Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó riasztó (bekötés)
 
Témaindító: tom79, idő: Szept 12, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   32 / 42
(#) Inhouse válasza neo99 hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Na végre, egész jó képek és leírás is van. Tehát a leírás alapján be kell legyen kötve az ajtónyitás érzékelő bemenetnek, a féklámpa kapcsolónak és a gyújtásnak. Tuti, hogy mind jól van bekötve? A belső világítás nem késleltetett véletlenül (lassan alszik ki az ajtó becsukása után)?
A panelen látszik, hogy hagyományos az RF panel, ott az a TO92 tokos alkatrész a főpanelen lesz a 7805 stab IC, igazából egyébként nem lehetne 5,8V testhez képest, de nem ezzel lesz a gond szerintem. A középső láb valóban az RF panel kimenete, ezt dolgozza fel a főpanelen levő IC.
Na, és még egy dolog. Hogy segítsek neked, felvetek lehetőségeket ebből a nehezen beinduló információhalmazból, amit megadsz. Kérdezek is, amire vagy válaszolsz, vagy inkább nem. Kérlek, hogyha akarsz további segítséget, akkor tételesen válaszolj a felvetéseimre/kérdéseimre, egyébként bele fogok unni én is...nagyon döcögős így.
(#) neo99 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
"Tehát a leírás alapján be kell legyen kötve az ajtónyitás érzékelő bemenetnek,"
Ez a kék vezeték,ugye? Ezt az oldalajtó kapcsolóra kötöttem,vagy lehet hogy itt lesz a hiba?
A féklámpakapcsoló és gyújtás ok.
A belső világítás nem késleltetett.
(#) Inhouse válasza neo99 hozzászólására (») Nov 23, 2013 /
 
Igen, a kék, jól csináltad. Nem tudom, milyen autó. Általában testet kapcsolnak, a tied is? Valamint a féklámpakapcsoló +12V-ot?
Nem kerül tanulás módba? Nincs se villogás, se csippanás?
Szóról szóra követted a tanítás leírását? Az elején van szerintem egy elírás, nem zárva, hanem csukva kell lennie az ajtóknak...
(#) neo99 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 23, 2013 /
 
Suzuki Wagon r+ -ról van szó. Igen, testet kapcsol. A féklámpa kapcsoló +12V.
Köszi a rámutatást az elírásra,mert én lezártam,kioldottam a központi zárat a belső gombbal! Így mindjárt sikerült a tanulás mód! Minkét távirányítót megtanítottam. Viszont, a távirányító gombjait hiába is nyomom csukott ajtónál,nem csinál semmit. Elköthettem valamit a központi zárnál? Amúgy 5 vezetékes a motor.
Fehér/fehér fekete=nyitás/zárás
Narancs/narancs fekete= sehova sem kötöttem
Sárga/sárga fekete=test
(#) neo99 válasza neo99 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
" Viszont, a távirányító gombjait hiába is nyomom csukott ajtónál,nem csinál semmit"
Vagyis tévedtem. Működik megfelelően,de csak akkor,ha bent ülök az autóban.
Kívülről nem csinál semmit. Valamiért nem elég erős a jel? Ha még ebben tudnál segíteni,nagyon megköszönném.
Még egy kérdés: Az RF panelon mi az,amin csavarhúzóval lehet lehet állítani?
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
(#) Inhouse válasza neo99 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Örülök, hogy a tanítás sikerült. Sajnos elírás elő-előfordul máshol is.
Nem hinném, hogy jó így a kp zár bekötés, igazából nem is értem. A riasztó a mostanában megszokott 6 kivezetéssel rendelkezik, 2relé 2 váltó (morzeérintkezője). A Suzuki szerintem (bár nem írtad, hogy milyen) 2 vezetékkel vezérelhető, testet kapcsolva. Meg kell keresni egy izzós próbalámpával azt a 2 vezetéket, ami a nyitást és zárást vezérli. Ezekre felváltva testet kapcsolva zár, ill. nyit. Ha ez megvan, akkor a 6 vezetéket így kell bekötni (sajnos az a kép nem teszi lehetővé a színek olvasását, de szerintem ez mindnél ilyen):
narancs - sehova
fehér - záró impulzus
sárga - test
narancs/fekete - sehova
fehér/fekete - nyitó impulzus
sárga/fekete - test
(#) Inhouse válasza neo99 hozzászólására (») Nov 24, 2013 /
 
Azt ne tekerd el, azzal lehet a frekvenciát pontosítani, vagyis a gyári beállítást elrontani. Ha eltekerted, akkor az a baj. Ha nem, akkor meg kell nézni, nem ér-e testhez az antenna, ne legyen megblankolva és minél magasabbra kerüljön a műszerfal alatt, hogy elérje az RF jel, ne árnyékolja le a kaszni. Próbáld ki a másik távirányítót is, hátha merül az elem már...
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2013
(#) neo99 válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Köszönöm szépen a segítséget. Minden jó lett.
Egy ismerősömnek segítek bekötni egy másikat, de lenne kérdésem,ha lehet.
Az 5-ös,3-as,6-os vezetéket hova kell bekötni?

P5170087.JPG
    
(#) Inhouse válasza neo99 hozzászólására (») Nov 26, 2013 /
 
Szívesen. Mi volt a baj az antennával?
A 3-as és a 6-os az vagy az egyik, vagy a másik. Ajtónyitást érzékelő bemenet, ha testet kapcsol az autóban a kapcsoló, akkor 3, ha +12V-ot (ez ritka), akkor 6. Az 5-ös egy kimenet, nem tudom mihez, a leírásban benne kell lennie, meg vagytok nélküle.
(#) dombijoci hozzászólása Dec 9, 2013 /
 
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. Fabia1 autómba beépítettem egy TH-436 os riasztót.
Ajtó nyitás és zárás,élesítés minden tökéletesen működik.
A csomagtér nyitás a fékhez menő vezeték valamint a relé nincs bekötve.
De a fehér szál a gyújtás kapcsolón.Az ajtó késleltetést be lehet programozni ami meg is történt.
Csak az a bibi,hogy 30 perc után a riasztó beriaszt.
Ez ügyben szeretném kérni a szakik segítségét.

Üdv Joci
(#) Inhouse válasza dombijoci hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Általában a riasztók zöme visszacsipog, vagy villog egy kódot, amiből lehet tudni, hogy melyik bemeneten volt a riasztás. Ha késleltetett az utastér világítás, lehet sanszos az is, vagy túl érzékeny rezgésérzékelés, vagy ultrahang, esetleg radar, nem tudom innen, hogy mit építettél még be. Lehet kontakthiba a táp részben, ha aktív a feszültségesés érzékelés...
(#) dombijoci válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Igen késleltetett az utastér világítás.A kód ajtónyitás.De gondolok arra is,hogy idönként a szivattyú bekepcsol és azért csinálja.
(#) Inhouse válasza dombijoci hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Ha ajtónyitást ad vissza, akkor az, relézd meg a Fabiát, mint én!
(#) dombijoci válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Nagyonszépen köszönöm a válaszod.

Üdv:Joci
(#) jano1018 hozzászólása Dec 17, 2013 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem,tönkre ment a régi riasztómnak a távirányítója,már nincs is meg.Vettem egy új riasztót,(Victor car alarm)azt szeretném be kötni a régi helyére,hogy induljak el vele.Annyit csináltam eddig,hogy levettem a bal oldali ajtó kárpitot,ki húztam a csatlakozót a régi riasztóból,semmilyen vezetéket nem vágtam még szét.Megnéztem a régi riasztó bekötését,de kicsit furcsa nekem.Az ajtóból kijövő kábel kötegre csak 2db vezeték van oda forrasztva,s megy a csatlakozóba,itt egy kép : http://kepfeltoltes.hu/view/131217/DSC_0021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ugyan ebben a csatlakozóból 2db vezeték le van földelve,a többi be sincs kötve. Csak azt nem tudom a hogy hova van be kötve az hogy az index(ek) villognak,itt egy másik kép :http://kepfeltoltes.hu/view/131217/1353204382DSC_0024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A gyújtás kapcsolóhoz is megy 2db vezeték.
Azt szeretném megkérdezni,valaki le írná nekem hogy mit hova kössek,minden funkció működjön az új riasztón.Itt a kapcsolási rajza.Az autó típusa Fiat Brava.
Pl: Arra lennék kíváncsi,az ablakemelő kimenetet hova kell kötni,mert a kocsiban elektromos ablakemelő van, oldal ajtó kioldó,azt se tudom mi,mit jelent.
Köszönöm a segítséget.
Üdv Jani
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2013
(#) Inhouse válasza jano1018 hozzászólására (») Dec 17, 2013 /
 
Nekem elég katyvasz amit írsz. Minek kellett levenni a bal oldali ajtókárpitot? Még nem láttam riasztót oda szerelve, értelmetlen.
A legtisztább lenne, ha a régi riasztó típusát is megadnád, hátha van hozzá bekötési rajz, így rögtön lehetne átkötni az újon a megfelelő helyre.
Az új riasztó kínai magyarul van.
"oldal ajtó kioldó" = ajtókapcsoló a "-" testet kapcsol, a "+" plusz 12V-ot, az előbbi a gyakori
A többi elég egyértelmű.
(#) jano1018 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 17, 2013 /
 
Azért vettem le az ajtókárpitot,hogy megnézzem milyen színű vezetékek mennek a központihoz ,nem oda volt szerelve a riasztó.
A régi riasztó típusa Meta System,talán találsz hozzá bekötési rajzot,én nem találtam.
Ha leírnád részletesen azt ,hogyan kezdjem el a bekötést azt meg köszönném.
(#) Inhouse válasza jano1018 hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Keresték már itt rajtad kívül ketten, de nem kaptak választ, szerintem nekem sincs hozzá.
Talán kezdhetnéd azzal, hogy egy műszerrel elkezded mérni testhez képest a kivezetéseit. Minimum egyen lennie kell állandó +12V-nak, egyen gyújtás alatt. A testet valószínűleg könnyebb lesz lekövetni, főleg, ha fekete is. Aztán egyen, vagy kettőn mérhető lesz feszültség, amikor villogtatod a vészvillogót (index szál(ak)). Egyen lehet, hogy +12V lesz, de ha kinyitod az ajtót, akkor test, tehát 0V (+12V-hoz mérve ilyenkor tápfesz), ajtónyitás érzékelő. A sziréna megintcsak lekövethető, itt lehet difi, általában testet kapnak a motortérbe és +12V-ot küldenek ki a vezetékén, de kivétel pl. egyes Spal riasztóknál ez fordítva van. A kp zár vezérlés, valamilyen elkülönített részben lehet (nem bitzos), ha régebbi típusú, és ez ilyenkor 2 (3) vezeték. Ha a most megszokott 6 kivezetéses, akkor bonyolultabb a helyzet, lehet, hogy érdemes lenne belenézni a régi riasztóba, mert ehhez 2 egyforma relére van szükség. Ha ennek minden lába ki van vezetve, az a kp zár vezérlés. Eléggé leszűkítettük a kört, előbb legyen meg ez, és legyen felirkálva egy papírra.
Esetleg megpróbálhatsz írni a http://www.autoriasztobeszereles.hu/ oldalon valakinek, hátha adnak hozzá. Bármi is lesz a vége, azt majd rakd fel ide, hogy más okulhasson belőle!
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2013
(#) jano1018 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Szia.
Gyújtáshoz megy 2db piros vezeték,ahogy én láttam,az egyik piros vezetéken állandó 12v van,a másik piros vezetéken csak akkor van 12v ha rá adom a gyújtást.A test az megvan,ott 3bd vezeték van le testelve,köztük a fekete is.Van az egyik csatlakozó,abból 6db vezeték jön ki,színeket most nem tudom,lényeg az hogy 2bd vezeték megy a központi zárhoz,2db vezeték le van testelve,ugyan ott ahol az fekete vezeték is,2db meg nincs bekötve.
Leírom én akkor hogyan kötném be,kérlek helyesbítsd ha valamit rosszul írok.Itt a kapcsolási rajz is még egyszer.
1.Fehér vezetéket a gyújtás kapcsolóhoz kötni,állandó 12v legyen benne?
2.Sárga,az indításgátlót nem kötöm be,olvastam a fórumon hogy felesleges,így az kilőve.
3.Narancs vezeték,lábfék kapcsoló,arra a vezetékre kötöm rá,amelyikben 12v van,mikor megnyomom a fékpedált.
4.Barna vezeték,bekapcsolom a vészvillogót,s próba lámpával megnézem melyik vezetéken villog a lámpa,ha ez megvan rá kötöm mind a 2db barna vezetéket.
5.zöld vezetéket a csomagtartó kapcsolójához kell kötni.
6.Piros vezeték,az aksi pozitív pólusára kötni
7.Fekete vezetéket pedig az aksi negatív pólusára kötni
8.Rozsaszin,sziréna.Az egyértelmű.
9.Központi zár,itt megkeresem melyik vezetékben van 12v,mikor kinyitom(az a nyitás jel)arra rá kötöm a fehér/fekete vezetéket.Mikor meg bezárom(az lesz a zárás jel)arra meg a fehér vezetéket kötöm.Rajzon én úgy értelmezem(feltöltöttem azt is központi zár üzembehelyezésének diagramja),a narancs ill narancs/fekete színű vezetéket nem kell bekötni sehova.Fehér (zárás jel)Fehér/fekete(nyitás jel)Marad 2db vezeték,azt írja narancs 12v ill narancs/fekete 12v,ezt a két vezetéknek adni kell állandó 12v-t??Vagy ezzel a vezetékkel se kell foglalkozni.
10.Oldalajtó kioldót,a kapcsolóhoz kössem,vagy mérjem ki azt a vezetéket amelyikben van feszültség,mikor ki nyitom az ajtót(kat),s arra rá kötöm.
11.Piros vezeték,ablakemelő kimenet,az hova kéne kötnöm,hogy fel húzza az ablakokat???
Feltöltök pár képet a régi riasztóról.
http://kepfeltoltes.hu/view/131218/DSC_0025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/131218/DSC_0026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/131218/DSC_0027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/131218/DSC_0028_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszi
(#) Inhouse válasza jano1018 hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Idézet:
„Gyújtáshoz megy 2db piros vezeték,ahogy én láttam,az egyik piros vezetéken állandó 12v van,a másik piros vezetéken csak akkor van 12v ha rá adom a gyújtást”

Akkor csak egy megy a gyújtáshoz, de a lényegen nem változtat, ezek megvannak, valamint a test is.
A kp zár a 6 vezetékes megoldás, testet kapcsol, ez az általános, az újon is ugyanazt kell.
Idézet:
„1.Fehér vezetéket a gyújtás kapcsolóhoz kötni,állandó 12v legyen benne?”

1.Ez a 2 dolog üti egymást, az állandó az állandó, a gyújtás meg akkor ad, ha benne a kulcs és gyújtáson van (illetve, levételkor, amíg ki nem húzod esetleg). Tehát a fehér az gyújtáskor +12V.
2. ok
3. ok
4. Így nem lesz jó. Elvileg 2 vezetéket kell találnod, az egyik a bal, a másik a jobb oldal. Nem kötheted össze, mert akkor nem fogsz tudni irányjelezni. Tehát külön-külön rákötöd őket. Ha a réginél diódával közösítve vannak, akkor azokat kiszeded.
5. A zöld az csomagtartó nyitó, nem csomagtér nyitás érzékelő. A vonalakon levő nyilak mutatják, hogy bemenet, vagy kimenet. Ez kimenet.
6. ok (biztosítékon keresztül)
7. ok, bárhol, ahol a felszerelés környékén test van, jó, pl. a műszerfal alatt szokott lenni egy profillemez csavarhelyekkel
8. ok Ez +12V-ot kapcsol
9. Nem, nem lesz +12V. Valahol van egy kp zár vezérlő az autóban, ez csak azt vezérli. Marad az a 2 szál, ami eddig is be volt kötve. Ha az egyikre adsz test impulzust nyit, a másikkal zár. Próbáld ki. Narancs, narancs/fekete nem kell, a fehér és a fehér/fekete a zárás/nyitás, arra kell kötni ami ment a kp zárhoz (vezérlőhöz), a sárga és a sárga/fekete a testre
10. igen, ha jól értem amit írsz, előzőleg írtam
11. Ez itt testet ad ki, kérdés az előzőnél hogyan volt megoldva. Meg kellene találni, hogy melyik volt az a vezeték...automata ablakaid vannak, ez a funkció eddig is ment?
(#) jano1018 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Ez itt testet ad ki, kérdés az előzőnél hogyan volt megoldva. Meg kellene találni, hogy melyik volt az a vezeték...automata ablakaid vannak, ez a funkció eddig is ment?]
Eddig nem volt ilyen funkció a kocsiba hogy felhúzza az ablakot,azért akarom bekötni hogy legyen,csak nem tudom hogy hova kéne kötni.
(#) Inhouse válasza jano1018 hozzászólására (») Dec 19, 2013 /
 
Ha nem automata az ablakod, akkor sehova. Csak automata ablaknál működik, vagy kell hozzá egy doboz, ami automatává teszi őket.
(#) jano1018 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
Üdv.
Sikerült be kötni a riasztót,még az ütés érzékelő nincs benne.Jól működik,nyit/zár,riaszt.Csak egy kis gond van,le riasztóm az autót,s kb 20 másodperc után elkezd vinnyogni.Ez mitől lehet???Kösz
(#) blind hozzászólása Dec 23, 2013 /
 
Sziasztok.

Egy kis helpre lenne szuksegem. Mellekeltem egy bekotesi rajzot amin csak 4 vezetek van de a csatlakozobol 5 szal jon ki. Ahogy nezem a szurke az pluszban van ? Valamint a kek vezeteket az ajtoban pontosabban hova kell kotni?. Koszonom elore is.

IMG_2242.JPG
    
(#) jano1018 válasza jano1018 hozzászólására (») Dec 24, 2013 /
 
Meg oldódott a probléma,nem volt jó a bekötési rajz az oldalajtó kapcsolónál.Rajzon kék/fekete
"+" a kék meg "-",de ha így kötöttem be 20mp múlva riasztott.Meg fordítottam a két vezetéket,kék lett a "pozitív" kék/fekete meg a test.Így már szuperül működik.
Köszi az eddigi segítséget.
üdv.
(#) Inhouse válasza blind hozzászólására (») Dec 25, 2013 /
 
A nyomda ördöge? Ott is írja, hogy 5 pólusú. Esetleg nem látszik a kötés miatt?
(#) Inhouse válasza jano1018 hozzászólására (») Dec 25, 2013 /
 
De csak az egyik kell, általában a "-". A másikat nem kötötted be...?
(#) jano1018 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 25, 2013 /
 
Be kötöttem mind a kettőt,csináltam úgy is,hogy csak az egyiket,de úgy nem volt jó.Nem érzékelte az ajtót hogy nyitva vagy csukva van.Eltelt 15mp,s már zárta is a központi zárat.Így lett jó,ha a kéket pozitívra,a kék/feketét meg a testre kötöttem.Azt furcsálom,nyitott ajtónál,az ajtókapcsolón "0"Voltot mértem,csukott ajtónál meg 12v,Ennek így kell lennie,s nem fordítva???De most jól működik az a lényeg.
(#) zschne hozzászólása Dec 26, 2013 /
 
Sziasztok Uraim.

Segítséget szeretnék kérni. Hozott a Jézuska egy autóriasztót nekem.Nem márkás a cucc,de most nem is ez a lényeg. Van hozzá bekötési rajz is,viszont nem vagyok teljesen biztos a dolgomban.Mielőtt tönkretenném az autóm egy hibás bekötéssel,segítsetek átfutni a bekötést.

Tehát,fentről lefelé,a kép szerint:- Van 6 vezeték,központi zár vezérlése.Ezt megtaláltam korábbról. (köszi Inhouse!) Annak még nem jártam utána,hogy a 3 ábra közül melyik kell nekem. 98' Mondeo.

-Sárga: indítás tiltó relé,nem kötöm be.
- Fekete:akksi negatív
-Barna: egyik oldal index,poz.
-Pink: sziréna,poz.
-Piros:akksi,pozitív
-Barna:másik oldal index,poz.
-Zöld: ???
-Narancs:Fékpedál,pozitívot kapjon,ha lenyomom a pedált.
-Fehér: ACC,gyújtásra pozitívot kapjon .
-Kék: ajtókapcsoló? (testre zár,ha nyitva az ajtó)
(#) Inhouse válasza jano1018 hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Butaságot csináltál. Az ajtókapcsolód testet kapcsol. Azért van +12V csukott ajtónál, mert az izzón keresztül méred. Amikor kinyitod, akkor testre zár a kapcsoló, ezért 0V. Erre kellett volna kötnöd a kéket, a kék/feketét pedig sehova. Az, hogy fix tápra és testre kötötted, értelmetlen, nem fog érzékelni semmit. Ezek a bemenetek vagy/vagy típusúak szoktak lenni, vagy az egyiket, vagy a másikat kötöd be. Általában ki is kötik, hogy nem kötheted be mindkettőt.
Ami még bekavarhat az a késleltetett világítás, ott az elektronika köztes értékeket ad. Ha csak ezt a két értéket mérted, neked nincs ilyen.
Következő: »»   32 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem