Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Sok részével én is. Én pl. simán tartanék itthon egy kis elektromos jószágot a napi bejárásra, ha financiálisan is megérné és képes lenne az autóúti tempóra. Csakhogy ezek a mikrojószágok zömmel nem képesek rá sajnos, amelyik meg már mini kategória (VW eUP, és ennek megfelelő skoda, seat), olyan árfekvésben van, hogy nem éri meg vele foglalkozni (nekem). Éves szinten mondjuk párszázezer vígan belemegy a tankba, de nem annyi, hogy akár egy használt elektromos be tudja hozni az árát a napi bejáráson (mert azt lássuk be, hogy egy balatoni túrához már ismét a megszokott autómhoz kellene nyúlni egy ilyen mellett).
Amúgy meg Isetta koppintás is készült elektromos hajtással, azzal eljárkálnék, ha kapnék egyet
Gyanítom, el sem olvastad a cikket.
-Ki írta? Hiteltelen! Ez is egy hozzáállás, és nem vitatom az igazadat, csak az ezzel a baj, hogy mivel én egyetértésemnek adtam hangot, így engem is minősítesz ezzel a hozzáállással. Ez pedig már nem tetszik.
A cikk tartalmával ( én is nagyon hasonlo véleményen vagyok) nincs semmi gondom, de miután már oltári marhaságokat olvastam a TC-n, ( és szoltam is nekik), nem tartom hiteles forrásnak még akkor sem ha véletlenül igazat irnak.
A Playboyban is voltak néha értelmes irások, csak kérdés kinek. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2021
A magam részéről nagy autó párti vagyok.
Bár nálam a lóerő semmilyen téren nem szempont. Gyorsan menni nem szeretek, csak a nyomatékot díjazom. Ellenben munkába járásra (dugóban ácsorgásra) igencsak beválalnék egy takarékos villanyjószágot . Sajna a jelenlegi benzinár mellett luxus egy SUV a dugóban.
Hát akkor mekkora luxus föleg télen egy villanyauto a dugoban. Amikor nem tudsz sehova menni, de füteni meg világitani kell. Föleg amikor már a kocsi is észreveszi, hogy baj van és szol is, hogy mi mindent kell kikapcsolnod, hogy elérd a legközelebbi töltöt, te meg csak állsz és bámulod az elötted állo kocsi piros lámpáit.
Remek. Tiszta gutautés, ilyesmi egy klasszikus kocsival nem igen hiszem, hogy elöfordulhat. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2021
Mivel tiltja az adblockert engem nem érdekel.
Nem akarok általánosítani, de pl. ez a videó is beszédes. És itt még dugó sincs, meg sötét se, meg hideg se. Szerintem ez még abban az esetben is űbergáz lenne, ha a villanyautó ára nem duplája hanem csak fele lenne a belsőégésűnek. És állítólag még emelkedni is fog, mert azt jósolják hogy pár év múlva igencsak fogyóban lesz a lítium alapanyag.
Azért ez elég erős volt szerintem! Eleve villanyos autóval az ember megtervezi hogy hova fog menni, belefér-e a kakaóba a dolog. Ha belefér, akkor egy dugóban araszolás pont neki nem fog annyira fájni, mert ha nem megy, akkor nem fogyaszt. Ellenben amikor fékez, akkor visszatölt (valamennyit).
Ezzel szemben a belső égésű motorok alapjáraton ketyegnek a dugóban (kivéve a start/stop rendszerűeket), indulásnál terheli a kuplungot váltót, fékezésnél meg csak melegít. A fogyasztók mindkét esetben ugyanannyit esznek, csak előbbi a megtehető hatótáv, utobbi az üzemanyag rovására. Nyilván üzemanyagból több fér a tankba, de egy feltöltött vagy legalább nem teljesen lemerült villanyossal is elég sokáig futja a dugóra. Csak ezért én nem bántanám őket.
Ez is csak félig igaz.
Ugyanis ha elfelejtessz tankolni a benzin vagy diesel autóval is járhatsz így. Ráadásul ha álló helyzetben járatod a motort, egyfelől sokkal több energiát használsz el a fűtésre, másfelől füstölsz és azt lélegzed utána be. Persze tudom, a te füstödet a mögötted álló szívja, te meg az előtted állóét, és ha csak te vagy villanyverdával akkor csak a mögötted álló jár jól, de azért én el tudnám viselni, ha mindenki csak akkor ülne hagyományos autóba, ha a megtenni kívánt táv ezt indokolja
Egy benzines, vagy dízel autóval csak extrém esetben lehet így járni, ha nincs lehetőséged egy marmonkannát betenni a csomagtartóba. Villanyos autóval kicsit macerásabb a dolog.
Jó, amikor Németországban húsz kilométerrel az aktuális tankolás előtt belefutsz egy 15 kilométeres stauba, akkor már lehet vakarózni...
A barætaimmal fordult elö egy télen. Egy talira mentek fel a hegyekbe.valoszinüleg jol érezték magukat, igy ott maradtak éjjelre. Jo hideg volt, de gondolták, hogy lefelé nem kell majd szaft az akkuból ( állitolag 20%-t mutatott amikor felmentek).
Lenn a városban meg volt töltö. Reggel 8-kor hivnak, hogy menjek értük mert a kocsi kilehelte a lelkét. Csak utánna tudtuk meg, hogy a fagyos idö miatt a kocsi éjszaka az akkut melegitette, hogy ne fagyjon meg.
Hár sok évtizede vezetek és gyakran vezettem szinte napokig világito jelzéssel, hogy illene tankolni, de még soha nem fordult elö velem, hogy leállt volna a motor benzinhiány miatt.
Persze kizárni nem lehet, de az már inkább a mazsola kategoria a hagyományos kocsiknál. Az már néhányszor elöfordult, hogy a 66 literes tartályba 70 litert tankoltam, de a motor mindig ment. És ha megy a motor akkor a fütésnek is mennie kell, hiszen az a hagyományos kocsiban nem igényel extra energiát, mert a motor melegét használja fel a fütés. És azt klimamaszlagot meg inkább felejtsd el, mert TC szintü baromság. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2021
És azt sem tudod mit tehetnél, ha bedobja törülközöt, hova tedd a tömött utcán vagy az autopályán a halott kocsit ( és mennyire fognak majd örülni a dugotársak a halott autonak).
És még csak a benzinkuton sem kapsz egy kanna villanyt, hogy mozduljon a verda.
Szívesen megnéznék egy valós összehasonlítást, elsősorban téli és nyári körülmények között. Télen a belsőégési motor hulladék hőjével fűtünk, nyáron a klíma működtetése csak a kompresszor és a ventilátor forgatását jelenti. (Ez viszonylag kis üzemanyag többletet igényel.) Villanyautónál a fűtési energiát teljes egészében az akkuból kell biztosítani!
De, tudom: hívni kell egy trélert. Mondjuk, mire odaér, szegény keresztanyám jópár fordulatot megtehet addig a sírjában.
Marad a Zaprozsec állófűtés beszerelése. Esetleg egy hibrid, akkor csak párszáz kiló többletsúlyt kell cipelni minden üzemmódban.
A dugoban….. amikor még a mentö vagy a tüzoltok sem tudnak mozogni, pontosan a tréler fogja majd magát törni…
Idézet: Kivéve ha mondjuk tél van, és nem akarsz megfagyni az autóban, vagy szeretnél kilátni az ablakain, és kénytelen vagy mondjuk fűteni. A fűtéstől meg szépen lemerül az akku amíg állsz a dugóban. Ha meg nem fűtesz, akkor esetleg bepárásodnak és befagynak az ablakok, és nem fogsz rendesen kilátni a vezetéshez. Idővel még a világítás és csak a szélvédő fűtése is megeszi az akkut. „...Ha belefér, akkor egy dugóban araszolás pont neki nem fog annyira fájni, mert ha nem megy, akkor nem fogyaszt...” A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2021
De azt amúgy megfigyeltétek, hogy nem kopogósra szikkadt akkura hivatkoztam? Kezd nagyon elmenni a téma arra a sokszor lerágott csontra, hogy melyik a jobb: az elemes, vagy a tüzelős.
Ha 20km-rel elmegy valaki bulizni, és nem veszi figyelembe az autója igényeit, az az ő hibája, ismert jelenségről van szó, fel kellett volna készülnie rá hogy leszívja. Ha nyitva hagyom az ajtót, reggelre nekem sem fog indulni. Miért nem csuktam be? Az én hibám. Nekem ha világít a "bajlámpa", elmegyek és megtankolom. Ha nem futja teli tankra (volt ilyen is sajnos pont legutóbb), akkor csak annyit tankolok amennyit tudok. Ugyanez működik ám villanyosnál is! Ne csak a szélsőséges eseteket ragadjuk ki, mert azzal bármit és annak az ellenkezőjét is be lehet bizonyítani! Ami az egyik autónál gutaütés, az gutaütés lesz a másiknál is. Nekem ha lenne rá pénzem, igenis vennék elektromost. Éjszakára feldugnám tölteni, nappal meg tudnék vele ingázni a munkahelyem és az otthonom között. Dugóval soha nem találkozom, max egy 100 méter szokott lenni az egyik lámpánál. Napi 50km-t csak el tudna menni megbízhatóan. A felsorolt hátrányok közül egyikkel sem találkoznék. Erre mondom, hogy ne általánosítsunk már, mert csak a véleménybuborékot növeljük vele. Továbbra is privát véleményem volt, nem akartam senkit megbántani.
Valoban napi 50-100 km benne van a verdában, de akkor viszont csak második, harmadik kocsi lesz a házban amihez hely is kell. És sok városban meg bizony nem tudod este tölteni, mert nincs hol. Még vidéken is baj lesz, ha tul sok lesz az e-auto, mert egyszerüen nem létezik hálozati kapacitás a töltéshez. ( egy husz házas utca jelenlegi hálozati ( kábelek meg a trafo) kapacitása 6 nagyteljesitményü töltöállomás (50kWh-s akkura számolva).
A nejem járt két évig ilyen kocsival munkába, este otthon töltötte a napközben meg a munkahelyén, és valoban 30-50 km-t ment naponta. Igy nem kellett mindennap tölteni. Ugy müködöképes a dolog, de hány embernek vannak ilyen lehetöségei?
Ha vidéken túl sok az elektromos autó, akkor vidéken fel lesz fejlesztve a hálózat is. Itt ahol én lakom pont a nyáron fejlesztettek, noha nem az autók, hanem az újonnan beköltözők miatt. Volt igény, lett fejlesztés is. Együtt járnak. A túl sok autó feltételezi a túl sok pénzt is, amivel megvették az emberek. Ha meg nem birja, akkor vissza kell venni a töltési áramot, és adni neki hat ampert. Az is feltölti reggelre amennyire kell. Nem kell mindenkinek elektromos autó, mint ahogy saját gyep sem jut mindenkinek. Akinek kell, és futja rá, az vesz. Részemről kiszálltam a témából, nem leszek az ördög ügyvédje.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2021
Ha jol tudom ez egy szakforum
Gondolod, hogy adnak 6 Ampert azzal fel lehet tölteni egy autot 50 kWh-s akkuval?. Egyszer fordult elö, hogy a szállodában ugy foglaltunk helyet, hogy tölteni lehessen a kis autot. Kaptunk is helyet a garázsban, de a 230V-s stekker kb 20 m-re volt a kocsitol. Hoztak egy hosszabbitot ( fünyiro azzal ment) bedugtuk, az auto egyszerüen jelezte, hogy nincs elég áram, és lekapcsolt. (Ki kellett rámolnunk a fél garázst, hogy oda tudjunk állni a falistekkerhez, és az auto saját kábelével érjük el a stekkert, ugy már elindult a töltés. ). Az irásod olyan, mintha egy sötétzöld politikus mondaná. Hogyha lesz igény "fejlesztik a hálozatot". A németek 2011-ben törvénybe foglalták, hogy 10 év alatt ( azaz 2021-ig) 12000 km hálozatot kell "fejleszteni". A minap jött ki a jelentés, hogy ha minden jol megy az év végéig sikerül befejezni 960 km-t. Söt a legujabb elgondolás, hogy a nagyteljesitményü töltöket távvezérelhetövé kell tenni, hogy a központi elosztorendszer "kezelni" tudja a fogyasztást, mert ugye nem annyi villany jön a stekkerböl, mint sokan gondolják. Persze annak a központi rendszernek még nyoma sincs az elképzelésekben, ami majd az ilyen töltöállomások millioit kezelni tudja (náluk átlagban havonta egy millio autot szoktak eladni - szerencsére eddig nem e-autot). Ha figyelembe veszed, hogy manapság egy családi ház fogyasztása napi 30-40 kWh tartományban van. Ha most veszel egy kisebb e-autot, akkor pontosan megduplázod a házad napi energiaigényét. Ha mindenki ezt tenné, akkor minden eddigi trafoállomást egy helyi mini atomerömüre fog kelleni cserélni, hogy legyen elég áram, mert ennyit nem lehet a 2-300 km-re levö erömüböl szállitani, pedig ugye az eddigi hálozatokat 120 év alatt fejlesztették oda, ahol vannak. Az is egy oltári marhaság, ha sok ember vesz e-autot, akkor van ott pénz is . Hát igen a mai e-autok darabja a köznek - azaz az adöfizetönek - extra 20000 eurojába kerül ( EU statisztika), hogy egy ilyen járgány a boltba kerüljön. Szerinted miért kell támogatni a gazdagokat, hogy ilyen autokat vegyenek? Azaz még több pénzt vegyenek el a közböl, amit ugye az egészségügyre, oktatásra, nyugdijakra utakra, sokkal értelmesebben el lehetne költeni.?
Nem tudom minek kell sértegetni, egy hozzászólásban volt minimum három! Tovább nem számoltam.
Valamiért végig globálisan gondolkodsz, tehát "ha mindet lecserélnénk" stb. Én végig kis számokról beszéltem, pár tíz, pár száz autóról, sőt konkrétan egyről. Nekem a havi villanyszámlám 6-7000 körül van. Ebbe beleférne egy autó töltése. Nem hosszabbítóval. De mindegy is, nem lesz ilyenem, mert nincs rá pénzem. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2021
Idézet: „Ha jol tudom ez egy szakforum” Ha jól tudom, ez egy hobbi fórum. Bár nagyon sok profi és okos ember van itt (aki nem én vagyok, mert nem értek hozzá).
De müszaki érdeklödöknek és nem gilisztatenyésztöknek, illetve azoknak akik müszaki szakemberekké szeretnének válni.
Pár hete olvastam egy cikket de nem találom. A norvégok pl. 2025-re vállalták (a brüsszeliek 2035-re) hogy teljesen kivezetik a piacról a belsőégésűeket, de most már azt írták, hogy állítólag 1 év múlva sem lehet majd náluk újban olyat venni, kizárólag elektromost. Ott az állam olyan szinten adóztatja a belsőégésűeket, hogy újban már most olcsóbb az elektromos. A pórnépnek meg majd nem lesz új autója, mert nem tudja megfizetni.
Ezzel együtt ott is gondok lesznek csak még félve beszélnek róla, mert a teljes ország elektromos hálózatát ki kell dobni és bővíteni kell, mert nem fogja elbírni a sok e autó töltését. Na meg hogy ők honnan fognak venni annyi áramot és mennyiért arról sem esett szó. Nekem ennek az e autó erőltetésének is ugyanolyan szaga van, mint a fizettessük meg a szennyezést a néppel szlogennek. Az addig rendben van, hogy a nagyvárosok bűze lecsökken, de globálisan az autózás a szennyezésnek csak néhány százalékát teszi ki. Egyetlen repülőjárat kb. 2000db autónyi szennyezést csinál, az persze nem számít, ahogy az sem, hogy az óriási teherhajók már olyan szinten kavarták meg az óceáni áramlatokat aminek a jelenlegi európai szélsőséges időjárás is következménye. Az előbbi példádra visszatérve, nekem mint nem e autó tulajdonosnak soha eszembe se jutott volna, hogy ha hideg van, akkor az autó még a saját akkujait is fűti, és azzal is számolnom kell ha elindulok. Akkor akinél nem fűtött garázsban áll télen a járgány (99,9%) azoknak még ezzel is kalkulálni kell.
Eszem ágában sem volt téged sértegetni, de az embernek már gyakran kinyilik a bicska a zsebében amikor olyasmit hall amire te is hivatkoztál.
És az is kimaradt, hogy a norvégoknak elvben nincs gondjuk az energia forrásokkal ( olajuk van, gáz is van, viz is van, szél is van, lakosság meg alig. Talán még atomerömü sem kell, elég elfalazni néhány fjordot ( a németek is kibéreltek náluk egyet). Azokat a végtelen tengerpartra telepitett ventillátorokkal, ha van szél, fel lehet tölteni vizzel, és ha kell, lehet a vizzel villanyt gyártani annak néhány millio lakosnak a kontinens méretü országban.
És az is nagyon érdekes hozzáállás, hogy a végtelenségig megadoztatják a foszilis autokat. Vajon azt is beszámolták abba 20000 euroba amit ugy általában költ az europai adofizetö darabonként az e-autok elöállitására és csak ugy odaadja azoknak akiknek van pénze a méregdrága e-autora. ( a minap számoltam, az árkülönbségért sok évig lehetne tankolni a benzinkuton.) A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2021
Sziasztok!
Ezek a villanyautósok nagy része nem ezen a világon él!! Legtöbbjük nem műszaki ember, és még felsőbbrendű nagyonzöldeknek is hiszik magukat! Politikusok meg nagyok tudnak ígérni! Norvégoknál is! Kb esélytelen komolyabb léptékű villanyautózás megvalósítása évtizedekig! Ennek még gondolkozásmódi, törvényi, jelentős gazdasági, technológiai korlátai vannak! Én a másik végén kezdenék rendet tenni! Ezeréves *** kitiltanám a forgalomból! Úgy lesz itt villanyautózás, hogy minden 10 családnál (sem) lesz villanykocsi, a többieknek meg jut a bringa, mert e tömegközlekedésre sem fognak felférni! És a sima autók fenntartását ellehetetlenítik! Ejnye! A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2021
Moderátor által szerkesztve
Amugy a berliniek sem nagy hivei az e-buszoknak. Tavaly beállitottak egy tucat ilyen jármüvet. Azután kiderült, hogy nem birják ki a napos üzemet. Igy kénytelenek voltak 2 buszt beállitani arra járatra amit korábban egy gázzal hajtott busz szolgált ki ( és ez még nyáron volt). Télen már 2 sem volt elég.
Most meg azt hallottam, higy a buszokba kis dizel motort épitenek fütésre meg világitásra és a telepet kell böviteni, hogy elférjenek a buszok a töltöállomásokon. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |