Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Pénztárca szempontjából kici előny, minden más szempontból meg nagy hátrány.
Köszi a hozzászólást! Sajnos nem tudom, hol a nyomásszabályozó meg, hogy a vákum le azt sem értem. kifejtenéd bővebben? Nem nagyon vagyok jártas az autóelektronikában. Ezért is írok itt mert látom, hogy itt sok agyas fickó van, ezt ki kell mondjam. Én az elektroncsövekhez értek de az autóhoz nem annyira és a számba kell rágni, hogy mit hol keressek. Köszi a választ!
Egyébként sufni-tunning kollégának is igaza van. Ha átváltod a mért értéket (vízhő) akkor is kb 130 fok a vízhőfok, ami nem normális. Az én gondolatmenetem alapjául az indítási probléma szolgált, ami természetesen nem üzemi állapotot, üzemi hőfokot jelöl. Értsd úgy, ha üzem meleg állapotban állapotban jön elő az indítási probléma, akkor előfordulhat, hogy a motorblokkon vagy hengerfejen van egy úgynevezett motor hőmérséklet jeladó ami ilyenfajta túlmelegedés esetén tiltásba helyezi az AC-t és vannak típusok ahol még a gyújtást is nehogy nagyobb kár (besülés) keletkezzen a motorban. Egyébként a nyomásszabályozó és nyomástartó az amerikai típusok 98%-ban az AC ben található ami egyébként nem tisztítható, javítható.
A csatikat átnéztem de amik esetleg alul vannak az önindítón, azokat nem. Pedig oxidálódhattak esetleg. Ez tulajdonképp egy Dodge Daytona turbo de a Chrysler vagy Dodge ugyanaz. Az a baj, hogy a szerelők is tanácstalanok és már kiköhögtem vagy 40 rongyot nekik de a hibára nem tudnak rájönni. De köszi a választ. Lehet esetleg katalizátor is? A főtengely jeladót nem találom. A tengelyen csak az ékszíjtárcsa van. Lambda szonda nem okozhat ilyen hibát? Amikor leáll a motor a fordszámmérő nullára esik, akkor is ha a motor pörög motorféken! Ez különös, nem?Köszi a választ!
Ha motorféken 0-t mutat a fordulatszámmérő az csak attól lehet, hogy nincs ilyenkor gyújtás. Az ugyanis a gyújtóimpulzusokat "számolja". A főtengely jeladó emlékeim szerint az ékszíjtárcsa mögött a motor alján van. De biztos van aki megtudja mondani pontosan. Már évek óta nem szerelek autót így sajnos kopnak az emlékek.
Köszi a hozzászólást. Minél több az info annál közelebb a megoldás!
Gyújtás miért ne lenne? Inkább befecskendezés nincs motorféknél.
Normál esetben így van, hogy nincs befecskendezés de ez a kocsi rossz és mivel amikor leáll magától a motor a fordszámmérő is nullát mutat, hiába pörög a moci!
Azt nem értem, hogy üzemmelegen miért nem áll le és ha leállítom miért pöcc-röff és megy. A hideg és bemelegedési szakban van a gond.
Sziasztok!
Lenne egy nagy kérdésem. Megépítettem a mellékelt rajzot, mely egy DC / DC invertert tartalmaz, 12V be és 12V kimenő feszültséggel (max 1A). A fő funkciója, hogy galvanikusan elválassza az autó 12V-át a szekunder oldali navigáció töltő feszétől, mert különben a navi audio kimenete zajos. A baj csak az, hogy megépítés után, stabilizált tápegységgel meghajtva a bemenetet 2A-nél kiakad a táp(ez a max árama), és ejti a kapocsfeszt kb 7V-ra. Az épített tápegység kimenetén 21V van. Látszólag müködik, csak: A fetek egy tenyérnyi nagyságú hütőbordán is kegyetlenül melegednek I be = 2.2A-nél. A bemeneti áram további nővelésével (másik tápegységgel), 5A-nél a kapocs feszültség 8.3V-ra emelkedik, a disszipáció tovább fokozodva (veszélyes mértékekig). Szivargyújtón kipróbálni nem mertem, mert nem akarok másik ic-t, fetet venni. Mindent átmértem, konstrukciós hiba, illetve passzív alkatrészhiba kizárva, aktív elemek frissen cserélve. Esetleg valakinek valami ötlet?
Mérd meg a vizhőfok jeladó ellenálását, megnézném a távolságot a gyujtás jeladónál.
Nekem pont ugyan ez volt Ladával. Mentem, a fordulatszámmérő leesett 0-ra, a motor onnantól pedig már csak holtsúly. Pár percen belül általában hajlandó volt elindulni, aztán egy szép napon már nem tudtam beindítani. A gyújtás (optikai) jeladójának a nulla vezetéke tört meg és az okozta a hibát. Fokozatosan jött elő, évekig csak hébe-hóba csinálta, aztán a vége fele egyre sűrűbb lett. Ezért a gyújtásnál szerintem is érdemes körbenézned.
Hello!
A kérdésed inkább a kapcsolóüzemű tápok topikjába való. De ha melegednek terhelés nélkül is a tranyók (mert azt nem írtad, hogy terhelve volt-e) akkor - Alacsony az oszcilllátor freki a trafóhoz - Nem jó a trafó vasanyaga, primer menetszáma - Összenyitnak a Fet-ek, vagy azonos vezérlést kapnak. - A 21V eleve gyanús, mert ez nyitóüzemű konverter, nem szabadna a feszültségnek ennyire felmenni üresben. Ha csak a holtidő nem nagy. Gondolom nincs szkópod.. De vedd ki a trafót, és a két tranyó Drain-jébe tegyél egy izzót. (12V5W vagy valamit) Azoknak kb. félfénnyel kellene égni a jel kitöltése miatt. A Fet-nek nem szabad melegednie. Ha mérsz a Fet Drain-en feszültséget, megtudod a jel kitöltését, mert átlagértéket fog mutatni a műszer. De ha a két Drain között mérsz, akkor váltó állásban kb. 12V-nak kell lenni, ha azok ellenütemben mennek. üdv! proli007
Pont ez az. Kéne lennie, de nincs. Azért mutat 0-át a fordulatszámmérő.
Az osztófejben van két Hall jeladó. Az egyik a gyújtás a másik a benzin. Ez közös alaplapon van de ki lett cserélve és a hiba maradt!
Egyszer gondoltam ilyesmire én is és ki is cseréltem a hall jeladókat de nem változott semmi. Égnek áll a hajam ezektől az agyon elektronizált kocsiktól. Olyanokkal ott maradsz amit régen menet közben meg lehetett javítani. Köszönöm a hozzászólást!
Szia! E85 üza.-t használva előfordul, hogy a szivattyú szívóoldali szűrőjén terpentin szagú fehér nyálkás bevonat képződik, ezért nem bír a benzinpumpa eleget szívni, természetesen a nyomó oldali szűrő is lehet. Üzem közben mérni kell a nyomást! Természetesen ,ha ez rendben akkor jöhet a hibakeresés- különös tekintettel a nagy áramú csatlakozások - fő, benzinpumpa relé stb. A gyújtás kimaradása, nemléte esetén nincs befecskendezés sem! Üdv!
Szia!
Nekem is volt ilyen problémám, a megoldás; hagyd a fenébe a tápot, az audio kimenetet trafózd le és megszűnik a gond! :wave: Pl.
Köszi a választ! Ez is lehet az ok bizonyára és egyszer rászánom magam, hogy kiszedjem az AC-t Csak félek, hogy különféle tömítések vannak ott és nem tudom cserélni mert nincs. Először be kell szerezzek egy garnitúrát. Üdv!
Kedves proli007!
Köszi a sok infót, ha már dolgoztam vele, mindenképp kiprobálom az általad leírtakat, hátha a megoldást is megtalálnám. De ha mégse sikerülne még mindig ott van eenre megoldása ! Bocs mindenkitől, hogy rosszul választottam topikot...
Üdv!
Szedett már szét valaki f astra külső hőmérséklet jeladót(első lökhárítóban)? Javítható, készíthető helyette érzékelő, vagy jobban járok ha veszek egy utángyártottat? Összevissza mutat hőfokokat gondolom valahogy ez ment tönkre.
Szerintem nem szétszedhető.
Mielőtt bármilyen építésbe fognál nézd meg a vezetékét, nincs-e megtörve, odacsípve valahova.
Bontóban is nézd meg, szerintem ott találsz legolcsóbban.
Üdv.
Első lőkháritó bal alsó sarkában megtalálod a csatlakozót ami a külső hőmérsékletjeladót csatlakoztatja a TID-hez,ez el szokott korrodálódni.
Sziasztok!
Van egy terepjáró amibe egy másik típusnak az intercooler-je lett beszerelve és a motornak és az érzékelőnek másfajta a csatlakozója. A kérdésem az lenne, hogy az érzékelőnek nincs ellenállása szóval az egy hőkapcsoló és ezt kellene sorba kötni a motorral ugye?
Kedves Urak,udv a Holgyeknek is!
A minap egy elég bosszantó dologgal szembesültem. Rövidzárlat miatt tönkrement egy Mercedes 200D tipusu autó izzitógyertya automtája. Kivülröl nem látszik semmi,de nem is muködik. Aluminium tokban volt mint a képen is látható, a belsejérol is csatoltam pár képet. Esetleg valakinek valami ötlete lenne a javitásához azt nagyon megköszönném, vagy esetleg kapcsolási rajz. Ha valakit bovebben érdekel a dolog akkor tudok még képeket küldeni róla. Elore is köszönök minden segitséget.
Szia! Hol történt a rövidzárlat, hogy arra gyanakszol mint a hiba okozójára? De ha már javítani akarod, akkor a tranzisztorokat és elektrolit kondenzátorokat mindenképpen ki kell mérni, illetve cserélni, ha nem megfelelő a paraméterük. A trimereket el ne tekergesd! Ha nem akarsz vele bajlódni és biztosra akarsz menni, itt egy tízesért már lehet kapni. Sajnos a mercihez is drágák az alkatrészek.
A relléből a gyertyákhoz vezető ágon. öreg autóról beszélve megrepedezett a kábel burkolata testet kapott na és jött a füst, na azóta nem működik a dolog.
A rellenek nincs egett szaga, először is próbára tranzisztor cere lesz, azok nem kerülnek sokba. Köszi a linket de sajnos nem megoldható mert Szerbiában élek és ide nem hiszem,hogy elküldenék. Köszönöm a segitséget. |
Bejelentkezés
Hirdetés |