Fórum témák
» Több friss téma |
Nem kell azt is figyelembe venni hogy nem színuszról megy? Mert így a négyszög jelnél amikor megszűnik a jel ott az indukció elég erős.
En csinaltam ilyesmit, es 12 voltos trafoval nem volt eleg kimenofesz. Gondolj bele: 12V akku-tranzisztorok maradekfeszultsege! Igaz en nem astabilrol jarattam, hanem egy PIC adta neki a jelet, es nem 50-50% hanem a ket tranyo bekapcsolasa kozott eltelt kb 1/6 resze a periodusidonek. En vegulis egy szinkronmotoros parkoloorahoz keszitettem, mert ha aramszunet volt, megallt az ora, es mindig piszkaltak a beallitassal. 2x12 V trafoval utalt beindulni a motor, viszont 2x9 voltossal szepen megy (kb 4 eve)
Udv Vili
Itt egy FET-es megoldás:FET inverter
Természetesen 230/12V-os trafóval is működik a kapcsolás.
Gondolj csak bele az autó gyújtótrafójára. Kipróbáltam 320Hz színuszról kb. 300V kimenő fesz volt. Majd kipróbáltam 320Hz négyszögjelről. A kimenőfesz kb. 40000V volt. Nem tudom hogy ez toroidnál is menne-e, de az autóénál működött.
Azert ne hasonlitsd ossze a gyujtotrafot egy halozati trafoval. A gyujtotrafo altalaban egy sima I vas, a halozati trafo pedig egy zart magneskoru rendszer. Ezek a kapcsolasok altalaban meretezetlen (AS szabvany szerinti) kapcsolasok. A gyari (meretezett) inverterek altalaban nem hasznalnak ilyen astabil jellegu meghajtast, mert nagyon megno a trafo vesztesege. Altalaban PWM-et hasznalnak a modernebb inverterekben. De egyszeru : osszerakod, es ha szerencsed van ad valami feszt a szekunder oldalon, ha nem eleg a fesz akkor raksz bele masik trafot.
Udv Vili
Sziasztok!
Gondolkodok egy inverter építésén, mert szükségem lenne egyre. Jelenleg van egy macsumicsu márkájú gép, ami akkor ha be van kapcsolva folyamatos 0,3, vagy 0,5A-t eszik (már nem emlékszem pontosan), csak azért mert be van kapcsolva. Ráadásul kis teljesítményű, csak 300W. Ventillátor van benne és folyamatosan zúg, ha kell ha nem. Ez a folyamatos áramfelvétel aggaszt engem, és kiszemeltem az ebben a topicban lévő 500W invertert, amiben 2N3055 tranzisztorok vannak egy marékkal. Olvastam egy hozzászólásban, amit cimopata írt, hogy inkább FET-ekkel érdemes megcsinálni, mert annak jóval kisebb a hővesztesége. Ezek is lennének, így adódik a kérdés, hogy átalakítható-e FET-esre a kapcsolás? Vagy ez ilyen és kész. Esetleg az normálisnak tekinthető, hogy akkora áramfelvétele van folyamatosan terhelés nélkül? Mert ha igen, akkor hagyom a francba, és kész. Magyarán jó lenne egy jobb hatásfokú gépet készítenem. Erre alkalmas lenne a linkelt kapcsolás? Bővebben: Link
FET-ekkel lényegesen egyszerűbb a kapcsolás. Egy 1k-s ellenálláson keresztül a fetek gate-jét közvetlen a 4047-es kimenetére.
Igen ez jó lesz.
A műveleti erősítő utáni részt csapd le és pakolj oda 1-1 db mosfetet. Pl IRFZ48. Valamint tegyél a 12V tápágba egy pár száz µF-os kondenzátort,.
Való igaz. Kéne közéjük egy meghajtó tranyó.
Magyarul akkor erről lenne szó?
És mi van azzal amit köbzoli mondott, hogy nem bírja kihajtani az IC a FET-eket? Mit tegyek elé és hogyan akkor? Csak mert így lényegesen egyszerűbb, és kevesebb alkatrész kell hozzá. Bővebben: Link És találtam még egyet, erről mi a vélemény? Bővebben: Link Ez kb mire jó? Csak egy sokol rádiót vinne el, vagy ki lehetne belőle sajtolni pár száz wattot?
Az első jó lesz!
A másodikat hanyagold. A fetek lezárását lehet gyorsítani, ha pl beteszel egy PNP tranyót. Bázisok az IC kimenetére collektor a földre emitter a gatekre.
Üdv!
Mesterek! Egy min. kb. 1000w-os körüli inverter rajzait , tudná nekem valaki küldeni!! Amiből tutira meg lehetne építeni!!! 12 voltból szeretnék 220-230 at elő állítani!!! Köszönök mindent , előre is!!! Sok sikert mindenkinek!!! Sziasztok!!
Az mire jó, ha a FET-ek lezárását gyorsítom?
A kapcsolóüzemű módokban a kapcsolóeszközt ( itt FET ) a lehető leggyorsabban kell átkapcsolni, így kissebb hő keletkezik rajta.
A veszteség szempontjából a két ideális állapot: - vezet : ilyenkor kicsi ellenállással kell vezessen, hogy az I2 * R eredménye kicsi legyen - nem vezet: ebben az esetben gyakorlatilag nulla áram folyik, így a szorzás eredménye is nulla marad Ahol a veszteség megugrik - átmenet: - a kapcsoló eszköz még vezet, de már nő az ellenállása míg végül lezár. Ha ez a folyamat elnyúlik, akkor a I2*R szorzat igen nagyra nőhet. - hasonló a helyzet, ha zárásból indul az átmenet nyitásba Ahhoz, hogy az átkapcsolás gyors lehessen, néha igen nagy 1-2A áramot kell pumpálni a Gate-en keresztül, amíg a kapacitása fel nem töltődik. Erre találták ki a jobbnál jobb fetmegható áramköröket.
Köszi. Így világos.
Apropó...milyen vasmagra tekerhetek trafót hozzá? Egy mezei toroid megfelelő?
Vagy spec. vasmagra lenne szükségem? És ha egy sima 2X12V szekunder 1X230V primer kb 5-600W-os trafót bekötök fordítva akkor az tökéletes oda?
Sziasztok!
Kérdésem annyi lenne, hogy van-e valakinek a mellékelt kapcsoláshoz (500W power inverter--->inverter.jpg) nyákterve. Nem nagyon van időm megtervezni. Vagy tudja-e valaki, hogy honnan lehetne letölteni?? Köszi előre is!
Szerintem hamarabb megvagy, ha magad tervezed. Csak jó vastag vezetőket rakrál bele, mert áram az kell bőven.
Ha csak annyi érdekel, amennyi a piros vonalon belül van, úgy ebből a képből kiollózhatsz, csak vigyázz, nehogy úgy járj mint én. A lap fonákára kellett tegyem a 4047-et.
Köszi srácok!
Szakítottam rá időt és éjjel megterveztem. Nagyon szép lett, és hibátlan... Feltöltöm, hátha valakinek segít! Azért köszi mindenkinek!
Sziasztok!
Szeretnek kesziteni egy invertert max laptop hasznalatara kocsiba. Tudnatok ajanlani idealis kapcsolasi rajzot? Elore is koszonom. DuuD
Laptophoz nem inverter kell, hanem egy DC táp... Ha kihagyod a hálózati cuccot, és a DC bemenetre az oda írt stabil szűrt feszültséget adod, mindent megoldottál, 230V nélkül
Valami egyszerűbb formátumban nem tudnád feltenni? Pl: JPG, MP3, OpenOffice.
Igen igazad van, a problema az, h nem csak 1 laptoprol van szo es nincs kedvem mindegyikhez elkesziteni a megfelelo kutyut:|.
Ezert kellene egy megfelelo inverter.
Sziasztok!
Van egy napelemes rendszerem, de a hatásfoka elég rossz. Szivargyújtóra köthető invertert használok, mellyel az a gond, hogy 12V-alá esik a feszültség lekapcsol. A töltésvezérlő 13.5-ra tölti fel az akkumulátort. A töltésvezérlő 10.5V-ig engedné az akkumulátort lemerülni. Arra a következtetésre jutottam, hogy jelen inverternél ez soha nem fog bekövetkezni, bár felmerül a kérdés, hogy 10.5V-ot átalakítja e még 230V-ra? Remélem találkozatok ezzel a problémával? Egy mini inverterre lenne szükségem, ami sem az alsó sem a felső határérékekre nem reagál, hisz ott van előtte a töltésvezérlő, amely védi az akkut. Ha valaki csinálna nekem egyet azt megvenném!! Előre is köszönöm a válaszokat.
Sziasztok!
Találtam párat, valaki nem tudna nekem egyet elkészíteni? Mindenképpen változó bemenet esetén változó kimenetű legyen! (Input:10.5-14V) http://schemecircuit.com/100w-inverter-12v-to-220v-circuit/ http://www.eleccircuit.com/12v-to-220v-50hz-inverter-50w-by-m706b1/
Üdv. Tudnék neked készíteni, trafó is van hozzá 150W-os.
Elektroműszerész vagyok. Írj priviben e-mailben.
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni. Van a csatolt fájl szeretnék ez alapján valahogy 10-14v környéki feszültséget.. Hatásfok vagy hogy mennyit fogyaszt nem nagyon lényeg , mert csak kísérletből szeretnék egy ilyet építeni. Segítséget köszönöm előre is: Suhanc |
Bejelentkezés
Hirdetés |