Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem konkrétan világítás nincs!
Arra rájöttem a panelt tanulmányozva, hogy ezen van az indexrelé, a gyújtás, és a fesszabályzó! De lehet a gyújtás nincs! Még jobban bele kell méllyülnöm! A gyári elektronika mit jelent?
Világítás aligha fut be ebbe az elektronikába, nem hiszem, hogy izzóvédelmi funkciókat is beépítettek (bár az a nagy trafó, vagy fojtótekercs lehet ilyesmi célt szolgál). Meg kell keresni az alaplaptól feljövő vezetékkötegben a világítótekercs vezetékét (gyári vezetékelés esetén piros kábel fehér csíkkal), és járó motornál feszültséget mérni.
A hátsóvilágítás 6V-os rendszer esetén a töltőtekercsről megy, amely egy kétleágazású tekercs (harmadik a test). Lehet csak az izzó nem érintkezik. Gyári elektronika a motor pontos felszereltségétől is függ. 6V-os Simsonokon (érvényes a madárszériára is) fojtótekercses feszszabályzó, ócska bimetálos indexrelé volt (már amelyeken volt index, mert egy sima S51N-en csak kapcsolók vannak a kormányon). 12V-os gépekre már került ELBA (töltőelektronika és elektronikus indexrelé egyben), illetve a halogénes világítású példányok EWR-t kaptak (a halogén izzót védi, illetve a Graetz-híd is ebben lett elhelyezve az ELBA-hoz). Továbbá a felszerelt gyújtástól függően még a tirisztoros példányok értelemszerűen kaptak elektronikát, a megszakítósoknak erre nem volt ugye szüksége. Így egy fullosabb Simson tele van elektronikával (S51C...).
Azt tudom hogy a feljövő 4 vezetékből 2 átmegy, és egyik sem a gyújtás! De most hogy ez eszembe jutott a gyújtás nem a panelról megy!
AMúgy az index nem működik akksi nélkül? Majd holnap átnézem újra mi hova megy! CSak ugye van benne ez a panel, meg gyújtáskapcsoló is.
Szerintem kösd ki azt az elektronikát onnan, és szépen építsd vissza gyárira (komfortosabb lesz úgy, a buta nagy nyák helyett).
Az index akksi nélkül nem fog menni (2x21W az elég sok). Itt találsz bekötési ábrákat. A gyújtáskapcsoló sem egy lehetetlen dolog, kicsit értelmezni kell az ábrákat, hogy milyen körök vannak, hogyan van a jelölés, stb.
Hali!
Már megy van a világítás meg mindenhol a feszek! Volt benne átalakítás lent a tekercseknél is! Az elektronikát kiiktattam, így az nem zavar be! Visszaalakítottam gyárira! Már csak az a kérdésem hogy az index sehogy sem megy akksi nélkül?
Amúgy gondolkoztam a LEDes indexen is mert ugye annak jóval kevesebb az áramfelvétele! Csinálni neki egyen feszt és arról mennének az indexek! Minden indexbe 4-5db 5 chipes LED és jó is lenne!
Szép estét
Egy kérdéssel fordulok hozátok Simson s51n alap gépről van szo egy kapcsolot szeretnénk bekötni amolyan lopásgátlott nincs aksi csak kondija Kérdés hogyan lehetne megoldani?
Hali!
Én annó ugyan ilyen S51N-nél tettem be egy kulcsos kapcsolót amit sorba kötöttem a gyujtótrafóra menő barna fehér kábellel! A kapcsolót meg belefúrtam a deknibe, és olyasmi lett mint a gyári gyújtáskapcsoló! Csak ugye ez nem indult csavarhúzóval, és nem lehetett szinte minden autósboltban kulcsot kapni hozzá! Sztm ez a legkönnyebb megoldás! Remélem sikerült segítenem! üdv PIXI
Hali!
Szinte ugyan ilyen volt nekem is, csak valaki beletörte a kulcsot! Most csak egy lyuk van a helyén, de majd veszek újat egyszer!
Sziasztok! Gondolom már unjátok a kérdést, de.. Van valakinek megbízható,egyszerűen,olcsón kivitelezhető gyujtása simsonra olyan ami bírja a hosszú távú motorozást(optimális fordulatszámon) és a világítása is működőképes(semmi extra csak első hátsó világítás)? S51N es Simsonom van megszakítós gyujtással, 60/4es hengerrel. Ha van eladó elektronikátok az is érdekelne. Sőt ha valaki meg is csinálná nekem az mégjobban.. De ez lehet csak álom. Ui.: nem nagyon értek az elektromos dolgokhoz.Válaszotokat előre is köszönöm.
Sziasztok!
Simson S51: Hogyan kell összekötni a gyújtótekercset a trafóval? Több éve bent volt az istállóban, csak nem volt benne gy.tekercs. Eddig úgy próbáltuk, hogy a tekercs alján lévő ágaztatást rákötöttük a trafó 15-ös állására, a tekercs másik kivezetése a csavarra van kötve, így az biztos a test. Rámértem, ~6V-os a tekercs, először 12V-os kispolszki trafóról enyhe szikrákat produkált. A többivel meg sem moccan.
Sziasztok.
A dolog megoldódott, sikerült beüzemelni a Simsont.
Az utángyártott gerjesztőtekercs által okozott gyújtómodul-tönkremenetel valós probléma. Egy motorszerelő kimérette velem a gerjesztőtekercset, és a kondenzátor-dióda teszttel (csúcsfeszültségre töltődik a kondenzátor) rúgásra 500V-ot mértem! Nagyobb fordulaton nem is csoda, hogy "leülteti" a modulban a tirisztort. Az eredeti NDK-s tekercs csak 230V-ot adott. Azzal semmi gond. Most elkértem az ominózus tekercset (talán valami távolkeleti gyártmány) és jobban szemügyre vettem, és ott a két végén a kompenzáló tekercs forrasztása! Még ki is forrasztottam, és néhány amperrel ezt meggerjesztve, mutatott is a vas némi elektromágnesességet. A német gyártmánynál is volt a két végén forrasztás, viszont az annyiban különbözött ettől, hogy a tetején kb. 10 menet vastagabb vezetékkel volt megoldva a kivezetés. Azt sajnos nem tudtam elhozni (és nem tudtam lefényképezni), mert a motort elvitték, de amit elhoztam, arról itt a fotó. Most akkor mi az igazság? A kompenzáló tekercs(ek) menetszámát egyébként nem tudni, mert az van legalul. Lehet, hogy azok nem egyformák, és ez ennyit számít?
Heló
A gyári tekercsek is simán 400v fölött vannak. És a tirisztor minimum 600v os. De ezt működő motor + terhelés mellett kellett volna megmérni, hogy úgy mekkora a maximum feszültség és mekkora alapjáraton. De igen valószínű hogy átlépte ez a tekercs a tirisztor feszültségét, de nem biztos hogy a feszültség növekedése a fordulattal arányosan változik. De szerintem mindenki ismeri az utángyártott simson alkatrészeket...
Akkor ez úgy tűnik a sokadik fajta rossz utángyártott tekercs. Viszont az átlátszó szigetelésűvel nekem még sosem volt bajom.
A rövidrezárt tekercselés egy sor. A huzalvastagság látszik a kivezetésnél, olyan 0.6-0.8mm között lehet.
A nagyobb feszejtől nem kellene tönkremennie a tirisztornak. Pl a 600V-os nem megy tönkre 600V fölött, hanem gate vezérlés nélkül 600V-ot elérve "gyujt be" (vezetővé válik). Természetesen ha a tartóáram alá csökken az árama, akkor ugyanúgy kikapcsol.
Szerintem isnább fordított polaritás vagy túl nagy gate-áram miatt purcanhat ki egy tirisztor.
Az a helyzet, hogy ha a megengedett anódfeszültséget átlépve billen a tirisztor, az a nem üzemszerű bekapcsolás kategóriája. (Ilyen még a kritikus dU/dT átlépése is.) Ilyenkor letörési folyamat megy végbe a tirisztor kristályszerkezetében, azaz a vezetés csak egy nagyon szűk keresztmetszetben indul el, oda hirtelen "rázúdul" a mögöttes energia (a gyújtásban a kondenzátor energiája) , ami a kristály roncsolódását (végleges zárlatát) eredményezi.
Ami még lemaradt: A fordított polaritást a tirisztor a zárófeszültség értékéig elviseli, hiszen a tirisztor leegyszerűsítve egy vezérelhető dióda, egy villamos "szelep". Persze a tirisztornak sokkal bonyolultabb a "lelkivilága", ha a katalógust megnézzük: Kritikus feszültségnövekedés, kritikus áramnövekedés, szabaddáválási idő, I*2t-Joule integrál, nyitóirányú feszültségesés, stb...
Uhh, átolvasva egy-két adatlapot valóban vannak ilyenek. Tirisztorokkal eddig keveset foglalkoztam, főleg a suliban tanultakból (ami nem sok) okoskodtam.
Én is találkoztam már utángyártott tekercs káros tevékenységével. Nálam a végzetes hibát a tekercshézag túl alacsonyra állítása okozta (így 400V fesz. fordulaton analóg műszerrel mérve), utána az 1N4007 egyenirányító diódák egy gázfröccsöt bírtak, a BY299/399 pár kört, a 8A@800V (TO220 tok) dióda hűtőzászlóval pár 10 km-t. A tirisztor máig ugyanaz van benne.
Bizony ugyanaz. Semmi más nem pusztult meg.
Nem értem a miértjét, de még azt is tapasztaltam, hogy 680nF (630V) kondi mellett sokkal gyorsabban tönkrementek a diódák, mint az 1u-ós kondi mellett (azonos típus, Remix gyártmány). A Motorgyújtás topicban abban az időben már foglalkoztunk a témával.
Valszeg a kisebb kapacitású kondin magasabbra fel tud szaladni a feszej, és ezt nem komálják a diófák.
A Simson gyújtásban nincs a gerjesztőtekercset negatív irányba söntölő dióda (mint a Honda vagy Yamaha robogóknál) ezért a negatív feszültség csúcsa és a feltöltött kondenzátor feszültsége összeadódnak. Nyilván a rövidrezáró-kompenzáló tekercs ezt hivatott pótolni, illetve elképzelhető, hogy a tekercs disszipációja nem viselné el a negatív rövidzárat, vagy valami más oka is lehet?
Hello
1 kérdés : a champion gyertyának mennyi a hőértéke. Köszi
Amennyi rá van írva.
Éppen egy sincs a közelemben.
Akkor hogyan adhatnánk konkrét választ? Championból is van ezer féle, mint ahogyan NGK-ból, Brisk-ből, stb.
Csak azéet kérdezem mert a simsonom a legtobb isolator gyergyával nem jó valamiért máshol adja le a szikrát ahol kell hanem kicsit lejebb. Vetttem bele újat azzal jó volt egy darabig aztán utána nem. Azt gondoltam hogy a hőértékkel lehet valami.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |