Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 37
(#) akos70 válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Butaság, de ha neked ettöl jobb, nekem se lesz rosszabb.
(#) patexati válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Előfordulhat,hogy a behúzótekercs kevés feszt kap és nem enged át rendesen a kapcsoló de azt nem egy relé vezérli Mit is zár a nyomógomb össze?
(#) akos70 válasza patexati hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Elöfordulhat. Akkor nem huz be.
A relé nem jellemzö személyautokban.
A nyomogomb meg nyilván a gyujtáskapcsolo inditoállását helyettesiti.
(#) patexati válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A bent tartáshoz bizonyos áram kell és bizony előfordulhat,hogy behúz és nekiáll melegedni a gyújtáskapcsoló és esik rajt a feszültség de a behúzó nem esik vissza csak nem szorítja rendesen a kapcsolót mi meg is lehet égve kicsit Elég szép áram kell a behúzótekercsnek és ez miatt sokszor tönkre megy a gyújtáskapcsoló ezért szoktak tenni bele utólag egy relét de találkoztam olyannal is miben gyárilag relé indít.
(#) akos70 válasza patexati hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A benttarto-tekercsnek joval kevesebb áram kell, mint a behuzonak. Ha a behuzot el tudta látni a gyujtáskapcsolo az inditás pillanatában, a benntartot is vidáman ellátja.
De mondhatnám azt is, hogy ha a mágneskapcsolo nagy nyomorugoját össze tudja nyomni, akkor az érintkezö kis rugoja se jelent kihivást.
Kézbe kell venni egy szétszedett mágneskapcsolot, nézegetni, forgatni, probálgatni.
Röviden: gyujtáskapcsolo ilyen hibajelenséget NEM produkál. :yes:
Részemröl ez a téma lezárva, mert innentöl vagy ismételgetném magam, vagy jo szokásomhoz hiven olyat találnék mondani, amitöl egy piros sáv keletkezik a lap tetején.
(#) Ricsi89 hozzászólása Nov 16, 2009 /
 
Ha nem tévedek, akkor az önindító mechanikai hibájáról még nem esett szó. Nekünk volt olyan ,hogy a forgórész bronzperselye kikopott és indításkor félre tudja húzni így a forgórész, ami kissé megszorulhat. És erre rátesz egy lapáttal még a hideg motor is, amit nehezebb forgatni. Viszont néha meleg motornál is nehezen forgott. De volt olyan is, hogy semmi hibája nem volt, tökéletesen ment hideg motornál is. Szóval ezt sem lehet kizárni, főleg egy ilyen idős autónál.
(#) patexati válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Én sem vitatkozni akarok csak te gyakorlati oldalról közelítetted meg én meg elméletileg hol sok minden lehet néhány kirívó esetben
(#) akos70 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Simán igazad lehetne, de a kolléga azzal kezdte, hogy szétszedte, és bent minden szép - higgyük el neki.
(#) akos70 válasza patexati hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
(#) Ricsi89 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Na igen. Bár szerintem nem sokszor jut az ember eszébe, hogy megnézze a perselyeket. Ha szét van szedve, akkor még lehet nem is látszik a félrekopás, csak ha a tengely is benne van és oldalirányba kotyog.
(#) VIM válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Helló!
Én is, azért írtam már mechanikus hibát, mert "minden jó de mégse jó" után csak az jöhet számításba.
Apropó, Ford Escort! A múltkor az unoka öcsinek kellett az egész relétábláját újra forrasztanom, indítási nehézségei miatt, de neki még az üza. szivattyú sem akart menni. Az tény, hogy ha relétáblás ez a modell is, akkor hasonló gondok most fognak jelentkezni nála is. Bal oldalon, a bal láb felől a műszerfal alatt, lehajtható a tábla. Meg kellene nézni, nem-e találni kimelegedett relé és biztosíték lábakat, mert amit én javítottam az egyenesen döbbenet volt!
Üdv.:VIM
(#) akos70 válasza VIM hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A biztitábla tényleg szokott betegeskedni a Fordokon, de az inditomotor ettöl nem lassithat.
Mondjuk azt nem tudtuk meg, mikor voltak ezek az inditási nehézségek. A mostani 8-10 fokos reggeleken, vagy a pár héttel ezelötti minuszokban. Sokan nem hiszik el, mire képes a sürü olaj hidegben. Ha tényleg mindent olyan alaposan leellenörzött, ahogy leirta, ki kellene huzni a nivopálcát egy hideg reggelen inditás elött.
(#) Mega-Power válasza akos70 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
szóval butaság, jó akkor nem kell elhinni hogy a gyújtáskapcsoló kihagyása, és egy új vezeték bekötése az akksi pozitiv pólusa és a mágneskapcsoló azon ponja között ahova eredetileg ment volna a gyujtáskapcsolóból az indítóáram hogy azzal volt a baj és így jó lett, de ezt már egyszer leírtam, nem tudom neked mi a szakmád, de én gyakorlatból beszélek
(#) Mega-Power válasza VIM hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
jártam fordos oldalon is,tudom hogy vannak a fordoknál biztósítótáblás gondok,én ott mindent átnéztem de nyoma sem volt égésnek,,kiszedtem mindent de tökéletes volt, de az önindító belül mint az új,a csapágya is teljesen jó de annyira hogy ki sem kelett cserélni, nem tudom miért hihetetlen , na jó mondjuk nekem is lévén hogy 22 éves, de pl,.- még a bal első ajtó sem lóg de még egy picit sem, és szépen is teker az önindító ezért nem gondoltam arra hogy le lenne égve, meg sztem nincs is,ha vissza olvasod amit írtam sztem abban már a válasz is benne van ,hogy hol van a hiba
(#) Mega-Power válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
meg próbáltam reggel, a nyomógommbal is belassult az indítás, majd átnézem a hozzászólásokat, de egyenlőre nem tudom mi a baja
(#) zsoltee0001 hozzászólása Nov 17, 2009 /
 
Szia
Pár dolgot meg kéne mérni , de ehhez 2 ember kell.
1. akku fesz indítózás közbe.
2. akku "-" - önindító test közötti fesz esést.
3. akku "+" - önondító "+" közti fesz esést.
4. Behúzótekercs be és kimenete (8 as csavarok ) közti fesz esést.
Persze minden mérést indítózás közbe hidegen.
Ezeken túl vagy már?
üdv
(#) akos70 válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Idézet:
„neked mi a szakmád, de én gyakorlatból beszélek”


Autovillamossági szerelö vagyok vagy 20 éve.

Örülök, hogy megoldodott a probléma.
(#) Mega-Power válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
van még amit nem említettem

mikor le lett véve az önindító akkor söprűnyéllel meg lett nézve mekkora benne az erő, hát szép nagy erővolt benne amásik meg a gyújtáskapcsolót szédszedztem az is mint az új de azt is szépen felcsiszoltam, na kisérlett tovább...........
(#) akos70 válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
A seprünyél nem tul megbizhato eszköz teljesitménymérésre.

A mágneskapcsolot probáltad áthidalni, ahogy korábban irtam?

Ha pár perc után leállitod, már könnyen indul?
(#) Mega-Power válasza akos70 hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
amint látható ez első felvetésemnél-csináltam egy régi mágneskapcsolóból egy indítót azt gondosan feltisztítva rendbe téve, azt pluszba rákötöttem, rálett indítózva én meg még azt pluszként résegítésként megnyomtam,tehát két nagyáramú egy idejű rákapcsolásával sem lett jobb akkor gondolom az jó lehet benne,.-
(#) Mega-Power válasza akos70 hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
reggel ráindítóztam a nyomógommbal , de egy pillatara állóra megállt a motor, mintha szorulna, de elindúlt, akövetkező indítások nál pöccre indúlt :yes:
(#) akos70 válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Ha valoban mindent olyan precizen leellenöriztél, ahogy leirtad, akkor ideje más vonalon elindulni.

Milyen olaj van benne, mikor cserélted?
(#) Mega-Power válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
na még olyat csinált a gyújtáskapcsoló hogy nem azonnal kezdte forgatni a motort hanem kb 1-2 másodperces késéssel--na ezt kapd ki
(#) Mega-Power válasza akos70 hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
na ez az,.- hipermarketben vettem, nyáron lett cserélve 15w-s ,nem a leg-gagyibb márkájúú!!
és lett bele téve új olajszűrő is , az meg olasz,.- akkor lett véve az autó-de meg van án már a minőségi 10w-s meg aminőségi olajszűrő!! csak még nem tettem bele
(#) Mega-Power válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
csak az gáz hogy nyáron is kegyetlen nehezen indult el,.- igaz ahogy így utólag mértem a savsűrűséget, igaz egy ilyen olcsó mérővel,1,20-as volt a sűrűsége,de most új az aksi mégis meg áll,,-. egy pillra-hát sztem nem az olaj
(#) akos70 válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Hát, lassan én is kifogyok az ötletekböl.
Milyen tipusu az az indito?
Idönként bizonyos tipusoknál elöfordul olyan is, hogy a tul nagy elögyujtás miatt nem képes az indito rendesen megforgatni a motort, vagy akár teljesen meg is áll. Nem volt a gyujtás piszkálva?
Gyujtás nélkül, csak az iditomotornak áramot adva ez is kiszürhetö.
(#) Mega-Power válasza akos70 hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
ez jó ötlet gyújtás nélkül, hát látszanak kölönböző utólagos bejelölések a gyójtáselosztónál,amik éppen nem esnek egybe, de elég jól megy a kicsike , persze minden lehet ,gondolkodtam hogy valahol ellenőriztetem, de akivezetőrésze az le ven törve. belül is volt már forrasztgatva a vezetékelése, na mondjuk én azt egyszer rendesen megcsináltam mert már bele ért a forgórészbe mondjuk azóta sem volt volt baja, meg olajos a belseje gondolom öreg már a szemiring, gondoltam veszek egy komplett jót a bontóba
(#) Mega-Power válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
gyújtáselosztófedél-rotor-gyújtógyertyák azok újak, meg találtam itthon egy jóminőségű gyújtókábel szettet ezek lettek cseréve még a nyáron :yes:
(#) Mega-Power válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
reggel 3-szor ráindítóztam a nyomógombbal gyújtás nélkül, vajon mire is jó a nyomógomb ,simán pörgette, utána gyújtással indítóztam de nyögött a motor, akkor enyivel beljebb vagyunk :yes:
(#) zsoltee0001 válasza Mega-Power hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
Nem lehet, hogy a gyujtás áramkörébe kegyetlenül terheli valami az akkut? Bár annak meg szaga lenne ... olvasottak alapján az önindító jó, amúgy a söprűnyeles teszt nem egy egzakt dolog, a hibák nagyrészét azért kimutatja.
Következő: »»   7 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem