Fórum témák
» Több friss téma |
Ugyanezt írja ki. A program elfogadta kommunikációs eszköznek, akár adatokat is tudna fogadni, csak az RS-232 szabvány miatt +- jeleket kellene az ECU-nak produkálnia. Az FTDI chip egymagában nem képes 12V-os +- jeleket kiadni-fogadni, ezért van ebben még egy logic level shifter chip. Ez a különbség a USB-TTL -es és az enyém közt. A logic level shifter chip nincs szoftveres kapcsolatban a FT-232-es IC-vel, önállóan, függetlenül végzi a dolgát. Így nyugodtan kikerülhető, eltávolítható.
Sziasztok. Toyota Avensis T22-höz keresek OBD eszközt. Egy ELM327-tel próbálkoztunk vele rácsatlakozni, de nem ismerte fel sajnos. Csak olvasásra kellene. A csatlakozója szabvány OBD-nek néz ki. Elképzelhető, hogy kell hozzá valamilyen adapter, vagy csak a torq nem ismerte fel.
mikor rádugtuk az adaptert, az ABS lámpa villogott folyamatosan.
Szia!
Lehet, hogy csak a Torq nem ismerte fel. Annyi más program van, ami képes az ELM327-tel beszélgetni... Pl. ScanMasterELM, ScanTool, EasyOBD, ... De ha jól emlékszem, akkor a Toyotához a Delphi DS150 is remekül passzol (kb. 13000Ft Kínából egy klón)
Ahogy sejtettem. A sipex sp213 IC-t kidobtam belőle. Az usb csatlakozóról kivezettem a testet és a +5V-ot. Az FT chip 5-ös lábáról pedig az rxd-t. Nem volt egyszerű, ssop tokozású.
Azt írja a rönó fórumon, XP professional sp3 kell és a fontokat kell rendesen telepíteni. Ez mind megvan a grafikon mód mégsem működik. Na sebaj, mostmár csak azt lenne jó tudni, hogyan kell használni a progit, meg nem tudom néhány paraméter melyik jeladóé. A hibakódokat hol jelzi, mi baloldalt az a kétszer húsz rublika.
Ez jó hír, ha más is hasonló cipőben jár, akkor már bátrabban kezdhet neki az átalakításnak, kipróbált, működő megoldás.
Erre sajnos nem tudom a megoldást. Olvasd át a readme-ket, hátha abban van olyan amit esetleg kihagytál a telepítés során. Én már nem emlékszem hogyan sikerült életre kelteni, de tudom, hogy nem ment elsőre. A használatról csak magamat tudom idézni: Idézet: „A tesztdoboz röviden úgy működik, hogy van 2x20 db visszajelző, közvetlenül mellette az adott autóhoz-motorvezérlőhöz/klímához/automata váltóhoz/immohoz stb. tartozó cserélhető kártya. Talán a kártyához vannak különböző kazetták, de nem mentem bele ilyen mélyen. A lényeg, hogy a kártya alapján tudod értelmezni a 40 db visszajelzőt. Van még egy 4 digites hétszegmenses kijelző ezeken látod az értékeket. A billentyűzettel tudod beállítani, hogy épp melyik adatot jelenítse meg. A cserélhető kártyán van rajta, hogy melyik kódot kell beütni, hogy kijelezze az adatot(szívócsőnyomás, motorfordulat, dúsítási korrekció, stb).” Tehát ha pl. neked is a 28-as kártya kell a motorvezérlőhöz, mint amit feltöltöttem magyarul, akkor látod, hogy azért nem indul az autó, mert a harmadik sor jobb oldali jelzője világít, tehát FHP jeladónál hiba van(ez persze lehet csak egy egyszerű kontakthiba a csatlakozónál, mint ahogy én is jártam egyszer). Ha megnézed az eredeti francia kártyát, ott az első 10 sor sárga, kivéve az első sor jobb oldali rubrikáját, ami jelzi, hogy érkezik jel a vezérlőtől. Ezzel emelik ki, hogy ez a hibajelzésre van ezen a kártyán, tehát ha valamelyik itt jelez, ott hiba van. A második 10 sor, ismétlem, ezen a kártyán, visszajelzésre szolgál. Pl. ha a 11-es sor jobb oldali jelzője nem világít, pedig nem is nyomod a gázt, akkor gyanakodhatsz, hogy az alapjárati kapcsolónál lesz valami gond. A billentyűzettel beállíthatod, hogy mi jelenjen meg a kijelzőn, hogy jobban olvasható legyen. A kódkártyán ott vannak a fontosabb adatok kódjai, de amit látsz a jobb oldalon értékeket azokat mind ki lehet íratni, # és az adat kódja. Tehát, ha nem tudod, hogy minek az értéket mutatja, azt megnézed a kártyán, jó esetben rajta lesz.
Clio 1-nél alapból 28-as fiche-re áll, nem is lehet másra állítani, visszaugrik magától. Harmadik sor jobboldali kijelzője világít ? Mármint fekete a rubrika ?
Clio1-en 1db vagy a katalizátor után is van egy lambda szonda ?
Igen, a rubrika fekete, de csak példának írtam a hibát.
Tudomásom szerint 1.2-től 1.8 16V-ig egy van a katalizátor előtt, a 2.0 16V-t sajnos! nem ismerem
Néhány tanács az XR-25 áramkörrel kapcsolatban.
A csatira menő vezetékek összeérintésével vagy +12V-ra érintgetésével az 1N4148-as diódát ki lehet nyírni. Ha az akkufesz alacsony, nem működik helyesen, az ecu fals adatokat vagy semmit küld. Az ellenőrző csatlakozóval biztos kontakt kell, mert, ha az adatfolyam megszakad, a program elveszíti a fonalat, hiába dugjuk vissza a csatit.
Az eszközt a torq felismeri, a protokollja az autónak ismeretlen számára. Az eszköz tuti jó, opel astra H, és WW Passat 1998 évjárattal hibátlanul megy.
A 2002 D4D 1cd motorhoz való protokollt kellene tudni, hogy mi is az és mi az a program, ami tud is ilyent.
Sziasztok! Szeretnék vásárolni, egy ELM327 teszter kábelt Bővebben: Link. Ez lesz az első kábelem, szerintetek ez kínai klón vagy nem? Mégis mit tud egy ilyen kábel? És miben különbözik egy drágább kábeltől, mivel tud kevesebbet?
Attól függ.
Nekem ilyen van, jól működik. De nem mindegyik autóval. (2002 Toyota D4D pont nem) Csak azzal fog maradéktalanul együttműködni, ami eleve OBD2 kompatibilis. Ez általában teljesül, 2005 utáni modellek mindegyikénél.
Találtam Bluetooth-os verziót, mi a véleményetek róla? Hallottam olyat hogy baj szokott lenni a kapcsolódással, ez mennyire igaz?
BT verziós az enyém. A kapcsolódás eddig mindig rendben volt.
Kérdésem ez volna:
VCDS-el hogyan tudnám bekapcsolni a közelmultban beépitett irányjelzőkapcsolós tempomatomat??? Ha lehet lépésről -lépésre stilusu leirást szeretnék kapni. Köszönöm Segitségeteket
Sziasztok!
Tud esetleg valaki olyan kábelt, ami egy 98-as VW Golf-nak a komputerével rendesen tudna kommunikálni?! Itt a fórumon írtam egy srácnak, de egyáltalán nem válaszol! Hiába van egy OBD2-es bluetooth olvasóm és egy másik kábelem. A kábelt múltkor sikerült működésre bírni, de a 2. próbálkozáskor sajnos semmi! Csatlakozik és dobja is egyből a kapcsolatot! Előre is köszönöm!!
Üdv. olyan gondom lenne,hogy van nekem egy op-com interfészem,van hozzá op-com china 08/2010 programom. 92-es c14nz-hez használnám, de amikor elindítom a diagnosztikát kis idő mulva ki ír valamit angolul,hogy nem komunikál az ecu-val. mit lehet vele csinálni,hogy működjön?
Az OBD 2000-től használt rendszer, az elődeit nem mindég ismeri, illetve kommunikál vele. Tudomásom szerint.....
Akkor a regieket mivel lehet kiolvasni?
Általában specifikus, minden géphez volt ,van műszer. De a komolyabb diagnosztikai eszközökkel sok gépet lehet diagolni. Persze ehhez kell az adott masina szoftvere.
Készülék sem kell hozzá, a csatlakozó két lábát kell rövidre zárni és ki "morzézza" a hibakódokat. Az Opeles topicban volt erről régebben szó, keresd meg. Ha nem leled este megnézem otthon könyvben, mert fejből nem emlékszem pontosan. Meg is van.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2015
Üdv!
OP_COM interfész PIC 18F458 újra írásához található valahol bootloader és fw?
Szia,az MHHAUTO-n kaptam hozza:Bővebben: Link
Csatoltam a 2 filet.
köszöntem
Üdv. Vettem egy kínai autcom cdp+-ot. Sajnos most egy pár hétig nem tudom tesztelni autón csak a laptopon. Eddig minden ok, csatlakozik kommunikál a géppel. Ha eddig minden rendben akkor a teszter is jó? Vissza kéne igazoljam. Mire élesben is kiprobálnám addigra lejár az "open dispute". A véleményeteket szeretném kérni. Köszönöm előre is. További szép napot mindenkinek.
Nincs ott autó ahol vagy? De jó neked. Azért én előbb kipróbálnám kommunikál-e autóval is.
De van, csak nincs olyan ismerősöm aki megengedné, hogy játszak az autójával, meg amugyis félnek ilyen szempontból. Csak a szervízbe csináltatnak mindent. Akkor mindegy, bevállalom, aztán majd eldől ha visszakapom az enyémet. Azért köszi.
Üdv. Az a kérdésem lenne, hogy valaki letudná irni nekem, hogy VAG-K+CAN interfésszel hogyan lehet kiolvasni az eredeti km-t egy autóban? Esetleg milyen programmal?
Legalabb az auto tipusat, evjaratat ird le...
Sziasztok!
Egy OBD-Arduino párosítással egy kis információs egység megvalósításába fogtam. Jönnek is az adatok, (rpm, km/h, szivott levegő hőmérséklet, légtömeg) ki vannak szűrve a sallangok és valódi élő adatokat tudok megjeleníteni. Viszont vannak olyan dolgok, amiket hiába kérdezek, nem jön rá válasz, pl.: turbónyomás, vagy fogyasztás (L/h). Olvastam az OBD PID listát és megfelelően módosítottam is a programot, de valami mégis elszúrhattam. Próbáltam géppel com port monitorral meglesni, hogy a windows-os VAG-COM mit beszél a kocsival amikor a 015-ös blokkot olvasom, de nem sokra jutottam, mert lefagyott a gép többszöri próbálkozás után is. Pedig nem egy gyenge gép... Szóval az lenne a kérdésem, hogy valakinek van-e ötlete, esetleg konkrét megvalósítása a fentebb leírt problémára? |
Bejelentkezés
Hirdetés |