Fórum témák

» Több friss téma
Lapozás: OK   3 / 6
(#) djgabi_8 hozzászólása Jan 28, 2009 /
 
helló
kösz
De nem lehetne mással?
(#) proli007 válasza djgabi_8 hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Hello!

Krisz-nek teljesen igaza van. Információ éhségben szenvedünk.
- Van a generátoron feszültség szabályzó?
- Egyáltalán gépjármű generátor ez?
- Másra is használod, vagy csak az aksi töltésére?
- Mekkora a generátor végfeszültsége?
- Csak az áramot akarod szabályozni, vagy a töltőfeszültséget is?

Mi lenne, ha egy kis "életképet" mutatnál a szándékaidról, nem csak háromszavas hozzászólással.

Idézet:
„helló
kösz
De nem lehetne mással?”


Mert erre a válasz: De, lehet!

üdv! proli007
(#) djgabi_8 hozzászólása Jan 29, 2009 /
 
,,-Van a generátoron feszültség szabályzó?"
sajnos nincs
,,- Egyáltalán gépjármű generátor ez?"
igen
,,- Másra is használod, vagy csak az aksi töltésére?"
gépjármű áram ellátásra is meg kasi töltésére
,,- Mekkora a generátor végfeszültsége?"
14V 42A
,,-Csak az áramot akarod szabályozni, vagy a töltőfeszültséget is?"
mind a kettőt
Mert az aksim 12V és 30Ah de zselés és 12V és 3A-ral keltölteni.
,,De, lehet!"
és mivel?
(#) Krisz03 válasza djgabi_8 hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Mondom, hogy nézz be valamelyik generátor szabályozós topikba (még a keresőt is használtam helyetted, csak a neked szimpatikusba kellene benézned).

Gondolom folyamatos üzemre kell ez az akku, akkor 13.5-13.8V-ra kell maximalizálni a feszültséget. Mint mondtam, 12V-tal még mindig nem lehet tölteni. Mérj rá egy jó multiméterrel arra az akkura, biztosan több lesz benne, mint 12V, tehát ha 12V-ot kapcsolsz rá, az akkuba biztosan nem fog áram folyni.
Ja, és ha 3A-ben korlátozod a töltőáramot, akkor menet közben valami fogyasztó, ami ennél nagyobb áramot kíván, szépen lemeríti az akkut.

De ha nagyon hülyeséget beszélek, akkor proli007 majd kijavít, mert én ilyen szabályzóval még nem foglalkoztam, de legalább tudnám, hogy hol, és hogyan kell utánanéznem.
(#) proli007 válasza djgabi_8 hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Hello!


Kis ellentmondások vannak!
- Ha a generátorban nincs szabályzó, akkor nem14V lehet a feszültség, hanem "akármekkora".
- Ha gépjármű áramellátására is használod, akkor biztos van már fesz. szabályzó, különben már repülne az aksi. (mert ugye akkor abban aksi is van gyárilag.

- Ha az adattáblán van a 14V/42A, az csak azt jelenti, hogy 14V mellett még képes 42A-t leadni. De nem azt, hogy nem tud több feszültséget szolgáltatni.

- Ahogy írja Krisz, át kell gondolni, mit vársz tőle. (Gyanítom, hogy ez egy pót aksi a tuc-tuc-hoz.)

üdv! proli007
(#) mex válasza djgabi_8 hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Idézet:
„,,- Mekkora a generátor végfeszültsége?"
14V 42A

[/OFF]Csak csendesen jegyzem meg,hogy a generátor adatai a szabályzott üzemre vonatkoznak,enélkül nincs értelme megadni autógenerátor esetére sem,mert messze nem egyezne az idézett résszel.[OFF]
(#) mex válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Érdekes kapcsolás fog ebből kisülni. Kell egy referencia,rákötve egy komparátorra,ennek kimenete a gerjesztőtekercset vezérli egy tranyóval+ egy áramgenerátor.
Aztán lehet,hogy majd jól összegerjed.
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Vagy esetleg egy kapcsolóüzemű fesszabályzó ami a gerjesztést kitöltését szabályozza automatikusan a fordulatszámhoz,és a megkivánt áramhoz igazitva,egy előre beállitott feszültségszinten.
(#) djgabi_8 hozzászólása Jan 30, 2009 /
 
köszi!
Ez nem másodlagos aksi, hanem nekem ilyen aksim van és ehhez kéne egy feszültség- és áramerősségszabályzó.
(#) mex válasza djgabi_8 hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
Ha ez elsődleges akku,és gépjárműben használod,akkor nem kell ilyen nagy feneket keriteni a dolognak.
(#) proli007 válasza djgabi_8 hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Hello!

Hát ez jó volt!
Ha ez a helyzet, akkor a kocsiban van feszültség szabályzó. Ott az aksi "párhuzamosan" van a generátorral. A töltőáram nem 3A, de akát több is mint 30A is lehet. De a gépjármű indító akkumulátorokat erre tenyésztették ki. Ha szabályzó 3A-el töltené csak az aksit, akkor biztos nem tudná a generátor ellátni a fogyasztókat.
Tehát nálad vagy nincs semmi gond, vagy rossz a feszültség szabályzó, vagy nem jó az aksi típusa a gépkocsiba.

(Egyéb iránt szerintem Te, csak hallottál valamit, és ezen filózol. De cáfolj rám, ha nem így van!)

üdv! proli007
(#) Bakancsok hozzászólása Jún 29, 2009 /
 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy van egy hegesztő trafóm ami 160A-t tud és ezt szeretném kodrában tartani áls változtatni, pl.: 10A-160A között mondjuk egy lábpedállal.

Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) Kokany82 hozzászólása Szept 23, 2010 /
 
Helló.Segítséget szeretnék kérni.Van egy riasztó, amelyen van egy mobil, egy 12v os relé, és majd még lesz 7 mozgásérzékelő.A problémám az lenne, hogy. van előtte egy töltő (alul a kép) és egy 12v 1,2Ah ás ólomakku. Ha elkezdem futtatni a programját (akku nélkül ) ,vagyis riaszt ,akkor egy idő után kikapcsol a telefon.Ugyan ez a helyzet ha csak az akksiról működik is. Ha rajta van az akksi is és a töltő je is dolgozik akkor,vviszont minden ok.
Az lenne a kérdésem, hagy az 1,2Ah lenne kevés, vagy mi lehet ennek az oka?
(#) proli007 válasza Kokany82 hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
Hello!
Miért nem mértél feszültséget, áramot? De a riasztáskor lehet, hogy a rendszer energia igénye magas, és csak a kettő együtt tudja kiszolgálni.
üdv! proli007
(#) Kokany82 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 23, 2010 /
 
igen eléggé lemegy a feszültség mikor a telefon hív és persze a relé is fogyaszt.De ha nagyobb amperórás akksit vennék és a töltőt is hozzá állítanám ,akkor jó lenne?
pl.:4 Ah-s?
(#) proli007 válasza Kokany82 hozzászólására (») Szept 24, 2010 /
 
Hello!
Azért lenne jó, mert a nagyobb fogyasztás, csak időleges és a nagyobb kapacitású aksi feszültségesése erre a terhelésre kisebb. A töltőnek, viszont van ideje feltölteni az aksit, mikor nincs semi akció. Tehát a töltő maximális áramának csak kicsivel többnek kell lennei, mint a rendszer riasztás nélküli alapfogyasztása. Így a töltő szép lassan visszatölti a riasztáskor elfogyasztott energiát. Egy kisebb teljesítményű töltőnek várhatóan kisebb a hálózati fogyasztása is, ha az aksi már feltöltődött.
üdv! proli007
(#) valve hozzászólása Márc 18, 2011 /
 
Sziasztok.

A kérdésem az lenne, hogy egy autóban hogyan tudnám az áramerősségfelvételét szabályozni egy másik elektromos eszköznek? Van erre a szabályozásra megvásárolható céleszköz vagy lehetne építeni is egyet?

Áramfelvétel max annyi lenne amennyit az autó akksija elbír.
(#) valve válasza valve hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Találtam egy PAC-2 modult de ez váltóárammal működik. (egy ilyesmire gonodoltam) Bővebben
(#) kadarist válasza valve hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Szia!
Konkrétan kérdezz. Mihez kell ez a szabályzás?
(#) valve válasza kadarist hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Annyit mondtak, hogy van egy elektromos eszköz egy autóban és annak kell szabályozni az áramerősségét.

Oldjam meg... Ha fontos rákérdek konkrétabban (de nem motor).
(#) kadarist válasza valve hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Ja, én meg szeretném a napsugárzás erejét szabályozni. Mit tanácsolsz?
Pontosan kellene tudni azt, hogy mit akarnak, mer anélkül nem lehet segíteni.
(#) valve válasza kadarist hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Egy redőnyt tanácsolok

Egy vizes autóhoz kell. Azt mondják, hogy két elektróda megy a vízbe és kb 30A körüli az áramfelvétele.
(#) kadarist válasza valve hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Szerintem keress egy vízbontásos topikot a kérdéseddel.
(#) proli007 válasza valve hozzászólására (») Márc 18, 2011 /
 
Hello!
Csak néhány gondolat..

Minden esetre amit kiválasztottál PAC-2 többszörösen nem alkalmas. Még a típusában is benne van az AC, tehát váltóáramra készült. És fázishasításos, ami szinkronizációt feltételez a szabályzó és a hálózat között.

A gépkocsiban meg vélhetően egyenáram van. Ekkora teljesítményt (áramot) csak kapcsolóüzemű táppal lehet (érdemes) szabályozni. De 30A mellett, ott is gondos tervezés és kivitel kell. (és a tápláló feszültség sem mindegy mekkora)
De ha az energiát, mondjuk nem az aksi, hanem egy generátor szolgáltatja a kocsiban, akkor esetleg a generátor gerjesztésének szabályozásával "fájdalom mentesen" megoldható lenne a probléma. (Az végül is az egy mágneses erősítő)
üdv! proli007
(#) valve válasza proli007 hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Szia Proli,

Idézem "Találtam egy PAC-2 modult de ez váltóárammal működik."
Itt arra gondoltam, hogy lehet van ilyen szerkezet egyenáramra is csak nem találtam meg.

Köszönöm a válaszokat! Még olvagatok az ajánlott vízbontásos topikban is.

Esetleg még annyi érdekelne, hogy kb mennyi az előállítási költsége egy ilyen 30-40A-t szabályozni képes kapcsolóüzemű tápegységnek? (vagy egy kapcsolási rajzot ha lehet és úgy egyszerübb átlátnom a dolgokat)

(nem vagyok otthon az efajta kapcsolóüzemű dolgokban azért érdeklődöm)
(#) laszlo987 válasza valve hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Egyenáramú szabályzásnál mekkora feszen kellene?
(#) valve válasza laszlo987 hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
12v-ra.
(#) laszlo987 válasza valve hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
arra nem nehéz, potival , vagy mivel akarod?
(#) valve válasza laszlo987 hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
Megfelel potival is. Egy kapcsolási rajzod van?
(#) proli007 válasza valve hozzászólására (») Márc 21, 2011 /
 
URAK!
Egy potival ésszerűtlen áramot szabályozni ilyen áramértékek mellett. Mind ketten elfelejtitek, hogy 30A áramerősségről van szó. De ha az elektromosság alapjait sem ismeritek, akkor attól igen messze van egy kapcsolóüzemű szabályzó megvalósítása. (Vagy csak átgondolatlan volt a kérdés és a válasz is.)

Valve!
Minden esetre nézz be a kapcsolóüzemű topikokba, de egy 12V/30A-es szabályzómegvalósítása, kicsit nagyobb elméleti-gyakorlati felkészültséget igényel.
üdv! proli007
Következő: »»   3 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem