Fórum témák
» Több friss téma |
Azt javaslom hogy a többi alkatrészt is mérd ki, mert lehet hogy más is meghibásodott. Egy Graetz nagyon ritkán szokott csak úgy magától tönkre menni. A frekvenciára meg egyáltalán nem érzékenyek. A C1-es kondit én kicserélném, mert az bekavarhat.
Szia!
Az a baj ezekkel a sönt szabályzós fesszabályzókkal hogy a felesleges energiát el kell fűteniük. A másik baj hogy csak akkuval működnek. Ezért próbáltam a figyelmedet ráterelni egy soros szabályzóra, ami egyszerűbb, kevesebb alkatrész kell hozzá és nem kell akku. Persze ettől még töltheti az akkut, ráadásul olyan feszültséggel, amilyent akarsz. Állítható. Ha érdekel, szívesen segítek a megvalósításban.
Dobnál róla egy linket mert mire visszakeresem megőszülök.
Nemrég tettem fel:
Ezt írtam korábban:
" Ha visszalapozol, tettem fel egy kapcsolást egy egyszerű töltőről (2019. ápr. 19.)" Ott rendesen kinagyítható a kép. Itt ez most nem sikerült. Elnézésedet kérem.
Megvan. Nos ennél a bolondnál a generátorról képes lejönni akár 60v válltófesz is (suzuki ts50w4).
Gondoltam már én is a sima egyenirányítós és stabilizáló szabályzós megoldásra de nem jó ennél a piszoknál. Számolgattam egy kicsit és mivel hülye szabványú foglalatokkal van megépítve a lámpái így azokat led-esíteni nem lenne egyszerű (vagy legalábbis eléggé nagy meló lenne) így viszont egy kapcsolt lámpával index és féklámpával a fogyasztás 7-10amper .Amit be kell valljunk egy ilyen kis fücök akku nem bír el.Így a generátornak tolnia kell a világítást is meg az akkut is bőven. A tekercs két vége feljön rendesen a generátorból és szép feszültséget produkál. A gyári is valami hasonló söntszabályzós fücök volt.Én szívem szerint az akkut ki is hagynám belőle de így sajnos kell. Viszont agyalok egy jobb megoldáson a jelenleginél. Azon járt a fejem hogy a tekercs két kivezetésére teszek egy-egy diódát polaritásnak megfelelően és a két dióda közé teszek egy szabályzó valamit így már nem 50-60volt lessz csak a fele.
Tény, hogy a söntszabályzás pazarlóan bánik a megtermelt energiával, de biztonsággal megvédi az akkut, és a rajta lévő fogyasztókat is, egy esetlges túlfeszültségtől. Egyszerű kapcsolástechnikájú, (az első pár darab sérülésmentes szétszedése azért nagy macera volt) véleményem szerint nem véletlenűl ez terjedt el a tág fordulatszámban üzemelő motoroknál...
Egyszerűbb erőből korlátozni durva, túlméretezett alkatrészekkel, mint kifinomultabb , jóval drágább kapcsolástechnikát alkalmazni. Áteresztős stabilizálásra ne gondolj, nem fog menni. Cseréld a graetzet és jó ideig nem kell foglalkozni vele.
Rajta vagyok a témán csak alkatrészekre várok.
Csak furcsállom hogy mi a haragtól zárlatosodott be a graetz híd egy diódája. Az akku direktben rajta van a szabályzón azon pedig a fogyasztók. Persze elképzelhető hogy a dióda ennyit bírt és megadta magát, sebaj rendeltem bele a 35-ös helyett 50-est hátha az már jobban bírja.
Nagyon bele bonyolódtál. Sokkal egyszerűbb a megoldás. Én megcsináltam, nálam 3 éve működik. A ledes világításhoz nem kell 1A sem. A foglalatokat persze át kell alakítani, egyszer, utána működik rendesen. Nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen! A világításhoz 20W-os világítótekercs kell, az indexhez, féklámpához 2 db. LI-Ion akku. Az indexeket és a féklámpát ledesíteni kell. Mint írtam, én megcsináltam.
Öreg szamár ez már nagyon nembiztos hogy megérné már a vesződést ha utánna 1-2-3hónap és végleg megdöglik a jószág és mivel japán belpiacos így semmi alkatrész hozzá így javítani esélytelen. Talán a következő járgányon már meg lessz érdemes csinálni (lehet alapból olyan lessz). Úgy vagyok vele hogy most még pár forintból működésre bírom és ha elmegy fél-egy évet utánna belököm a garázsba műemléknek.
Van rajta egy kb. 20W-os világítótekercs? Az enyémen egy 17W-os volt, mégis megcsináltam. Sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint gondolnád. Ha érdekel, szívesen írok róla. 21-dik századi technika. Mint írtam, nálam 3 éve működik.
Üdv Mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni egy Honda dióval (af27) kapcsolatban. Az izzókat kiveri és töltés sem jó tultölt. Tudom, hogy fesszabályzó cserére szorul de Hajdúböszörménybe nem kapok csak keeway robogóét csatlakozása ugyan az, de nem tudom a bekötése egyezik-e. Miért mehetett tönkre a fesszabályzó? A terhelő ellenállást is cseréltem de 5Ω helyet csak 20w8Ω-ost kaptam nem tudom ez okoz-e problémát? Segítséget előre is köszönöm. Üdv: hzsiga.
Üdv Mindenkinek. Honda dio AF27 feszültség szabályzó csatlakozó láb kiosztása érdekelne? Segítséget előre is köszönöm. Nekem ez a láb kiosztása, csak megerősítés kellene, hogy jó-e igy mert már egy szabályzó tönkre ment? segítséget előre is köszönöm. Az új fesszabályzóhoz nem kaptam kapcsolási rajzot. Üdv hzsiga.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2020
Egyáltalán nem mindegy hogy 5, vagy 8 Ohmos a terhelő ellenállás. Már ettől is tönkre mehet a fesszabályzó. Az sem mindegy hogy akkuval, vagy akku nélkül próbálod a fesszabályzót. Akku nélkül szintén tönkre mehet. Találtam egy rajzot a fesszabályzóról:
Bocsi, rossz rajzot linkeltem be. Ezt szerettem volna:
Szia. Köszönöm a segítségedet. Természetesen akkuval. (vadi új). Az ellenállás nem csak a világításhoz van? Ha a motoron lévő csatlakozó lábkiosztását nézem akkor az jó.
Szia!
A terhelő ellenállásnak az a szerepe hogy ha nincs felkapcsolva a világítás, akkor is terhelje a generátort valami, mert a feszültsége nagyon elszaladna, ami tönkreteszi a fesszabályzót. Ezért fontos hogy 5 ohmos legyen, mert 8 ohmos ellenállásnál kisebb a terhelés, ezért megemelkedik a feszültség, mégpedig lényegesen, amit már nem biztos hogy kibír a feszzabályzó. Viszont ha állandóan rajt van a világítás, akkor ilyen nem fordulhat elő. A csatlakozó szerintem is passzol.
Szerintem a Keeway, Hussar és egyéb "egzotikus" szabályzóknak ez a bekötése:
http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_longjia.jpg az a borzasztó, hogy háromféle bekötés létezik (ugye ezen kívül még a Honda és a Yamaha) és a kereskedő persze semmit nem tud, aztán ha nem jó a bekötés garantált a kudarc (és a szabályzó is tönkremehet)
Szia. Ami képet feltettél legalább van rajta beazonosításra való lehetőség, amit nekem küldtek semmi sincs.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2020
Sajnálatos módon a2x2 lábúnál ez a helyzet ha nincs gyári csomagolásban, amin legalább azt feltüntetik, melyik típushoz jó. Az egysoros legalább egyértelmű , abból csak egyféle bekötés van. Persze ha a szabályzó feltűnően olcsó, előfordulhat az is, hogy pl. csak egy nyomorult dióda van benne. http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_spezial/mogelpackung.jpg Ez mindkettő tokozásnál előfordulhat.
Üdv. Vettem 1ohm10W ellenállásokat 4db. pont 5ohmot adot ki, új fesszabályzóval az izzók nem égnek ki de a töltés így is15V. Mit kellene tenni, hogy ne menjen 14V felé? Így sikerült össze hozni az ellenállást. Köszönöm a segítséget.
Szia!
Szerintem az a fesszabályzó nem jó, vagy nem jól van bekötve. 14,4V-nál nem szabad többet kiadni neki. Nem főzheti meg az akkut.
Szia. Nem lehet valamit kezdeni külsőleg dióda ellenállás beiktatásával. Tudom nem szép dolog de új az akku és a feszszabályzó is és nem volna jó bármelyik is tönkre menne.
Szia!
Megpróbálhatsz sorosan betenni egy diódát, elvileg 0,6V-ot ejt a feszültségen, de csak a mérés mutatja meg a pontos értéket. Legalább 3A-os kell. Ha egy nem elég, lehet kettőt is betenni.
Sziasztok!
Ha zárt, vagy zselés akkut töltesz, akkor a töltőfesz ne legyen több 13,8V mert ez felett beindul a pezsgés, és elválik az elektrolit az elektródáról, ami kapacitásvesztést jelent. Nem mérhető könnyen, az akku meg nem javítható, és kuka. Csak megemlítettem...
Szia!
Én nem töltők semmilyen akkut, csak próbálok segíteni azoknak, akik igen. Korábban feltettem egy kapcsolást, amivel megoldható a feszültség beállítása. Ha visszatekersz megtalálod a nov. 21.-i Hsz-emben. Idézet: „ne legyen több 13,8V mert ez felett beindul a pezsgés” Ezt minden héten elsüti valaki, pedig nem igaz. A kocsidban sem pezseg, pedig állandó a (legalább)14V, sőt, az enyémben (dehogy az enyém, csak dolgozom vele) hidegen 14,5 is előfordul, majd napközben 14,2-14. Nyári kánikulában 13,9. Vagy egész nap pezseg az akku? Akkor az jót tehet, 3 és fél éve bírja (Ja, és zárt az akku, rajta ülök, a vezetőülés alá nem raknak olyat, ami nem zárt) Valójában 14,4 alatt semmi komoly pezsgés nem lehet, hacsak nem gyengélkedik már az akku Iti47 nagyon jól írta, 14,4-re beállítva jól fog működni. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2021
Abszolút igazad van. 14,4V-fölött indul be a gázfejlődés. A gyárak nem véletlenül maximálják ezt a feszültséget.
Sziasztok!
Adott egy egyenáramú autó akkumulátor töltő, aminek annyi problémája van, hogy ha az általam választott áramerősség/feszültség beállítást használom, akkor a feszültség hajlamos 14.5-16 Voltig is elmászni, ami ugye nem szerencsés a gőzképződés miatt. Innen jött az ötlet, hogy egy feszültség szabályzót használnék ennek kiküszöbölésére. A paraméterek: maximum 2-4 A töltőáram 13-16 V feszültség. Erre a célra keresek külső, lehetőleg megbízható, tartós feszültség szabályzót. Ötletek, hogy miből tudnám gazdaságosan kivitelezni? Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |