Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV reklám hangerő (Folytatás)
Témaindító: (Felhasználó 1542), idő: Máj 17, 2006
Idézet: „Az RDS egyébként működik kishazánkban elég szépen. A ShowView nál meg az a helyzet, hogy aki egy kicsit utánnajár a dolognak, a kereskedelmi TV csatornáknál a következőt fogja kapni: Gazdasági okokból nem sugározzák az adott TV műsor ShowView kódját. De nehogy azt higgyük, hogy mert nem tudják fizetni azt hogy a kódot az adás mellé csapják. Nemnem. Azért nem sugározzák, mert ha Te beállítod a videódat hogy leállítsa a felvételt reklámnál, akkor minek sugározzák a reklámot... Akkor nem látja senki... Ha meg a ShowView szabályozza a TV hangerejét, akkor meg nem hallod azt a "csodálatos" reklámot.” Ööööö, bocsi Topi, de a ShowView nem csinál ilyesmit... Amire ti gondoltok az a VPS/PDC. A ShowView egy szabvány kód, amiben benne van, hogy ekkor és ekkor, ezt a csatornát vegye a video, ennyi ideig, mintha te programoznád be. Volt ennek egy még komfortosabb kivitele a németeknél, ott a műsorokhoz a műsorújságban vonalkódot is adtak, amit bizonyos videók a távirányító sarkában levő olvasóval tudtak beolvasni, nem kellett pötyögni. Üdv Inhouse Idézet: „ShowView nem csinál ilyesmit..” Pedig csinál valami "ilyesmit", mert régen én is így rögzítettem és kihagyta a reklámokat.
Hálózat függő hogy elküldik vagy nem. Egy másiknál láttam, az enyémen (fibernet) nem küldik el, a digi tv-n elküldik. Attól függ.
nem ez a "ShowView" ami kiirta/ja hogy mi következik meg ilyesmi
![]()
Nincs valami néhány tranyós, vagy 2-3 műveleti erősítős áramkör ami egy bizonyos szinten tartja a hangerőt és semmi egyéb hókusz-pókuszt nem csinál. Ez után csak egy végfokot kéne kötni és azon állítani a hangerőt(Így elveszne a távkapcsoló hangerő szabályzás tudása de inkább felállok és oda megyek az erősítőhöz
![]()
Itt nézz körül : Link
Az áramkör neve limiter.Valóban meg lehet oldani könnyen és be kell iktatni a hangmodul és a végfok közé.A hangerőszabályzás rendszerint a processzor felöl jön,ezért tanácsos megkeresni a hangmodul kimenetét először,bal és jobb csatorna.Azaz a limiter áramkörből kettő kell sztereo tv-hez.
Engem is zavar, hogy a reklámok egyszerűen hangosabbak a filmnél és a negyedik hüvely gombás reklám után már a falnak mennék legszívesebben. Ezért a MUTE gombot egyszerűen megnyomom ha jön a reklám. Ennek meg van azaz előnye , hogy tök ingyen ven, nem kell TV-t szerleni hozzá és mindig nállam lehet a távirányító ( tehát a hatalom)
![]() ![]()
Én is végigolvastam a topicot...
Mivel írtátok, illetve ha jól emlékszem akkor Topi írta, hogy a TV reklámok nem hangosak, csak egy filter van rajzuk így hangosabbnak tűnnek... Arra gondoltam, hogy lehetne egy a hangszóró mellett elhelyezett mikrofonnal figyelni a film hangerejét és, hogy elkerüljük az állandó ki-be kapcsolgatást / lenémítást lehetne egy olyan ha 10 másodpercig folyamatosan nagyobb hangerő halaf át az áramkörön akkor minimum 3 percre vegye vissza a hangerőt a felére, majd utána folyamatosan figyelje a hangerőt és csak 10 másodpercekre vegye le... A másik amikor a logó figyelésről volt szó... Szerintem egyszerűbb lenne a sárga vagy a piros karikát figyelni, mert ott csak 2 szín van vagy sárga vagy piros, minden csatorna ugyanolyan sárgát, pirosat használ a jobb vagy ba alsó sarokban...
Amúgy, ha majd a műsorokat is ki maszeterelik rendesen, mondjuk a magazinokat, akkor nem lesz annyival hangosabb a reklám. Valami azért megmozdult, mert pl a Viasatnál, már a promókat és reklámokat halkabbra kell maszterelni PPM4-re és a programok PPM6-ra. pl tv2nél nincs semmilyen technikai átvétele a műsoroknak, és a retek klub is vicc. Nálunk nagyrészt suffni tunning folyik, nem televíziózás...nem filter van a hangon, hanem ultramaximizer, ami agyon csaphatja a hangotó, ha csak simán odaverik neki, igaz a jelszint így könnyen kordában tartható, tehát egy műsor jelcsúcsa -10db és nem eshet -18db alá, ahol hazsnos jel van. Átlagos hangnyomást mérnek jobb helyen és nem RMS-t, meg Peaket, mint azt általánosságban a kivezérlés jelzők teszik. Dehát, ha beraktok egy cd-t , akkor is hallhatják micsoda különbségek vannak, azonos jelszintnél is. Persze függ a hanganyagtól is, hogy mi szól, de ez nem untatok senkit se...tehát egyszerű megoldás nincs, hiszen a tv csatornák a ludasak, így ha nem raksz egy jó több sávos kompreszor, limiter, expandert, maximizert, akkor nem is lesz jó soha...és azt nem akarsz, mert 5 kiló egy és nem súlyra
![]()
Miért nem fejezte be senki a topikot?
Megoldás:Ya*umo TV-hangerő szabályzó. ![]()
Nem baj, hogy nem fejezte be senki a témát, így legalább én is rátaláltam.
Üdvözlök mindenkit! Átolvastam a hozzászólásokat, és úgy látom, hogy a portál profiljának megfelelően többnyire a technikai megoldásokra koncentrálva próbálnak megoldást találni. (Bár a "mutézás" kissé túlmutat a szigorúan vett technikai megoldások keretein - ![]() Én arra gondoltam, mint a reklámok hangerejétől szenvedő átlagos, még műszaki tudással sem rendelkező TV-néző, hogy a sokakat zavaró reklám-üvöltés jelenségét oki kezelésben kellene részesíteni. Ha jól veszem ki a hozzászólásokból, vannak megoldások a felhasználói oldalon történő hangerőszabályozásra, illetve a hangerő valamilyen általam beállított szinten való tartására még a reklámok idejére is. Ha ez igaz, akkor az a feltételezésem is igaz lehet, hogy ugyanilyen eredményt a másik oldalon, a TV adást indítók oldalán is el lehet érni. A kereskedelemben kapható, ezt a jelenséget valamilyen szinten kezelő eszközökről meg az a véleményem, mint a gyógyszerek mellékhatását semlegesítő kiegészítő gyógyszerekről. Nem hiszem, hogy gondolkodó lényekként el kell fogadnunk olyan "magyarázatokat", hogy "nem is hangosabb, csak hangosabbnak halljuk". Régi mondás: nem piszkítottam a kútba, csak a kávájára, és belelöktem. Az eredmény ugyanaz - a víz piszkos, az "alvó TV-néző" (bár ez is ellentmondás) felriad szunyókálásából, a gyerek felsír, az anyós is többször megkérdezgeti: "háttimegmicsináltok?". Az oki kezelés alatt azt értem, hogy megpróbálunk - valakik, valahogyan - olyan szabályozást kieszközölni az arra hivatottaktól, amit egyrészt be is lehet tartatni, másrészt azt eredményezi, hogy minden házilagos kreatív fusizás nélkül a készülékem tartani tudja azt a hangerőt, amit én állítok be az erre a célra rendszeresített eszközzel (hangerő szabályozó gomb, távirányító ...). Két kérdésem van: 1. Jó a feltételezésem, hogy az adó oldaláról korrekten szabályozható a hangerő? 2. Van köztünk jogász, vagy legalább jogászt ismerő, aki a kérdés jogi rendezhetőségét végig tudja gondolni, és ha úgy adódik, esetleg vinni is? Pótkérdés:Érdemes egyáltalán a jogi szabályozás kérdését feszegetni? Üdv: Pados
Tampontévé adásprocesszor
![]() Ez a hangerő manipuláció teljesen tudatos dolog. Úgy gondolják, pénzt hoz a csatornának. Ebből következően amíg törvény nem kötelezi őket, csinálják.
Szia!
Én ugyan nem vagyok jogász, de a jogi utat esélytelennek látom. Hatalmas mennyiségű pénz van a marketingben, a kereskedelmi tévécsatornáknak majdnem kizárólagos bevételi forrásai a reklámok, nem fognak egykönnyen kötélnek állni. Ezen kívül jóminőségű ügyvédre is van keretük. Kompromisszumos módszerként ki lehet harcolni egy reklámfigyelő rendszer bevezetését, amit reklámmentességet igénylő ügyfelek térítés ellenében igényelhetnek. Ennél kedvezőbb, megvalósítható megoldást nem tudok elképzelni.
Netwolf tudhatsz valamit erről a hangosság ügyről, csak éppen nem értem amit írsz. Bocs.
Nyilván, valami dinamikakompressziót csinálnak. Azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a film alatti hangerőt lejjebb viszik, a néző önkéntelenül is felhangositja a tévét, vagy egyszerüen hozzászokik a kisebb hangerőhöz. Majd jön a reklámblokk, max engedélyezett hangerőn + valami hangprocesszor és kapjuk a sokkot.
Szerintem a legjobb az lenne ha valaki készítene egy tökéletesen működő hangnémító rendszert a tv-reklámokhoz. Azután elkezdené reklámozni a tv-ben természetesen valami oltári üvöltő reklámban. Erre biztos harapnának(főleg a kereskedelmi tv-k). Egyébként érdekes ,hogy a fogyasztóvédők az ilyen jellegű megtévesztésekkel nem foglalkoznak. Persze megfeledkeztem arról ,hogy egy olyan országban élünk ahol az ilyen és ehez hasonló szervezeteket azért tartjuk, hogy az esetleges államkassza hiányát csökkentsék a kiszabott büntetésekkel. A buta fogyasztó csak hatodrangú. Meddig lehet még az agyakat mosni a tv-vel és az ahhoz hasonló eszközökkel? Előbb az közönségnek kellene FELÉBREDNI. De amíg a *o*ika show-ra és a *oshi ba*at ra van igény erre nincs esély.
Bocs a kalandozásért.Üdv. ![]()
Üdv!
Ha nem is a TV, de a rádió műsorszórásban már kitört a "balhé". Nagyobb hangerő = nagyobb MPX tejesítmény = nagyobb löket = nagyobb zavarteljesítmény. A dolog nemzetközivé dagadt, azzal, "hogy némely keleteurópai műsorszóró adók nem tartják be a sugárzási paramétereket", ezért az NHH szigorúbb ellenőrzéseket vezetett be. Sajnos a TV hangnál ez csak a csatornán belüli zavarokat növeli (többhangos rendszernél, ami azért nem olyan gyakori) így ez még nem került a hatóság látókörébe (sajnos) Idézet: „...így ez még nem került a hatóság látókörébe (sajnos)...” ... és nem is fog, mert a TV-ben nagyobb a biznisz, mint a rádióban... ![]()
Marad megoldásnak a kikapcsoló gomb.Tehát power off és gyerünk a haverokkal sörözni. Vagy a gyerekekkel játszani, hogy ők se zombisodjanak rá a masinára. Kinek kinek családi állapota meg életkora függvényében. Természetesen ne feledkezzünk e az olvasásról sem.
![]()
No igen. Mint a "régi szép időkben", a hétfői adásszünetekkel, amikor a család a rádió mellett kuporgott, és hallgatta a Rádiókabarét.
![]() Azért valami megoldást biztosan ki lehetne dolgozni erre a hangerő-kitolásra! (A kikapcsoló gombon kívül, persze.)
Amikor már volt csomagrádió de még kevés volt a TV műsor, jutott eszünkbe egy ötlet. Aki néz egy műsort, a hálózaton elküldi a többieknek a film/reklám jelzést.
Ma, az internet korában, amikor nekünk már nem üzemel TV vevő, csak számítógéppel TV-zünk, még egyszerűbb is lehet a feladat megoldása. Kérdés, hogy van-e fizetőképes kereslet néhány humanoid alkalmazására a film/reklám tartalom felismerésére és a kapcsolójel előállítására.
Sajnos itt Abszurdisztánban olyanok a törvények, hogy még a közszolgálati TV sem köteles műsort szolgáltatni elég a gagyi. A kereskedelmiekre pedig ez hatványozottan igaz.
![]()
Ma már a legolcsóbb, fényképezőgépnek látszó camera obscurában is van arcfelismerő, ez ( embléma felismerés ) sem lehet túl nagy kihívás.
A hangerő kordában tartásának nem technikai korlátai vannak, hanem inkább marketing oldalról fúj a szél... A dinamikakompresszor, limiter szándékos "elkonfigurálásával" rásegítenek a marketing hatásfokára. (gondolják ezt ők, mert engem ugyan hidegen hagy a ritka tvzés miatt)
![]()
Én hallottam olyanról, hogy a reklámot megrendelő kliensek kifejezetten nyomnak azért még plusz lóvét, hogy hangosabb legyen a reklámuk.
Teljesen elképzelhetőnek tartom. Mi az a mai TV-ben amit nem az erkölcs, tisztesség nélküli pénzhajhászás motivál. Ugye a vezetők prémiuma függ a nézettség megnövékedésétől. Tehát ez a fő szempont. Ez motiválja a reklám idejének az értékét. Ne várjunk semmi jót. A Vágó műsora most nem egy nagy durranás de még így is nagyságrendekkel veri azt ami felváltja. Szóval reklámhangerő ide, reklámhangerő oda Én megtaláltam a hangerő ingadozás műszaki megoldását, Megosztom veletek, hogy segítsek. Az "OFF" gomb alkalmazását javaslom! A hálózati kábel kivágása még jobbnak tűnik, és határozottan védi a családot is. (Ja elkezdtem a félretett elektronikák befejezését, és elővettem a "József és testvéreit". Már rég ezt kellett volna tennem.Üdv.
![]()
Én is ezt a módszert találtam a legjobbnak, és idestova 2 éve nem nézek televíziót. Helyette, inkább nézek filmeket, vagy épp szerelgetek a műhelyben.
Ettől jobb megoldás nincs!
Üdv mindenkinek!
Tudom, van már limiter, kompressor téma, de ez szerintem nagyon sok mindenkinek hasznos lehet, akit bosszant a következő probléma: Sok csatornán a tv adás és pl a reklámok hangja között elég nagy a különbség. Általában a film halk, a reklám meg üvölt. Nekem a tv fülhallgató kimenetén keresztül egy erősítőn szólal meg minden hang. Egy olyan szerkezet építésében szeretnék segítséget kérni, ami egységessé tudná tenni a jelek erősségét. Aki tud kérem segítsen, miként induljak el a témában. Egy egyszerű szerkezet kellene ha lehet. Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Nincs ilyen szerkezet és nem is lehet csinálni. Azt kellene tudni, hogy mikor kezdődik a reklámadás és erre kellene visszább venni a hangerőt. Ilyen kapcsolójel viszont nincs.
Nem vagyok benne olyan biztos.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |