Fórum témák
» Több friss téma |
Megnéztem a motort. Ez is TUR2. Addig nézegettem, mignem rátetem egy optót, és megmértem a teljes fordulatát. Ez 9600RPM. Nem semmi. Van egy 62:1-es áttételem. Ezt fogom használni. Igy a max fordulat 150 lesz, a középérték meg olyan 60-80, így erő is lesz benne. Pedállal megy majd.
Jó ötlet. Csak nagyon komoly , erős motor kellene. Gazdaságosabb a dc vagy ac motor áttétellel.
Nos, többé nem látod a gépet, mert úgy döntöttem elbontom. Nem tetszett végül is nekem sem. Az ablaktörlő motor mechanikáját kiegészitem egy tur2-es pedálos ac motorral, ez fogja hajtani. A többi még kérdőjel. De M10 vagy 12- lesz.
Adom a tengelyt, ahogy ígértem.
Lehet, hogy nem fog kelleni. Más megoldást fogok kitalálni. Az ablakörlő áttétel lesz közvetlen felfogatva az egyik oldalra, és erre fogom felcsavarni a másik oldalon csapágyazott tengelyt. Igy kizárt, hogy üssön. A TUR2-es motorral most raktam össze az áttételt. Immár pedálos a dolog, nem pwm-es. Hamarosan prezentálok, hogy áll a dolog. Azt kell kitaláljam, hogy házasitsam össze az áttétel tengelyét a cséve felfogaró tengellyel. Ez még kérdőjel. Az áttétel pici M6-os csonk. A másik még nem tudom mi lesz.
Rendben. Jó irányba kell indulni, ne a végén derüljön ki, rossz az alap. Majd muti...
Hát, most jól benyaltam. Nem olyan egyszerü ez itthon eszközökkel. Elbontottam a gépet, a másik mutatvány meg nem sikerült, most a jó.
Oda se neki, vannak ilyen napok...Legalább 2 órát fecséreltem/szerencsétlenkedtem ma 4 db BDY73 kiszigetelésével, mire jó lett.
Közbe rájöttem ám itt a problémákra. A menetes szár több okból is mászkált. Az egyik, hogy ez a legolcsóbb leghitványabb szár, szinte az összes girbe gurba. A másik, hogy a menetes szár külső átmérője 7,1mm A csapágy belső átmérője meg 8mm. Kizárt, hogy ezt központosan befogassam, mindkét csapágyba. Ráadásul, minél közelebb van egymáshoz a két csapágy, a vége annál jobban fog imbolyogni. Plusz a szár alapból is görbe... ez igy nem jó. Néztem szelemencsavart. M12-es. Ennek csak a vége menetes, javarésze nem. Igazából nem tudom melyik megoldást válasszam, a középen és a szélen megcsapágyazott verziót, vagy a két szélén megcsapágyazva, de itt bontani kell mindig egy kötést, amikor felteszem a csévét. De ez imbolygás biztosabb talán.
Praktikusabb az egy oldalon , 2 helyen megtámasztott tengely, akkor egy oldalról könnyen szerelhető, nyilván jó masszívnak kell lennie. Ha jó hosszú a csavar, ajánlott szerintem vagy 100 mm-re esni egymástól a 2 csapágynak és, sajnos, nagyon masszívra kell kiképezni.
Teherautóknak és régebbi CO hegesztőkben volt olyan masszív ablaktörlő motor, aminek egyenes tengely volt a kihajtása, olyannal lehetne közvetlenül is építkezni 12-24V-os. Nézz körül, egy olyan minden ilyen menesztős, csapágyazós kérdést megoldana... A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2014
Akkor szerintem M12-es lesz, középen és jobb oldalt csapágyazva. A meghajtásra még alszom egyet. Végülis az már bármi lehet. Akár egy fúrógép is egy 1:10-es áttétellel.
Feladom! Megállapitom, hogy menetes szár csapágyazva sem felel meg főorsónak. Én nem tudom, hogy miért de az összes kereskedelemben kapható menetes szár és anya görbe. A terv az volt, hogy két csapágyat felfogatok egy M12-es tengelyre a hozzá való anyával. Ez ide nem megoldás, mert minden görbe. Az anyán a menet, a menetes szár, és úgy az egész ahogy van.
Megoldjuk.
Igazad volt. Belátom és köszönöm.
Hello! Ezen nem kell csodálkozni, ezek egy sem vágott, hanem mángorolt menetek. Nem tengelynek-csapágynak készülnek, hanem csak egy mezei hosszú csavarnak.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2014
Én azt gondoltam hogy ezek egyenesek. nem igy lett.
Szia! Vegyél kóracél menetes szárat, azok sokkal pontosabbak (legalábbis én ezt tapasztaltam), vagy ennél jobb egy régi nyomtatóból, vagy szkennerből bontott tengely. Egyébként láttam már akksis fúrógépből kialakított főorsót is, ez esetben minden kész, még kis ügyességgel a fordulatszám szabályozót is tudod használni. Ilyen akkumulátorhibás gépeket fillérekért meg lehet venni, elég erősek és jól szabályozható a fordulatszám, ráadásként a mechanikus nyomaték szabályozót is lehet használni. Persze azért itt is figyelembe kell venni, hogy a gyárilag 3e. Ft-os géptől ne várj túl sokat. Ha én ilyen megoldást választanék, valami márkásabb gépet keresnék.
Persze itt meg az a gond, hogy elég nagy tápegység kell (min. 10-15A).
Szia! Talán nem kell akkora táp hozzá.
Az én 18 voltos akkuhibás gépem 12V-os 4A-s ólom akkuról van hajtva. A szabályzását használva 2A-t vesz fel, teljes pörgésen 1A alatt. Nem tudom lefogni.
Szia! Na jó, csak becsültem, de szerintem te nem fogtad le a gépet mikor áramot mértél. Azért egy tekercselő gépnél (még amatőr szinten is) számolni kell akár 1-2mm átmérőjű huzallal is, amit feszíteni is kell. A becslés alapja egy kb. 10 évvel ezelőtti próbálkozásom volt, amikor tápegységről akartam üzemeltetni egy akksihibás gépet (igaz, csavarbehajtás volt a cél).
Tessék, ne... Meddig őrizgessem még?
az igen. Ez nem semmi sebesség. Hát nagyon köszönöm. Nem is tudom mit mondjak.
Köszönöm, de az akkus gépen már tól vagyok, nem jött be. Nekem kevés a tartomány és a legalacsonyabb is gyors. Most egy varrógép motor pedállal a nyerő
Ilyen szigszalagos központositás után ennyit tudtam elérni menetes szárral, merthogy a menetes szát nem pont vagyis pont nem 12mm-es mint a csapágy...., de ezt is kinokat elszenvedve : VIDEO
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2014
Na alakul a dolog. Az előző megoldást elbontottam, ez most egy más fajta konstrukció, igaz csúnyácska még, de jelzem nincs készen, a mechanika miatt teszem fel, illetve érdekesség képpen. Hatalmas köszönet és hála Orbán Józsefnek, a tengelyért, igy már nem imbolyog és valóban sokkal jobb, masszivabb a szerkezet. A tengely M8-ról M12-esre hizott, ami kell is, hogy ne lógjon. A meghajtást egy TUR2-es varrógép motor végzi mely 9600max fordulatra képes, ezt osztja le egy 1:60-as áttételű csigakerekes hajtómű. Azért vész esetére inkább ékszijjal kötöttem össze a motort a csigakerékkel, ha komoly baj van inkább csússzon meg mint fogaskereket daráljon. Nagyon erős lett igy a szerkezet. A fordulatszámot pedállal lehet izgatni fokozatmentesen, max fordulat 160RPM környékén alakul. Sok sok munka van még, a következő lépés a huzal vezető stepper mozgatásának megvalósitása. Egy kis videó a szerkezetről.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2014
Ez már jónak ígérkezik, nekem is megérte, mert jó példa lehet... Sok sikert!
Köszönöm. A huzal feszitésre majd kell valamit kitalálnom. Mivel sok egyforma spulnim van amin a huzalok vannak, egy M8-as csapágyazott tengelyen foglalnak helyet. Ezt kellene majd valahogy fékeznem. Én valamilyen villany motorra gondoltam, de még nem tudom mi lenne az igazi. Azt már felfedeztem, hogy ha rövidre zárok egy kismotor kivezetéseit, akkor nehezebb tekerni. De ez ugye a gerjesztett feszültség rövidzára, ami fogja. Nem tudom ez mennyire jó ötlet hosszútávon, gondolok itt motor leégésre, meg ilyenek. Esetleg más mágneses "megfogásra" ha van ötleted szivesen meghallgatom.
Szerintem ide már akár egy léptetőmotor is jó lehet, állítható áramgenerátorról táplált, sorbakötött tekercsekkel. Csak ötlet, de valami ilyesmin gondolkodtam múltkorában. Vagy olyan egyenáramú motor, ami kellő számú kommutátor szelettel, finom mágnestér felbontással rendelkezik... Csak ötlet, ki kéne egy tápegségről próbálni. Motornál természetesen áttétel nélkül és ellenkező forgásirányba fékező módon. Kell csillapítás is a huzalra, ne egyenesen a dobról menjen, mert ahogy ugrásszerűen változik a cséve alakja miatt a tekercselendő kerület, ezt egy rugós torzióval kellene csillapítani az "ugálást".
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2014
Ha nem rövidre zárod, hanem x teljesítményű fogyasztót teszel rá, pl egy izzó sor, az nem jó? Az izzósor kapcsolható lenne, huzalvastagság függvényében. Ez csak ötlet, nem ,,szentírás"
A huzalt valószinü előbb elvezetem messzebbre a szálvezetőtől és onnan vissza, egy rugós csillapitóval, ahogy mondod. A fékezés lenne most fontos. Ezt a villanymotoros dolgot megpróbálom, esetleg van egy pwm -es kismotor meghajtás elektronikám, azzal is lehetne valamit. Majd gondolkozom rajta és kisérletezek. azért nem olyan egyszerü ez a tekercselő épités.
Ez is jó ötlet lehet. Pl egy állitható huzal ellenállással is, mert más más feszités kell a huzaloknak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |