Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   81 / 303
(#) proli007 válasza berobbantam hozzászólására (») Ápr 14, 2011 /
 
Hello!
Először azt kel tisztázni, hogy a 741 működik-e megfelelően.
- Tekergesd a P2 potit, hogy a 3-as láb feszültsége magasabb, majd alacsonyabb legyen, mint a 2-es. Ha magasabb, akkor a kimenetnek (6-os láb) közel 8V-on kell lenni. Ha alacsonyabb, akkor közel 1V-on.
- Ha foglalatban van a 741, akkor vedd ki. Ekkor vélhetően a zöld és sárga Led is fog világítani, relé húz.
Majd a 6-os és 7-es lábat zárd össze. ekkor a zöld kialszik, és a sárga ég, relé húz.
Majd zárd rövidre a 6-os és 4-es lábakat. Ekkor zöld ég, sárga elalszik, relé elejt..
üdv! proli007
(#) marthfew hozzászólása Ápr 14, 2011 /
 
Sziasztok! van egy 6 voltos 4.0 AH/20hr akksim.
Töltőt kellene hozzá barkácsolni. Ebben kérném segítségeteket hogy minél egyszerűbb és nagyszerűbb töltőt rakhassak össze! válaszokat várok + kapcsolási rajzokat köszönöm

UI.: Jah és a márkája/típusa: PEVOT PV3M4.0L
(#) berobbantam válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 14, 2011 /
 
Köszi a segítséget.Sikerült megoldani a problémátTaláltam egy 237-es tranyót így azt cseréltem.Meg közben észrevettem,hogy a 25 kilós poti egyik lába is rosszul van beforrasztva.Ezt is orvosoltam.Végigjártam az általad javasolt utat és működikMost viszont cefetül kicsesztem magammal.A mérőműszert akartam beépíteni.Összekavart az ra és rb felirat a nyákon és leforrasztottam onnan két smd ellenállást.Mire rájöttem hogy ez nem a feszültségosztó két ellenállása már késő volt.Most épp ezt akarom orvosolni,csak nem tudom melyik ellenállás hol volt.Lehet ebből másik műszer vétele lesz
üdv
(#) proli007 válasza berobbantam hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Hello!
NA, NE! A műszer bement felől volt a nagyobb értékű ellenállás. (Gondolom ez az Ra). Az ellenállás értékét meg megméred egy műszerrel.
üdv! proli007
(#) berobbantam válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Helló
Hát adtam egy esélyt magamnak de nem jött beSem szemileg sem szerszámilag nem vagyok felkészülve az smd forrasztásra.Ráadásul a nyákrol is lejött egy darab ahova forrasztanom kéne.Most kicsit eldurrant az agyam.Én tényleg csak nagyon nagyon hobbiból csinálok ilyesmit
üdv
(#) proli007 válasza marthfew hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
Hello!
Az egyszerű és nagyszerű általában kizárják egymást, ha az igények nincsenek meghatározva és minimalizálva..
De ez vagy ez megfelel számodra?
üdv! proli007
(#) marthfew válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 15, 2011 /
 
szerbusz! az első rajznál a tranyó bármien lehet vagy van valami különlegessége?
(#) proli007 válasza marthfew hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Hello!
Igazából bármi lehet, csak NPN legyen. Mindössze kb. 5mA áramot kell lehúznia, és a tranyó bázis-emitter küszöbfeszültségére van bízva az áramhatárolás. De az árammal meg nem lőnek nyulat, tehát megfelelő lehet. Sőt hőmérséklet emelkedésére kicsit csökkenti is a töltőáramot, ha az LM hűtőbordájára szereled a tranyót. (Persze villamosan szigetelten.)
üdv! proli007
(#) berobbantam válasza berobbantam hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Helló Proli
Hát Én már csak a te szakértelmedben bízok.Zavart ez a műszer dolog és megint nekiugrottamSzóval pm 438BL-t a műszer tipusa.A feszültségosztó ellenállások melett volt egy 1 megás ellenállás is.Mint kiderült ez is kapottSzóval levettem ezt is.A nyákra forrasztottam ellenállás lábakat és azokon gyakorolokEzeket e pontokat úgyis ki kelett volna vezetnem,mivel feszt és áramot is kéne majd mérni a műszernek.Az smd-k helyett rendes negyed wattos ellenállásokat használtam.Most a következő a helyzet.Ha az eredeti smd ellenállások helyére beforrasztok egy 0 ohmos és egy 10 megaohmos ellenállást,akkor a műszer 1.2 volt helyett 11.9 voltot mutat.Ha csak simán tápfeszt adok neki akkor minusz egyet mutat gondolom ez így jó.A tizedes pont jó helyen van.(némi sikerélmény)Ha a nulla és 10 mega helyére beforrasztom a 9.9 mega 100 kiló párost akkor nem mutat semmit.(ez lenne a 20 voltos méréshatár osztóellenállásaHa a 10 kilót teszem 0 OHM helyére mellé pedig a 9.9 megát akkor nem mutat semmit.Ha megcserélem a két ellenállást akkor megint 12 volt körüli értéket mutat.Most nem vagyok képbe.Selytésem a következő.A 0 ohm 10 megaohm fix kéne legyen.A 0 ohmal párhuzamosan beforrasztom a 9.9 megát a 10 mega mellé pedig a 100 kilót.Így jó lehet?Kéne egy kis megerősítés.Vagy mégiscsak kuka lesz a dologbólJah próbáltam úgy is hogy a műszerben volt a 0ohm 10 mega páros.Csináltam egy párost 9.9 mega 100 kilóbol.A 100 kilos egyik lába volt a negatív.A 9.9 megával közös lába ment a műszer pozitívra.A 9.9 másik lábára ment az 1.2 volt pozitívja.Így sem mutatott semmit a műszer.
üdv
(#) proli007 válasza berobbantam hozzászólására (») Ápr 18, 2011 /
 
Hello!
Rajzoltam egy kis Móricka ábrát, hogyan is nézne ki a dolog.
- Tehát az IC az In-Hi és In-Lo lábai között mindig +-200mV-ot mér (kap). Mert ennyi az alapműszer méréshatára.
- Erre kijelzi, hogy 1999. Aztán hogy mit hogyan osztasz le, hogy az 0..200mV legyen, az már a Te dolgod.
- De a DVM bemenetén van egy 1M/100nF tag, mert szükség van az egyenfeszültség szűrésére. Az 1Mohm-on feszültség nem esik, mert a DVM bemeneti ellenállása hatalmas. (vagy is szinte nincs bemeneti áram. Tehát a Az 1Mohm másik felén ugyan úgy 0..200mV az érzékenysége, mint a bemenetén. De ennek a két tagnak, mindig bent kell lenni.

- Ezek elé kerül az Ra/Rb osztó, melynek értéke, mindig olyan, hogy a tényleges bemenetre mindig 200mV jusson.
- Ezért 200mV-os méréshatárnál nem kell osztó. ezért Ra értéke nulla ohm, de mert a műszer bemenete "nem lóghat a levegőben" a bemenet a 10Mohm--al le van zárva. De ha a műszer bemenete még is lógna, akkor túlcsordulást jelez vagy is "-1"-et. De ugyan ezt jelezheti ki, ha a bemenet túl nagy feszültséget kapna. (pld. 200mV-os méréshatárban 2V-ot kapna)
- Tehát ha Ra-nak 9,9Mohm-ot, Rb-nek 100kohm-ot használunk, akkor az osztási arány 1:100. Vagy is a 100kohm-on akkor van meg a szükséges 200mV, amikor a modul bemenetére 20V-ot kapcsolunk.
(A tizedes pontot, meg oda tesszük ki, ahová akarjuk, vagy is itt helyesen a második helyre. 19.99)

Próbáld meg ez alapján értelmezni amit csinálsz. És a leosztott feszültséget (pld. a 100kohm-on), egy másik kézi műszerrel is megmérheted. Ott mindig a leosztott értéket kell mérned.
De nem gondolom, hogy kióuka lenne a dolog, mert amikor 0ohm/10Mohm-ot használtál, akkor 1,2V helyett 11.9V-ot mutatott. Vagy is jót, csak a tizedes pont volt rossz helyen. Ha egyel odébb tetted volna, akkor már 1.19V lett volna az érték. Ekkor vélhetően 20V-os volt a méréshatár, csak Te 1,2V-ot mértél vele. De a 0ohm/10Mohm 200mV-os méréshatárt jelentene, tehát az 1:100 osztó, valahol máshol volt beépítve a mérésnél.

Ez alapján próbáld átgondolni amit teszel..
üdv! proli007

DVm-Input.png
    
(#) Skyline hozzászólása Ápr 19, 2011 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek,találtam egy kapcsolást itt az oldalon,ezt szeretném megépíteni.
A probléma az lenne hogy nekem egy 25volt trafóm van amit nem tudom hogy jó lenne-e?
A másik kérdésem az Re ellenállás értéke lenne.
Esetleg valakinek nincs meg jobb minőségben a leírás?
Elég egyszerűnek tűnik a kapcsolás
Válaszokat előre is köszönöm.
Szép napot!
(#) Inhouse válasza Skyline hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Itt: Szulfátoldó, regeneráló töltők nézd meg!

Üdv
Inhouse
(#) Skyline válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Köszi.

Igen arra az ellenállásra gondoltam,1-6 ohm között változhat monjuk ha teszek oda egy 3 ohm ost az úgy jó lenne?
Valahogy máshogy nem lehetne megoldani,trafó tekerés nélkül?
Esetleg a 230 as ágba ellenállással?
trafó tereréstől eléggé félek
(#) Skyline válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Köszi,jó leírás

Írja hogy a zener diódát ki lehet váltani TL431-el és tetszőleges tápfeszültséggel használható a kapcsolás,ezt hogyan lehetne megvalósítani a gyakorlatban?
Üdv!
(#) Skyline válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
ha jól értem akkor ezt a kis kapcsolást a trafó szekundere után kell beépíteni és így beállítani a 20 volt ot,aztán minden maradhat változatlan?
(#) Skyline válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Egy ilyet találtam,nem tudom ez így jó lenne-e?
(#) proli007 válasza Skyline hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Hello!
Igen jó. De ha már TL431-et használsz, akkor nem érdemes így bekötni. Ugyan is a kapcsolási feszültséget ebben a kapcsolásban a tirisztor Gate feszültsége is befolyásolja.
Tehát a jobb megoldás, ha a TL anódját és katódját oda kötöd, ahol a zéneré is van. A feszültségosztó alsó tagját ahogy a mellékelt rajzon van, de a felső tagját (itt a poti tetejét) közvetlen az aksi plusz kivezetésére.
Ekkor a TL valóban az aksi feszültségét figyeli. De a potival sorba egy ellenállás is kell, hogy ne lehessen rövidrezárni, vagy is a Gate-et az aksira "csavarni".
A felső tag értéke, ki is számolható. Mert a Gate mindig 2,5V feszültségen szabályoz le. Tehát R1-en folyó áram IR1=Uref/R1=2,5V/2.2kohm=1,136mA. A felső tagra 2,5V-al kisebb fesz jut, mint az aksi feszültsége. 14,5V maximális töltőfeszültségnél a "poti" értéke RP=(14,5V-2,5V)/IR1=10,56kohm. Tehát egy 10kohm-os ellenállással és egy soros 1kohm-os trimmerrel ez az érték szépen beállítható. (kondi, meg az R2 elmaradhat)
üdv! proli007
(#) Skyline válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Köszönöm szépen a segítséget,esetleg ha le tudnád rajzolni hogy pontosan mit és hogyan kéne azt nagyon megköszönném.Nem vagyok benne biztos hogy jól értelmeztem a dolgokat
Üdv!
(#) proli007 válasza Skyline hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Hello!
Ám legyen. De azt tudnod kell, hogy ez a töltő, nem a trafók álma, hiszen csak a szinusz egyik félperiódusát terheli..
üdv! proli007

TH-TL431.png
    
(#) Skyline válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 19, 2011 /
 
Köszi!

Így akkor müködne 25V-os trafóval is?
Nem akarok nagy áramú töltőt,a 8A-tökéletesen elég lenneMeg a töltés/kisütés is hasznos dolognak tűnik.
A P1 el a töltési végfeszültséget kell beállítani?
A lényeg hogy egyszerű legyen a töltő és autómata legyen,azért választottam ezt a cikket/kapcsolást,ráadásul ahogy olvastam a töltés befejeztével csepptöltésre vált
Szóval jó lett volna a kapcsolás úgy ahogy van csak az a sajnos 25V-os trafóm van
Üdv!
(#) B.I válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
És ezt az egyoldalú terhelés gondot nem lehetne megoldani egy graetz-hiddal?
(#) Skyline válasza B.I hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Akkor a negatív periódusban nem lenne kisütés.
Bár valami átkapcsolóval biztos meg lehetne oldani.
(#) Skyline válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Nem tudom jól számoltam-e de ha a primer körbe beteszek egy 46ohm-os ellenállást (mondjuk egy égőt)
akkor el lehetne érni a szekunder körön a 20V-os feszültséget,így nem kéne letekerni a trafómat.
Jó lenne ez így?
(#) B.I válasza Skyline hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Mit süt kia a negatív periódusban? Én nem látok semmit amit ki lehetne/kellene kisütni.
(#) Skyline válasza B.I hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Ha K2 be van kapcsolva akkor R2 ellenálláson sül ki az akku a negatív félperiódusban.
Ha jól értelmeztem akkor így müködik a szulfátosítás.
(#) Skyline válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Akkor szerintem ezzel az égős megoldással fogom megépíteni a kapcsolást,és proli007 által közzétett megoldást használnám a zéner helyett,igy pontosabban be lehetne állítani a 14,4v ot ahol a töltés étmegy csepptöltésbe.
Ha modernizálni szeretnénk a töltőt meg lehetne csinálni monjuk azt hogy a negatív ágba is betenni egy tirisztort(ilyenkor egy sima töltőként viselkedne,nem lenne kisütés)?
(#) Skyline válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Még anyit szeretnék hogy a csepptöltés funkciót egy led-el kijelezni lehetne?
És ha mondjuk bekepcsolva hagyom a K2-kapcsolót(kisütés),eléri a feszültség a 14,4V-ot beáll a csepptöltés,akkor közben kisüti az aksit?jó ez így?
Nem lehetne autómatikusan kikapcsolni?
Köszi!
(#) B.I válasza Skyline hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Ha a kapcsolót és az ellenállást kihagyjuk akkor lehet használni normál töltésre? Akkor már lehetséges lenne használni graetz-hidat.
(#) B.I válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Köszönöm. Akkor nem fogom használni a graetz-et.
(#) proli007 válasza Skyline hozzászólására (») Ápr 20, 2011 /
 
Hello!
Érdekes a kezdők gondolkodása a dolgokról..
- A kezdet, hogy legyen egyszerű és nagyszerű. Ez az esetek többségében kapásból kizárja egymást. (Lehetne így is, ha a kezdetben az alapkritériumok le lennének rakva. Mert kitűnő az, ami teljesíti elvárásainkat..)
- De azon már nem gondolkodik el senki, hogy ha egy-két alkatrésszel meglehet korrekten oldani valamit, akkor minek tesznek bele egy kazal cuccot? Csak józan paraszti ésszel gondolkodva.. Nem volt elég hely a fiókban?
- A másik, hogy elkezdünk egy "egyszerű" kapcsolással, aztán nőnek az igények. Tudjon ezt meg azt.. Ekkor a silány dolgot elkezdjük vakszolni. Ami alapban még jó volt mint a Trabant, de a sokadik átalakítás után mégsem hasonlít a BMW-re. De miért?
- Nem is lenne ez gond, ha a folyamat a fokozatos fejlődést, a kapcsolás működésének csínjának-binyjának megismerését szolgálná. De sajnos a tapasztalatom más.
Egyszóval, csak arra szerettem felhívni (nem kimondottan csak Neked) a figyelmet, hogy érdemes megépíteni valamit, kipróbálni, megfejteni a tulajdonságait, kideríteni igényeinket.. Aztán érdemes továbblépni. De ez nem reklamáció, hanem "jó tanács" részemről.

De hogy műszaki dolog is legyen benne, ne csak mormorandusz..
- Az áramot korlátozni kell, ha a trafót életben szeretnénk tudni. Mert a töltés alatt az aksi feszültsége szépen változik. Gyári (kici ócó) töltőkben a trafó belsőellenállását elég nagyra tervezik (na meg alá), a feszültségét, pedig a töltésfeszültséghez közel. Így tölt, csak éppen a töltés végén nagyon lecsökken a töltőáram. Vagy is elhúzódik a töltés.
- Az áramot korlátozni ellenállással is lehet, célszerűen izzóval szokták, mert annak hideg-meleg ellenállás változása miatt, szinte áramgenerátorosan állandó árammal tölt. De hogy ezt a primer, vagy a szekunder oldalon teszed, az tulajdonképpen mindegy. Mind két oldalon működhet.
- Viszont a teljesítmény nem mindegy. Mert a trafó és az aksi közötti különbséget, el kell valamin fűteni. Ha a trafó 25V-os és az aksiban 12V van és 10A folyik, akkor az 130W hő. Bárhonnan is nézzük.
- De szerintem ez a töltő, egy regeneráló töltőnek készült (nem olvasok csak írok) így szerintem nem nagy áramokra. (bár a kimenetén jelölt 10A-es műszer ennek ellent mond)
- Ha be van kapcsolva az ellenállás, akkor a félperiódusban süti az aksit. Pontosabban, mikor a trafó feszültsége már kisebb, mint az aksi pillanatnyi feszültsége. De a kisütő ellenállás áramát is (töltés alatt), a töltőnek kell biztosítani. Másik hiányosság, hogy ha a töltés alatt a hálózat kimarad, akkor a kisütés miatt lemerülhet az aksi..
- Félreértés, hogy "átkapcsol" csepptöltésre. Nem átkapcsol, hanem a töltés végfeszültségén a töltőáram csökken, végeredményben addig az értékig, míg csak az önkisütési áramot pótolja. De ez semmi képen nem csepptöltés, hiszen az aksit a töltési végfeszültségen (14,5V) tartja. Ami viszont tartósan nem állhatna fenn. (Erről is lehet hit vitát indítani, (de nem érdemes) mert a gépkocsinál sincs más, mindössze korlátozza a töltési végfeszültséget. Persze csak állandó fordulatnál, hiszen ott néha leveszi az ember a gázt, és akkor meg kisütés van.) Minden esetre a csepptöltés végfeszültsége 13,6V. De elég értelmetlen egy több száz wattos trafóval néhány mA-el tölteni. A csepptöltést egyébként is arra találták ki, hogy ha hosszú időre csak tárolva van az aksi..
- Igen, egyenirányító híddal lehetne a terhelést a trafó mind két periódusában azonos értéken tartani. De két tirisztornak értelme nincs egy áram hurokban. Az olyan, mint ha egy lámpánál, két soros kapcsolót alkalmaznánk, és egyszerre kapcsolgatnánk a kettőt.

Tehát nagyjából ilyen dolgokat kell átgondolni, és az igényeinket. Hogy jó (számunkra megfelelő) döntéseket hozzunk.
üdv! proli007
Következő: »»   81 / 303
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem