Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Hiába megy a hőfokszabályzó, szerintem, ha áramszünetkor leáll a keringtető szivattyú... Most rakok össze egy kollégának egy áramkört akksiról hajtott inverter bekapcsolására, a szivattyút meghajtani, gyakori náluk az áramszünet, és olyankor a lefojtott kazánban is felforr a víz. Hiába jut el a hő a patronig, azzal csak fojtani tud, tüzet oltani nem
![]()
Jobb, ha nincs ellenállás sorban, ha nem muszáj, hatásfok kérdések miatt, akkus üzemmódnál nem mindegy. Az inverter egy érdekes állat, 50Hz-re tervezett trafónk van, ezt több kHz-en hajtjuk, nagyobb az impedanciája is itt, és a négyszögjellel hajtva, amikor megszűnik az áram, jó kis túllövés keletkezik rajta, ez is beleszól a kimenőfeszbe, jobb trafónál volt akkora is, hogy a 600V-os triakot begyújtotta, nem értettem miért csattog összevissza.
![]() Ha jól emlékszem a 20u kondival az 1,6J energiájú cucc átlagban 100-200mA között vesz fel 12V-ról. A kimenő nagyfesz erejét, ha ez volt a kérdésed, azt a kondi méretével, és a töltőfesszel lehet szabályozni. Ha csak 250V-ra töltöd, akkor felakkora energiát tárol a kondi mint 400V-on. Ehhez mondjuk kell egyéb elektronika is bele. A kimenő impulzusok idejét azt a DIAK kondija meg ellenállása határozza meg.
Két záróval tudod kapcsolni a motort a hálózatra, két nyitóval a motort az inverterre és még egy nyitóval az inverter tápját.
Segítséget kérnék! Akkumulátorról szeretném inverteren keresztül működtetni a keringető szivattyúmat, de hogy áramszünet esetén magától átkapcsoljon szükség van egy mágneskapcsolóra.
Van egy Ganz DIL 0-52 kapcsolóm de nem tudom hova kössem. Az akksi és az inverter közé kellene, hogy az inverter ne menjen állandóan, de mivel a szivattyú mindíg be van kötve az inverterbe így hátulról kap 220-at az inverter. Ezt is meg tudom szakítani. de a kérdés az mi legyen a nullával? Mert ez fix összeköttetésben van az akksi és a hálózat között? Az nem gond? Ha igen mi a megoldás?
Ez a kapcsolás kiindulásnak jó, de villanypásztorhoz át kell alakítani. Nem kell ilyen erős inverter, az 555 kitöltési ideje olyan 10% legyen, vagy kevesebb. Dióda kell a 2-7 lábak közé, akkor lehet megoldani 555-el. Ezzel elég sokat el lehet játszani, mert attól is függ milyen trafót sikerül belerakni a 12v/23a átalakításhoz. Úgy kell belőni, hogy kb. 1 másodperc alatt töltse fel a nagy kondit (C6) 3-400V közé. Motorindító kondit lehet használni, gyári készülékekben is az van.
R5 nem kell ugye, R7, C3 sem. A tirisztor gatejére egy DIAC (vagy glimm, az 60-100V-on gyújt be, és nem olyan stabil meg pontos mint a DIAC, ami 30-32V-on), a diac másik fele meg a test közé egy kondi, 100n 630V vagy hasonló, és a +250-hez egy nagyobb ellenállás, pár megaohm, ez adja a másodperces időzítést. Ki kell kísérletezni az RC értékeket, hogy jó legyen. Ezzel kész is a bika villanypásztor. 4-8u kondival 400V-ra töltve több km drótot simán elvisz. Pár darabot megépítettem már, és gond nélkül mennek. 3055 helyett BUT12AF-et használtam, a táplálás egy 12V zselés akksiról mehet, vagy egy jobb dugasztápról. A jó földelés fontos! És a szikraköz is, nem minden gyújtótrafóban van belső szikraköz. Nameg a szabvány is limitálja a feszültséget, tehát állítsuk be olyan 1 centire a szikraközt, akkor 10kV körül lesz a max feszültség a kerítésen. Ha le van terhelve a drótunk a föld fele (kapacitás, ellenállás-fűszálak, bokrok, emberek, lovak, kutyák) akkor úgyis leesik a feszültség. Itt egy töltés számoló ezzel lehet kiszámolni a tárolt energiát, 20u 400V-nál 1,6J Tapasztalatok szerint ez már nagyon durva, könyékig lezsibbaszt. ![]() A neten közkézen forgó vackokat nem érdemes megcsinálni, a gyújtótrafó csak minimális energiát tud tárolni, csak pártíz méterre jó, kiskertbe kutyákhoz. Szóval feladattól függően kell választani. Feljebb volt egy 220-ról működő cucc, ahol a gyújtótrafóra egy diódán meg egy ellenálláson keresztül volt a hálózati fesz közvetlenül rákötve. Gratulálok a tervezőjének, biztos villamosszékhez fejlesztette. Az autótrafó ui. nincs galvanikusan leválasztva.
A mosógép motor 180w a generátor 126p fiaté.12v,34A.
Az inverter 12v és ebből késziti a 240voltot,teljesitmény 700w. Bocsi! nem megbántani akartalak csak leirtam mi lesz belöle. Én köszönöm a segitséged!
Szia !
Szerintem nem NEKEM KELL MÉGÉRTENI! ! CSAK SEGITENÉK ! Az általam ismert mosógép motorok 180,,,250W -sak Az automatáké inkább 60,,,,150W a generátor on hány kapcsot kötöttél be? milyen generátor ? esetleg kép? inverter? A hatásfokok --motor 80% adja le a felvetnek ---generátor ebből 67%-t az akku is veszit 20%-t az inverterek is 95,,,,,72%ig teljesitenek --- jó esetben h körbejár az áramod akkor is a 27%-t kapod meg!
Hogy megérsd! Mosógép motor meghajtja a generátort,ami megkapja a 12v-ot. Majd töltenie kellene az akut folyamatosan,majd ahoz kötve 12v-ból-240v-700w teljesitményü inverter. ezáltal az áram csak körbe jár. már csak a töltést kell megoldanom.
OK. Honnan tudod, hogy az a videobizti?
Hany volt van rajta? Masfelol szerintem az egesz laptopban valoszinuleg egy helyen kell 12V es az az inverter. A tapreszben talalsz 12V-ot?
A 12V ot valószínüleg ott kapja ahova a biztosítékot iktatták az inverterbe. Én nem gányolnám el, inkább kövesd végig honnan kéne kapja az inverter a tápfeszt, az alaplaprol.
Szia! A videobiztit az alaplapon megleltem 1A-os és jó.(egyébként a gép külső monitorral működik, tehát a "videojelek" jók) Azon gondolkodtam
![]() ![]()
Most tesztelném a rendszert. Végülis már kb négy hónapja működhetne, de mégsem teszi. A harmadik töltésszabályzó szállt el, ja és egy inverter. Szóval annyira hatékony voltam eddig, hogy nem tudok a kérdésedre válaszolni.
Most ott tartok, hogy generátor és elektronika cserét kértem a forgalmazótól. Egyébként valaki azt mondta, hogy 100Ah kb. 1KW-nak felel meg. Nyílván a veszteségeket (inverter) be kell kalkulálni. Itt azonban ehhez vannak szakemberek. A másik gondom ennél a típusnál a hang. Most mértük meg. Rendesen fúj, néha fütyül is a szél (nem mértem), ennél néha 90 dB-t is mértünk az oszlop alatt, de több. mint száz méterre is nyolcvan felett. Baromi hangos. Kinyírnak a szomszédok. Van valakinek tapasztalata erről. Remélem csak ez ilyen abnormális!
Ez a resz a 230-bol csinal 12V-ot, 5V-ot es mellesleg itt van az inverter is, ami a 12V-bol taplalkozik, de ez csak egy lapon van vele, de kulon egyseget kepez.
Amit irtal, az alapjan a short circuit protection (SP vagy SCP) kapcsol be. Ez a panel aljan levo vezerlo IC (feltehetoen egy dual PWM szabalyzo) egyik laba, ami altalaban ramegy egy kondira (kb. 10uF), azt tolti. Ha ez eler egy bizonyos feszt, az IC letilt. A labat az IC adatlapja alapjan lehet beazonositani. Ha nem sajnalod a cuccot, kiprobalhatod, hogy ezt a labat egy 22K/47K/100K ellenallason at foldre kotod. Ezzel mintegy becsapod a SCP-t. Fenyerot minimumra veszed, aztan nezed, hogy valami melegszik-e rendellenesen. Ezt ne tapogatassal ellenorizd - vagy ha igen, elotte kapcsold ki a monitort.
Hali!
Igen, ez az inverter rész. Bár a kép lehetne élesebb... Szerintem előszőr meg kellene nézni, hogy nem zárlatos-e valamelyik kondi (kék) Maga a trafó (kis sárga/fekete) gondolom jó, mivel 1 pillanatra felvillan. (persze lehet nem árt azt is ellenőrizni.) Amit nem látok, hogy mi az a nagyobbacska fekete...
Sajnos az inverteren biztit nem találtam. A bemenetén egyébként 2.7 és 3.3 v-ot mérek. Ezek az értékek megfelelőek? Mindenféle tippet szívesen fogadok!
![]() Felteszem az inverter képét, hátha ez segít v.mit.
Hali
Köszönöm szépen az útbaigazítást! inverter!Sajnos arról viszont fingom sincs! Ha netán megmondanád hogy hol keressem és hogyan néz ki,mit tudnék vele tenni,nagyon hálás lennék,vagy mármi nemű doc! Köszi
Ha ég rajta a power-LED, akkor szerintem nem a táp, hanem az inverter rossz. (Nincs háttérvilágítás->nincs kép).
Hali !
Kaptam egy működésképtelen Gateway 2000 NOMAD 425SXL-t. A benne lévő LCD típusa: LM64N675. Az lenne a kérdés valakinek van-e valami adatlapja v bármi, semmit se találtam a barátommal guglival ![]() Szétszedve látni hogy a fénycső inverterének a fekete a GND a szürke meg gondolom a +. 5V kell neki vagy mennyi, szerintetek? Nem nagyon akarom elfüstölni.. Illetve a kérdés ha csak ráadom a feszt, begyújtja a fénycsövet vagy kell neki valami enable signal v mi, ugyanis az inverter nyákjára rá van drótozva 1 kis nyák amin fényerö meg kontraszt potik vannak. Meg egy kapcsolo ami asszem hogy a kijelzöt invertálhatja talán, de nem esküdnék meg. Az adatkábele meg 15 eres, kék fehér erek felváltva illetve 1 db piros valahol közép fele. Nem tudom milyen jel mehet.. sztem nem lvds de ki tudja !? ![]() Ha valaki bármiben tudna segíten nagyon megköszönném ![]() Edga'r
Nyitottak az ajtóK!
Napkollektor már van melegvízre. VAn még biológiai szennyvíztisztító és lesz talán az idén esővízhasznosítás. Gondolkodom még a hőszivattyúban is. A most épülő házunkban már alacsony hőfokú fűtésrendszert (fal- és padlófűtést) építünk ki. Később napelem is szóba jöhet, de előbb ezt a nyavaját kell belőni. A saját munkában sincs hiány, csak az elektronika egy kicsit fehér folt a számomra. Az Alet egyébként egy korrekt cég. A rendszerem egyébként számlával négyszáz volt. 1000W/48V generátor, 12m-es oszlop, 4X100 Ah akku, átapcsoló állomás, tölt. vez., inverter. Persze mindez szép, csak nem nagyon működik. Egyébként levettem az inverter burkolatát, de nem láttam semmit, ami utalna a pukkanásra. Most abban is bizonytalan vagyok, hogy a töltésszabályzó is sérült-e esetleg. Az előbb néztem a saruknál 53V-ot mértem. Ha levettem a töltőt aaz akkuról, akkor 65 V-ra is felpörgött az aktuális szélnél. A szabályzás azonban nem kapcsolt be. Jelent ez valamit? Majd megkérdezem, hogy milyen gyártmány az inverter, habár azt mondják abban sem minden bóvli.
Hi!
Szeretnék egy gyors kis technikai segítséget kérni tőletek. Adott egy kis TFT modul, ami 12V (pontosabban 8-16V) betápról megy, és kompozit video jelet fogad. Továbbá lehet rajta persze szabályozni a fényerőt, kontrsztot stb. Jelenleg a lényeg az, hogy csináltam egy panelt, amin rajta van a 12V betáp, amiről megy az inverter, illetve az abból előállított 5V-al potikon kersztül szabályozva vannak a kép tuljadonságai (az előbb emlitett kontraszt stb ... ) . Továbbá van rátéve a panelre egy s-video bemenet (erre van szükség a video jel küldő egység miatt) aminek a "2 video jele egyesítve van egy 470 pF-os kerámiakondival" igy adja a kompozit jelet ... a kérdésem a következő: hogyan lehetne megoldani, hogy ne szedjen össze zajokat a cucc, ugyanis a kép "remeg" és picit zajos is ... esetleg leárnyékolni a video részt a panelen, vagy valami szűrő IC , szűrőkondi egyebek? Légyszi irjatok valami okosat rá nekem ... ja és egyszerű legyen, valamint könnyen beszerezhető .. na jó igy már lehet sokat kérek... ![]() Az áramkörröl annyit, hogy végtelen egyszerű, jelenleg a PC 12V-járól üzemel, és az 5V -ot L78S05CV állítja elő, onnan az 5V-al közvetlen van szabályozva 1 k-s trimmer potikkal a megfelelő képtulajdonság ... emellet a panelon fent van az svideo in csati, utána a kondi, mindez egy "külön területén a nyáknak" ... az össz info/betáp egy szalagkábelen megy a TFT modulra ...
Összedobtam egy kapcsolási rajzot! Az volna a kérdésem, hogy az inverter tranzisztornak milyet használjak, és az előtét ellenállás mekkora, és még hogy ebben az áramkörben kell e a BD249 elé előtét ellenállás, és ha igen akkor mekkora? Bár gyanítom mintkét tranyó básisához kell ellenállás! Ja és ha találtok hibát légyszi szóljatok! köszi!
![]()
Hát ebben a kapcsolásban a T1 tranzisztor nem mint "meghajtó", hanem mint "inverter" szerepel. Célja, hogy az 555 állandó értékű kondi kisütő impulzusa, ne kioltsa a ledeket, hanem felvillantsa. (Ebben a kapcsolásban, csak a felvillanások sűrűsége fog változni, a felvillanások ideje nem.
- Amúgy a 2.2kohm igen soványka, ha a 2N3055-nek 50 bétát számolunk, akkor sem éri el a kollektor árama a 300mA-t. Ha a terhelés ennél több, nyugodtan lehet csökkenteni a 2.2kohm-ot. - 3A-es Led meghajtás esetén nem számíthatunk 30 bétánál többre, tehát a bázisáramnak 100mA-nek kell lenni. Így az ellenállás már 100ohm-ra adódik (most már 2W-os kell). - Így a T1-et is célszerű cserélni, pld BD139-re. 50-es bétával számolva, a bázisárama 2mA. Tekintve, hogy az 555 kimenete nem megy fel egész a tápra (kb. 10V). A T1 bázis ellenállása így 4,7kohm-ra adódik. - A 2N3055-öt mindenképpen egy kis hűtőbordára kell szerelni. (kb. 1W hő fog benne keletkezni) - A Darlingtonnak, mindig nagyobb a szaturációs feszültsége (0,6..0,8V míg sima tranzisztornál kb. 0,2V), tehát nagyáramú meghajtásnál jobban is füstöl! Kapcsoló üzemben akkor már jobban jár az ember egy IRFZ44-es Fet tranzisztorral. (100...300Ft) Annak kb. 30milliohm a nyitott csatorna ellenállása, így még talán hűtés sem kell neki (3A kb. 300mW) Szóval, a meghajtók méretezésnél, valami hasonló módon kell gondolkodni. üdv! proli007
Egy ilyen rendszer gazdaságosságárol beszélni nagyon sokat lehet.De ha komolyan gondolod a témát akkor mindenképpen ,,,,bövitened,,,,kell.A szélgenerátor nagyon jó ugy ahogy van,csak a tárolo egység és az inverter jelent gondot.Az inverter kimenöfesz stabilizálására tippet csak az elvi kapcsolási rajz ismeretében adhatnék.De,maga az invertered kimenő teljesitménye igen kicsi ezért is javasolom egy min 2,2 kwattos beszerzését,csak arra ügyelj hogy ha lehet legyen szinuszos,és föleg a kimenöfesz legyen gyárilag lestabilizálva.Erre vannak magyar-ón. is erre szakosodott cégek,a netten könnyü elérni öket,itt a hobbi elektronikában is találsz jó sok linket,csak olvass vissza.Ja,még valamit:a kinai cuccoktol OVAKODJ!!!!Erre személyesen ráfáztam.
A problémád igen ismerös.Elsőre az inverterre koncentrálj.Irod hogy kb 1kw az inverter teljesitménye,ez 56v ra(48 névleges) igen kicsi,de ez a kissebbik gond,a nagyobbik hogy az invertered kimenő feszültsége nincs leszabályozva(stabilizálva).A többi gondot csak ez után kellene megoldanod.Nekem amig nem szereztem egy gyári 2,2kw_os stabilizált kimenetű invertert nagyon hasonló gondjaim voltak.Ami a generátor töltés szabályozását illeti sajnos nincs elég használható adatom,mijen renszert használsz.Egyébként csüggedésre nincs ok, lassanként belejössz,türelem kérdése az egéssz.
![]()
Úgy akarom hogy a hálózati feszből csinálok 12 voltot. Azzal a 12 voltal menne az akutöltés és arról menne az inverter. A hálózati feszt nem engedném át.
Nem akarok rellét csak ha van áram akkor a pc tápról megy az inverter meg az akutöltés. Ha nincs áram akkor csak akuról megy az inverter.
Ismerős a helyzet!
A tőltés szabályzó (gyári) nálam is tönkre ment 7812 elszolta magát ezért 70 V felett kapott a 48Vos inverter ami a töltés szabályzó javítása után első terhelés nélküli bekapcsolás után pukkant,de szerencsére azt is sikerült megjavítani. Fel a fejjel!
Megpróbálok pontosítani, habár azóta már ismét zajlott az élet. 1000W-os az inverter, 2,5-es vezetéken viszem kb. 15 m-en a mérőórához ahol betápláljuk az állomással a rendszerbe. Talán relé kapcsol át. VAlami német kütyű. A próba idején TV, 20W-os neon, kazán keringető szivattyú üzemelt.
Délutánig a mosás és sütés idején szünetelt a rendszer. Újra akartam indítani (terhelés nélkül), egy pukkanás és némi amperszag. Az inverter KO. Mivel a töltésszabályzó egyben van az inverterrel, ezért nem tudtam eldönteni hogy az is megsérült-e. MA megjött a szél és bizonytalan lettem, valami nem gömbölyű. Rámérve a töltésszabályzó a sarunál 52 v-ot mutatott. Ha levettem, akkor a szél függvényében felpörgött, volt hogy 70 V fölé, a szabályzás pedig nem indult be, pedig tegnap 64 körül indult és lekorlátozta 56-ra. Mit tudtok erre mondani? Lassan kezd a faxom tele lenni az egésszel. Hónapok óta kínlódom. Van ennek értelme? Köszi a segítséget!
Szia!
ettől azért sokkal többet kéne tudni az egészről.....hogy valami jól félrevezető tanácsot adjunk itt közösen... ![]() milyen fogyasztok, mliyen vezeték milyen táx,mekkora inverter, hogyan kapcsol stb...... ![]() az utólső mondatra: IGEN HA......ugrál a fesz. csúcsok vannak rajta ... illetve ha többszor oda vissza kapcsol.. A kapcsi tápokat óvd ettől. / Sz.gép, video . CD, TV / ![]()
Ezt írták a doksiban:
Idézet: „Ennek köszönhetően a C-MOS áramkörben a P-MOS FET és az N-MOS FET sohase kerül egyszerre bekapcsolt állapotba.” Csakhogy ez egyáltalán nem igaz, mivel a pFET vezérlő feszültsége (Ugs) a +12 V és a gate között jelenik meg, ezért amikor a gate-ek pont félúton vannak, akkor mindkét FET a tápfesz felét kapja vezérlő feszültségként, tehát mindkettő nyitva van. Csak azért nem okoz ez bajt, mert elég rövid ideig (kb. 10 us-ig) áll ez fönt. Azért én nem csinálnék ilyet. Idézet: „ott az jön ki, hogy...” Hát igen, a papír mindent elbír. Valójában ez nem számítás volt, hanem saccolás. Egyébként is elég sok butaságot leírt (lefordított) a srác azon az oldalon. Az árak sem igazak amiket írt. Pl. 150/300 W-os inverter valójában 15000-ért kapható, és az sokkal korrektebb. A kaszkád számítása alapvetően hibás, a gyakorlatban szinte nem is működne az áramkör. |
Bejelentkezés
Hirdetés |