Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szerintem is olcsobb gariban aksit cseréltetni.
Úgy néz ki rájöttem.Túllihegtem ezt a dolgot.Az akksitól kiinduló fekete madzag(ami a generátor felé megy az lehetett kontakthibás,mert megmozgattam miközben mértem a feszt és egyszercsak felment 13,8V-ra.
A sarut megnyomkodtam fogóval(el is volt szineződve)és a fesz most stabilan 14.00V Sztem ez elég.Pár nap múlva megmérem megint.Ha megint bénázik újrasaruzom.
A 14volt már jo. De én nem várnám meg, hogy megint bénázzon, saruzd ujra, vagy legjobb lenne ráforrasztani.
Bocs, erre nem gondoltam... Akkor cseréltesd ki az aksit gariban.
Ki nem sz...a le, hogy VW, már bocsánat. Ha valami hibás, akkor azt ki kell cserélni, tökmindegy, ki gyártotta.
Kedves Fórumosok!
Adott egy G2 GTi PL motorkóddal 1990-ből és benne egy 65A-es Bosch generátor. A köv. problémám van: Nem akar elaludni a töltésjelző LED (!) -em. A gerjesztő tekercs vezetékén, lehúzott állapotban, gyújtásra akksifeszültséget mérek. Ha rá van kötve a generátorra, szintén gyújtásnál, de még indítás előtt, 1,5V a feszültség. Indítás után marad az 1,5 V. A generátor egyébként tölt, a feszültség stabil 14,1V. Új Febi kefe+diódahíd van benne. Minden sarut felcsiszoltam és vezetőpasztával kötöttem be. Fordulaton egy árnyalatnyit sötétedik a led, de nem jelentősen. Ha van valami ötletetek, kérlek írjátok meg. Köszi Berek Csatoltam egy képet a generátor hátuljáról:
Egy gyors próbát javaslok: kösd le a visszajelző vékony kék vezetékét a D+-rol, rá egy egyszerű próbalámpa, annak a csipesze "+"-ra (akár a generátor nyolcas csavarjára). Indítsd be. Ha így sem alszik ki a visszajelző (próbalámpa), akkor a generátorban keresd a hibát, ha kialszik, akkor a vezetékelésben.
(Nekem gyanús, hogy a generátorral lesz gond,azon belül talán valamelyik diódával. Látom, hogy cserélted, de akkor is.)
Sziasztok!
Nekem olyan gondom van, hogy a töltőfeszültség járó motornál 14,4V, majd egy 20-25perces autózás után már csak kb13,6V. Az autó egy 2006-os Seat Cordoba. Egyszer le is ment 13V alá, ott már elkezdtek sírni a "perifériák", hogy nekik ez kevés... Bevittem márkaszervizbe, ahol egy gyors multiméteres mérés után megállapították hogy a generátor rendben van, az akksi rossz, cserét javasoltak. Szerintetek mennyire reális ez?, egy "rossz" akksi képes ilyenre? Én arra tippelek, hogy a diodahíd valamelyik csatlakozása kontakthibás, és a 3-ból csak 2, vagy 1 fázis tölt. A generátort még nem szedtem ki megnézni, de lassan sort fogok keríteni rá... Jó az elgondolásom? Köszi Üdv: Zoli
Ha az akku lenne hibás, akkor nem menne fel először a feszültség, majd le. Hülyeséget beszélnek a márkaszervízben, csak tudnám, hogyha nem értenek hozzá, akkor miért okoskodnak?
Mennyit futott az autó? Kefék lehet, hogy kopottak, és hidegen még hozzáérnek a gyűrűkhöz, melegen már nem rednes az érintkezés. Vagy ugyanez lehet bárhol máshol is. Diódákhoz mérj feszültséget a töltővezeték csatlakozása és a segéddiódahíd (töltésjelző lámpa) csatlakozása között. Ha itt valami feszültséget mutat a műszer (négy tized volttól többet), akkor valamelyik dióda hibás. Szintén lehet, hogy ahogy bemelegszik, valahol nem érintkezik rendesen.
Az autó eddig 52000Km-t ment. Azt elfelejtettem, hogy van olyan jelenség is, hogy a feszültség "nem stabil", ezt a világításon látom hogy nagyon picit vibrál. Ha megemelem a fordulatszámot, akkor intenzívebben, de a feszültség nem megy 14.4V fölé.
Sziasztok.Egy nagy kérésem lenne,átolvastam a hozzászólásokat idáig..
Következő a gond:kigyulladt a töltéslámpám bent 2napja,sajnos nem volt idő foglalkozni vele mert a gyereket hordtam az orvoshoz,ill birta az akumlátor az inditást is.. Ma rámértem ithol és semmi töltés nincs,levettem a generátort,egy valeo tipusról van szó és egy renault clión van.. Szétszedtem a kefék jók elegendő méretüek,a csuszógyürü jó állapotu szép felületü.. Viszont : a csuszógyürü utáni réz csatlakozás amire a tekercs van forrasztva hibásnak látszik,erről mellékelek egy képet.. Egyik oldalt rá van forrasztva a huzal,mérhető a kontaktus közte és az egyik csuszógyürü között,a másik pedig kb 2mm hézag és utánna a huzal itt már nem mérhető semmi .. Megerősitést kérnék,ha öszeforrasztható akkor elméletileg a generátor ujra munkába áll... Köszönöm előre is.
terhelés=melegedés=kontakthiba
próbálj először egy testkábelt a generátorra tenni az akksitól miközben méred a feszt az akksinál.Testhiba szokott lenni.Vagy mozgasd meg a kábeleket miközben méred a feszt.Ki kell jönnie a hibának.
Most már itt van,,erről a forrasztásról lenne szó,
2 ilyen pont van minkettő forpontos,az egyik jó a másik nem.. Ha csak a forasztás lazult le és öszeforasztható akkor már rendezem is tovább..
hát szerintem az dobja magát,hogy folytonos a vill.kapcsolat vagy nem?Átforrasztani nehéz lesz,mert ahoz jó nagy páka kel szvsz.
Mérni kellene feszültséget közvetlenül a generátor kivezetésén és a generátortesten. Ha nem sokkal több, mint az aksin mérve, akkor a vezetékek rendben vannak.
Esetleg nem lehet, hogy néhány fogyaszto miatt esik le a töltés? Pl. dizel VW-ekben van 3 izzitogyertya,ami a fütés hatékonyságát növeli, azok azért elég sokat harapnak.
A forrasztás nem probléma,Gondoltam jobb ha 100% mielőtt belevágok..
Forraszd össze. Amikor összeforrasztottad, akkor a két gyűrű között néhány ohm ellenállást kell mérned. Ha ez megvan, akkor lehet próbálni.
Röviden: adott egy tekercs, egyik vége az egyik gyürühöz, másik a másikhoz van forrasztva. Bátran lehet aksirol, 12 voltrol probálgatni a szakadást, üzem közben is 12 voltot kap. Ha szikrázik, jo, ha nem, szakadt. Ha láthato helyen van a szakadás, össze kell forrasztani.
Kábeleket mozgattam már, semmi, viszont a testkábel jó ötlet, megfofom nézni, bár nemértem a lényegét.A generátor és a motor egymással fémesen érintkezik ugye?, a motor testen van. Ehhez "hozzáér" az indítómotor fémháza is, és indításkor szépen forgat...--->test van.
De mindenképpen megnézem Idézet: „A generátor és a motor egymással fémesen érintkezik ugye?, a motor testen van.” Vannak az autógyáraknak agyament találmányaik, úgyhogy semmiben se lehetünk ma már biztosak. Inkább ellenőrizd le.
A Seaté nem gumibakban van. De ellenörizni nem árt.
Köszönöm szépen mindőtöknek a segitséget.
Végülis szét kellett húzni a generátort mert igy fértem hozzá a huzal végéhez,itt már jól látható volt hogy levált a huzal. Gondosan leforasztottam,szigeteltem,öszeraktam, a két gyürü közt most már 3.5 ohm mérhető,még pár csepp olajat is kaptak a csavarok a következő generálig.. Holnap kapja vissza a donort a kocsi. További kellemes fórumozást és szép estét kivánok.
A tekercs végét nem árt rögziteni a vashoz, ha mozogni tud, ujra eltörhet. Én 2K-s ragasztot szoktam használni hozzá.
Az elsö képen a B+ kivezetés rozsdásnak látszik, azt is megtakaritanám, a diodahid is rámehet, ha ott rossz a kontakt.
Holnap még korigálok,a b+on csak az alsó anya rozsdás,cseréje nem sok idő,2k-s ragasztó is van..
Köszi a jótanácsot..
Sziasztok én autóelektronikai műszerésznek tanulok és sehol sem tudom megszerezni az összes használatos bOsch számot valaki tudna nekem ebbe segíteni lehetőleg magyarul kellene. köszi előre is
hello wartburg w353 generátorának a bekötési rajzát keresném,mert egy trakiba szeretném belerakni.
Köszönöm |
Bejelentkezés
Hirdetés |