Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Köszi szépen.Csak az a baj,hogy nem tudok németül. Suzuki old ran a motor neve.
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni! Yamaha Jog 3RY robogónál nem működik az üzemanyag szintjelző. Mértem a tankban lévő jeladó ellenállását és kb 20MOhm az ellenállása max szinten. Ez szerintem irreálisan nagy érték. Valaki találkozott már hasonló hibával?
Sziasztok!
Segítségeteket kérném egy Aprillia SR 50 típusú robogóval '98as karburátoros. A gondom az vele hogy nem akar tölteni 13V fölé csak gáz adásnál megy néha egyszer volt 14,47 mentem vele pár kört szépen töltött de utána ismét nem. fesz.szabályzótól az aksi-ig eljut az áram rá mértem szakadás vizsgálóval, egyedül a generátort nem tudom hol tudnám ki mérni. Mi lehet a gond én kontaktos vezetékre gondolok mert ha egyszer helyre jött akkor nem hiszem h. más döglik be. Merre indulhatnák el?
Köszönöm a választ! én abban a hitben voltam hogy itt is töltenie kellene valamenyit.
Hát egy kis érdekesség: Alapjáraton 12.45 körül majd miután húzok neki gázt 12,68-ra fel megy ha elengedtem a gázt 13,98-ra fel ugrik és tartja magát még nem esik alapjáratra. Ez volt a mai mérésem. Szervízkönyv szerint 6000 fordulaton kellene 13V-15V között lennie. Ezért nem értem miért gáz elengedésekor ugrik a töltés.
Mert olyankor kevesebb energia kell a gyújtásnak.
Nem helytálló a magyarázat, hiszen a gyújtás a gáz elengedésének pillanatában is működik, tehát fogyaszt.
Ez szabályzó meghibásodás.
A szabályzó honnan tudja, hogy elengedted a gázt?
![]()
Nem engednél el egy vigyort, ha tisztában volnál a szabályzó működésével, kapcsolástechnikájával, (nameg az olasz elektronikák megbízhatóságával).
Én is szabályzóra gondoltam mert az autóba is magasabb fordulaton több töltés nem hiszem hogy pont a robogóba változna. Ez az első robogóm ezért vagyok tanácstalan. Szabályzót vettem volna mert 2000Ft körül van de 2000ft a szállítás és így akkor veszem meg ha biztos.
Na de pont ezt írta
Idézet: „ha elengedtem a gázt 13,98-ra fel ugrik és tartja magát még nem esik alapjáratra.”
Ebben a motorban egy tekercsről megy a világítás, és az akkutöltés is, de a világításnak van egy megcsapolása, a szabályzóban pedig két külön áramkör gondoskodik a világítás, és az akkutöltés feladatáról. Az akkutöltés áteresztő (kvázi kapcsoló üzemmódú) tirisztoros, a világításszabályzás pedig söntjellegű tirisztoros kivitel. Tipikusan a sönttirisztor vezérlése megy el, és más feszültségszinten kapcsol.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a kelleténél alacsonyabb átlagfeszültségnél is söntöl, így nem jut elég feszültség az akkutöltés részére. Ha esik a fordulatszám, csökken a gerjesztett feszültség is, a sönttirisztor kikapcsol, és ezáltal több kakaó jut az akkutöltésre.
Ezek szerint akkor világítás nélkül töltenie kellene? Arról mondjuk nem írt, hogy lámpával, vagy a nélkül mérte.
Szerintem a gyújtás ráadásakor a világítás is bekapcsolódik, (legalábbis az új robogókon), ezért nem is gondolt rá. Le kell húzni a szabályzón a világítás vezetékét, és úgy negnézni.
Ezen még van kapcsoló és elfelejtettem írni de lámpa nélkül mértem. 98as évjárat.
Akkor viszont nem értem. Lehet, hogy mégis a gyújtás fogyaszt kevesebb áramot?
Miután ez söntszabályzó, elvileg mindegy, hogy van-e rajta világítás, vagy sem. Persze a szabályzó tokozása jobban melegszik világítás nélkül. Meg kellene mérni világítással, és anélkül is a töltést, (még jobb lenne a töltőáramot).
Akkor lehet, hogy ezt nem értem? Bővebben: Link
Csak látszólagos az ellentmondás...
Teljesen más az indukált feszültség jelalakja, effektív értéke, ha a söntszabályzó is működik a világítás mellett, ráadásul csak a testhez képest pozitív félperiódusban, mivel csak egy tirisztor van benne, és nincs előtte egyenirányítva a bejövő feszültség. Az már csak hab a tortán amikor nem minden félperiódusban vezet, hanem minden második, harmadik pozitív "színuszsapka" kerül csak vágásra, amikor épp a határolási szinten van a bejövő feszültség. Szkópon szépen látni, a rendszertelen működést, amit egyébként a bemenő feszültség ingadozása helyett egy sima izzófoglalat hibája is előhozhat. Szóval a dolog nem fekete-fehér, hanem egy kicsivel több hibalehetőséggel is számolni kell. Természetesen a legegyszerűbb cserélni a szabályzót a hiba behatárolás megkönnyítésére, de ha nincs, vagy többe kerül a leves mint a hús, akkor bizony időbe telik a javítás.
Tehát kicseréli a szabályzót és vagy jó lesz vagy nem. Akkor nem egyszerűbb az egyéb lehetőségeket kizárni?
Ezt írtam:
Idézet: „ha nincs, vagy többe kerül a leves mint a hús, akkor bizony időbe telik a javítás.” Szabályzóval, vagy anélkül ki kell deríteni a hiba okát. ![]() Csak az nem mindegy milyen eszközök, gyakorlat, késztetés, fittyfene, állnak rendelkezésre. Innen nem tudok többet segíteni, ha Te sem, akkor kár tovább polemizálni.
sziasztok!!!
kérdésem az lenne hogy van egy piaggio zip robogóm 1990 es azthiszem a helyzet az vele hogy az akku le volt merülve berugásra pedig nem indult el ma feltöltöttem és simán önindítóval indult lehet e összefüggés a lemerült akku és a berugókaros indításnál?
Nincs, mert aksi nélkül is indúlnak ezek a robogók, kismotorok.
köszi a választ.közben meg lett a hiba oka nem az akku volt.
Késztetés van, gyakorlat az nem sok de valamennyi alap van már.
Ma ráraktam a multimétert és lám alapjáraton stabil 14,70 megörültem, ráraktam a lámpát 13,80 ez még jó. Leállítottam és nyomtam egy önindítót nem ment gondolom mert le volt merülve az aksi, újra berúgás töltés 12,40 megint eltűnt nagy gáz 12,98-ra tornázta fel magát. Rossz lenne az aksi netán?
Próbáld külső töltőről életre kelteni, ha sikerül akkor próba.
Azt hiszem találtam egy kis problémát, ügye írtad az égő foglalatot. Na ma szétszedtem és mi tárul elém egy spot égő amit eddig csak a plafonon lévő csillárba láttam. 35W-os ha jól láttam, gondolom a másikba kisebb van és ez se tesz jót. Ez kimeríti a sufni tuning fogalmát nálam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |