A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Legtisztább lenne ha a végtranyók és meghajtó tranyók beszerelését csak akkor tennéd meg ha addig a fokozat jó.
Ilyenkor lenne jó scopra tenni és nézni a jelet, ami a meghajtó bázisára megy, Ha már ott gerjedés van akkor azt beleviheti a diferenciáló fokozat, de akár a fesz erősítő fokozati része is... Egyébként mikor tranzisztoros a differenciál erősítő akkor tervezésnél úgy illene azt megoldani, hogy a tranyókat egymással szembe fordítod, és vékonyak hövezető pasztával megkened, majd rézzel vagy más eljárással szorosan egymáshoz kötöd.(persze nem tudom ki tervezte) Ez mindenesetre segít neked abban hogy a kimeneti offset a 0ház közelítsen, mert az npn átmenetű tranyó jobban melegszik mint a pnp., és ezzel a megoldással a béták változása közel azonos marad. Fogadd meg reloop tanácsát a hidegítővel kapcsolatban.
De kösd már a bemenetet földre és mérd már meg amiket kértünk. Addig nem tudunk segíteni amíg ezeket nem tudjuk.
És tegyél be oda legalább 2-3W10R-ot.
Oké.Holnap keresek pár wattos 10R ellenállást.Ezt a földre a bemenetet nem értem.A bemenenetet kössem a testre?Zárjam rövidre?
Igen indításnál a bemenetet zárd rövidre. Mert így illesztetlen állapotában sokkal gerjedékenyebb.
Igen mert így bármit összeszedhet a környezetből amitől gerjedhet.
Aha akkor összekötöm.Akkor kértek egy kimeneti feszt,nyugalmi áramot(kb mennyi kéne legyen?) meg hogy mit csinál.
Kimeneten 0VDC. Nyugalmi áramot úgy mérj hogy a multit sorba kötöd árammérő állásban a táppal.
kb 10-150mA. De ezt nem tudom nálad mennyi lehet pontosan.
Aha a kimeneten a Dc 0 kell legyen.Esetleg a trafó közelségétől gerjedhet?16cm2-es EI trafó.
Ezt nem tudom, de szerintem nem attól van ez magasfrekis gerjedés lesz.
Oké holnap összekötöm és megméregetem a dolgokat.
Jóéjt.
A nyák rendben van? Megfelel a kapcsolási rajznak?
OK. A 24-es lábon milyen feszültséget mértél?
Üdv.A nyák jó kell legyen mivel működött már a kapcsolás.Viszon ttegnap este nem tudtam aludni így méregettem.A kimenetetn DC van.Mégpedig - feszültség a testhez képest.Ami zavar hogy hiába kerestem nem volt áram felvétel.Egyik oldalon se.Pedig az összes létező árammmérő állást végignéztem és semmi.Pedig a műszer jó mivel mértem már vele áramot.
Mit jelent hogy DC hány volt? 0,002-1V közt vagy tközel tápfesz?
Nem kell feltétlenül áramerősséget mérni, amúgy is macerás, mert meg kell szakítani az áramkört, elég az ellenállásokon eső feszültségeket vizsgálni, és ebből kiszámolni a kapcsolás adott pontján folyó áramot. Például a végtranzisztorok nyugalmi áramát az R24, R25 ellenállásokon eső feszültségből tudod a legkönnyebben meghatározni.
Első lépésnek ajánlom a C4, C5 kondenzátorokat ellenőrizni, a C4 fordított polaritást, a C5 túlfeszültséget kaphatott. Ismét ellenőrizném, hogy valamennyi tranzisztornak meg van-e a bázis-emitter, bázis kollektor diódája. A T10, T11 tranzisztorok vizsgálatához emeld ki az R22,R23 ellenállások egyik lábát. Helyezd áram alá a végfokot áramkorlátozón keresztül, mérd meg a tranzisztorok bázis-emitter feszültségét kb. 0,6V értelem szerű polaritással, T6,T7 0V. Most látom a BDY23 60V-os, belefér a tápfeszültségbe? Ha ezek rendben vannak, számold ki az ellenállásokon mennyi feszültségnek kéne esnie, és mérd le mennyi a gyakorlatban. Ha a számolás nem kézenfekvő, kérd a jelenlévők segítségét.
Tetye:Nem értem hogy mire kérdezed a Dc hny volt.Mindegy.A kimeneten DC van.A mérőt polaritás helyesen kötöm be(fekete test piros kimenet) és -23V-ot jelez DC-be.
reloop:A végtranyók nem BDY23 hanem 2N3055.Ezt adták a KIT-hez. Mint írtam a T3 egyik diódája zárlatot jelez. A 2N3055 100V-ot bír.BAlószínű azért adták ezt a BDY helyett.
Sőt.LEhetett az egész gebasz attól hogy a T11 Collectorja nem volt a kapcsoláshoz csatlakoztatva?
Szia.
A visszahajló áramkorlát áramköre is okozhatott neked problémát., ha valami esetleg nem volt a helyére forrasztva rendesen. (bc547-557 ami a kimenetet figyeli) Ellenőrizd, hogy pontosan vannak -e beültetve az alkatrészek, Én azt javasolnám, hogy cseréld ki a meghajtókat , és ellenőrizd minden alkatrész a helyén van-e. továbbá azt is ,hogy minden passive és active elem helyesen, és érintkezik -e a nyák vezető sávaival. Ha mind ez megvan, végtranzisztorok nélkül próbáld ki a modult és mérd meg az emmiter feszültséget ami a végtranyók bázisára menne. Alap esetbe úgy számolom ott nem lehet több 4-, maximum 450mV feszültségnél a földhöz képest. Sok sikert!
Csatlakozom az előttem szólóhoz, a 2N3055-re csak terheletlenül lehet 60V-ot kötni, jó pár átment a kezemen.
Nézem a BD 135-öt 45V-os. Itt valami nagyon nem stimmel a rajzon szereplő +/- 40V táppal. Idézet: „Sőt.LEhetett az egész gebasz attól hogy a T11 Collectorja nem volt a kapcsoláshoz csatlakoztatva?” Azt nem tudom, hogy így gerjedhet-e az áramkör.
Helló! Írod ez a kapcsolás korábban működött. Változtattál valamit a korábbi állapothoz képest?
Igen működött eddig.Előtte úgy volt hogy két kis trafóról kapta afeszt de azok kis teljesítményűek meg nem is egyenlő feszültségűek voltak.Működött vele de az egyik tranyó jobban melegedett meg hát hamar torzított a kis táp teljesítmény miatt.Most lett neki csinálja egy nagy trafó azonos feszültségekkel.Meg másik dobozba került.
Esetleg olyan lehet hogy olyan poti volt benne aminek a végén van kapcsoló.Az elképzelés az volt hogy ez a kapcsoló 12V-ot kapcsol egfy relére ami a 220at kapcsolja a trafóra.Amíg nem trafón volt 60W-os izzóval működött is.Viszont tegnap bekötöttem mindent kárapcsoltam afeszt a potoval a relére a poti szikrázott meg füstölt.Aztán lekötöttem a potit meg a bemenetet és aztán jött a 10 ohm füstje. Most kicseréltem a rossz tranyót(T3) de semmi változás.Úgyan úgy egyen fesz van a kimeneten.A panelon nem lett változtatva semmi.Meg át is néztem csipogóval de nincs sehol se káros összekötés.
Ha a kimeneten még mindíg Dc van akkor ott valami még tuti zárlatos. A hűtőborda és a végtranyók között nincs zárlat?
A kétszer 36V tápfeszültséget a 2N3055, és a BD tranzisztorok nem fogják bírni, olyanra cseréld ami elvisel legalább 80V kollektor-emitter feszültséget. A BC-k is elég karcsúak.
Ha a kimeneten -23V van, kell még lenni más rossz alkatrésznek is. Ajánlom amit korábban írtam. Azt még nézd meg, az R8 potenciométer nem 0 ohm-on, vagy a közelében áll? Ez indok volna a gerjedésre. A T11 kollektorát bekötötted?
Most nem vagyok otthon de a potit megnézem és nagy a valószínűséggel az volt a ludas mivel m int teljesen ütközésig volt tekerve
Átmérek mégegyszer mintnet hogy hol lehet zárlat.A végtranyók külön bordára vannak téve szigeteletlenül műanyag kaszniba.
Sziasztok, nagy bajban vagyok. Nagynehezen elkészült a PA300-am és ma élesztettem a csatolmány szerint de az ellenállások elfüstöltek.
Segítsetek mi alapján induljak el a hibakeresésben. Köszönöm.
Azt a k@#°%$ én a csatolmány alapján dolgoztam és fordítva van rajt a CLIP meg az AC. Így a CLIP helyét megküldtem -60V-vel. Az AC pedig nem kapott semmit. Lett ettöl valami baja a panelnak szerintetek?
Szerintem a lay-on van felcseréve a felirat.
Egy biztos, az AC-t a D12 diódára kell kötni. A csatolmányon az élesztéshez 39k ellenállás van a tápágba kötve, nem sok az egy kicsit?
Bocs az elírás az csak 39R. Na most ugy csináltam a D12-re ment az AC de ismét füstölés lett a vége. Hol kezdjem el keresni a hibát?
Na haza jöttem.
Ahha.Nekem a D6 dióda is gyanús.HA diódavizsgálóval rámérek akkor 250es érték körül sípol a multi és elkezd csökkenni az érték.Amikor eléri a 15ös értéket elhallgat asípolás és elkezd nőni az érték.Lehet hogy valami a diódával van? Meg.A kimenet és a - tápág között megaohm ellenállás sincs-->semmi összekötés.Viszont a + ág és a kimenet között 59ohm van csak.Mi lehet zárlatba ami 59ohmmal összeköti azokat a részeket.A többi félvezettő a D6 on kívül jónak mutatkozik. Mit csinál az aD6?
Nézd át helyes-e a beültetés, diódák irányát, npn pnp felcserélést.
Szakadásvizsgálóval ellenőrizd a nyákon egymáshoz közel eső vezetősávokat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |