Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Jó lenne, ha úgy fényképeznéd, hogy azok legyenek közelebb, mert így semmit nem lehet kivenni belőle.
Kérj egy makrós fényképzőgépet, és fotózd be azzal, így reménytelen (mobiltelefon is tudhat makrót pl...). Az általában az előerősítő fokozatoknak szokta a tápfeszt vinni, egy soros ellenállás a zénerdiódák előtt. Pár 100 Ohm lesz.
Na végre rájöttem az autós erősítőm hibájára,de még mindíg nem értem.
Az a helyzet ha elveszem a fejegység felől érkező jelföldet akkor szólal csak meg a végfok.Ha ráteszem pattan egyet és kb:2-3 másodpercig szól,utána elhallgat. Ez egy elég régi végfok és belül ahogy néztem a jelföld nincs összekötve a negatívval,a fejegységben viszont igen,ez zavarta meg. Végül is egy 1K-s ellenállattal azért rákötöttem a földet így most jó. Valaki tud erre érthető magyarázatot?
Ha a fejegység és a végfok is a rá van kötve a földre a táp miatt ugyebár muszály, hogy rá legyen kötve, akkor minek még külön összekötni?
Persze az akksiról mind a kettő rajta van a negatívon nem kötöttem külön én össze semmit csak az RCA kábelen keresztül is ugye az árnyékolás le van kötve testre ami negatív potenciál,és ez nem volt jó a végfoknak.
Szerintem meg az hogy a végfok tápja a 12V-ból csinál +-42V-ot,és egy saját GND-t is ami a trafó közös kivezetése,a végfok panelen erre a gnd-re mennek a jelföldek teljesen külön a készülék negatív pontjától,és a házzal sincsenek összekötve,de az rca-n keresztül ide ráment a negatív ami lehúzta a végfokot egy tápra,ezért szólhatott nekem 2-3 másodpercig amíg a puffer tartotta a szimmetrikus tápot,majd pukkanás és csend.
A végfokom bemenete 8 pólusú DIN csati amin a jelföld nem érintkezik a házzal.
A készülék "negatív pontja" ugyanaz, mint a GND. A jelföld is ugyanaz.
Ha ez úgy lenne, ahogy írtad, akkor autórádióról nem szólna egyáltalán az erősítő, pedig arra van kitalálva. Az autórádiónál ugyanis a kimenetek hideg pontja GND -n van, vagyis ugyanaz a pont, mint az aksi negatívja. Az erősítőben a +/- táp nullpontja galvanikusan GND -re köthető, sőt, oda is kell kötni (mármint a 12V negatívjára). A szekunder és a primer kör a trafón nincs kapcsolatban egymással egyébként, külön tekercsek vannak. De ha máshol nem is, a bemenő oldalon az erősítő az autórádió felől meg kell hogy kapja a GND -t. Amúgy is az erősítőn belül oda szokták csavarozni a panel GND pontját a házához is, ami szereléskor is tud érintkezni galvanikusan a kasztnival, ha lecsavarozzák pl. egy fém keresztmerevítőhöz. Jöhet az újabb elméleted.
Szia! Ne haragudj, de szerinted miért vagyok bajban két hete? Azért, mert élőben sem látszanak a színek rajta, nem fényképe. Egyébként ugyanilyen élőben. Egy picivel sem élesebb. Nem érdekes... Majd keresek egy hasonló erősítőt és megmérem azon. A zéner diódák előtt van ez az llenállás? Az ellenállásokra megy a 29,6 volt. Ha valamelyiktek megmondja, hogy mennyinek kell pontosan az ellenállás másik felén lennie, akkor beállítom arra a feszültséget az ellenállás értékével és az úgy talán jó lesz. Vagy rosszul gondolkodom?
Szia, örülök a sikerednek, sajnos fogsz találkozni alattomos hibával is majd életed során, ezek ne szegjék a kedvedet, sokszor én is összefutok olyannal, hogy nézek bambán, és lövésem nincs , hogy most mi van. Lényeg, hogy örömedet leld benne.
A "havernak" meg azért odasercinteném, hogy egy végtranyó cserére azt mondta, hogy javíthatatlan, akkor mit csinálna egy sorkicserés tévével?
Szia!
Én azért már leírtam néhányszor, hogy mi kell oda! A 180ohm-os jó lesz, de legyen minimum 2W-os. A zéner a következőképpen helyezkedik el!(melléklet) A soros ellenállással ejted a feszültséget, a zéner stabilizálja, hogy ne mehessen 15V fölé! Azt is írtam, hogy +-15V körül kell lennie! Az ellenállásaid egyik végén a szekunder testhez képest a +-29,4V körüli érték kell legyen, az ellenállások után (másik végén) +-15V!
Szia!
Ugyan mérj már egyenfeszültséget az erősítőd bemenetén...
Ahogy a kollégák is írták, ez egy aktív hangváltó, ma már benne van minden autóserősítőben...
Nyertél!
Tényleg semmi... Nekem itt van a V960, szívesen segítek, fényképezd le, írd le a pontos hibajelenséget, és megfejtjük...Lehet, hogy tök ugyanolyan a két előfok, és szerencséd lesz. A másik az, hogy szimmetrikus felépítésű az erősítő, lehet, hogy panelon belül beazonosítható lesz... Pityu
Nem problémával kapcsolatos ugyan,de feltenném kérdésem!
Valaki el tudná nekem magyarázni,hogy mit jelentenek az erősítők osztályozásai? Gondolok itt A;B;AB;...osztályokra...Mert hogy olvastam már itt az oldalon ha jól emlékszem H osztályú kapcsolásról is... Sejtésem szerint a hatékonyságukat osztályozza a felvett áramhoz viszonyítva,de lehet h tévedek. Előre is köszönöm a választ!
Szia!
Köszi a biztatást, érzem én is, hogy azért picit szerencsém is volt a javítás során. Aki az erősítőmet javítani szándékozta, az nem a havaerom volt. A haverom csak elvitte az illetőnek, mert ő ismeri ezt a valakit. Ennek ellenére nyugodt lehetsz, hogy megvárom a legmegfelelőbb alkalmat és frappánsan meg fogom elmíteni, hogy hogy is volt ez a dolog?! Részemről nagyon kiváncsi lennék, hogy az az illető egyáltalán megvizsgálta-e ezt a készüléket, ha igen, akkor mit nézett rajta? Ha megnézte és nem találta a hibát akkor azért szégyellje szerintem magát, ha pedig felismerte a hibát, akkor meg egy szélhámos gazember. Nem tehetek róla, de ez a véleményem. Meg olyan kérdések lakoznak bennem, hogy amennyiben azt mondtam volna, hogy cserélheti a végfokokat(ugyebár csak azt több mint 6000-ért) Akkor nekiállva a javításnak, mondta-e volna, hogy "Jéé! csak egy végtranzisztor volt rossz benne!" Nem vagyok biztos benne.
Szia!
Rendben van. Adom a linket a fotókhoz, ( több részben is le van fotózva és egészben is. ): Kép 1 Kép 2 ( Ezen van bekarikázva a cserélt alkatrész ) Kép 3 Kép 4 Kép 5 Kép 6 Kép 7 Kép 8 Lesz egy bekarikázott kondenzátor, azt kicseréltem, mert el volt durranva, 100µF/16V helyett 100µF/50V -osra, nem volt 16-os itthon Hibajelenség: PC tápegységről megkapja a " + " tápfeszt a " +12V " és a " REM " feliratú csatiba. A GND helyére pedig egy testet kötök. Számítógép hangkártyájából megkapja a " Line Input CH1 - CH2 " feliratú RCA aljzatba a jelet. A kimenetére 2db 4R -os hangszórót kötök " CH1 - CH2 "-re. Nem hajlandó megszólalni a technika, a zöld LED az elején világít és ezen kívül semmit nem hajlandó csinálni. Üdv.: Petya
Szia! Igen tudom, csak az a baj, hogy vannak még számomra kérdéses pontok, amiket nem értek. Rendben a zéner, vettem is, ha szükség lenne rá, csak egyenlőre még az ellenállásoknál tartok. Meg kell tudnom, hogy jó ellenállást választottam-e? Vagy ha nem jó az érték, akkor valójában ki tudom-e találni az ellenállás értékét azzal a módszerrel, hogy addig cserélgetem mondjuk növelve vagy csökkentve az értéket, hogy belőjem vele a 15 voltos feszültségre, az ellenállás után mérve? Vagy pedig nem annyira érdekes, mert a zéner úgyis leszabájozza?
Sajnos van mégegy dolog is. Az egyik irfz44-es valamiért tönkrement és nagyon zárlatos lett. Kicsíptem a helyéről és kifogástalanul működik az erősítő. Természetesen irfz44-et is vettem, de igazából nem tudom, hogy miért ment tönkre. Lecsavaroztam a házhoz, ahogy fixen kell, de nem lennék biztos benne, hogy testhez ért. Viszont ahogy megmelegítette a szigetelő alátétet, mégis úhgy néz ki, mintha összeértek volna. Az IRFZ44-esekkel kapcsolatban úgyis kérdezni szerettem volna, hogy az egyik sor nak a hátoldala szakadásvizsgálóval mérve független a testtől, a másik soron pedig azonos. Ez miért van? Esetleg ez hiba, vagy a +- polaritással van kapcsolatban? Tudok esetleg még valamit mérni az én tudásommal, amivel elébe mehetek az ilyen irfz44-es halálozásoknak, vagy egyébnek? Köszönöm!
Oké,megmérem de akkor ha egyen fesz van a bemeneten akkor hogyan szólhat mégis hibátlanul a végfok?
Mert most hogy a fejegység felől jövő gnd-t ellenálláson keresztül kötöttem be így most jónak tűnik.
Szia!
Az ellenálláson keresztül kiegyenlítődik, szerintem, vagy becsatolókondi zárlat. Azt is megteheted, hogy ellenállás nélkül összetesteled, és raksz a bemenettel sorba 10µF-os polarizálatlan kondit, és úgy megnézed, hogy szól-e... Pityu
Szia!
Idézet: „ Vagy pedig nem annyira érdekes, mert a zéner úgyis leszabájozza?” Igen, a zénernek ez a dolga! Látsd Az IRFZ kimehetett a végtranzisztor zárlat pillanatában is, cseréld! Az IRFZ44-ek középső lába (egyben a hűtőzászló) a drain, és ez a kivezetés a trafón keresztül plusszon van! Itt mérhetsz is 12V-ot /persze vezérlés nélkül/ Menet közben >=24V-os impulzusokat-tüskéket... Pityu
Ha összetestelem rögtön pattan és elhallgat,de megmértem a bemeneten a DC-t és semmi,viszont a fejegység felőli RCA-n érdekes dolgok vannak.
Rámértem kíváncsiságból és 2V DC jön rajta(mind a 2 oldalon) de ahogy ráteszem a multimétert elkezd csökkenni egészen pár tized V-ig. Ez mi lehet? Talán az hogy a kaszniba szorosan egymás mellett jön a táp és a jelkábel? (elég hurka jelkábelt tudtam belerakni olyan mint a legolcsóbb rca kábeleken szokott lenni
Szia!
Ma éjjel dolgoztam és volt kis időm foglalkozni az erősítőmmel. Ugye megvettem az IRFZ44-et, a zéner-eket, az ntc-t, trimmert és feltett szándékom volt, hogy ma éjjel előbbre lépjek a javításban,mert már kezdem picit elszüttyögni ezt az egészet. Jó, mert nem sürgős, de azért mégis. Első lépéseim a tápegységhez vezettek, és mértem pár értéket a panelon, hogy a javítás után tudjam,változott-e bármi is? A rossz IRFZ44 nélkül is jól működött a cucc, csak azzal a hibával, hogy az ellenállások után 14,7volt az egyik esetben és 20volt volt a másik esetben. Picit méregettem, és kerestem a zénert. Meg is találtam egy zénert és nagyon meglepődtem, mikor a műszert rátéve a lábát szikrázni láttam. Hmm... Nagyon nehezen lehetett meglátni a szikrát, mert csak néha volt és benn volt a panelfuratban. Megnézve a túloldalon, látszott, hogy ki van melegedve az ónból és ki is tudtam mozgatni a helyéről. Már ugrottam is az új zéner diódáért és hamar kicseréltem. Lám lám, igazad volt. Beforrasztottam az új példányt és már nem is volt olyan magas az ellenállás után sem a feszültség. 15,1 voltot mértem, de lehet hogy nem tökéletes a műszerem. Ezt a multimétert azért vettem kb.1 éve, mert lehet vele kitöltési tényezőt mérni, de ezen kívül lehet hogy nincs is túl sok előnye. A régi Metex-em szerintem veri, de most ez nem is érdekes. Kicseréltem a zénert és szerintem frankók is a feszültségek. Az az igazság, hogy csak egyet találtam,mert a másik ellenálláshoz tatozó zénert nem találtam sehol. Van egyáltalán? Utána tettem be egy új IRFZ44-et a rossz helyett és rákapcsoltam a feszültséget. Újra megmértem a feszültségeket, de nem láttam kivetni valót. Feszültség alatt hagytam kb. fél óráig, hogy lássam, nem tilt-e le a védelem egy kis idő múlva. Nem tiltott le. Természetesen az igazi teszt majd zenehalgatás közben lesz, de azzal sem fogok késlekedni. Most hogy jónak tűnik a cucc, végre foglalkozhatok a kivezérlés jelző fényének ledesítésével is. Nem akarok nagy dolgokba fogni, csak van benne kb.8db kék pici rizsszem izzó és egyáltalán nem kéken világítanak. Leszedem őket a panelről és teszek helyettük pár szines ledpanelt, amik alapból elmennek a jelenlegi tápfeszről. Valamint megnézem, hogy tudnám megoldani, hogy az egyik műszer helyett tegyek egy másikat,mert ez az "egyik" nem működik. Megnéztem a cég laborjában egy erős nagyító alatt és sajnos az egyik spirálrugója középen le van szakadva. Ezt nem lehet megforrasztani,mert túl pici. Viszont van másik műszerem, amit ha ügyes vagyok, észrevétlenül bele lehetne tenni. Ezek a dolgok már csak ügyesség és kitartás kérdése,valamint hogy akarom-e vagy sem? Majd meglátom, lesz-e időm rá? Ja? Még be kell lőnöm a hővédelmet, ha már okos módon lecsíptem tőben és el is dobtam. Megmértem tegnap és trimmert kötve a két szál közé, 2,1kohm-nál kapcsolja le a tápot. Vettem egy 4,7kohm-os ntc-t, ami melegítve lehet hogy pont 2,1kohm-körül fog járni mikor 60-70 fok körül jár az erősítő. Ha kisebb lesz az értéke, akkor az csak jó nekem, mert sorba köthetem vele a sokmenetes trimmert amit vettem, és beállítom olyan értékre, hogy pont annyi legyen azeredőjük, hogy jókor érjék el a 2,1kohm-ot. Max utána megmérem a trimmer értékét és teszek be egyfix ellenállást helyette. Azt még meg szeretném kérdezni, hogy a végtranzisztorok és IRFZ-k alá szerinted tegyek-e hővezető pasztát, vagy inkább maradjon szárazon? Szívem szerint tennék picit, de nem tudom hogy teszek neki jobbat. Jó-e az a gyári szigetelőgumi,vagy jobb lenne inkább csillámlap? Ezen már ne múljon, ha esetleg jobb lesz a hűtése. Válaszod tisztelettel megköszönöm!
Szia!
Bármelyik bemenetre adsz jelet, kussban marad?
Szia!
Igen, akárhova kapja csak kussol! Üdv.: Petya
Szia!
Ügyes vagy! Örülök, hogy segíthettem! Én tennék azért egy kis pasztát, a többletet úgyis kinyomja maga alól! Pityu
Szia!
Gondolom a kimeneteket jól kötötted... (nem akarlak hülyének nézni ám...) Csak mérjünk bele! Tápfeszt a kimeneti test és a végtranyók kollektorai közt, És a bemeneti műveleti erősítők lábain a +- 15V-ot! Aztán folyt köv...Pityu
Gyanús nekem a bemeneti csatlakozód!
Lefényképeznéd az erölködőt?
Kimenetek rendben. Tápfesz a kimeneti test és a végtranyók kollektorai közt: 46V
A műveleti erősítő lábain bemeneti testhez mérve 48V van a + oldalon, 53 a - -on. Egymáshoz képest 4V. A kimeneti testhez mérve, 16V.
Tessék,mellékeltem a csati bekötését is, front left és right a bemenetek és a signal ground a föld.
Szia , valami nekem gyanús... Biztos, hogy 2x45V-ról megy az az erősítő?
Ha 1 végfok 2 végtranzisztorának kollektorjai közé mérsz, 90V-ot mutat? Számomra hihetetlen, mert nem szokták ilyen magasra tenni a tápfeszt egy "néccerszázas" erősítőben... Inkább 2x23-25V körülire, főleg 12V-ról táplálva. (PC tápról, lehet, hogy még annyi sincs, csak 11,6-7V.) Még az is lehet, hogy kevés neki a tápfesz, csak a védelem nem old még le, ki tudja. Bár egy jó 11V-ig működnie kéne lefelé is... A végfok részt, amúgy a bemeneti testhez képest véletlenül se mérd, mert hamis eredményeket hoz. Csak a kimeneti testhez, avagy az RCA-k testjéhez képest! A műv. erősítőkre mégegyszer mérj rá, p.l. a bemeneti RCA-k testjéhez képest, +- 15/16/V-ot kéne találjál, többet semmiképp, pláne 53V-ot... Az is igaz, hogy a 16V-os elkód valamitől kipukkant, és mivel a többi nincs felpúposodva, ezért nem a hőtől! Marad a túlfeszültség, ami nagyobb károkat is okozhatott a cuccban... Még a végén kiderül, hogy neked is olyan bajod lesz, mint Hondának, csak a tiedet ki is nyírta! Pityu
Lehet, hogy nekem is van egy ilyen erősítőm!
Nagyon ismerős, 2x50W, v. 1x100? Két oldalt hűtőborda, tetején átviteli karakterisztikák? Amúgy, a signal groundot sípoltasd már össze a kimeneti testtel (tudod, ami nem a bridged!)! Tudod, gyanús ez a gyári bekötés, mert, ha 2 csatornás az erősítő /Bár nem tudom, csak sejtem!/, akkor miért van rajta RL, RR, FL, FR bemenet? Pityu |
Bejelentkezés
Hirdetés |