Fórum témák
» Több friss téma |
hát amennyire így ránézésből ,jónak tűntek a kefék.....a kábeleket most néztem meg a negatív igen oxidos volt, letisztítottam majd meglátjuk...multimétrrel rámértem ,de mivel ugyebár a riasztó mindig vesz fel áramot nem nagyon találtam kóbor fogyasztót,de egy szaki biztos letudja csekkolni ,ha más nem jön be elviszem valahova,csak szeretném megoldani itthon....
Pedig nagyon úgy tünik, hogy lemerült. Kéne mérni töltést, meg kóboráramot.
töltést kb 1 hónapja mértem ilyen szivargyújtós cuccal,az maxinak jelezte,kóboráramot kitudom mérni itthon vagy ahoz menjek valami szakihoz?lemerülésről meg még anyit hogy tegnap ugye csak kerreget betoltam,kb 2 óra körül mentem vele 3,3 km-et és direkt nem álltam be a garázsba ,kintvolt egész éjjel és most reggel elindult,3 km alatt csak nem töltött ennyit?érdekes a dolog....de köszi mindenkinek a segítséget majd összejön a megoldás
De tölt! Fel kell tölteni az akkut ahogy írtam addig nem kell mást csinálni..A töltést kell megmérni vagy megméretni ha utána sem lesz jó lehet a generátor hol tölt hol nem.
Lemerült akkun sokat tölt 3km alatt is. Nekem volt, hogy csomagtartólámpa egy hét alatt teljesen leszívta az akkut annyira, hogy nemis kattant az indítómotor reléje. Másik akkuról bebikázás, a motor csak annyit járt, amíg levettem a kábeleket, lecsuktam a motorháztetőt és húgom kitolatott a garázsból. Ekkor lefulladt. Viszont ekkor már újra be tudta indítani az akku.
Kóboráramot úgy tudsz mérni, hogy beteszed a műszert 10A-es méréshatárban az akku egyik kivezetése és a rá menő saru közé. Ha nem mutat 0,2A feletti áramot, akkor átkapcsolhatod a 200mA méréshatárra, hogy pontosabb értéket kapj. Persze várd meg, amíg pl. az időzített belső lámpa kikapcsol, illetve kapcsold be a riasztót. Töltést úgy mérhetsz, hogy az akku kivezetésein feszültséget mérsz. Ha ez 14-14,4V között van, akkor jó. A szivargyújtósban én nem bíznék meg önmagában, nem árt leellenőrizni. Ha meg nem feszültséget ír, hanem csak néhány led, akkor az inkább csak gyerekjátéknak való. Még egy lehetőség az akku lemerülésének megnézésére: nyitva hagyod az ajtót, hogy a belső lámpa világítson, és felkapcsolod a fényszórókat. Ha az akku le van merülve, akkor a belső lámpa jelentősen elhalványul.
hali,nah akkor kezdem
1. Kóbor áram mérésnél 0.06-0.10 között mozgott 10A-re volt állítva a multi ez a bekapcsolt ,kikapcsolt állapot a led folyamatosan éget vagy villogót azért volt ez a változás,0.02-eszik a led tehát igen pontosan kilehetett mérni, úgyhogy valószínű nem ez volt a gond. 2. Töltés mérése,hát nemjött össze mert nem indult el megint az autó most szereztem egy töltőt ami írja hogy menyivel tölt,8A a max rádugtam és 6A-el kezdett tölteni,gondolom akkor töltötte fel teljesen ha lemegy 0A-ra.ha ez megtörtént ami remélem reggel fél 7 re meglesz ,akkor érek haza melóból ,majd akkor rámérek a töltésre.....még egy olyan kérdés hogy a volt aksim ami szarvolt ezzel a töltővel töltöttem és hiába volt rajta egész éjjel nem ment a töltőn 2.5A alá ezt az okozhatta hogy már halálán volt az aksi? remélem kiderül valami mert már izgulok ui: ebben az állapotban hogy már a verda nem indul ha nyitva hagyom az ajtót és rákapcsolom a lámpát szinte semmit nem csökken a fényereje a belső lámpának és a tompított is elég erős ,én is így szoktam megnézni de mivel nemvolt feltűnő ezért nem gondoltam az aksi lemerülésére....
Az akkut az Ah/10-el Amperrel szokás tölteni tehát ha 55Ah akkor 5,5A a töltőáram.. Komolyabb töltők érzékelik a feszültséget és kikapcsolnak ha eléri a kapocsfeszültég a megfelelő szintet,primitívek nem kapcsolnak le maguktól de az áram azért visszaesik a telítődéskor de nem lesz nulla! Fenék cellazárlatos akku vesz fel áramot állandóan még ha nem is töltődik az akku és ez az energia hővé alakul..
értem,ez a töltő nem anyira komoly hogy leáljn legalább is szerintem,tehát akkor az 56os aksimat regel fél 7 ig tölthetem ?nemlesz baja ,hogy továb rajta hagyom mint kéne,mondjuk aztsetudo mhogy meddigkéne rajtahagyni mivel nem jelzi semmi a töltötségi szintet
10 óra időtartamnál tovább nem ajánlom,hogy rajt hagyd.. Az idő alatt feltöltődik.. A csepptöltés a jó ilyen kisült akkunak mi 1-2 napig tart kis árammal de ha nincs ilyen töltőd akkor mindegy.. Reggelig rajt leht
Idézet: „ebben az állapotban hogy már a verda nem indul ha nyitva hagyom az ajtót és rákapcsolom a lámpát szinte semmit nem csökken a fényereje a belső lámpának és a tompított is elég erős ,én is így szoktam megnézni de mivel nemvolt feltűnő ezért nem gondoltam az aksi lemerülésére....” Ez alapján nemis akkunak tűnik a dolog. Ha ekkor megpróbálsz indítózni, akkor esik a fényük ezeknek?
hát sajnos csak ilyen töltőt tudtam szerezni...reggel akkor kiderül hogy van-e töltése a kocsinak...de tegyük fel hogy van,és írtátok hogy olyan is lehet hogy valamikor van valamikor nincs,azt mondjuk nem lesz egyszerű kideríteni...
Holnapra kiderül Ha nem indul akkor egyértelmű lesz a hiba (csak idítómoci lehet rossz) ..
hááááát ,szerintem nem az lesz,mivel ma is elindult még reggel mikor megjöttem,most délután egyszer megforgatta még a motort,de már gyengén,és utána megint krrrrrrr......úgyhogy annyi erő már nincs benne hogy megmozgassa a motort csak behúzni tud....
igen akkor esik rendesen....arra gondoltam még hogy az önindítóban van valami gubanc-zárlat vagy simán sokkal több áramot vesz fel mint kéne.....a keféktől is lehet mondjuk ameynit értek hozzá nem tűnt a kefe rossznak de majd ha apám megjön megnézetem vele. Holnap majd kitudom zárni a töltést is,ha minden igaz akkor a koboráramot kizártam már
azt akartam még kérdezni hogy mikortól van túlfogyasztás , kóboráram ugyebár most 0,08 körül mozgott a riasztó miatt,menyi lenn az az érték ami leszívná viszonylag hamar az aksit?
kibeleztem ismét az önindítót. Arra jutottam, hogy ha bizonyos helyen áll meg akkor nem indul. Kicsit fordítok rajta kézzel (kb. 1cm) akkor elindul és forog. Szédszedve látom h a komutátoron fekete a szénkefék helyén de csak 2 helyen, gondolom ott ahol nem akar indulni. Mértem ellenállást a komutátor különböző részein és a 20 darab szeletecske közül 3 egymás mellett levő és a 3 szemközti mintha párban lennének. tehát ha ezek közt mérek akkor nagyonkicsi az ellenállás, ha viszont a másik 14 ről mérek bármelyikre ez a 6 közül ott jóval nagyobb. Szerintetek ez normális? Egyébként a feketeség is pont ennek a 3nak a határán van, tehát ha itt áll a szénkefe akkor nem indul. Természetesen eléggyakran itt áll meg
Szerintem, a kommutátor szegmensei és a forgórész fémrésze között mérj ellenállást. Ha nem mérsz mindenütt szakadást, akkor hiba van. Lehet, hogy az a szelet ami fekete testzárlatos. Akkor a forgórész csere a megoldás.
Ha a kommutátor végeinél a tekercsek hol bele vannak préselve fekete akkor ott kimelegedett a tekercs (valószínű zárlat miatt) ezt nem igen lehet javítani házilag forrasztani nem érdemes mert kiolvad rövid időn belül..
Ezért írtam, hogy mérje ki van-e zárlat. :yes:
Az lesz az (nem feltétlen zárlat miatt, lehet túl hosszú indítózás is az oka). A 250-es megbirkózik vele.
nem testzárlatos egyik szegmens sem. Mértem az állórészt is, az sem. Szerzek erősebb cinezőt és újracinezem ezt a pozitiv szénkefét az állórésznél, másra már nem tudok tippelni, csak arra, h nem jut át elég amper a cinen induláskor
Sima mérés sajnos nem mutatja meg a zárlatokat! Van egy módszer mivel vizsgálom (230V 500W halogén lámpa) de ezt nem írnám le ide mivel életveszélyes nem szakemberek számára!
Nézd körbe a forgórész forrasztásait, szemmel látható lesz,ahol ki van olvadva. Erre utal a megégett szelet is a kommutátoron. Forrasztás után fel kell szabályoztatni.
Sziasztok
Nah hazaértem,rögtön leis vettem a töltőről az aksit,és dobtam be a kocsiba,rögtön indult a verda gond nélkül,rámértem töltésre14,3-14,6 között mozgott tehát jó,rámértem még egyszer a fogyasztásra 0.08 volt megint tehát azis jó,úgyhogy nem tudom hogy mi lehet a gond... a töltésel kapcsolatban este ugye megbeszéltük hogy 5.5A tölt kb és én mondtam hogy majd megy le legalábbis úgy gondoltam de nem nagyon mer ilyen 4.8 A körül volt most reggel...ha van valami ötlet mi okozhatja a fejfáját meghallgatom ,neki kíméljetek....
A leírtak alapján ez lehet Bendix, és mágneskapcsoló probléma is.
és hogy tudom kideríteni hogy azok lennének a rosszak?,kilehet mérni? vagy lehet rajta látni hogy kormos vagy szétvan olvadva,valami olyanra gondolok amit énis letudok csekkolni...de ez a Bendix ill mágnes kapcsoló mit okoz? kevés áramot ad az önindítónak vagy hogy tesz nekem keresztbe?
Aki önindítót többször javított meg tudja állapítan, hogy bendixes-e.
Próba padon lehetne jól behatárolni. A mágneskapcsoló lehet, hogy húz, de terhelve nem tolja be a fogak közé.
akkor lehet nem szenvedek vele hanem elviszem egy szakihoz van is a következő faluban egy komoly emberke ,igaz kicsit drága de lehet rögtön vágja mi van és nem kell itt napokig játszanom vele,de azért ha van ötlet , meghallgatom...köszi mindenkinek a segítséget
ui: kiprobáltam most is hogy lámpa fel ajtó nyitva és indítózás nagyon minimálisan visszaesett a fényerő arra az 1 mp-re ami idő alt beindult a verda,de amikor(levolt merülve) akkor se esett sokkal visszáb a fényerő,csak most elindul az a különbség,én laikus még arra tudok gondolni hogy az aksi nemvolt anyira lemerülve de az önindítónál volt valami olyan hogy nem kapot elég áramot és ezért kell az aksinak maxon lenie hogy többet tudjon adni.lehet ez igy bután hangzik de arra gondolok mikor egy cső lyukas de megakarjuk tartani a nyomást ezért a kiindulásnál jóval nagyobnak kell lenie a nyominak... ha ezt a bendix vagy a mágneskapcsoló okozhatja akkor az lesz a kövi bevizsgálás
pill ,megmérem ugyis...2 perc
|
Bejelentkezés
Hirdetés |