Fórum témák
» Több friss téma |
ÁÁÁÁÁ!!
![]() ![]() Köszönöm szépen a hosszas segítségedet! ![]() ![]() ![]()
Hát énis
![]() Majd még csinálok neki egy másik nyákot is mert ez már eléggé szétvan gányolva, aztán már azis szép lesz ![]()
A kocsiban a töltés abból indul ki, hogy az akku nem merül le nagymértékben sosem. Emiatt a töltőáram mindig kicsi marad a fix töltőfeszültségnél, illetve a feszültség nemis megy fel a megengedett maximumig, így nincs, vagy nem jelentős a gázképződés. A külön töltésnél általában nagyobb feszültségre töltik az akkut, bár ott is inkább elővigyázatosságból kell kivenni a dugókat. A modern akkuk már rendelkeznek biztonsági szeleppel, azoknál nem lényeges kicsavarni a dugókat külön töltésnél sem. Neked természetesen nem kell kicsavarni, mert ugyanúgy töltöd, mint az autóban.
Azt áruld már el, hogy mire jó neked ez a fűnyírómotorral hajtott generátor?
OKé értem
![]() Hogy mire jó? ![]()
Na igen, akármit szereltem én is a kocsiba, ha a próbához a motort be kell indítani (pl. belső lámpa elhalványulása, amikor a motor elindul, és bekapcsolása, ha a motor leáll), akkor megvárom, amíg menni kell valahová, és akkor próbálom ki.
![]()
Sziasztok! Nem tudom ide vág e a kérdés de felteszem! 1995 - ös Opel Vectra A 2.0 16V X20XEV - motorkódú autó van a tulajdonomban és azt szeretném tudni hogy az immobilisert hoy lehetne ki-iktatni? Zárbetétet kellett cserélnem és azóta hol letilt hol nem! Ha letilt megmozgatom rajt a dugót vagy lehúzom és vissza így indul! A villamosság szerelő az opel szalont, a szalon a szerelőt mondta! Interface-t építettem, hibakódot olvasni, törölni tudok! Várom a segítséget! Előre is köszi!
![]()
Szia!A kulcsot fellehet proramozni vagy az ecu reléjét müködtetni a gy. kapcsolóról és az ecu-nak a kimenet felől nézve a 17-es kivezetésre +11-14V kerüljön! /ha jól értem 55 kivezetéses az ecu/Még annyit, hogy más kulcs nyitja az ajtót és másik az indító?! mert akkor két kulccsal nem müködik! Ha mindkét zár uj akkor a régit az immob.dobozára is szokták ragasztani,az elem jó?/
Üdv!
Köszi a gyors reagálást! Két kulcs van! De nem számít mert eddig a pótkulcsal indult mert az eredeti szét van törve sajna a pótban meg nincs semmi, üres! Nem is volt gond! De mióta kicseréltem a betétet azóta csinálja! Nekem jó volna kiiktatni és kész! Ja gyári!! az indításgátló!
Ismét: a szoftveres oldalát fórumtársunk Dudus "vágja". Hátha Ő tud valamit? Én nem értem, hogy amivel müxött pótkulcs abban nincs semmi, akkor meg most?? Neharagudj de kikerülni az immot három relét és a 17-es csatit kell aktiválni ennél a tipusnál.Meg aztán igy felelösséggel nemtudok többet mondani.Üdv!
Nem tudtam, hová illik be a kérdés, de szerintem itt jó helyen lesz.
A gondom az, hogy nekem egy OPEl Vectra B-m van, amiben multikormány található a rádió vezérlésére. Mivel ezt a gyári rádiókhoz találták ki, így más rádiók vezérléséhez adapter kell. Én nem akarom a rádiót ezzel vezérelni, de más dolgok vezérlésére viszont jól ki lehetne használni ezeket a gombokat. Az autó kapcsolási rajzát nézegetve láttam, hogyan is működik ez az egész. A rádió csatijától 2 szál megy fel a gombokhoz: Az egyik a vezérlő szál, a másik egy pozitív, ami a gombok világítására megy és elvileg akkor jelenik meg rajta feszültség, ha a rádiót bekapcsolják. Megfigyeltem, hogy minden gombnál más-más értékű ellenállások vannak és az adott gomb megnyomásakor a közvetlen testről ezeken folyik át az "áram" a rádió felé. Mint fentebb írtam, nekem nem kell a rádiót vezérelni, ezért nekem egy olyan megoldás kellene, ami egy olyan adapter lenne, amin 6 darab relé található és a gombokkal ezeket lehetne vezérelni. Tudna nekem valaki erre valami megoldást? Köszönöm!
Nem tudtam, hová illik be a kérdés, de szerintem itt jó helyen lesz.
A gondom az, hogy nekem egy OPEl Vectra B-m van, amiben multikormány található a rádió vezérlésére. Mivel ezt a gyári rádiókhoz találták ki, így más rádiók vezérléséhez adapter kell. Én nem akarom a rádiót ezzel vezérelni, de más dolgok vezérlésére viszont jól ki lehetne használni ezeket a gombokat. Az autó kapcsolási rajzát nézegetve láttam, hogyan is működik ez az egész. A rádió csatijától 2 szál megy fel a gombokhoz: Az egyik a vezérlő szál, a másik egy pozitív, ami a gombok világítására megy és elvileg akkor jelenik meg rajta feszültség, ha a rádiót bekapcsolják. Megfigyeltem, hogy minden gombnál más-más értékű ellenállások vannak és az adott gomb megnyomásakor a közvetlen testről ezeken folyik át az "áram" a rádió felé. Mint fentebb írtam, nekem nem kell a rádiót vezérelni, ezért nekem egy olyan megoldás kellene, ami egy olyan adapter lenne, amin 6 darab relé található és a gombokkal ezeket lehetne vezérelni. Tudna nekem valaki erre valami megoldást? Köszönöm!
Segítsetek : Lada nivára másik generátort raktam fel. A gond csak az , hogy a fesszabályzón nincsen jel, így nem tudom mit hova kössek . Próbalámpával , hogyan tudnám ezt megoldani?
Sziasztok!
Az 1988-as Skodám most májusban kapott új akksit, mivel a régi 6 év után feladta a szolgálatot. Az a baj, hogy ha áll 3-4 napot a kocsi az új akksival nem indul be. 5 percnyi töltés után ad csak elég áramot az indítómotornak, amúgy totálisan lemerül. Tegnap kb. 1-1,5 órát volt a töltőn és nagyon forró volt a töltő, meg az akksi is. Gondoltam nem-e valami rövidzárlat lehet, ami leszívja, de akkor kivágná a biztosítékot, vagy észlelném valami más módon szerintem, de semmi rendelleneset nem tapasztalok. A kocsin sincsenek plussz dolgok, csak egy ledes fordulatszámmérő, de az is csak akkor üzemel, ha jelet kap ugyebár. Valakinek van valami ötlete mi lehet a baj? Üdv. ![]() ![]()
Mérj egy áramot a beszerelt akkumulátoron. Ha nincs az autóban olyan eszköz ( óra, riasztó...) ami felvesz valamennyi áramot nem szabad, hogy bármit is mérj. Ha ez rendben van, akkor rossz az akkumulátorod ( cellazárlat )
Ha jelentős áramot mérsz, akkor valamelyik fogyasztó nem kapcsol le levett gyújtásnál vagy valami kábelhiba.
Szia!
Megmértem, 0.02A-t mutat a műszer. A fordulatszámmérőm is át lett kötve a gyújtáskulcs mögé, szóval az nem lehet. Más "kütyü" tudtommal nincs rajta. Így ez mit jelent? Üdv. ![]()
Hát, nem ártana többet tudni arrol a generátorrol, mert Ladára is raktak többfélét.
Keresd meg a biztosítéktáblát, és szedd ki a biztosítékokat. Csak előtte írd és rajzold le, hogy melyik hol volt. Utána bekötöd a műszert, és egyesével elkezded visszarakni a biztosítékokat. Amelyik biztosítéknál megemelkedik az áramfelvétel, azon az áramkörön keresd a hibát (gondolom 88-as skodában még nem túl bonyolult az elektromos hálózat).
De 20mA áramfelvétel egy 55Ah-s akkut kb. két hónap alatt merítene le félig, tehát nálad nem a 20mA nyugalmi áram miatt nem indul az autó (azért azt nézd meg, hogy mi veszi fel a 20mA-t, mert azért ez sem jó). Csináld meg azt, hogy amikor megállsz az autóval, akkor leszeded a sarukat az akkuról. Ha legközelebb indul az autó, akkor nem az akku a hibás. Amikor megálltál az autóval, és leszedted a sarukat, akkor 1-2 óra múlva mérj rá feszültségmérővel az akkura. Ha nem 12,3-12,6V között van a feszültsége, akkor hibás az akku. Járó motornál mérj rá szintén az akkura. Ha a feszültség nincs 13,5V felett, akkor nincs töltés. De mivel azt írtad, hogy csak 3-4 nap után nem indul, ebből azt következtetem, hogy rövid idejű állás után beindul, tehát a töltés rendbenlevőnek tűnik.
Biztos van benne rádio, és akkor már meg is van az a 20 mA.
Szia!
Ez meglepett. Kikapcsolva is van áramfelvétele a rádiónak( még ha csak 20mA is)? Amúgy elvittük a szerelőhöz a kocsit és ingadozik a töltése, ha megemelkedik a fordulatszám. Alapjáraton nem valami sok, ha a lámpákat rátesszük, már kevés is a töltés, azt mondták. Reggel 7-re visszük a kocsit. Kipucolják a generátort, meg szénkefét cserélnek. Elvégre 21 éves a kocsi és még soha se kellett hozzányúlni. Az akksi meg már ott van teljesen feltöltik csepptöltéssel, mivel azt mondták a gyárban éppen hogy megtöltik, a kocsiban meg csak kisebb töltések, plána ha az is ingadozik, nem sokat ért neki. Remélem ezzel megoldódik majd.
hali
mivel azután kezdődtek a gondok, hogy új akksit vettél eléggé egyértelmű, hogy az aksi a rossz, vidd vissza garanciába "forró volt a töltő, meg az akksi is" ez is csak azt bizonyítja. " 6 év után feladta a szolgálatot" szép kor, örülnék ha nekem eddig bírná (max 4 év) ![]() üdv
Azért négy év az kevés. Nincs az véletlenül alul vagy túltöltve?
Tudni kéne milyen töltővel töltötte. Mutatok olyan piacit, amivel az akku és a töltő is meleg lesz
![]()
Sziasztok!
Én meg előtte apám a kocsihoz az összes aksit a gyáritól kezdve( mivel első tulajdonos) a mostaniig, sőt apám régi kocsiainak az akksiait is egy Jugoszláv töltővel töltötte / és tölti/ amit még 1973-ben hozott. 6-12V-os átkapcsolási lehetőséges, és azt hiszem automatán veszi vissza a töltést az akksi töltöttségétől függően. Ehhez mutatós ampermérő is volt rajta, csak egy szerencsétlen baleset következtében a Trabantjában ez megsérült. Eddig a Skoda összes aksija ilyen szép ideig húzta, mint a mostani elődje. ![]() ![]()
Szerintem tutira az aksi szar.
Úgy lehet frankón kipróbálni, hogy mérsz levett saruval nyugalmi feszültséget. Levétel után kb 20-30 perccel majd 2-3 óra múlva. Ha a különbség nagyobb mint 0,1V vagy folyamatosan csökken akkor tuti zárlatos az aksi. Az a 0.02 amper pedig szóra sem érdemes. 0.2 körül kezdene érdekes lenni, de ez semmi.
Hát az igazán korrekt a teszter. Én egy Midtronics - ot használok. Megadja a szabványos indítóáramot néhány általam választható szabvány szerint. Valamint a 20 órás teszt, de ahhoz műterhelés kell. Saccra jó a feszmérős módszer is.
Ha programozhato a rádiod (ma már elég ritka a tekerös), akkor igen, van egy minimális áramfelvétele kikapcsolva is. Ha ezt lekötnéd, elfelejtené a beállitásokat.
Semmit nem tudok ,csák annyit , hogy 3 kivezetése van a fesszab.-nak és nincs rajta jelölés. A generátor nem beépített szabályzós 1600-as nivából van.
Idézet: „Ha ezt lekötnéd, elfelejtené a beállitásokat.” Amit lazán kiküszöbölhetett volna a gyártó némi eeprom memória használatával. A 20mA egyébként sem nevezhető minimális áramfelvételnek. A CMOS statikus memóriák áramfelvétele nA nagyságrendű, ha csak az adat megtartása a feladatuk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |