Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Köszönöm tudom hogy verebes! Nem tudnál valami jobb megoldást!
Szia! Adsz a vezérlőnek direkt 230V-ot 16-17 lábon. (védővezetőt 18-on bekötve)
A vezérlőben SW206-os kapcsolót 2-es állásba (K típus) állítod. Beállítod a kívánt paramétereket. (gépkönyv alapján) A páka hőelem kimenetét 11-12-es lábra kötöd polarítás helyesen. A trafód piros vezetékét a vezérlő 10-es lábára kötöd. A vezérlő 9. es láb megy a páka fűtésvezetékére. A trafó fekete vezetéke a páka másik fűtésszálára megy. Ez csak gyors próbára jó, én nem igazán használnám a relés kimenetet direktben a fűtőáram kapcsolgatására..... De szerintem ez tipikus ágyúval verébre megoldás szerintem.... A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2014
SZIASZTOK! Szeretnék kérni egy kis seggitséget ha lehet! Adott egy ki belezett SAL állomás csak a tok nincs meg más minden müködik is! Kaptam nem rég egy ipari hőfok szabályzot (-200-1000c) Ezt szeretném bekötni hogy a vazérlő vezérelje a höfokt az állomás gyári panelja helyett. Meg lehet ezt oldani valahogy!
Előre is köszönöm! Piros fekete 24v Sárga fekete10v Megpróbáltam csak lefüstöltem az egész pákát!
Ugyan azt készítsd el, amit Attila, mert az alapkapcsolás 200mV érzékenységű, itt pedig egy osztóval (1Mohm/150k) meg van növelve a bementi feszültség lehetősége. (Egyébként is egyforma érzékenységre kell készíteni, mert ugyan arra feszültségre, ugyan azt a hőfokot kell, hogy mutassa mind kettő..)
Helló! Az 7107 alapkapcsolását készítsem el és a C22-őt a 31-es lábra kössem?
Hello! Ez aztán nem nagy kaland. Két műszeráramkör kell, az egyiket a C1-re, másikat a C22-re kell kötni. (A két kondi feletti áramkörök meg elmaradhatnak..)
Nem ismerem egyiket sem de a sokéves tapasztalat alapján 2-3 nagy különbség szokott elöfordulni:
1. A páka hegyek minösége - hogyan tartja az ont, mennyire cundérosodik és az élettartama. 2. A páka melegedésének a karakterisztikája (milyen gyorsan/lassan melegszik). 3. A cserehegyek tipusválasztéka, és elérhetösége. (Sajnos egyik sem olvashato ki rendszerint semilyen katalogusból.)
Üdv mindenkinek! Esetleg valaki már gondolkodott az Attila86 féle állomás beállított hőmérsékletének külön kíírásásán?
Köszönöm szépen a segítséget! A CD4066 foglaltának a lábait át kellett "melegíteni" és beindult a kicsike. Pedig elsőre is egész jól nézett ki a forrasztás. Valóban a méregetés segíttett
![]() ![]()
Értem. Köszönöm! A CD4066-ot megnéztem hogyan működik lassan kezdem érteni az elvet. Pláne ilyen segítséggel!!!! Valószínü, hogy akkor a páka nem lesz jó nekem..... de megméregetem. Köszönöm még egyszer! A fejleményekkel majd jelentkezem!
Ha valamit meg akarsz javítani, akkor óhatatlanul ismerni kell némi dolgot. És mérni, és mérni. Én csak azt írtam le, hogy a páka fűtőbetét, és a hőérzékelőt hogyan lehet próba mérésre helyettesíteni. Egyik egy lámpa amin látod hogy fűtene, a másik pedig egy mV-os feszültség forrás, amivel a hőérzékelőt lehet szimulálni. (Három alkatrész.)
- Ha a CD4066-ot fordítva teszed be, megpusztulhat. A pákánál pedig nem ellenállás változás van, mert ehhez a kapcsoláshoz hőelem érzékelő tartozik. Annak ugyan van kis értékű ellenállása, mert alapból ez két különböző minőségű fém összehegesztésével képezik, de a hőfokra nem az ellenállása változik, hanem a feszültsége. Ez a 40,6uV/°C. Ha neked hőelem (TC) helyett ellenállás hőmérséklet érzékelés (RTD) van a pákádban, akkor ez az áramkör nem megfelelő hozzá. - A kijelzőhöz menő feszültség, akár a páka hőmérséklete, akár a beállítandó hőfokkal arányos feszültség minden esetben a CD4066-on keresztül jut el a műszerhez..
ŐŐŐŐ lehetne ezt magyarul?
![]() Igazából a pákánál mérhető az ellenállásváltozás csak erről nem értesül a ..... valami. Apropó már annyira kapkodtam hogy az új CD4066-ot fordítva tettem be és bekapcsoltam. Ettől ez tönkremehet? Bár gondolom ettől még a kijelzőn mennie kellene a hőmérsékletnek.
Hello! A páka helyett tegyél egy 24V-os izzót, a Termoelem helyett meg egy feszültségosztót. (A +5V tápra, egy 1k poti után egy 4,7k/22ohm osztót.) Ekkor vizsgálhatod a mérés és a páka működését. Ha "K" típusú hőelem van a pákában, annak hőmérsékleti együtthatója 40,6uV/°C. Vagy is pld. 300°C esetén az 12mV feszültséget ad.
Kiderült a turpisság. Rossz volt egy alkatrész (78L08) kifüstölt. Az ágán kicseréltem a kondikat Meg a 4db IC-t. Most ott tart a dolog, hogy működik, de a páka hőmérséklete nem jelenik meg a kijelzőn. Ha nincs a páka bedugva akkor 970 fokot ír ki. Ha be van dugva akkor maxra fűti a pákát és a kijelzőn 000 van, akár hova állítom. A páka thermoelemeének ellenállása mérhető a csatlakozó forassztásnál. Elképzelhető, hogy a jel nem ér el az LM324hez vagy már nem tudom. Egy pár alkatrészt még cseréltem de nem segített. Kérem ha olvassa valaki akinek mond valamit Attila kapcsrajza az segítsen légyszi! Köszi!
Kész van a lényeg. De most olyat láttam amilyet nem szerettem volna. A kijelzőn vagy nem jelenik meg semmi és világít a tizedespont vagy 600-900 között mutat mindenfélét és semmire nem reagál.
ugyanakkor a 4001-es diódák utáni kondik melegednek ![]() Pedig annyira igyekeztem. Valakinek van esetleg ötlete?
20K Heli potméter
A 20k heli potméter HQ-tól van, a kettő darab 3.3K poti helyére 4.7k potmétert raktam amit régi Videoton TV paneljáról bontottam ki tökéletesen működnek.
A 3.3k helyett 2.5k megfelelő, a 20k poti helyett 10k az R31 is 10k.
No hát vannak fejlemények. A panelek kész vannak nagy örömre, és meg is vettem mindent de 3,3k fekvő potmétert és jó méretü 20k heli-t sem találok. Valaki tud segíteni, hogy hol van ilyen?
Kisebb felületen egész jól működik, de nagyobbakon nem igazán... szerintem a vasaló sem tökéletes valószínűleg "túl okos". A levilágítós már működik. Igaz nem ledekkel hanem napfénnyel, de szuper. 45mp levilágítás 1 perc hívás és már lehet is maratni.
Szia! Észrevétel:
-Ha a 230V/30W pákád tönretete az alkatrészt az vagy ESD probléma, vagy túlmelegítetted. -Lézernyomatos (vasalós) nyák-gyártásnál ennél a projektnél nem lehet probléma, ha jól csinálod (ennél bonyolultabb nyák is működik vasalással). A vasalásos technológia egyszerű, de be kell tartani néhány szabályt. Legfontosabb a nyák jó előkészítése, tisztítása. Aztán még egy-két dolog, de erről van infó a NET-en. Üdv: Zsolt
Talaltam az ebay-en parat. Ha erdekel kuldetek neked egyet. Tobbit priviben.
Hello! Már megbocsáss, de célt tévesztettél. Mire ezt a sok felesleges dolgot leírtad, már meg lehetett volna rajzolni a nyákot pld. a Sprint-be. Egy nyákot meg gyártás előtt ki kell nyomtatni simán, és rápróbálni az alkatrészeket.. Akkor talán az idegeid is rendben lennének..
![]()
Ez igaz de a forrasztási pontokat ezzel együtt csökkenteni szeretném. A tipikus 22 csapdája: Normálisan szeretnék forrasztani de ahhoz kell egy állomás. Viszont az állomás leforrasztásához kell egy normális páka.... Arról nem is beszélve, hogy ez a nyákterv vasalgatva nem megy. Kb 17szer mostam le a nyákról a rajzot. Vagyis levilágító! Ledeim már vannak sőt a rajz is kész van de ameddig nem tudom beforrasztani addig egy kissé nehézkes. A jelenlegi pákám egy sima mezei 230V 30W páka ami fűt mint egy gőzmozdony és sajna volt már olyan alkatrész amely ezt megsínylette.
Ezzel a projektel már küzdök egy ideje. Leírom pár mondatban hátha szerzek egy-két mosolygós pillanatot hobbitársaknak. Először itthon kinyomtatom sima A4-re hátha jó lesz....(kisebb rajzoknál be szokott vállni)....prsze nem. No akkor műnyomó papír beszerzés. Megtörtént. Sajna a 300 g-os papírt kissé nehezen visz a nyomtatóm de 10-ből kb 3-at le tudtam nyomtatni. Vasalás, nézegetés, hibás...hibás....hibás...hibás. Kapargatás, javítgatás, és maratásnál derül ki, hogy a vezetősáv ott van csak maga alá engedi a maratót. Vagyis hibás..... Utánajárás hol lehet nyomtatni írásvetítő fóliára. Megvan. Kérek belőle 2 db-ot hogy rendesen kitakarjon. Ott a helyszínen Attila oldaláról kinyomtatják. Biolevilágítás, előhívás, maratás. Szép is lett. Kifurkálom, de valami gyanús.... nézegetem, odaprobálok egy két alkatrészt, majd a vérnyomásom az egekbe szökik. Mindkét panel kb 3-5%-al kisebb mint kellene hogy legyen. No ekkor jött el az a pillanat, hogy nem tudtam röhögjek vagy sírjak. Amikor elkezdtem ezzel az állomással foglalkozni gondoltam, hogy nem lesz egyszerü. Jelzem Attila nagyon profin csinálja a dolgokat. De talán lehetne egy könnyebben kivitelezhető nyáktervet, gondolván a az ilyen kis szerencsétlen kezdőkre mint én is.
1-2 vezetősáv megvastagítására bőven elég az MS Paint nevezetű program.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |