Fórum témák
» Több friss téma |
A fejállítást nehogy eltekergesd, hacsak nincsen gyári beállítókazettád!
Porecset, pumpa - a rárakódott vasoxid port pedig alkoholos tisztítással eltávolítod. (kinézetéből ítélve nem ártana a mechanikát is átnézni - szíjak, kuplungok)
Kezdő vagyok ebben a témában, hogy tudjam mire kellene figyelnem ha szétszedném. Tudnál benne segíteni pontosan mit kell csinálnom és megnéznem?
Köszi
Minek kellene szétszedni? Annak amit lefotóztál, mindenek előtt a hangtengelyét takarítsd meg alaposan (aminek nekimegy a nyomógörgő). Förtelmesen koszos. Egy fülpucoló végére tegyél deaturált szeszt(vagy még jobb a gyógyszertári tisztaszesz) vagy valamilyen oldószert, és dörgöld amíg fényes nem lesz. Arra vigyázz, a vegyszerrel a gumihoz ne nagyon érj hozzá. Ugyanilyen fülpucolóval és denszesszel a fejek szalaggal érintkező felületét is alaposan dörgöld át. Ha nem látszik rajta kosz akkor is!
A nyomógörgőt ahogy nézem ki tudod pattintani a helyéről. Ezt első lépcsőben langyos szappanos vízzel mosd le alaposan. Esetleg keress informatikai kellékes szaküzletben gumigörgő regeneráló sprayt, csodákra képes! A fej csavarokat alapból én sem piszkálnám, csak ha sikerült beállító kazettát szerezni.
Köszönöm a tippeket. A nyomógörgő és a görgő tisztítása megoldaná a hangminőség problémát? A fejet és a felvevő fejet mivel tisztítsam? A szétszerelést azért írtam mert javasolták a szijak ellenőrzését. De ott mire kellene figyelnem? Nem lesz rosszabb a fejnek ha füllpucoloval dörzsölöm, hiszen összekarcolja
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Ha félresodorja a szalagot a koszos mechanika, akkor pont az áll elő, amit írtál (,,mintha gyűrött lenne" ). Meg még esetleg nyávoghat is tőle. Szóval valószínűleg ez lesz a fő gond. A fejcsavaron ott a gyári lakk ránézésre, az magától nem állítódik el; szíjat akkor cserélj, ha valamilyen üzemmódban elakad, vagy pl. szünet gombot feloldva lassan éri el a fordulatot; kuplungot pedig ne keress benne, mert ezekben többnyire már nincs, hanem a motor nyomatékára van bízva a dolog.
Tisztításhoz meg csak tisztaszeszt érdemes használni, ill. a denszeszt nem tudom, de a benzin biztosan megeszi a gumigörgőt! Tisztaszesszel nyugodtan megtörölheted a görgőt is, attól nem lesz baja. És a pálcika sem tesz kárt a fejben (az a videó, aminél erre érzékeny, de azok kisebb fejek). A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2013
Tegnap próbáltam 70%os gyogyszertari alkohollal tisztitani a fejet, lágyan dörzsöltem. Aztán 2 perc mulva elkezdett kissé kifehéredni a fej egy részén. Nem okoztam ezzel kárt benne? Mert utána olvastam a használatijában, hogy alkohollal tilos, csak szappanos vízzel lehet
Kép nélkül ezt nehéz megmondani, de nem hiszem. A legnagyobb kár, amit az alkoholos pucolás csinálhat, hogy lemossa az oldaláról a feliratot is, és utána sokkal nehezebb beazonosítani csere előtt... Persze nekem teljesen hagyományos fej van a gépemben (Akai HX), ez az én tapasztalatom.
Köszönöm az eddigi infokat. Ma kipróbálom és jelzek mire jutottam. Úgy látom nagyon jó ez a közösség, tényleg segítettek mindenben. Mégegyszer köszi
Én átnézném mégegyszer azt a hangtengely és környéke részt, minimum átpucolnám, sőt a nyomógörgő csapágyazását valamint a szalagvezetést is leellenőrizném! Azzal hogy engedtél a kupplungon, csak eltusoltál valami szoruló alkatrészt.
![]()
Nem tudom felétek mivel pucolják a fület, de én arra a kis műanyag pálcikára gondoltam, aminek mindkét végére vékonyan vattát csavartak. No az messze nem tesz akkora kárt a fejben, mint mondjuk egy 90 perces metál vagy krómdioxid szalag oda-vissza lejátszva.
A 70%-os 30 százaléka víz, az sem túl szerencsés, 97-est szoktak gyógyszertárban (bár az baromi drága). Ha valami fehér felület visszamaradt, azt szárazon töröld át puha ruhaanyaggal. A szappanos vizet nem a fej tisztítására szokták a használatik javasolni, hanem a készülék burkolatának tistítására. Különben meg szükség törvényt bont, volt hogy kedvenc kocsmámban totál tompán szólt a Betli-duó - mondom miért nem pucolják már meg a magnó fejet? - Hát mert nem értünk hozzá! Kértem egy kis pálinkát (kocsmában nincsen tisztaszesz ugye) és egy papírzsepivel óvatosan letöröltem a hangrésről a vastag rozsdaport. Mindjárt kifényesedett a hangzás - én meg aznap ingyen sörözhettem ![]()
Én is arra a fülpiszkálóra gondoltam amire te
![]() ![]()
Azért pálinkával inkább ne próbáld, mert ragadni fog a benne lévő cukortól! Azt csak végszükség esetén, akkor is csak orálisan!
![]()
A nyomógörgőnél már tisztogattam (még korábban), az biztos oké. Szalagvezetési hibát is nehezen tudok elképzelni, mert 30 éves létére tekercs elején-végén tökéletesen fázisban van a két csatorna, anélkül, hogy valaha hozzányúltak volna a fejcsavarokhoz.
Ha visszaolvasol, még korábban javasoltak itt új műanyag görgő esztergálást, és sikerült is összehozni. Szerintem egy nagyon picit vastagabb lett a réginél, erre alapozva nyúltam hozzá a kuplungrészhez. A felcsévélés most kb. olyan erősségű, mint az Akai kétkazettás deckem akármelyik oldalában, és azt én elfogadom viszonyítási alapnak, mert ismerem az előéletét. Most is ez a gép megy, egyáltalán nem nyávog amúgy.
Szia!
Én a nyomógörgő merőlegességére is gondoltam nem tudom mennyire fix neked, illetve a capstanhoz viszonyított helyzetét lehet e változtatni (magyarul a csonk amire rámegy a a görgő kaprja fix vagy menetes, ezáltal is lehet a szalagpályát módosítani)
Ja nincs nyomatékellenörző kazettád? Mert nem ártana arra is rámérni, ha Miskolcon jársz szívesen segítek!
![]()
Üdv!
Úgy látszik megoldódott a probléma. Lepattintottam az AZ7 ajtaját, vagyis az elejét. Hozzáfértem a görgőhöz és a hangtengelyhez. A gumigörgőt kivettem, megtisztítottam. A tengelyt alkoholos fültisztítóval dörzsölni kezdtem. Nem sok eredménnyel. Aztán egy kis rozsdaoldós fültisztítóval próbálkoztam. Rajtahagytam 10-15 percig. Ez már segített, le tudtam utána kapargatni a rozsdafoltokat. Kb 98%-os lett ![]() ![]() Mégegyszer köszönöm a sok segítséget ![]() Még jelentkezem...
Örülök, hogy sikerült
![]()
Lenne még egy probléma
![]()
Akkor ez kétkazettás gép, ugye? Mindkét futóműbe kazettát téve ugyanez van, vagy csak egyik oldalon? Előbbi esetben én arra gondolnék, hogy a csendben levő oldalon a némító egység nem nyit, ez esélyes, hogy tranzisztorhiba lehetne. Rajz nélkül nem egyszerű megtalálni, de olcsón javítható. A másik esetben, ha csak az egyik mechanika ilyen, akkor fejkábel szakadás, vagy fejhiba, és azt nem egyszerű pótolni...
Mindkét oldalon ezt produkálja. Csak a bal kimenet aktív. http://elektrotanya.com/technics_rs_tr474m2_e_eb_eg_sm.pdf/download.html
Ebben benne van a kapcsolási rajz is ha lenne valami ötleted.
Sziasztok.
Nem tudja valaki fejből, hogy az AKAI CS-F sorozatba a 2-es vagy a 2,5 ös tengelyű görgők mennek? A régi GXC -kbe mintha két és felesek lennének de CS nem rémlik. Holnap után segítenem kéne valakinek de nem fogok hozzájutni a cuccaimhoz... Köszi.
A CS-F szériáról konkrétan nem tudom ugyan, de az azt megelőző (CS-M) és követő (HX, HX-A) szériákban is 2.5-ös görgők vannak, ez biztos (javítottam már mindkettőt, sőt HX-A magnóm most is van). Ha a képeken láthatók valamelyike van benne, akkor 2.5-ös!
Köszi.
Holnap kéne javítgatni, de nem tudom lesz -e belőle valami. 2,5 esem van. de azt tudok venni is szerencsére.
A SINI kft foglalkozik (ott) ilyennel. Én egy Tesla NC 430-as lemezjátszóba vettem pár éve náluk tűt. http://www.sini.hu/index.php?option=com_contact&view=contact&am...id=158
Sziasztok! A barátom Pioneer CT-3A deck-jét kéne életre keltenem, a készülék pihent vagy 15 évet. A szíjak lecsöpögtek a mechanika alá, nem tudok róluk méretet venni, mert rágógumi halmazállapotú cafatok maradtak csak belőlük.
A szíjak hosszúságát valamelyest meg tudtam határozni vékony forrasztóónnal mintát véve, de nagy segítségem re lenne valaki ezeket rendelési méretté konvertálná, hogy ne csússzon, de túl feszes se legyen. Laposszíj: max. 5,5mm széles (a nyomok 4mm-re utalnak), teljes hossz 270mm. Négyzetes kb 1,5x1,5mm-es teljes hossz:175mm, valamint a másik teljes hossza: 90mm. Beszerzési forrásnak a HQ-t gondoltam, annak listájából kéne választani Bővebben: Link Ha tudtok jobb forrást kérem jelezzétek!
Na, ilyet már csináltam párszor... A legjobb, ha bemész egy helyi híradástechnikai alkatrészes boltba, és ezeket a mérési adatokat megadod. Ott esetleg a kivett mechanikára rá is próbálhatod. De ha közel van, akár a HQ-hoz is bemehetsz, sok üzlet onnan rendel egyébként is.
Ja, nem a hosszát szokták megadni, hanem az átmérőjét (osztasz 3,14-gyel, és megkapod). Pár mm-rel kevesebb legyen, több semmiképpen, mert valamennyire feszesnek kell lennie. A vastagság lapos szíjnál nem sokat számít, ha a motoron és a lendkeréken levő tárcsákra szépen felfekszik. Még egy tipp: a lerohadt ékszíjat tiszta szesszel és vattapálcikával takarítsd ki a gépből, mert mindenhova ragad! A tárcsákat és a forgó alkatrészeket mindenképp töröld le, mert különben pillanatok alatt kerül belőle mindenhova, amint beindul a futómű. Érdemes ránézni a motor és a lendkerék tengelyére, csapágyazására is, oda is láttam már ilyet beragadva.
Köszönöm, így fogok eljárni! A régi gumi eltávolítása valóban nagy mutatvány. A magnó már tiszta, de a műhelyben azon kívül minden ragad
![]() Zoli! Neked is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2013
Nekem a tisztításra a protegum tökéletesen bevált, de a görgőket csak csínján kezelgetni vele!
Ez nem hogy részletes, hanem egyenesen szájbarágós, kezdőknek is ajánlható!
![]()
Sziasztok!
Valaki nem tud véletlenül mérőkazetta (STD-301; STD-331) beszerzési lehetőségről, illetve van-e valakinek, aki egy magnó őrültnek tudna segíteni. Pio CT-S620 magnómban cseréltem szíjakat, és nem meglepő, hogy a szalag sebessége eltér a csere előtti sebességtől? Ha már úgy is újra be kell állítani a szalagsebességet, arra legjobb egy gyári mérőkazetta. Azért írtam mindkét típust, mert az első az a sebesség beállítására, a második teljes diagnosztikai ellenőrzésre és beállításra szolgál. A Pio-n kívül is van még egy pár deck-em azokat is szeretném leellenőrizni, és összehangolni őket. Előre is köszi, ha valaki tudna segíteni írjatok! Üdv Gyöki |
Bejelentkezés
Hirdetés |