Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Plazmagyújtás
 
Témaindító: nick81, idő: Dec 7, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 18
(#) amper_vadász válasza tomabear hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Szia!

Hol sikerült beszerezni a 60kV-os gyújtókábelt? Réz eres, vagy szén ellenállásos a vezető rész?
A gyári plazma gyertya mekkora kondenzátor kapacitással rendelkezik ( ? pF vagy nF ) ? Erre van valami infó?
(#) tomabear válasza amper_vadász hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Hali!

Ilyenem van: Bővebben: Link
Sajnos nincs adatom a kapacitásra de utánna nézek.
(#) kkrisz75 válasza mache hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
"Tehetsz még egy ventilapátot az injektor tetejére, hogy turbulens legyen az áramlás lamináris helyett. Ettől jobban keveredik a beszívott levegő a benyával."

Ezt azért gondold át.
Az a baj, hogy bármit amit a levegő útjába teszel, lassítja a levegő áramlását. Nagyobb fordulaton pedig képtelen átszívni rajta megfelelő mennyiségű levegőt, mert van a ventilátornak egy maximális fordulata, ami után rezonál és nem tud jobban forogni, ezzel pedig lassítja és akadályozza a levegő áramlást.

Amúgy pedig teljesen mindegy ha a központi injektornál (előtte) megtöröd a levegőt, attól még a szívócsonkban ami hengerekig megy, ugyan úgy halad a levegő, mivel a fojtószelep már megtöri és irányítja a levegőt.

A hengerenkénti esetén pedig a porlasztás, szelep tőben van, nincs értelme csavargatni a levegőt, a csonk előtt.

Ha turbulens áramlást akarsz, akkor a szívócsonkban a belső felületeket tedd dorozsmássá. Az hatásos. Nem véletlenül gyártják a karburátoros autók szívócsonkját érdesre belül. (jobb áramlás, jobb keveredés, kisebb fogyasztás a jobb égés miatt. )
Hengerenkéninél pedig polírozni, mert azon nem tud lecsapódni a benzin, mivel tőben tolja be a benzint.

Sportlégszűrő verseny autóba való, oda sem a 3e forintos gagyi. Utcára felesleges. Teljesítmény padon, frissen berakva, nem jelentkezett semmilyen teljesítmény növekedés utcai autónál. 1 hónap városi használat után, pedig 2Le és 5-6Nm el kisebb volt a teljesítmény. Vagyis havonta már célszerű tisztítani, holott nem ad nagyobb teljesítményt mint a gyári papírszűrővel.

A jobb olaj, és kenő anyagok használata, teljesen jó gondolat.

Viszont az adalékok csak szemfényvesztés.
A piros spuri semmit, a kék minimáls teljesítmény növekedést adott egy versenyautóban. Ezért nem érdemes. Kenő hatása van, az hasznos. Csak ki tudja megéri-e. Én még 20 évig akarom az amúgy is 20 éves kocsimat használni, így én mindent elkövetek, hogy tip top legyen minden benne.

De az aki nem akar ilyen hosszú távon gondolkozni, feleslegesen tolja bele. Még a 20 éves vas se megy gallyra ha tisztán tankolod a 95öst, elbír 2-300e Km-t. Nem, hogy egy új autó.

Fogyasztás csökkentő hatása egyiknek sincs. Teszteltem rengeteg ilyen adalékot, tablettát.

Leginkább csak a szellemi hatása van. Elkönyveljük, hogy fogyi csökkentő hatása van, aztán nem nyomjuk a gázt és tényleg csökken a fogyasztás. Placebo.

Plazma gyújtásom nincs, de akinek volt, az szerint hatásos, a szegény ember plazma boostere. A plazma gyertyákról nem hallottam sok jót, de nem tudok mit mondani rá.

Pl a sport gyertyák csak verseny körülmények közt és ahhoz kialakított gyújtással adnak érdemi eredményt. Volt autó amibe betették és rosszabb volt mint egy full széria gyertya. Plazma gyertya még nem jutott a kezembe. Amúgy az ára nem spórolódok ki az talán 1%os fogyasztás csökkenéssel, ennél többet nem tud csak a gyertya adni, utcai autóban.

Tegyetek fel írható ECU-t. Minél több ponton programozhatót, és álíttatsátok optimálisra teljesen, akkor csökken a fogyasztás. Pl Vems, Greddy.. stb..
De mivel jobban is megy a kocsi, ezért jobban fogod nyomni így nőni fog a fogyasztás.

Hengerenkéntí víz porlasztás működik. Az aqua spricc alig ad valamit, mivel kicsapódik a víz a csonk falán, így a belül haladó kevéske porlasztott víz alig javít a hatásfokon.

Bocsi a hosszért, de vissza olvastam 6 oldalt és egyszerre ennyi jutott eszembe a tapasztalatokból.
(#) tomabear hozzászólása Márc 26, 2011 /
 
Hali!
Sok mindenben igazad van, de itt jön a de. Nekem anno volt a polákban Aqua-spricc, 10 liter helyet 7,2 fogyasztás, aki akarja elhiszi aki nem az nem. De müködik a tapasztalataim alapján. Azt irtad, hogy a szegényember plazma boostere jó, de a gyári gyertyákról rosszakat hallottál. Hát ez megint érdekes. A sufni tuning jobb, mint a gyári, hát ezt kétlem. Sajnos én sem próbáltam még a gyárit, de ha minden jól megy hamarosan lesz.

Ujabb infó, lehet platinumot és irridiumot is rendelni. Kinek melyik a szimpatikusabb.
(#) mache hozzászólása Márc 27, 2011 /
 
Sziasztok.

Pár dolog:

1. Ez a +10ezer voltot adó kábel jónak tűnik, megint csa nem tudom, mennyire bántja az előgyuszit.
MOROSO kábli

2. A 8 tentis tápventi lapátja csupán áll (zötyög) az injektor tetején.
Lehet, hogy képez némi ellenállást, ugyanakkor a turbulens áramlás sokkal jobb keverékképzést generál, s az összteljesítmény tán így is jobb lehet, mint lamináris áramlásos benzin-levegő "nemkeveredés" esetén.

3. Milyen plazmagyertyát?
a.) Gyári (vagy tutira kompatibilis) kábel injektorosoknál
b.) Eyquem FC 62 LS 3 gyertya (óccsó 3-elektródás, 0 ohmos Renault tuningcucc)
c.) Pulstar S100 sipka, ebbe' vannak a kondik
Plazmagyertyák/-pipák

Sztem most ez a legütősebb recept.
Ezt építem be, csak a saját kondikkal.
Ha behörcenik, feltöltöm etanollal, mit szól hozzá ETANOL-ELEKTRONIKA NÉLKÜL.

Ezzel súlyos ezreket spórolhatunk.

Majd referálok, csak q-va kevés az idő összerakni mindezt (bár nem tart sokból)... csak hát család, meló, ház, kert.................

Üdv: mache
(#) tomabear válasza mache hozzászólására (») Márc 27, 2011 /
 
Üdv!

Hát az S100 gyertyapipa nagyon drága és nehéz hozzájutni. 7k/db ! Eddig nem találtam megfelelő eladót.
A pulstár gyertya olcsobb, mint a kondis kivitel, bar nem tudom mennyi a kondi ára, de azt hallottam 600-800Ft körül mozog abból gyertyánként 4 db az már minimum 2400Ft. Plussz elkésziteni, árnyékolni. A gyárigyertyában a kondi előtt van az ellenállás, igy visszafelé sem tud elsülni és árnyékolás is megoldva, szerintem.
A kábel annyiba kerül mint itthon egy jobb szett. 12k! Előgyujtáshoz nem dsok köze van csak a szikra teljesitményhez, bár lehet, hogy emiatt egy kicsivel többet is elbir igy segit a fogyasztás optimalizálásban.
(#) Vakegér válasza kkrisz75 hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Én most kipróbáltam a Spurit 420 km-t mentem vele a hétvégén és érezhetően jobban gyorsul, kb 300 km után jelentkezett az érezhető hatás.
Be kell vallanom, hogy ez idő alatt kicseréltem az üzemanyag szűrőt is, mert már 16 éves volt!
(#) tomabear válasza mache hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Hali!

Ez a tápventilapát izgat egy kicsit. Ezt sima karbisnál ugye szintén lehet alkalmazni? De a subertűsnél már nem?
(#) mache válasza tomabear hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Igazad van. Vannak a megbízható működést szerető emberek, meg vannak az örök nyughatatlan mókolók.

Azért az Eyqem gyertyánál annyival szabadabb a szikraköz, hogy -feltételezésem szerint- jobb (gyorsabb lobbanású) lehet az égés.

Majd küldök róla képet.

Kicsit kicsinek találtam a plazmaívet a pulstar gyertyánál (még az én 2 kondimhoz képest is, 4-hez meg különösen).

Mekkora ellenállás van a pulstar gyertyában?
(#) mache válasza tomabear hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Ott alkalmazható, ahol elfér. Ha kicsi a felület, rakható 4-5-6-7 centis proci bordáról mentett lapát is.
(#) mache hozzászólása Márc 28, 2011 /
 
Hívtam a Plazmagyertya.hu cég (RealGen Kft.) az összes számukon, mindet megszüntették már.

Google térképpel megkerestem a szomszédot, vele üzentem az egyik telefonos/eladó csajszinak, akinek a neve/címe alatt fut(ott) a cég.

Most MLM üzemanyag-adalékokkal foglalkoznak Thermol Team, újabb telefonszám nincs.

Várom, hogy visszahívjanak...
(#) hibbantpasi válasza mache hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Sziasztok

Ventilapáttal kapcsolatban:

A régi szép karburátoros időkben használtam ilyesmit.
"turbó utánporlasztó" fantázianéven árulták, egy vékony acéllemezből készült, turbinalapát formára préselve (talán még mindig létezik).Zsiguliban, skodában , bogárban érezhetően működött, valamivel simábban gyorsult az autó és pár decit valóban meg lehetett vele takaritani.

ui: vaterán pár hónapja még volt belőle, gugli kidobta.


üdv: hp
(#) mache válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Mennyit kerestem ezt az utóbbi években!!

Végül nem tudtam jobbat kitalálni, mint a zötyögős ventilapát.

Kerestem a neten is, boltokban is.
Egy öreg boltos szaki segített, csak már nem emlékezett a pontos nevére, csak arra, hogy turbó Skodához meg Ladához...

Köszi a tippet!
(#) hibbantpasi válasza mache hozzászólására (») Márc 28, 2011 /
 
Szivesen!

Én vidéki ill. szoci autókkal foglalkozó boltokban néznék szét...
Szerintem a kinai ipar hamarosan rá fog állni a gyártására

üdv:hp
(#) tomabear hozzászólása Márc 28, 2011 /
 
OFF:
Segitsetek nekem pls. Olyan szerkentyűt keresek ami ellátja azt a feladatot, mint az Aqua-spricc adagolója. Vagy ami beállitható vákuumra kinyit és vékony csőhöz csatlakoztatható. Viz befecsit akarok csinálni.
Még kellene olyan porlasztofej, amivel tavaly nyáron csinálták a melegben az embereknek a párakaput.
(#) sznoopy hozzászólása Márc 29, 2011 /
 
sziasztok,

bennem most felmerült egy apróság a hagyományos gyertyákat illetően. Beugrottam a boltba és kiraktak nekem kb 20 féle gyertyát, a zavarszűrősöket leszámítva mindenek 0 és 1 ohm közt volt az ellenállása, ezek közül bármelyik jó akkor a dologhoz?

kondenzátort én 1nF 6,3kV amit találtam meglehetősen olcsón, ebből a zsigázhoz 4db kellene sorba kötve, cirka 20kV-os az elektromos gyújtás, így kb gyertyánként 250pF ami marad a rezgőkörhöz

ez jó lehet szerintetek?

a régi Magneti Marelli gyári LADA gyertya is kerek 1 ohmos, akár ez is jó lehet hozzá?

üdv és köszönöm
P
(#) amper_vadász válasza sznoopy hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Szia!

A 0 és 1 ohm értékű gyújtógyertya biztos jó lesz. Nálam 230 ohm -os gyertyával lendkerék mágneses gyújtáson is működik.

Ha nem magasabb a gyújtófeszültséged, mint 20kV elvileg jó, ha mégis nehezen indulna a 0.6-os gyertyahézagot csökkentsd le 0.5-re, mivel a Ladánál nincs előtét ellenállás, ami indításkor pl. Skoda 105-120L esetén rövid időre kiiktatódik és nagyobb szekunder feszültségű szikrát ad a trafó ( alacsonyabb akku feszültségnél is könnyebben indult a motor ) .
(#) sznoopy válasza amper_vadász hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
szia

remélem összejön, de a szikraközöm a leghagyományosabb LADA gyári gyújtással 1.2mm és indul, megy.

mondjuk az igazsághoz annyi tartozik, hogy volt benne pár hónapja egy másik szamara gyújtás és a gyertyák így maradtak

most kerül bele az új állandó szamara gyújtás, kicsit merült aksiról 6A körül vett fel a trafó, igazából nem tudom így mekkora feszültség lesz a vége, az autóvillamossági barátom max 20kV-ot mondott, meg is rázott egyszer, de érzésre nem tudtam mennyi lehet

P
(#) amper_vadász válasza sznoopy hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Szia!

Jobb, ha tudod a Szamara gyújtása 30kV közeli, a sima megszakítós gyújtás volt 15-20kV. Vegyél 15kV-os kondikat inkább és kösd az azonos kapacitásúakat sorosan, így kettő db kiad 30kV-ot.

Szamara trafója 8A-el dolgozik, az elektronika korlátozza le, különben 20A is felvenne a primer tekercse ( 0.4 ohm ) .

Az autóvillamosságis barátod forgassa át a szakkönyveket, hiányosak a szakmai ismeretei.
(#) nyemi válasza amper_vadász hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Hmm. Bővebben: Link (4. fejezett)
Üdv nyemi.
(#) nick81 hozzászólása Márc 29, 2011 /
 
Csináltam egy plazmagyújtást, de valami miatt nem igazán működik. Egy kis segítségre lenne szükségem, bízom benne, hogy akinek sikerült megcsinálnia, az segít megosztani az észrevételeit.
Sajnos nem tudtam úgy megoldani , mit ahogy eredetileg a plazmabooster-ben írták, mert kevés helyem van hozzá.
Eredeti gyújtókábelt használok, mert többen írtátok, hogy a 0 ohm-os kábel pont fordítva sülhet el, és nem szeretnék elektronikát cserélni.....
Két kondenzátort összekötöttem sorosan, viszont nem a gyertyára , hanem a gyertya pipába, illetve egy hosszabb vezetékkel le testeltem. A szikra az 4X biztos nagyobb, érősebb is, megnéztem szabad szemmel.
Később betekertem e gyertyát a gépjárműbe , viszont az autó nem indult tőle..
Mit ronthattam el???
Milyen ötletetek van, mit kellene átalakítanom?
(#) tomabear válasza nick81 hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Hali!

Saját tapasztalat a gyertyapipában VAN zavarszűrő ellenállás, azon kisül a szikrád.

Remélem a szikrahézagot nem változtattad meg!
(#) tomabear válasza sznoopy hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Hi,
Látszik, hogy nem olvastad végig a forumot. Miért? Mert akkor megkerestél volna. Meg ne kérdezd miért, olvass!
(#) nick81 válasza tomabear hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
A gyertyapipában nincs zavarszűrő ellenállás, ez egy hagyományos gyertyapipa + kábel.( típusfüggő) A kábelen közvetlenül a gyertya csatlakozásnál a vezetéket meg blankoltam , és oda forrasztottam a kondenzátort. A kondenzátor másik végét, a gyertya csatlakozásához kötöttem. A szikra erősebb, mint kondi nélkül, de változás azóta sincs.

A topikot igen is végig olvastam, nem tudom, hogy mire gondolsz.
(#) tomabear válasza nick81 hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Hali!

Most álnéven irogatsz? Valamit nem értek mi akkor a nicked? Én sznoopy-nak irtam, hogy olvassa végig!

Másik dolog, én a gyertyapipába akartam beletenni a kondit. A havernak az eszterga gépben maratás közben egyszerűen szétpattant a pipa és lás csodát kis zöld ellenállás került elő belőle. Lemérted a pipát, nincs ellenállása? Vagy csak nálad is mint nálam a megszokásra hallgattam.
(#) nick81 válasza tomabear hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Hali!

Bocsi most néztem, tényleg nem nekem írtad.....
Mérni nem mértem meg a pipa csatlakozását, a pipa csatlakozásáig le blankoltam , gyakorlatilag ez a fém közvetlenül érintkezik a gyertyával ( ez pattan rá a gyertyára) erre forrasztottam rá a kondit.

- A gyertyakábelem nem 0 ohm-os
- A gyertyám NGK BP6ES ( ohm mérő szerint nincs ellenállása)
- 2db. 1nf/15 kv-os kondit kötöttem össze.
(#) tomabear válasza nick81 hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Hi,
Trafód mekkora feszt adle, nem tul alacsany a feszkód. Az átlag trafó 15-20kV-os. Én most akarok venni 40-60kV-os trafót. Még nem tudom milyen lesz. Olyan vezetékem van, ami 800 (hogy a fenébe irjátok az ohm, jelet?) ohm/méter ellenállásu. A kondik nem ütnek át? Más ötletem nekem sincs. Szabad légkörön létrejön a plazma effektus?
(#) feri949 válasza nick81 hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Hello!
Én is ugyanígy jártam csak nekem még a pipa is kivolt iktatva. A szikra sokkal nagyobb ,de nem az igazi mint a videókon. Többfajta gyújtással is teszteltem de az eredmény mindig ugyanaz. Úgyhogy egyenlőre pihentetem a dolgot kicsit elment a kedvem.
(#) nick81 válasza tomabear hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Szia!

Sajnos a trafóm feszültségét nem tudom lemérni, nincs hozzá olyan kütyüm, csak egy egyszerű multiméterrel rendelkezem.
A kondik biztosan nem ütnek át, mert egy jó vastag műanyag csőbe építettem a dolgot,de próbáltam már többféleképpen is.
Ez az, hogy szabad szemmel sem jön létre a plazma effektus. "Kecske" sem indul tőle...

Egy erőteljesebb szikrát kapok, melynek a színe kékeslila. sajnos ennyi. ha legy egy kis időm , akkor készítek róla egy videót, és feldobom valahova. Kíváncsi lennék arra, hogy kinek mi a véleménye a dologról.....
(#) nick81 válasza feri949 hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Hali!

Milyen kondikkal próbáltad, és hány darabbal?
Ha esetleg sikerülne rájönni a problémára, akkor szívesen venném a megoldást......
Következő: »»   6 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem