Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Sziréna
 
Témaindító: vanzerr, idő: Jan 5, 2006
Lapozás: OK   7 / 51
(#) Roleebaby hozzászólása Jún 14, 2007 /
 
Szia mindenkinek!Szinte teljesen amatőr vagyok, mégis szeretnék segítséget kérni. Szeretnék építeni egy "rendőrségi" Airhorn-t, amivel lekürtölik az autósokat. Nem a sziréna részét szeretném, hanem a leállító kürtöt. Tudok házilag ilyet kreálni: Segítene valaki? Előre is köszönöm...
(#) Frankye válasza Roleebaby hozzászólására (») Jún 15, 2007 /
 
Néhány dolgot alapból tisztázni szükséges:
1. A valódi airhorn nem elektronikus szerkezet, hanem elektromechanikus. Ez azt jelenti, hogy egy kompresszor hozza létre a működéséhez szükséges sűrített levegőt, amit egy megfelelően kialakított mechanikus kürtön nyom át. Ebből következően elektronikus airhorn-t építeni: csak koppintás, ami hangnyomásban, hangerőben nem veszi fel a versenyt a valódival.
2. Az airhorn és a sziréna használata legalábbi a törvényesség határán mocorog. Ha a rendőr meghallja a használatát, elég sokba kerülhet: a minimum, hogy kér egy 10-es kulcsot (gyk.: lekapja a rendszámot).
Ettől függetlenül a megépítése nem törvénybe ütköző, csak a használata... :hehe:
(#) blowfly hozzászólása Jún 16, 2007 /
 
Ezt csak annyiban helyesbíteném, hogy a sziréna használata szabálysértés. Az AIRHORN a KRESZ szabályai szerint dudának minősül, ezért nem szólhat érte senki, tehát airhorn-t nyugodtan lehet használni. Már csak az a kérdés, hogy melyik kapcsolás a jó?
(#) Frankye válasza blowfly hozzászólására (») Jún 16, 2007 /
 
Hááát... Egy kötekedő kedvű rendőr beleköthet, hogy nem szabályos kürt, mert nagyobb a hangereje, mint az előírt... De egy kötekedő kedvű rendőr igazából mindenbe bele tud kötni!
(Remélem, MPi-c nem olvassa! )
(#) blowfly hozzászólása Jún 17, 2007 /
 
Ez így igaz. És akkor melyiket érdemes megépíteni?
(#) taimagic hozzászólása Jún 18, 2007 /
 
Sziasztok!

Legutóbb egy sziréna végfokról érdeklődtem, senkinek
semmi tippje?