Fórum témák
» Több friss téma |
Bezárni nem lehet ezzel?! érdekes ,nekem mondjuk ez a dióda hogyan gondolja kicsit kínai, de sejtem
![]() ![]() ez maga a zár Ez a gomb ehhez van erősítve némi barkácsolással az a toló-húzómotor Jah így olvasva sejtem mire tetszett gondolni, de végül is úgy van hogy az ajtó maga zárva van mindig vagyis lecsukva és azt lehet kinyitni ,felnyitni csak akkor lehet ha a gombot be lehet nyomni. akkor a motor felfelé mozdul el (ha jelet kap ), ha zárni akarom ugye akkor lehúzza a motor azt a pecket és a gombot nem lehet benyomni. nem tudom hogyan működik egy rendes autón ,de ezen a mecsboxon így ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2016
A dióda csak a kimenetet védi a relé visszarúgásától.
Csak meg kell nézni a rajzot, csomagtér nyitó kimenet; nem zár vissza. Hagyd úgy, ahogy most van!
Tisztelt Fórumozók!
Segítséget kérnék, van egy '93-as Mazda 626-os gépjárművem. Van benne kulcsos központi zár (riasztó és immobilizer is...) ezt szeretném átépíteni távirányítósra. Gondoltam kicserélem a vezérlőt és kész, meg is találtam, de sajnos 10 vezeték megy rá és mindegyik fekete színű... Kérdésem az lenne hogy tud valaki bekötési rajzot küldeni erről a központi zárról? Egy G603-as feliratot találtam a NYÁK-on, viszont a neten nem igazán találtam erről semmit. Vettem egy távirányítósat annak vezérlőjét beteszem és kész remélem, nem tudom hogy esetleg a riasztóval és/vagy az immo-val össze van-e kötve és hogy ez mennyire befolyásolja a beszerelést. Lefényképeztem a vezérlőt. Megköszönném ha valaki tudna segíteni!
Szerintem ne cseréld ki, főleg, ha gyári. Ezt vezéreld az újjal. Meg kell nézni, hogy negatívval kapcsol-e. Kicsit olvass vissza, mert sokszor le volt már írva...izzós autós próbalámpa...
Üdv!
Fantom nevű riasztóról valaki valami infót nem tud véletlenül? Semmi lerást de még csak ilyen típust sem találtam sehol.
Sziasztok!
Segítséget ,tanácsot szeretnék kérni.'96 os swift sedán központi záram rakoncátlankodik.Kattog .Bezárom a kulcsal és már 1 perc után kinyit,bezár.Majd pihen kicsit és megint újra kezdi. Mi lehet a hiba oka? A bal hátsó vezetékeit már elvágtam. Vagy az is jó lenne ha manuálisra ki lehet kötni,csak zárni lehessen az ajtókat. Köszönöm.
Ne a hátsóban keresd a hibát. Valamelyik első lesz, ha csak a vezető felőli 5 vezetékes, akkor az. Vagy a mikrokapcsoló rakoncátlankodik, vagy csak egyszerűen állítani kell rajta, mert épp egy olyan ponton áll, ahol bizonytalan a működés. Az is lehet, hogy lelazult valami...
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2016
Sziasztok. olyan kérdésem lenne.. vettem egy audi a4 1997 es 1.6 os benzines kocsit. viszont nem tudom zárni. nem reagál a központi zár, az ablakemelők sem és a napfény tető sem viszont az oldal visszapillantó tükrök tökéletesek, lehet hogy valami programozási probléma lenne? vagy komolyabb gond lehet? hogy fordult már ilyen elő valakivel? segitségeket, válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok!
Egy gyors kérdés. Renault thalia kp zár negatívos? A középső nyitó záró gombról tudok levenni jelet? Esetleg szín segítene. Köszi
sziasztok !!!!
Vortex tipusú kp-záról lenne szó vagy cobra szerintem ugyanaz szóval nem akar rendesen működni valami ujra boot vagy bármi amivel ujra rendesen működésre tudom bírni
Sziasztok!
Segítséget/véleményt szeretnék kérni tőletek. Adott egy Opel Astra F - '95 körüli évjárat, be kellene szerelnem egy távirányítós központi zár vezérlőt. Megtaláltam a gyári központi kábeleit, bekötöttem a távirányítós vezérlőt pozitív triggerre. Ha megnyomom a távirányítón a nyitó és záró gombokat, akkor hallom, hogy mozgatná a motorokat, viszont nem mozdulnak. Rámértem a nyitó és záró szálakon a feszültségekre, és 4-5 V körül van. Ha lekötöm a motorokat, akkor mérhető a szálakon a 12V. Én arra gondolok, hogy ez a vezérlő nem tud egyszerre kapcsolni ennyi motort, és ezért esik le a feszültség. Ennek kiküszöbölésére megrelézném a nyitó és záró jeleket, azaz a jeleket rákötném egy tranzisztorra, amivel kapcsolnék egy-egy relét, ami közvetlen az akkumulátorról rákapcsolná a 12V-ot a motorokra. Elméletileg működhet, de kíváncsi lennék a véleményetekre is! ![]() Előre is köszönöm!
Akkor most van benne egy működő gyári kp zár és ezt szeretnéd távirányítósra alakítani?
Miért kötötted pozitív triggerre? Megmérted, +12V-ot kapcsol? A kp zár vezérlők 90%-a testet kapcsol. Hova kötötted? Remélem nem a motorokra, hanem megkerested a mikrokapcsoló szálait. Mindegyik vezérlő képes legalább a 4 ajtónyi motort kapcsolni, de nem gond, ha van a csomagtérnek és a tanksapkának is egy-egy. Idézet: Ezt gyorsan felejtsd is el! Értelmetlen, szakmaiatlan, felesleges...stb. Eleve relé van bennük, erre tranzisztor és relé? Nem kell. Valamint nem +12V kell a motorokra, hanem a kapcsolási iránytól függő polaritású 12V.„Ennek kiküszöbölésére megrelézném a nyitó és záró jeleket, azaz a jeleket rákötném egy tranzisztorra, amivel kapcsolnék egy-egy relét, ami közvetlen az akkumulátorról rákapcsolná a 12V-ot a motorokra.” Fogj egy izzós 12V-s próbalámpát, csiptesd a testre és a tüskével nézd végig az 5 vezetékes master motor szálait. Ha nyitva van közben az ajtó, akkor kattintsd be az ajtó élén a zárat, mintha csukva lenne, ellenkező esetben nem biztos, hogy zárható az ajtózár. Amelyik szálnál nyit és zár, azokat felírod, aztán jöhet az új vezérlő bekötése.
Kedves Fórumozók!
Két hónapja nem indítottam be a Ford Focusomat. A riasztót lámpája pirosan villog. A slusszkulcs nem nyitja a központi zárat sem gombbal, sem manuálisan. Mit ilyenkor a megoldás? Előre is köszönöm. NOWAY
Lehet, hogy fel kellene tölteni az akkumulátort.
Köszönöm a válaszod! Igen, van benne egy működő zár, és távirányítósra kellene alakítani.
A kábelkeresés úgy kezdődött, hogy lebontottam a vezető oldali ajtó kárpitot, és ott megkerestem azokat a kábeleket, amik mennek a motorba (itt lehet, hogy hibáztam, mert pontosan nem látom, hogy csak a motor van ott vagy a vezérlő is). Ez egy 5 pólusú csatlakozó volt. Utána az utastérben, a vezető oldalnál megkerestem ugyanezeket a szálakat. Multiméter negatív pólusát az autó karosszériájához rögzítettem, és a kábeleket egyenként végigmértem, hogy mi történik ha nyitom és zárom kézzel. Nyitásra 1 kábelen megjelenik a 12V és egy kábel testre zár. Zárásra szintén egyik kábelen 12V, egy másik kábelen test, és az ötödik kábel fix test. Ezután a távirányítós központi zárat úgy kötöttem, hogy a nyitó jel vezetékét rákötöttem arra a vezetékre, amin nyitáskor 12V-ot mértem, a záró jel vezetékét arra a vezetékre kötöttem, amin záráskor mértem 12V-ot. Két vezetéket kötöttem fix 12V-ra, hogy azt kapcsolja, és természetesen a központinak adtam testet és 12V-ot. A csomagtartó nyitás és index vezetékeivel még nem foglalkoztam. Szóval ezek után volt az, hogy leesett a feszültség, mikor kapcsoltam. Hol hibáztam?
Ha gyári akkor a vezérlő a másik oldalon lesz. Igazából az nem biztos hogy kell neked mert az 5 vezeték megvan , megvan a fix test próbalámpával megtalálod a kapcsoló másik 2 szálát ahol nyit és zár.
Azok a szálak a motor kivezetések lehettek, oda ne köss semmit! Zárlatot csinálsz. Írtam, hogy hogyan keresd meg a vezérlő szálakat izzós próbalámpával. Kizárásos alapon a maradék két vezetékre kell test impulzus és kapcsol a kp zár.
Amelyiken pl nyitásra megjelenik a +12V az a motor egyik kábele, amelyiken záráskor az a másik. Próba: Digit műszert ráteszed erre a kettőre, és nyitáskor - záráskor meg kell jelennie a 1V DC-nek természetesen ellentétes előjellel. A másik 3 vezeték a kulcsos ajtóban lévő mikrokapcsolóhoz megy állapot jelző Zárt, vagy nyitott állapotot. a Comm az +12V vagy test a másik kettőn (No, Nc) a szélső helyzetekben meg kell jelennie a comm-on beadott állapotnak a zárt, vagy nyitott állapotnak megfelelően. A csomagtartóhoz autótípustól függően, (elő is lehet készítve a vezetékezés, meglepődtem a Renault Expressen mert benne volt 2 az ajtóba azonos színnel) 2,de 5 vezeték is lehet. A villogót az elakadásjelzőnél kormányoszlopnál is be lehet kötni. At Expressben egy pöcök berakásával hozzáilleszthető volt a motor a gyári zárhoz
![]()
dokibácsi123456, Inhouse, Joe_001, mindenkinek köszönöm a választ! Megkerestem az autó kapcsolási rajzát, azon belül a központi zár részét. Az alapján is kiderült, hogy a motor vezetékeire kötöttem a nyitó és záró jelek vezetékeit, és igen, ez is testet kapcsol.
A rajzon az S41 jelenti a vezető oldali zárat, kapcsolt állapotban. Én az M18 2-es és 6-os szálakra kötöttem a nyitó és záró vezetékeket, de ha jól értelmezem, akkor nekem az S41 1-es (Piros-Sárga) és 2-es (Fekete-Barna) vezetékekre kell kötnöm és negatív triggerre. Megerősítenétek? (: Köszönöm!
Éppenséggel lehetne az M18 3-4 is, de valószínűleg az is jó lesz. Azt viszont nem értem, ott miért van mikrokapcsoló és miért nincs motor...kellene ehhez az értelmezés rész is.
Fogod a már sokat emlegetett izzós autós próbalámpát, rácsipteted testre és oda érinted a két keresett pontra, ha nyit és zár, akkor jöhet a távirányítós, amit negatív triggerre kell kötni. Ahogy gondoltam a motorokra kapcsolódtál, ezért ott nem ártana egy ellenőrzés, nem égett-e el valami...
Sziasztok!
A segítségeteket kérném. Az autómban (BMW-E30) kulcsos központi zár van gyárilag, ezt szeretném távirányítós központi egységgel vezérelni. Az autóm negatív rendszerű, vagyis a földelést használná záráshoz. Azt is kiderítettem, hogy az autóm központi zár vezetékei közül a "fekete" értelemszerűen a test "zöld/fekete" zárás jel, a "zöld/lila" pedig a nyitás jel. A vezeték nélküli egység rákötése 12V-ra, testre és az indexekre érthető az ábra szerint. A záróimpulzus (fehér) és a test (sárga) vezetékeket kellene rákötnöm az autóm központi egységére, de nem igazán értem, hogy miként. Ebben szeretnék segítséget kérni tőletek. Csatolom a leírását a vezeték nélküli egységnek. Köszönöm előre is a segítséget!
Szia
Rossz a rajzod, a fehér és a fehér/fekete kell a működtetéshez. Narancs narancs/fekete nem használ , sárga sárga/fekete test és működni kellene.
Köszönöm a segítséget! Hétvégén ki is próbálom.
Hihetetlen, hogy az eddig keringő eltolt feliratos rossz negatív triggeres rajzot sikerült tovább rontaniuk a kis kínaiaknak...már a motort közvetlenül vezérlő negatív/pozitív trigger rajz is rossz, és a negatív triggeres meg már "nincs bekötve" túltengésben szenved.
![]() Ahogy Dokibácsi írta, sárga+sárga/fekete testre, a fehér a záró, a fehér/fekete a nyitó pontra. Felváltva fog testet kapcsolni a gyári zárnak, ahogy kell.
Köszönöm még egyszer a segítséget! Beszereltem ahogy ajánlottátok és működik minden rendesen.
![]()
Sziasztok
Tegnap vásároltam egy autót, 2005-ös Ford Focus. A piros led folyanatosan világít a műszerfalnál, és azt írja, hogy a bal hátsó ajtó nyitva van, pedig nincs. A központi zár zárja ezt az ajtót is. Vezetés közben nagyon zavaró ez a jelzés. Lezárás után nem lehet kinyitni az ajtót, tehát látszólag minden rendben. Tudnátok tippet adni? Anno az Octavia csinált ilyet, ott a zárban lévő mikrokapcsoló cseréje megoldotta a problémát.
Szia
Szerintem itt is megoldja
Sajnos nem...
![]() Mellékelek egy rajzot. Kimértem, a fekete/narancs szálon nyitott ajtónál semmi nincs, zárt ajtónál kijön a test, tehát (visszafelé haladva) a B oszlopig minden OK, a hiba a B oszlop és a vezérlő egység között van. Kibontottam a bal elejénél az A oszlop alatt lévő burkolatot és a szőnyeget, találtam a kötegben egy ugyanolyan kábelt, ott a szakadásmérő nem jelzett, ezt hittem megvan, azt gondoltam, hogy az A oszlop vonala és a B oszlop között van szakadás, de hiába hidaltam át ideiglenesen egy kábellel, nem javult meg. Aki ismeri esetleg a Focust (2005 évjárat), az meg tudná mondani, fizikailag hol helyezkedik el a kocsiban ez a doboz, ahová a fekete/narancs kábel megy? Nekem eddig nem volt Fordom, a szomszéd tájékoztatott, hogy ha csak 1x nyomom meg a távirányítón a lezár gombot, akkor csak a központi zárat zárja, ha 2x akkor riaszt be. Én hiába nyomom 2x, akkor sem villan az index bezáráskor, kinyitáskor igen. Ez normális? Előre is köszönöm a segítséget.
Vannak olyan riasztók, amikből ki lehet kapcsolni a villogtatást. Lehet nálad is ki van kapcsolva.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |