Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Tesla tekercs építése
de a kapcs rajzon nincs bejelölve, merre fele van a -
Ha a miniről van szó ott C5 kerámiakondi, tehát polarizálatlan. Szóval mindegy.
![]()
A pont-pont-vesszőcske és a Shift hol marad?
![]()
C5 nem kerámia.
Lefelé kell lennie a negatívnak, tehát a nyák alsó széle felé.
http://skory.z-net.hu/egyeb/NTamas/p1010195.jpg
Kicsit lentebb az után építők fényképeinél található ez a kép is, ami jól kivehetően mutatja.
Végre valaki, aki rászánta az időt és elolvasta a topicot! Rengeteg ostoba kérdést lehetne megúszni így, amik sajnos mostanában nagyon megszaporodtak.....
![]()
[OFF] Ezért olvastam át, mert láttam, hogy nem igazán szeretitek aki csak idejön és feleslegesen kérdezget. Egyébként tuti fárasztó 100adszor is leírni ugyanazt. Így szinte az összes kérdésre választ kaptam, sőt még olyan dolgokat is megtudtam, amit meg sem kérdeztem volna.
![]()
Nekem az, meg ha jól látom Skorinak is.
Szereztem egy csövet, nem kis darab.
Típusa: GM-4B. Súlya 5,6 kg. Mellékelem, hogy mekkora is. Összehasonlításképpen a notebookomra raktam (óvatosan), mellette egy EF80-as cső. A nagy testvérnek a második fűtés/katód bevezetése olyan vastag, mint emez. A mérőszalag 28 centire van kihúzva... Nem lesz egyszerű beüzemelni. Foglalatom sincs, barkácsolni kell, úgy tűnik. Csak a fűtése 40 Amper, hidegen 60-nal indul. Szerintem kokszkazánnal kéne fűteni ![]()
[OFF]Ez gyönyörű! Csak nem börzén veted?
![]()
[OFF]ugyan ilyen laptopom van nekem is xD
Hát nem is zsebrádióba
![]() Vaterán találtam. Nekem is megtetszett. A lassan épülgető 4 kV-os DC tápnak méltó haszonélvezője lesz. Négy MOT fogja etetni, 2-szer kétutas kapcsolásban, egy-egy higanygőzösön keresztül. De bírnia kell, a max teljesítménye 9 kW, 8 A katódáram mellett. Még egy kép, balról jobbra: egy döglött GU-43B, az EF80, GM-4B és egy szintén romos GI-30 kettős adópentóda.
Én egy xray csővel jártam így. Van nekünk kölcsönbe egy vízhűtéses 20kW-os cső, majd azt kéne valahogy bedurrantani.
Jó napot!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a Skori féle 24V-os teslát ha labortápról üzemelem, akkor az áramkorlát led a frekvencia függvényében villog. A szekunder tekercs alját leföldeltem, és így is. Bármit csinálok fog mindíg villogni, vagy kiküszöbölhető valahogy? Válaszokat köszönöm előre is ![]()
Mindig fog villogni, ha nem adsz neki elég áramot. De jobb lenne, ha megismerkednél a tápoddal, mert az, hogy nem tudod miért világít az áramkorlát LED, az nem elfogadható.
Az áramkorlát led, csak a tesla meghajtásánál villog, ha a teslát a legalacsonyabb frekvenciára állítom,( másodpercenként kb 3-4 szikra) nem gondolnám, hogy 5 ampert felvenne.
Akkor tegyél a tápra egy jó nagy pufferkondit, mondjuk 4700µF-ot legalább, vagy többet.
Javaslatodra tettem egy 10.000µF-os puffert a tesla elé, de ugyanúgy megmaradt a villogás. ( a tápegység egyenirányítása után is vagy egy ugyanekkora puffer)
Szervusz!
Teslába? Ha végre kész lesz a nagy táp, akkor beszállok vele, ha gondolod, csak a higanygőzösök fűtését tudnám végre helyretenni. De a csöved fűtését nem vállalom, ha nem muszáj ![]()
Akkor a nagy térerő megzavarja a tápot valószínűleg. Próbáld árnyékolni, illetve tegyél fóliakondit is az pufferrel párhuzamosan.
200A-es fűtés kell neki. 10kW-on már lehet, hogy jól muzsikálna, amit pedig belganarancstól vettem, nagy tucat 2,2nF 20kVAC-s tárcsakondikkal pedig lehetne építeni hozzá kondibankot.
200A?
![]() Én még azt hittem, hogy ez a szakadt böhöm enne sokat. Gondolom szintén pár Volt kell csak neki. Mi a cső típusa? Hát, ebből a tápból nem hinném, hogy kijönne a 10kW, mikrótrafók lesznek csak benne. A kondibank jól hangzik, de nem kell hozzá túl sok, többnyire jóval kevesebbel beéri a VTTC, mint a szikraközös.
A cső nem nálam van, így nem tudok róla túl sokat, majd valamikor lefotózom ha Újpesten járok, mert jelenleg ott van az ismerősömnél. Kb. 15-20 kiló lehet.
Jó-e egy 2.20 cm átmérőjű ferritmag a scori teslához?
1mm dróttal? |
Bejelentkezés
Hirdetés |