Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   54 / 229
(#) zolika60 válasza szabi83 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Ezekhez mit szólsz?Bővebben: Link
(#) zolika60 válasza szabi83 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Az bizony 40W sincs.
(#) szabi83 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Semmit, mert ha megnézed, oda lyukadsz ki, amit írtam címet. Furcsa. És nem értem.
Tech-mobile.hu -sok is árulták, de már ott sincs.
(#) zolika60 válasza szabi83 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Ez sem más?Bővebben: Link
Vagy ez?Bővebben: Link
(#) szabi83 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
Ezt linkeltem, mind a kettő link ugyanarra a boltra mutat.
(#) Laaac válasza kisedison hozzászólására (») Feb 28, 2011 /
 
mesélnél még a saját konstrukciódrol?
egyébként váltónak a piv hajtás lenne a legjobb
javarészt kombájnokba meg robogókba is ez van szépen fokozatosan vált csak az a baj hogy nem tudom hogyan lehetne összehoni a dolgokat hisz a robogóknál a nagy fordulatszámra regál :S
(#) Laaac válasza (») Márc 1, 2011 /
 
ezzel mire célzol?
(#) zolika60 válasza Laaac hozzászólására (») Márc 1, 2011 /
 
A mondatkezdő nagybetűkre. Nem olyan bonyolult.
(#) Laaac hozzászólása Márc 1, 2011 /
 
Noss...akkor egyben új kérdést is feltennék...
Ha egy generátort pedáloznánk út közben azzal meg lehetne oldani a villanymotor táplálását? Vagy legalább némi visszatöltést nyerni?
(#) lombos hozzászólása Márc 2, 2011 /
 
Jahh akkor sajna nincs még motorom, ha tud valaki valamit szóljon, akkor minimum 150-180 W de lehet tööbb is. Csak 4-5 ezret nem akarokrákölteni...
Trabanté milyen lenne? (dinamo) egész tarbit öt rugóért már odaadnak bontásra.
(#) zolika60 válasza Laaac hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Lehetne, de az átalakítási veszteségek miatt, többet kéne tekerni mint egy láncos bringát.
(#) Laaac válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 2, 2011 /
 
Ejha akkor azt hiszem sajnos maradni kell az akksinál...
Ui: csatlakoznék a hozzászóláshoz...szerinted a babetta vázhoz elég lenne egy trabant dinamó? Ugyan csak 200W de gondolom erős lehet....Igaz azt mondta "kisedison" hogy minimum 500w kellene a géphez.
(#) kisedison válasza Laaac hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
A babetta váznak azért van ám súlya+a kerekek is vastagok (egy bringához képest).
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Idézet:
„Nekem van gyári 300 W os kisbringa,”


Agymotoros??
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 3, 2011 /
 
Tehát hajtóműves? Milyen bringa ez?
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Nem derül ki :no:

Agy(hub)motor az BLDC-s, volt régen olyan, ami hajtóműves, mit az akkus fúrókban van, nyomaték nővelős. :yes:
(#) lombos hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
Na találtam egy kis porszívómotort itthon. 1000 W de de nem tudom ezzelmenne-e, hogyan tudnám, hogy ez soros-e?
(#) Laaac hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
Én egy 500w-s kézi fúrógépet találtam... azzal meg lehetne oldani? Vagy inkább ne agyaljak rajta?
(#) zolika60 válasza lombos hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Megnézed. Ha a forgórész sorba van kötve az állórésszel akkor soros, ha párhuzamosan akkor párhuzamos. De kedved szerint át is kötheted.
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Idézet:
„forgórésze a mágnes, míg az állórésze a tekercse . Gondolom szénkefés”


Hát akkor soros motor, vagy pedig nem szénkefés, tehát BLDC, öreg szaki létedre ezt nem tudod ? Kicsit fura. Tegyél fel róla képet légy szíves.
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Mivel porszívóból származott, és 1000 W -os, feltételezem hogy soros (univerzális) motor. Ugyanez a helyzet az 500 W -os fúrógép motorral. Egy baj van vele, hogy 230 V ról működnek. Az egyenfesz nem lenne probléma, de a feszültség igen.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Ha soros, és párhuzamosítja, csökkenhet a szükséges feszültség. Ki lehet próbálni, hogy mit teljesít. 12V-ról 100W-ra saccolom. Persze lehet nagyobb feszültségről is járatni. 36V-ról már elérné a 300W-ot.
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Lehet hogy működne párhuzamosként, de a nyomatékkal biztosan problémák lennének. Párhuzamos motornak a nyomatékgörbéje eső típusú, míg a soros motornak növekvő. Hajtásnak a párhuzamos gerjesztésű motor csak állandó terhelésnél jó.
(#) lombos hozzászólása Márc 4, 2011 /
 
Fú de sok válasz jött,köszi szépen!
Viszont közben rájöttem,hogy soros, addig-addig nézegettem, melyik vezeték hova megy... de elsőre valahogy belebonyolódtam. Most újra nekiülve egybőllejött,és ki is próbáltam kb 16 V egyenről, pörög...
akkor ha 10 A-s akkuval nyomatnám, 48V az talán jó lesz, (csak rásegítés kell,) itt hogyan kell a teljesítményt (a leadottat) számolni? fele,háromnegyede a felvettnek? lesz mondjuk 240-360 W -om?
(#) pucuka válasza lombos hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Ha feltételezzük, hogy a feszültségcsökkenéssel lineárisan változik, csökken az áram is, (ha az ellenállás nem változik, de ez így nem egészen igaz) akkor a feszültségnegyedére csökkentésével (55 V) a felvett áram is negyedére csökken, akkor a felvett teljesítmény 16 -od részére csökken. A leadott teljesítmény ennél a hatásfokkal kisebb. Nem biztos hogy így van, meg kellene mérni. A pontos számoláshoz meg kellene rajzolni a motor helygörbéjét, meg még egypár dolgot.
(#) lombos válasza pucuka hozzászólására (») Márc 4, 2011 /
 
Hú akkor ez gáz lesz. Ha jólértelmezem, nagyvonalakban: 4,5 A-t vesz fel mivel 220V van ráírva,meg 1000 W.
Namármost n4k4m 48 V-m lenne, mert így tudnám a 12 V-os aksikat kötni. 48V az megint 4,5-ed része a 220 nak, azaz 4,5*4,5 azaz egy huszad részét tudnámkivenni az eredetiteljesítménynek,vagyis 50 Wattot. Valóban ilyen gáz a helyzet?
Keressek 2000-es motort? vagy miben találnék 48-V-ost? Vagy kisebb feszültségűt?
(#) szabi83 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 5, 2011 /
 
Ennek a motornak a teljesítménye nagyon messze van egy BLDC-hez képest .
Ez a motor átmenet a DC és BLDC között, működik bár gyenge és a szénkefét valószínű nagyon hamar megeszi, érdekes, köszi a képet :yes: .

Érdemes lenne cserélni egy BLDC-re .
(#) pucuka válasza lombos hozzászólására (») Márc 5, 2011 /
 
Még áttekerni sem nagyon érdemes, mert ha a kapocsfeszültség kisebb, akkor a felvett áram nő. Pl. ha 500 W és 48 V, akkor az áramfelvétel 10.4 A, az 1000 W -os motor a hálózatból 4.5 A -t vesz fel. Nem biztos, hogy a kommutátor, és a keferendszer bírni fogja.
(#) Biro F. válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 5, 2011 /
 
Üdv Köbzoli.
Nekem is van itthon ugyan az a fajta elektromos kerékpár javításra. Ez a fajta tényleg szénkefés motor, csak konstrukciós hibás. Nálam a vezérlőt lövi ki és a motorja is gyenge. Hiába raktam a vezérlőbe erősebb fetet, két méter után bezárlatosodott.
(#) lombos válasza pucuka hozzászólására (») Márc 5, 2011 /
 
Mondjuk elég masszívnak nézett ki mindkettő (kommutátor, kefe) de már szétszedtem, így hogy nincs rá szükségem...
Azonban egy nagyobb porszívó jó lenne,mit gondoltok? 1500-2000 W? van valakinek?

Amúgy felvetek egy gondolatot, de én biztos nem csinálom meg: Mi lenne, ha két motor hajtaná, mindkét keréken??? Talán akkor két kisebb motor is megteszi, jó a 2x 120-150 W teljesítmény.
Következő: »»   54 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem