Mechanikai munkálatok- az előkészítés
Szükségünk
lesz egy 12V-os egyenáramú motorra, ami majd a propellert hordozza és forgatja.
Talán a legegyszerűbb megoldás egy rossz számítógép tápegységből "kitermelni" a
ventillátort.
Tehát: a venti hátulján általában van egy matrica,
ezt egy határozott mozdulattal tépd le és ha van védő gumidugó alatta, azt
feszegesd ki egy kis csavarhúzó segítségével. Majd a szemed elé táruló
tengelyvégről (csipesszel) szedd le a műanyag rögzítő zeger gyűrűt. FIGYELEM! Az
eltávolított alkatrészeket tedd félre, kelleni fognak az összeszereléshez!!
Óvatosan húzd ki a forgórészt a helyéről, majd vágd
le róla a műanyag lapátokat. Igen, egy sima hengerre lesz szükséged! Figyelj
oda, hogy ne maradjon a felületén bütyök vagy dudor.
Most szerezz valahonnan 0.2~0.4 mm átmérőjű
zománcozott rézhuzalt (pl. régi trafóról tudod letekerni) és csévélj fel szépen
akkurátusan, menetet a menet mellé,
kb. 150 menetet. Ezt rögzítsd le (mondjuk szigetelő szalaggal). Figyelj oda,
hogy szép egyenletes legyen a tekercs, ne legyen dudor egyik felén sem!!!
Most valahonnan guberálj egy olyan átmérőjű műanyag
csövet, ami lötyögősen ráfér az imént elkészített szekunder tekercsedre! (én a
borotvahabom kupakját vágtam szét ) A két rész között NE legyen több 3~4 mm-nél!
A csőre (olyan szélesen amilyen az első forgórész) tekerj fel a maradék huzalból
kb. 100 menetet. De szép legyen ám! Ezt is rögzítsd
le, mert ha letekeredik, akkor kezdheted előröl!
Ha ezzel készen vagy akkor már 2 nappal öregebb
vagy, mint amikor elkezdted... Nem viccelek! Azért kezdtem ezzel, mert ha nem
jól tekered meg a trafót, akkor az órád inkább egy excenteres rázóberendezéshez
fog hasonlítani és még véletlenül sem tudsz majd nyugodtan aludni...
Na végre, lássuk már a kapcsolási rajzot!!!
A cikk még nem ért véget, lapozz!
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!