Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Tesla tekercs építése
 
Témaindító: finenet, idő: Júl 17, 2006
Lapozás: OK   129 / 227
(#) ekkold válasza attti hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Nem.
(#) attti válasza ekkold hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
de a kapcs rajzon nincs bejelölve, merre fele van a -
(#) sinci válasza attti hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Ha a miniről van szó ott C5 kerámiakondi, tehát polarizálatlan. Szóval mindegy.
(#) pcroland válasza attti hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
A pont-pont-vesszőcske és a Shift hol marad? A C5? Keresd meg, hogy melyik lába van közvetlen összeköttetésben a GND-vel (monitoron kösd össze).
(#) pcroland válasza sinci hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
(#) Fritzi91 válasza attti hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Lefelé kell lennie a negatívnak, tehát a nyák alsó széle felé.
(#) Fritzi91 válasza attti hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
http://skory.z-net.hu/egyeb/NTamas/p1010195.jpg

Kicsit lentebb az után építők fényképeinél található ez a kép is, ami jól kivehetően mutatja.
(#) BULL1988 válasza sinci hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Végre valaki, aki rászánta az időt és elolvasta a topicot! Rengeteg ostoba kérdést lehetne megúszni így, amik sajnos mostanában nagyon megszaporodtak..... :kalap:
(#) sinci válasza BULL1988 hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
[OFF] Ezért olvastam át, mert láttam, hogy nem igazán szeretitek aki csak idejön és feleslegesen kérdezget. Egyébként tuti fárasztó 100adszor is leírni ugyanazt. Így szinte az összes kérdésre választ kaptam, sőt még olyan dolgokat is megtudtam, amit meg sem kérdeztem volna.
(#) sinci válasza pcroland hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Nekem az, meg ha jól látom Skorinak is.
(#) _BiG_ hozzászólása Máj 11, 2011 /
 
Szereztem egy csövet, nem kis darab.
Típusa: GM-4B. Súlya 5,6 kg.
Mellékelem, hogy mekkora is. Összehasonlításképpen a notebookomra raktam (óvatosan), mellette egy EF80-as cső. A nagy testvérnek a második fűtés/katód bevezetése olyan vastag, mint emez.
A mérőszalag 28 centire van kihúzva...
Nem lesz egyszerű beüzemelni. Foglalatom sincs, barkácsolni kell, úgy tűnik. Csak a fűtése 40 Amper, hidegen 60-nal indul.
Szerintem kokszkazánnal kéne fűteni

GM4B_EF80.JPG
    
(#) mandor válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
[OFF]Ez gyönyörű! Csak nem börzén veted? Teslába lesz?
(#) Fritzi91 válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
[OFF]ugyan ilyen laptopom van nekem is xD
(#) _BiG_ válasza mandor hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Hát nem is zsebrádióba
Vaterán találtam. Nekem is megtetszett.
A lassan épülgető 4 kV-os DC tápnak méltó haszonélvezője lesz. Négy MOT fogja etetni, 2-szer kétutas kapcsolásban, egy-egy higanygőzösön keresztül.
De bírnia kell, a max teljesítménye 9 kW, 8 A katódáram mellett.

Még egy kép, balról jobbra: egy döglött GU-43B, az EF80, GM-4B és egy szintén romos GI-30 kettős adópentóda.
(#) _BiG_ válasza Fritzi91 hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Ugyanilyen, ekkora csővel?
(#) _BiG_ hozzászólása Máj 12, 2011 /
 
Nem lesz GM-4B-s tesla :no:
Szakadt a fűtése...
(#) Collector válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Én egy xray csővel jártam így. Van nekünk kölcsönbe egy vízhűtéses 20kW-os cső, majd azt kéne valahogy bedurrantani.
(#) joseyy hozzászólása Máj 12, 2011 /
 
Jó napot!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a Skori féle 24V-os teslát ha labortápról üzemelem, akkor az áramkorlát led a frekvencia függvényében villog. A szekunder tekercs alját leföldeltem, és így is. Bármit csinálok fog mindíg villogni, vagy kiküszöbölhető valahogy? Válaszokat köszönöm előre is
(#) Collector válasza joseyy hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Mindig fog villogni, ha nem adsz neki elég áramot. De jobb lenne, ha megismerkednél a tápoddal, mert az, hogy nem tudod miért világít az áramkorlát LED, az nem elfogadható.
(#) joseyy válasza Collector hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Az áramkorlát led, csak a tesla meghajtásánál villog, ha a teslát a legalacsonyabb frekvenciára állítom,( másodpercenként kb 3-4 szikra) nem gondolnám, hogy 5 ampert felvenne.
(#) Collector válasza joseyy hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Akkor tegyél a tápra egy jó nagy pufferkondit, mondjuk 4700µF-ot legalább, vagy többet.
(#) joseyy válasza Collector hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Javaslatodra tettem egy 10.000µF-os puffert a tesla elé, de ugyanúgy megmaradt a villogás. ( a tápegység egyenirányítása után is vagy egy ugyanekkora puffer)
(#) _BiG_ válasza Collector hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Szervusz!
Teslába? Ha végre kész lesz a nagy táp, akkor beszállok vele, ha gondolod, csak a higanygőzösök fűtését tudnám végre helyretenni.
De a csöved fűtését nem vállalom, ha nem muszáj
(#) Collector válasza joseyy hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Akkor a nagy térerő megzavarja a tápot valószínűleg. Próbáld árnyékolni, illetve tegyél fóliakondit is az pufferrel párhuzamosan.
(#) Collector válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
200A-es fűtés kell neki. 10kW-on már lehet, hogy jól muzsikálna, amit pedig belganarancstól vettem, nagy tucat 2,2nF 20kVAC-s tárcsakondikkal pedig lehetne építeni hozzá kondibankot.
(#) _BiG_ válasza Collector hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
200A?
Én még azt hittem, hogy ez a szakadt böhöm enne sokat. Gondolom szintén pár Volt kell csak neki.
Mi a cső típusa?
Hát, ebből a tápból nem hinném, hogy kijönne a 10kW, mikrótrafók lesznek csak benne.
A kondibank jól hangzik, de nem kell hozzá túl sok, többnyire jóval kevesebbel beéri a VTTC, mint a szikraközös.
(#) Collector válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
A cső nem nálam van, így nem tudok róla túl sokat, majd valamikor lefotózom ha Újpesten járok, mert jelenleg ott van az ismerősömnél. Kb. 15-20 kiló lehet.
(#) attti hozzászólása Máj 13, 2011 /
 
Jó-e egy 2.20 cm átmérőjű ferritmag a scori teslához?
1mm dróttal?
(#) pcroland válasza attti hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Csak férjen rá a 15 és a 30 menet.
(#) attti válasza attti hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
1,7 com átmérő 1mm dróttal jó-e.
Következő: »»   129 / 227
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem