55 V) a felvett áram is negyedére csökken, akkor a felvett teljesítmény 16 -od részére csökken. A leadott teljesítmény ennél a hatásfokkal kisebb. Nem biztos hogy így van, meg kellene mérni. A pontos számoláshoz meg kellene rajzolni a motor helygörbéjét, meg még egypár dolgot.
Hú akkor ez gáz lesz. Ha jólértelmezem, nagyvonalakban: 4,5 A-t vesz fel mivel 220V van ráírva,meg 1000 W.
Namármost n4k4m 48 V-m lenne, mert így tudnám a 12 V-os aksikat kötni. 48V az megint 4,5-ed része a 220 nak, azaz 4,5*4,5 azaz egy huszad részét tudnámkivenni az eredetiteljesítménynek,vagyis 50 Wattot. ![]() Keressek 2000-es motort? vagy miben találnék 48-V-ost? Vagy kisebb feszültségűt? ![]()
Ennek a motornak a teljesítménye nagyon messze van egy BLDC-hez képest
![]() Ez a motor átmenet a DC és BLDC között, működik bár gyenge és a szénkefét valószínű nagyon hamar megeszi, érdekes, köszi a képet :yes: . Érdemes lenne cserélni egy BLDC-re ![]()
Még áttekerni sem nagyon érdemes, mert ha a kapocsfeszültség kisebb, akkor a felvett áram nő. Pl. ha 500 W és 48 V, akkor az áramfelvétel 10.4 A, az 1000 W -os motor a hálózatból 4.5 A -t vesz fel. Nem biztos, hogy a kommutátor, és a keferendszer bírni fogja.
Üdv Köbzoli.
Nekem is van itthon ugyan az a fajta elektromos kerékpár javításra. Ez a fajta tényleg szénkefés motor, csak konstrukciós hibás. Nálam a vezérlőt lövi ki és a motorja is gyenge. Hiába raktam a vezérlőbe erősebb fetet, két méter után bezárlatosodott.
Mondjuk elég masszívnak nézett ki mindkettő (kommutátor, kefe) de már szétszedtem, így hogy nincs rá szükségem...
Azonban egy nagyobb porszívó jó lenne,mit gondoltok? 1500-2000 W? van valakinek? Amúgy felvetek egy gondolatot, de én biztos nem csinálom meg: Mi lenne, ha két motor hajtaná, mindkét keréken??? ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |