Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ennek mi köze az autóelektronikához?
Autóriasztóhoz szeretném kötni ha riaszt küldjön sms-t h baj van ha esetleg nem vagyok autó közelben. Oké köszönöm a válaszokat.
Akkor neked egy GSM kommunikátor kell, amit a lakás riasztókhoz szoktunk kötni, ennek adsz egy jelet és küldi az SMS-t , persze fel kell programozni.
Sajnos, ha valaki olyan formán ír, hogy nem értjük nem is lehet neki válaszolni.
Nem hinném, hogy így kéne reagálni, akkor kérdezni kell, ahogy Köbzoli is tette;
Idézet: „próbáld meg leírni, végül is milyen manusok ? Sajnos nem értjük .” Akkor fordítok: hogy lehet leszedni a mutatókat? Illetve, ha nem ez a módja, hogyan lehet izzót cserélni '97-es Polo műszerfalán?
Azt nem tudom, hogyan kell a 97-es Polo műszerfalában izzót cserélni, de azt kizártnak tarom, hogy ehhez le kelljen venni a mutatókat. Ezért a manus-ra adutt magyarázat nem helytálló. Ha hasonló a többi VW csoportos autóhoz akkor a műszercsoportot kell kivenni és a hátulján a bajonettzáras izzókat kicserélni.
Sziasztok!
Szeretném ha az önindítót nem lehetne túl forgatni, vagyis ha beindult a motor akkor az önindító behúzómágnese ne kapjon áramot. Hogy lehetne és mivel ezt megvalósítani? Idős apám és hölgy vezetők autói védelmében.
Szia!
Hát ez attól is függ milyen kocsiba kellene. De nem hiszem hogy 1-2 mp forgás a motor indulása után bármit is okozna, és szerintem lehet azt hallani hogy jár a motor nem kell tovább hajtatni.
Gyárilag is védve van. Erre van a bendix. Persze perceken keresztül nem bírja. Egyébként hogyan detektálnád, hogy már jár a motor?
most égette le a leányzó az önindítót
opel corsa c Állítólag típus hiba, a gyújtás kapcsoló betétje elromlik és állandóan 12V ad az önindítónak, tehát kivédhetetlen ilyenkor 30ezer volt saját szereléssel
Sajnos a rossz gyújtáskapcsolót semmivel sem tudod kivédeni.
Mágneskapcsoló a töltésjelző lámpa, vagy az olajnyomás mérő körébe, ami ha van töltés, vagy olajnyomás, akkor megszakítja az önindító áramát. Így max a motor beindulása után 1-2 másodpercig mehet még az önindító. Jobb esetben addig sem. Bár ha jobban belegondolok, akkor az olajnyomás köre nem jó ötlet, mert én már azt is észrevettem, hogy indítás alatt, amikor a motor még nem indult be, akkor is kialakul már néha a megfelelő olajnyomás. Akkor viszont lehetne kombinálni a kettőt, olajnyomás és töltésellenőrzés. Ha van mindkettő, akkor nem engedi az indítást/megszakítja az önindító körét.
OLajnyomásjelző nem szerencsés, jöhet olyan, hogy nehezen indul, lámpa már elalszik, mielőtt beindulna... és akkor szünet...
Igen a hozzászólásom második részében már eszembe jutott ez, de lehet kombinálni az olajnyomásjelzőt és töltésjelzőt. Akkor talán már nincs gond.
szia
segítenél az elérésében? köszönöm
Szevasztok.
Szeretném a segitségeteket kérni,ebben az adagolóvezérlőben a bekarikázott alkatrészt hogy lehetne be azonositani.
Az aláhúzott tessék felirat egy LINK. Ha ráklikkesz megtalálod amit keresel.
köszi ,csak ezt nem értem :„A shit gombot ne feledd ..”
Esetleg tudsz vkit aki meg is tudná csinálni?
Én csak az autószereléshez konyítok, az elektronikát csak bámulom mint anno Rodolfót.
Az azt jelenti, hogy mondatkezdéseknél használd a nagybetűket, amiket a shift gombbal lehet előcsalogatni a billentyűzetről.
Jó estét!
Végigkerestem ezt a topicot, de nem találtam hasonló problémát. Úgyhogy feltenném kérdésem egy központizáras megoldással kapcsolatban. Van egy thunder tipusu kp-záram. Ezt egy villamossági szerelő kötötte be. Utólag vettem hozzá egy szolenoid mágnese csomagtér nyitó elektronikát. Azt megoldottam, hogy a mágneshez kapott kábelekkel nyomógomb segítségével felpattintja a csomagtér ajtót. Egy állandó pozitív van az egyik sarkán, míg a másikon a kapcsolón keresztül a negatív. Azt szeretném megoldani, hogy a kulcsról is lehessen nyitni a csomagtér ajtót. A hozzá kapott papír szerint ha 2 másodpercig nyomom a nyitás gombot akkor a csomagtér nyitódik. Hallani is hogy másképp kattan a relé a vezérlőben. Szóval az lenne a kérdésem, hogy mit hová kellene kötni, úgy, hogy a nyomógombos nyitás is megmaradjon és a kulcsról is lehessen vezérelni a nyitást. Előre is nagyon köszönöm a segítséget.
A piros fekete drót és a test közé köss egy égőt. Ha hosszú gombnyomásra felvillan, akkor egyszerűen csak rá kell kötnöd a motorra.
Ok. Köszönöm a gyors választ. Holnap ki is próbálom. Tudom, lehet hogy buta kérdés, de nem vagyok egy elektronikai zseni. Ha felvillan az égő, akkor a piros/fekete vezetéket a motor melyik pólusára kössem?
Ha nem villanna fel akkor, kösd az égőt a plusz fele, és próbáld meg úgy.
Attól függően hogy a relé negatívat kapcsol, vagy pozitívat, úgy kell átkötni a nyomógombot, hogy az is a relével megegyező polaritást kapcsoljon. Tehát ha az égő a pozitív fele van kötve és úgy villan fel akkor csak simán rákötöd piros fekete drótot a motor gomb felöli részére. Hogyha az égő a negatív fele villan fel, akkor át kell helyezni a gombot, úgy hogy az állandó pozitívat szakítsa meg.
A rajzon szerepel a Piros/Fekete vezeték.
Az a csomagtér nyitás. Nézd meg azon a vezetéken pozitív vagy negatív jön ki. Ha pozitív, akkor fordítsd meg a gomb bekötését, és védelem képpen én tennék be egy egyenirányító diódát is.
Kipróbáltam amit mondtál. Egy 11.4 voltos 1 amperes karácsonyfa izzót találtam itthon. Azzal próbálkoztam. De akár a pozitív, akár a negatívra kötöttam az izzóról továbbmenő vezetéket a lámpa nem villant.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |