Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   4 / 37
(#) bolsevik válasza burgdavid hozzászólására (») Feb 21, 2011 /
 
köszi!
de sajna itt sem semmi
(#) gerzson0228 válasza burgdavid hozzászólására (») Feb 21, 2011 /
 
Szia! Köszi szépen.Csak az a baj,hogy nem tudok németül. Suzuki old ran a motor neve.
(#) levaitamas hozzászólása Feb 27, 2011 /
 
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni! Yamaha Jog 3RY robogónál nem működik az üzemanyag szintjelző. Mértem a tankban lévő jeladó ellenállását és kb 20MOhm az ellenállása max szinten. Ez szerintem irreálisan nagy érték. Valaki találkozott már hasonló hibával?
(#) Vikesz92 hozzászólása Ápr 5, 2011 /
 
Sziasztok!
Segítségeteket kérném egy Aprillia SR 50 típusú robogóval '98as karburátoros. A gondom az vele hogy nem akar tölteni 13V fölé csak gáz adásnál megy néha egyszer volt 14,47 mentem vele pár kört szépen töltött de utána ismét nem. fesz.szabályzótól az aksi-ig eljut az áram rá mértem szakadás vizsgálóval, egyedül a generátort nem tudom hol tudnám ki mérni. Mi lehet a gond én kontaktos vezetékre gondolok mert ha egyszer helyre jött akkor nem hiszem h. más döglik be. Merre indulhatnák el?
(#) zolika60 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Ápr 5, 2011 /
 
Ne is várj alapjáraton nagy töltést.
(#) Vikesz92 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 5, 2011 /
 
Köszönöm a választ! én abban a hitben voltam hogy itt is töltenie kellene valamenyit.
(#) Vikesz92 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Hát egy kis érdekesség: Alapjáraton 12.45 körül majd miután húzok neki gázt 12,68-ra fel megy ha elengedtem a gázt 13,98-ra fel ugrik és tartja magát még nem esik alapjáratra. Ez volt a mai mérésem. Szervízkönyv szerint 6000 fordulaton kellene 13V-15V között lennie. Ezért nem értem miért gáz elengedésekor ugrik a töltés.
(#) zolika60 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Mert olyankor kevesebb energia kell a gyújtásnak.
(#) mex válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Nem helytálló a magyarázat, hiszen a gyújtás a gáz elengedésének pillanatában is működik, tehát fogyaszt.
Ez szabályzó meghibásodás.
(#) zolika60 válasza mex hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
A szabályzó honnan tudja, hogy elengedted a gázt?
(#) mex válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Nem engednél el egy vigyort, ha tisztában volnál a szabályzó működésével, kapcsolástechnikájával, (nameg az olasz elektronikák megbízhatóságával).
(#) Vikesz92 válasza mex hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Én is szabályzóra gondoltam mert az autóba is magasabb fordulaton több töltés nem hiszem hogy pont a robogóba változna. Ez az első robogóm ezért vagyok tanácstalan. Szabályzót vettem volna mert 2000Ft körül van de 2000ft a szállítás és így akkor veszem meg ha biztos.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Na de pont ezt írta
Idézet:
„ha elengedtem a gázt 13,98-ra fel ugrik és tartja magát még nem esik alapjáratra.”
(#) mex válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Ebben a motorban egy tekercsről megy a világítás, és az akkutöltés is, de a világításnak van egy megcsapolása, a szabályzóban pedig két külön áramkör gondoskodik a világítás, és az akkutöltés feladatáról. Az akkutöltés áteresztő (kvázi kapcsoló üzemmódú) tirisztoros, a világításszabályzás pedig söntjellegű tirisztoros kivitel. Tipikusan a sönttirisztor vezérlése megy el, és más feszültségszinten kapcsol.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a kelleténél alacsonyabb átlagfeszültségnél is söntöl, így nem jut elég feszültség az akkutöltés részére. Ha esik a fordulatszám, csökken a gerjesztett feszültség is, a sönttirisztor kikapcsol, és ezáltal több kakaó jut az akkutöltésre.
(#) zolika60 válasza mex hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Ezek szerint akkor világítás nélkül töltenie kellene? Arról mondjuk nem írt, hogy lámpával, vagy a nélkül mérte.
(#) mex válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Szerintem a gyújtás ráadásakor a világítás is bekapcsolódik, (legalábbis az új robogókon), ezért nem is gondolt rá. Le kell húzni a szabályzón a világítás vezetékét, és úgy negnézni.
(#) Vikesz92 válasza mex hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Ezen még van kapcsoló és elfelejtettem írni de lámpa nélkül mértem. 98as évjárat.
(#) zolika60 válasza Vikesz92 hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Akkor viszont nem értem. Lehet, hogy mégis a gyújtás fogyaszt kevesebb áramot?
(#) mex válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Miután ez söntszabályzó, elvileg mindegy, hogy van-e rajta világítás, vagy sem. Persze a szabályzó tokozása jobban melegszik világítás nélkül. Meg kellene mérni világítással, és anélkül is a töltést, (még jobb lenne a töltőáramot).
(#) zolika60 válasza mex hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Akkor lehet, hogy ezt nem értem? Bővebben: Link
(#) mex válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Csak látszólagos az ellentmondás...
Teljesen más az indukált feszültség jelalakja, effektív értéke, ha a söntszabályzó is működik a világítás mellett, ráadásul csak a testhez képest pozitív félperiódusban, mivel csak egy tirisztor van benne, és nincs előtte egyenirányítva a bejövő feszültség. Az már csak hab a tortán amikor nem minden félperiódusban vezet, hanem minden második, harmadik pozitív "színuszsapka" kerül csak vágásra, amikor épp a határolási szinten van a bejövő feszültség.
Szkópon szépen látni, a rendszertelen működést, amit egyébként a bemenő feszültség ingadozása helyett egy sima izzófoglalat hibája is előhozhat.
Szóval a dolog nem fekete-fehér, hanem egy kicsivel több hibalehetőséggel is számolni kell.
Természetesen a legegyszerűbb cserélni a szabályzót a hiba behatárolás megkönnyítésére, de ha nincs, vagy többe kerül a leves mint a hús, akkor bizony időbe telik a javítás.
(#) zolika60 válasza mex hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Tehát kicseréli a szabályzót és vagy jó lesz vagy nem. Akkor nem egyszerűbb az egyéb lehetőségeket kizárni?
(#) mex válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Ezt írtam:
Idézet:
„ha nincs, vagy többe kerül a leves mint a hús, akkor bizony időbe telik a javítás.”


Szabályzóval, vagy anélkül ki kell deríteni a hiba okát.
Csak az nem mindegy milyen eszközök, gyakorlat, késztetés, fittyfene, állnak rendelkezésre.
Innen nem tudok többet segíteni, ha Te sem, akkor kár tovább polemizálni.
(#) zolika60 válasza mex hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Nem polemizálni akartam.
(#) jenci100 hozzászólása Ápr 7, 2011 /
 
sziasztok!!!

kérdésem az lenne hogy van egy piaggio zip robogóm 1990 es azthiszem a helyzet az vele hogy az akku le volt merülve berugásra pedig nem indult el ma feltöltöttem és simán önindítóval indult lehet e összefüggés a lemerült akku és a berugókaros indításnál?
(#) laszlo987 válasza jenci100 hozzászólására (») Ápr 8, 2011 /
 
Nincs, mert aksi nélkül is indúlnak ezek a robogók, kismotorok.
(#) jenci100 válasza laszlo987 hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
köszi a választ.közben meg lett a hiba oka nem az akku volt.
(#) Vikesz92 válasza mex hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Késztetés van, gyakorlat az nem sok de valamennyi alap van már.
Ma ráraktam a multimétert és lám alapjáraton stabil 14,70 megörültem, ráraktam a lámpát 13,80 ez még jó. Leállítottam és nyomtam egy önindítót nem ment gondolom mert le volt merülve az aksi, újra berúgás töltés 12,40 megint eltűnt nagy gáz 12,98-ra tornázta fel magát. Rossz lenne az aksi netán?
(#) mex válasza Vikesz92 hozzászólására (») Ápr 9, 2011 /
 
Próbáld külső töltőről életre kelteni, ha sikerül akkor próba.
(#) Vikesz92 válasza mex hozzászólására (») Ápr 10, 2011 /
 
Azt hiszem találtam egy kis problémát, ügye írtad az égő foglalatot. Na ma szétszedtem és mi tárul elém egy spot égő amit eddig csak a plafonon lévő csillárba láttam. 35W-os ha jól láttam, gondolom a másikba kisebb van és ez se tesz jót. Ez kimeríti a sufni tuning fogalmát nálam.
Következő: »»   4 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem