Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » UV-s NYÁK levilágító készítése
Lapozás: OK   75 / 136
(#) kaqkk válasza kokozo hozzászólására (») Márc 14, 2011 /
 
És ehhez a cuccoshoz (már kerülöm a "NEON" szót)
1700et ért adnak invertert is ? "akkor számoljunk"
3400ft ért van 4db fénycsöved inverterrel ,ami vagy jó lesz ,vagy nem . Viszont amint kiszámoltad 3960ft ért van 4 db tuti jó FÉNYCSÖVED ,és már 300ft körül kapsz
tecso gazdaságos energiatakarékos fénycsövet aminek az elektronikája tökéletes . Kb 1500ft al kerül többe és tuti hogy tökéletes . Innen a tied a döntés ! Én most
bizniszeltem fénycsőinvertert ,és a jövőhéten megrndelem a 15w os BL csöveket (ez lesz a 6. levilágítóm )
(#) RiBBiT hozzászólása Márc 24, 2011 /
 
Sziasztok!

Elhatároztam, hogy a toner transzfer helyett kipróbálom a levilágítós módszert. Úgyhogy vettem a vaterán 1500 forintért egy arcszoláriumot, és csináltam egy próba levilágítást. Az adatok: 4 db 15 wattos UV-A cső, 12 centiről 1,2,...,7 perces világítás. A nyák alapból fényérzékeny bevonatos. A fólia lézer nyomtatóval lett nyomtatva, egyszeresen használtam, tehát nem illesztettem egymásra két fóliát. Az egész elrendezés úgy nézett ki, hogy egy üvegasztal alá betettem a szoláriumot, az asztalra egy A4-es fehér lapot, ezt húzogattam percenként egyre kijjebb. Erre jött a fólia (nyomtatással felfelé), arra pedig a nyák és az egészet kézzel nyomtam le. Szerintem első alkalomhoz képest elég szép lett, de látszik, hogy már az 1 perc is bőven elég lesz, talán holnap csinálok 10 - 70 másodperces kísérletet. Van viszont pár kérdésem:
Lézer fóliánál mindegy, hogy melyik oldalra nyomtatunk? Tapintásra nem érzek különbséget a két oldal között, most is csak tippeltem.
Ez kicsit off, de ti hogyan vágjátok el a nyákot? Nekem mindig sorjás lesz, és ezért toner transzfernél mindig lecsiszoltam az éleket. Itt viszont a védőfólia miatt ez nem igazán megy. Ez látszik is az eredményen, a bal alsó sarokban. De ezen kívül a 10 miles vezeték, és a 0.5mm-es SMD lábtáv úgy néz ki menni fog. A két melléklet ugyanaz a nyák, csak az egyiken szkennelve, a másikon meg fényképezve.
(#) vzoole válasza RiBBiT hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Én reszelővel szoktam lesorjázni mikor még rajta van a védőfólia.
(#) kaqkk válasza vzoole hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Én csak végig húzom párszor egy asztalra fektetett csiszoló vásznon kb 45 fokban megdöntve a fóliaás oldal felé
(#) karaszbandi hozzászólása Márc 24, 2011 /
 
Egy kérdés. Vákumos leszorítóra nincs valakinek ötlete?
(#) kaqkk válasza karaszbandi hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Nekem volt de az anyagbeszerzésnél elakadtam
én egy átlátszó szilkongumi lapra gondoltam ezt egy kerettel rácsukni a nyákra és ezalól kiszívni a levegőt .
erre akár egy elemes vérnyomás mérő szivattyúja is elég lenne , de gumilapot nem találtam itt Szegeden . Azért kerestem az átlátszó lapot mert kétoldalas levilágítót akartam készíteni .
(#) toMI-DBT hozzászólása Márc 25, 2011 /
 
Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulok hozzátok (lehet nagyon primitív). Csináltam egy Scannerből levilágítót, 4 db Fénycső T5 15W BL 350nm Blacklight 16x288mm van benne és 5 perctől 20 percig elvégeztem egy tesztet és az előhívóban előtűnik egy pillanatra a nyákrajz utána el is tűnik... Lehet a fénycsövek nem jók? Próbáltam fotós nyákkal, és lakkos megoldással is. Egyik se lett jó... Az előhívó a TN-140-es oldat. Mit rontottam el?
(#) kokozo válasza toMI-DBT hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
szia a gyári előhívót hígítani kell 1 rész előhívó 9 rész víz és akkor lehet jó lesz.. nekem a 4 csövesnél a levilágítási idő 3 perc átlátszó fóliánál gyárilag lakkozott panelnél.
(#) karaszbandi válasza toMI-DBT hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Sok az idő, vagy átlátszó a nyomat. Nekem 6 csöves 8W-os van, és a levilágítás 1-2 perc max.
(#) toMI-DBT válasza toMI-DBT hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget, a problémát úgy orvosoltam, hogy két réteg fólia, és maximum 1 perces levilágítási idő, szóval az 1 percet bontom fel 4 részre most, kicsit erős lett a levilágító sztem....
(#) rockersrac válasza toMI-DBT hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Képet tennél fel a levilágítódról?
(#) pluto válasza toMI-DBT hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Az én szerény véleményem szerint nem rontottál el semmit a levilágítóddal. Nálam ugyan az a típusú csövek vannak beépítve szintén egy scanner-házba, csak éppen nyolc darab. A levilágítási idő 60 másodperc. A problémáddal én is szembesültem valamikor. A titok kulcsa: túl "erős" az előhívó oldat. Nemes egyszerűséggel "lerántja" a fényérzékeny réteget.
(#) toMI-DBT válasza rockersrac hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Képek
(#) toMI-DBT válasza pluto hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Nekem a 26mp-s levilágítás lett a legjobb... Neked is 15W-os csövek vannak benne? :O
(#) pluto válasza toMI-DBT hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Igen nekem is, a Tungsram mintaboltból. Viszont amit írsz, hogy Neked 26mp-s levilágítási idő elég, az meglepett. De vélhetőleg nem kell idegenkedni az un-ortodoxnak tűnő megoldásoktól. Ki fogom próbálni. Köszi a tippet. Egyszerűen meg sem fordult a fejemben, hogy lehetne 60mp alá menni. Íme egy kép a levilágítóról.

DSCF2982.JPG
    
(#) p_istvan válasza pluto hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Minnél rövidebb a levilágítási idő, annál kritikusabbá válik az előhívó töménysége és a hívási idő, és mindenképp töményebb előhívó kell mint normál esetben. Ilyenkor csak egész kis különbség lesz a megvilágított és nem megvilágított rész között, és ha egykicsit tovább marad benne a hívóban akkor lekapja az egészet. ha meg rövidebb ideig akkor egy kis hártya marad a megvilágított részeken is.
Érdemes a megvilágítási időket a normál előhívó töménységhez és előhívásí időhöz belőni ( 0,8%, 1 perc, 20-25 fok ) így később kevesebb lesz a selejt.
Azon a pár percen nem múlik semmi, sőt, később megtérűl!
Ha leszedi a rajzolatot a hívó, mindig a maszkra gyanakodnak, hogy nem elég sötét, pedig csak az alulexponáltság miatti túl tömény hívó szed le mindent... Nekem egy réteg pausz lézernyomtatóval, mindig tökéletes eredményt adott a normál előhívó töménységgel.
(#) pluto válasza p_istvan hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
Ebben lehet valami. A 60mp egyébként a P20 ismertetője alapján lett választva. Ott ugyanis a levilágító teljesítményének függvényében 60-120mp-t ajánlanak. Az ismertetőt a gyártó oldaláról töltöttem le.) Az előhívót is az ott talált ajánlás alapján keverem be. 1l vízhez 7g nátriumhydroxid szobahőmérsékleten és még így is gyors. Figyelni kell! Mindenesetre az eredménnyel megvagyok elégedve.
(#) kaqkk válasza pluto hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Nekem most egy db 15 W os blb csöves levilágítóm van és nálam is elég 1 perc a laminálós fóliának ! 4-6 db 15-18W os csőnél valószínűleg elég lehet 20-30sec is
(#) kaqkk válasza kaqkk hozzászólására (») Ápr 4, 2011 /
 
A hétvégén kipróbáltam : 30 sec elég egy db 15W os blb csővel is .
(#) toMI-DBT hozzászólása Ápr 5, 2011 /
 
Sziasztok ismét!

Egy újabb gonddal találkoztam...

Adott egy UV-s nyák amit a boltban vettem. A gondom az, hogy levilágítás után öblítés és maratóba be. DE a marató nem mar?! Lehetséges hogy a levilágítási idő túl rövid? A nyákrajz kirajzolódik de sajnos a marató szer hatástalan. Az előhívó 1/5 és 1/9-es arányú keverésnél is ez áll fent. A marató pedig az előrekevert típus.
(#) Frankye válasza toMI-DBT hozzászólására (») Ápr 5, 2011 /
 
Levilágítás után NEM maratni kell, hanem előhívni! Ennek során a lakk, amelyet az UV fény ért, leoldódik, a többit - a majdani vezető sávokat - pedig védi a megmaradt lakk. Ezt kell kimaratni.
Sok kezdő követi el a hibát, hogy levilágítás után nem kellően hívja elő a NYÁK-ot, így (adott esetben foltokban, ill. közeli vezető sávok között) ott marad a lakkréteg, akár csak egy nagyon finom rétegben, és itt a marató nem marja ki a rezet.
(#) toMI-DBT válasza Frankye hozzászólására (») Ápr 5, 2011 /
 
Az előhívás megvolt, elnézést nem írtam le kellő pontossággal. Szóval akkor nem hagyom elég időt az előhívóban... Akkor megtudod nekem mondani azt, hogy mikor veszem észre, hogy kivehetem az előhívóból és nem "hívom túl" a nyákot? Azok a nyákok amiket lakkal készítek elég hamar ki kell vegyem mert akkor leoldja a lakkot teljesen, de a boltiban kicsit vastagabb a réteg? Mert nézegetem előhívás közben csak lehet még nem állt rá a szemem de nem veszem észre hogy leoldotta a "felesleget"!?
(#) p_istvan válasza toMI-DBT hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
A gyárilag lakkozott nyákot tovább kell világítani...
(#) Frankye válasza toMI-DBT hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Ahogy p_istvan fórumtárs is írja: a gyári lakkot tovább kell világítani, és ha a maszk kellően sötét (fényt át nem eresztő), akkor extrém mértékben túlvilágítva sem lesz baja. Az előhívás ugyan olyan, mint a kézzel lakkozottnál, tehát ha abban van némi gyakorlatod, akkor ezzel sem leszel gondban. A megfelelően levilágított lakk, és a jó minőségű maszk mellett szinte el sem lehet rontani az előhívást.
(#) toMI-DBT válasza Frankye hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Köszi! Az a fura, hogy csináltam egy tesztet, kép lejjebb, ott elég volt 26s, hsz-ekből felbuzdulva csináltam egy 40s levilágítást a maszk 2 rétegű lazerfólia előhívóba be, a "rajz" ugyan olyan mindkettőnél, csak a tesztnél szépen le is marta itt meg nem, lehet keverek egy frisset, hátha nem tetszik neki, habár még mindig áttetszős a keverék. De most sztem csinálok egy 1percest tesztet új keverékkel, hátha!
(#) toMI-DBT válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
(#) mekkmesterke hozzászólása Ápr 9, 2011 /
 
Helló
Nekem lenne 1 olyan kérdésem hogy higanygőz izzót csak simán nem lehet használni erre a nyákfotózásra? Ezt úgy értem hogy a külső üvegrészt fontos letörni?
Egyébként ha 160W-os izzókról van szó akkor mennyit célszerű belőle használni mekkora távolságról? 2 db elég lehet? Előre is köszönöm a választ.
(#) mekkmesterke válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Nem fotózni akarom a kész NYÁK-ot csak rosszúl fejeztem ki magam.
Hát igazából találtam itthon pár ilyen izzót és gondoltam ha másra így hirtelen nem tudom felhasználni akkor erre a célra alkalmas lehet. Ha valóban csak 80 watt-os a benne lévő kisülőcső akkor megpróbálkozom 2-3 darabbal vagy esetleg több ideig világítom. Igazából ez csak egyfajta kísérletezgetés lesz.
A dobozolás meg természetesen alap dolog. Szándékomban áll 1 lapszkennerhez hasonló dobozt készíteni neki. Egyébként köszi az infókat.
(#) mekkmesterke válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Értem. Ezt az izzószál átkötést elmagyaráznád hogy hova kössem mert igazából még nem sűrűn foglalkoztam ilyen higanygőzizzós megoldásokkal.
Egyébként én úgy terveztem hogy hogy 1 max 20cm-es dobozt csinálok neki aminek a teteje 1 üveglap lenne amire ugyebár rámenne a panel és erre rá lehetne hajtani 1 tető mint a lapszkennereknél hogy ne legyen zavaró a fénye. Az aljába meg 1 tükröt terveztem foncsornak. De akkor legalább 30cm-esre tervezem. Egyébként így mennyi az élettartama 1 ilyen izzónak? És esetleg valamilyen hűtésre gondolni kell vagy nem szükséges?
(#) Sir-Nyeteg válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Ha arról van szó, amire gondolok, akkor csak a HMLI-nél van ez a belső áramkorlátozó izzószál.
A HGLI tipusnál külső fojtót alkalmaznak. (HMLI-nél maga az izzószál fogja a fojtó szerepét eljátszani, viszont ez a búre letörésekor levegővel érintkezve elég.)
Következő: »»   75 / 136
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem