Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
A BNC utólag lett belerakva, a feliratot is eltakarja.
Az a BNC utólagos, úgy látom, hogy a feliratra, meg miegymásra rálóg. Nyilván azért rakta bele valaki, mert erre könnyebb csatalkozni.
A jobb oldali lenne a függőleges bemenet, a középső az 1Vpp kalibráló jel, a baloldali pedig a horizontális bemenet XY módhoz. A hátsó kapcsolóval a cső eltérítő lemezeit közvetmelnül rákapcsolhatod a hátsó bementre, vagy normál módon, a belső Y erősítőről megy.Ez legyen INT állásban, most vaslzeg EXTben van, ha jelet adva rá mozog sugár. Idézet: „A jobb oldali lenne a függőleges bemenet, a középső az 1Vpp kalibráló jel, a baloldali pedig a horizontális bemenet XY módhoz.” Pont forditva van a sorrend a feliratok alapján. Elvileg a feketék lennének a GND-k.
Teljesen igaz, meg kell tanulnom a jobb és bal oldal helyes felismerését
Én böktem el, jobb lett volna azt mondani, hog a Vert a függőleges, Horiz a vízszintes. Hogy miért a gnd helyére rakta a BNC-t, nem tudom, talán belső vezetékezési okokból.
És a banándugós dolog hogy működik? Két zsinór banándogóval a végén, és mi van a másik végén?
Ugyanaz, mint ha BNC lenne mérőfejjel vagy koaxszal. Egyik a test (föld) a másik pedig a mért jel. Csak éppen sokkal roszabb nagyfrekvnciás átvitellel, zavarérzékenységgel stb., mintha mérőfej vagy impedancia illesztett koax-on keresztül lenne a jel rákötve.
Mint a multiméternél, ugyanúgy. Az a 300 kHz sávszélesség, meg a nem túl nagy érzékenység nem igényel semmi hókuszpókuszt.
Sziasztok! Valaki segítsen már legyen szives a mellékelt orosz táp rajz részleten eligazodni, a bekarikázott +100 és +200V-ot mihez képest kell mérni? A második képen egy másik verziójú rajz ugyanarról, de itt már egy +12 volt is van a +100 és +200-on kivül.
Szia!
A kapcsrajz bal oldalánál látod a D220 diódát és a T7 tranzisztor emitterét, ott van a gnd jel. A másik rajzon is ilyent keressél. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2021
Az a másik szekunderen van. Ezen a bekarikázott részen hol a gnd? Ill a másodikon, hogy lesz ott 100-200 és 12 volt?
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2021
Szia!
Egy középleágazásos tápegység, aminek nem a középső kivezetése a közös, hanem a negatív oldal van kinevezve testnek és ehhez képest tényleg +100 és +200 V mérhertő. (illetve "rá van ültetve a +12V-ra 12+100+100 ) üdv. Foxi A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2021
Szia! Köszi a választ! Megzavart a gnd jel hiánya és az ugyanazon készülék 2 féle elrendezésű orosz rajza, de már működővé sikerült tenni pár napja a készüléket. Az a vicces, hogy nem is táp baj volt.. Üdv
Kedves fórumtársak!
Egy barátom kérését továbbítom, akinek van egy javításra szoruló Tektronix TAS 250 szkópja, de nincs hozzá rajza. Ebben keres segítséget. Pár képet teszek fel róla.
Ezekhez a TAS 200-as sorozatú szkópokhoz nem létezik szervíz kézikönyv vagy kapcsrajz, tehát kár keresni, sajnos. Ha jól tudom, ezek eleve valami olcsó tajvani gyártmányok voltak. A legtöbb infó, amit kiadtak róla, az itt van: https://www.tek.com/ps280-manual/bench-test-instruments-and-handhel...erence
Szia!
Köszönöm szépen az információt, továbbítom a barátomnak. Adott a feladat, rajz nélkül kell boldogulni.
Üdv!
Újra az 1569-es tag vagyok, akinél nem volt kép. Vizsgaidőszak előtt-közben-után búvárkodtam kicsit a CRT áramkörben. (A -900V-os tápon érdekes jelet mértem, ránézésre "kondi kisül-feltölt-kisül-..." minta volt, szkóppal 10M-es ellenállást sorbakötve kb. 100V amplitúdóval.) A tyúkketrecben levő áramkör egy része fizikailag is ripityára esett, a plexi távtartói a forrléceknek régen eltörhettek, csak a kábelek tartották őket a helyükön, szóval szétszedtem és újraépítettem. Közben persze szépen átrajzoltam papírra hogy mi hogy volt, és ez hogy van a kapcsolási rajz szerint (volt pár apróbb eltérés). Ezután (mivel még mindig láttam azt a jelet) elkezdtem leszedegetni nem létfontosságú alkatrészeket, de sajnos sehogy sem volt hajlandó eltűnni. Az utolsó vizsgám utáni napon jöttem rá hogy műszerhiba az a jel, a szkóppal sorbakötött ellenállás AC csatolásnál nem pont úgy működik Naszóval nem a CRT áramkör vacak, a cső adatlapja szerint kb minden a normál működési tartományban van, mégha pár gyorsítófesz egy kicsit alacsonyabb is. Lekötöttem az eltérítéseket (mármint összekötöttem őket a végerősítők egy-egy kivezetésére), és megjelent a fénypont A vízszintes erősítőt visszakötve még mindig jó, a függőleges tojt be. Kicst keresgéltem, de szerencsére ott már jó a doksi, úgy tűnt hogy a végtranyók környékén van a gebasz, mert addig elment a jel és a beállított feszültségek is közel jók voltak. Az egyik végtranyó érzésre kicsit mozgott, mintha gyantatokos lett volna. Kifforrasztáskor meg a lábai a pákán maradtak, egyszerűen lerohadtak a rozsdától Sajnos nem maradt még annyi csonk sem hogy ráforrasszak újakat, helyettesítője sem kapható itthon, viszont sikerült rendelnem eBay-ről mint new-old-stock (remélem használtam elég smiley-t az elmúlt pár hónapnyi szenvedésem leírásához, illetve annyit hozzátennék hogy az amúgy tök jó gépkönyvben ilyen tipp sajnos nem volt hogy "ellenőrizd az eltérítést", meg amúgy is rossz nyomon indultam el)
Sziasztok. Remélem jó helyen járok! Vettem egy régi szkópot (Tektronix 465b). Véletlenül vettem észre hogy a kalibráló 1kHz valójában csak 941Hz. Találkozott már valaki ezzel a hibával? Hogyan lehet ezt orvosolni?
Nincs túl nagy jelentősége. A kalibráló generátort a mérőfej kompenzációjának beállításához kell használni, az más módon nem végezhető el. A frekvenciát külső frekvencia mérővel, az amplitúdóját feszültségmérő multiméterrel mérheted. (nem egyszerű, de nem lehetetlen)
Ha mégis zavarja a szemed, vagy szépérzékedet, akkor kalibráló oszcillátor (ami egy astabil multivibrátor) frekvenciáját a multivibrátor keresztbe csatoló kondenzátorainak megváltoztatásával (egyformán mindkettőt), pontos beállításával, az amplitúdóját a kimenetére csatlakozó osztó pontos beállításával érheted el. Ennél fontosabb a multivibrátor fel, és lefutó élének sebessége, formája, amit más, jól működő szkóp segítségével ellenőrizhetsz. A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2021
Köszönöm a választ! Igen valójában a szépérzékemet bántja az eltérés . Van hozzá SM. Egy ideje nézegetem de nem igazán látom át...
https://files.fm/u/bdwq6vxt2
A kalibráló jel áramköre, nem lényeges a frekvencia pontossága. Nem az időalapot kell hitelesíteni vele.
Idézet: „de nem igazán látom át... ” Akkor pláne ne foglalkozz vele, csak esélyes, hogy tönkreteszed. Amíg jól működik valami, addig nem piszkáljuk. Semmi jelentősége nincs a kalibráló oszcillátor frekvenciájának. Ha magát az oszcilloszkópot szeretnéd hitelesíteni, ahhoz hitelesített műszerek, generátorok kellenek, erre a célra minden oszcilloszkóp belsejében van trimmerelési lehetőség. Ennek a jelnek egyetlen feladata, mint írtam, a mérőfej kompenzációjának pontos beállítása.
Még csak annyit tennék hozzá, hogy nem tudom mivel mérted a frekvenciát.
Ha az abszolút pontosságot nézzük, az 5,6 % az eltérés. Ha magával az oszcilloszkópoddal akkor annak a mérési pontossága ±5 % (analóg szkópoknál általában), ezért gyanús, hogy azzal mérted. Az sem mindegy, hogy hogyan méred. Az oszcilloszkóp időt tud mérni. A mérési pontosságot lehet némileg növelni, ha 10 periódust mérsz az első impulzus első élének 50 % -tól, a 10. impulzus felfutó élének 50 % -ig, és a periódus időt 10 -el osztva kapod. Ebből a frekvenciát számolhatod. A vízszintes tengely (időtengely) hibája függ az eltérítő fűrészjel linearitás hibájától, az asztigmatikus hibától, és a fókusz a leolvasási hájától. No, meg attól is, hogy mennyire pontosan tudod beállítani a felfutó él 50 % -ra. Láthatod, hogy az oszcilloszkóp önmagában milyen pontosságú mérést tesz lehetővé, leginkább jelalak vizsgálatot tesz lehetővé, a sávszélességével korlátozott mértékig. A többi mérési adat inkább tájékoztató jellegű kategória, de azért ez is fontos. Az itt leírtak (még csak nem is teljeskörűen) szerint próbáld értékelni az igényeidet.
A szervízutasításban nincs is előírás a kalibrátor frekvenciájának állítására, tehát tulajdonképpen specifikáció sincs igazából. Nem célszerű dolgokat csak azért állítgatni, hogy mondjuk kerek értéket mutassanak, amennyiben egyébként ez nincs specifikáción kívül. Egy indokolatlan állítgatás sokkal több bizonytalanságot vihet a rendszerbe, mintha hagyjuk az évek alatt jól beállt dolgokat a helyükön.
Biztos úgy gondolkodik mint én, hogy ha már műszer akkor legyen pontos.
Igen ez így van, le is írtam. Pláne, ha nincs is tisztában az áramkör működésével, saját bevallása szerint. Amúgy gyárilag a frekvencia állítására nincs is lehetőség a csatolt rajzrészlet szerint, így az csak alkatrész cserével lehetséges. Az meg már rejt veszélyeket magában.
Ahhoz, hogy egy műszer pontos legyen, az sok munkába, tervezésbe, tehát pénzbe kerül. Az ilyen műszer igen drága, mégdrágább hitelesítési eljárás is tartozik hozzá, és az esetek nagy részében nincs is rá szükség. Leginkább hatósági eljárásoknál szükséges.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2021
Bocs hogy csak most írok. De melóban voltam. A mérést egy dso-val ill. egy uni-t 61c vel továbbá egy aneng an8009-el is megmértem. Teljesen ugyanazzal az eredménnyel. Persze szeretném ha az 1kHz az a valóságban is annyi lenne de ezzel is kibékülnék. Reméltem esetleg egy egyszerű (pl trimmerrel) beállítható...
A VJ72 által csatolt részleten nincs frekvencia állítási lehetőség. (amplitúdó állítási lehetőség van)
A felsorolt műszerek között melyik a hiteles? (melyik van hitelesítve?) Amúgy mit érsz el azzal, hogy mindhárom műszered által mutatott érték ugyanaz, csak épp semmi (nem sok) köze a valósághoz. Én helyedben nem bolygatnám a jól működő szkópot. Ha a jel frekvenciájára vagy kíváncsi, mérd meg frekvencia mérővel, ne mindenféle más mennyiséget pontosabban mérni tudó műszerrel.
A VJ72 csatolmányát nézegettem már korábban. Azon én is csak az amplitudo áll. lehetőségét láttam csupán. De javíts ki azon nem is egy astabil multivibrátor van ábrázolva?! a korábbi kommentemben csatoltam az SM-alt. Az számodra megnyithatatlan? Át tudom küldeni direktbe is!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |