Fórum témák
» Több friss téma |
Van probléma azért a műveleti erősítő táplálásával, van is elgondolásom vele kapcsolatban. Számtalan restanciám egyike ennek a dolgozatnak az elkészítése.
Nem tökéletes egy-egy konstrukció, kérdés hogy az egész rendszerre mekkora hatással van, érdemes-e bonyolítani. Korrekt megoldás létezik, úgy hívják segédtáp. Lásd Ágota DS széria, segédtáp, +-12V, főtáptól független, nincs akkora feszültség csökkentés, teljesen stabil.
Itt még tovább van variálva a bemeneti fokozat tápszűrése. Az indokoltságában nem vagyok biztos, de az alkatrészeket felterveztem a panelre. Ha valaki húzódozik a megoldástól, akkor néhány alkatrész kihagyásával/rövidre zárásával visszaállítható az eredeti forma.
Én ZY zénert használok, 2W-os előtéttel, 100µF pufferelés+100nF. Mindenki máshogy gondolkodik. De ha már... A te szisztemád szerint gondolkodva: C18/19 mellé én még odabiggyesztenék egy-egy elkót.
Ez nem az "Én" szisztémám hanem megkértek, hogy tegyem fel a panelre ezt a változatot is. Mint többlet lehetőség gondolok erre, ami jó eséllyel nem árt (de használ-e?).
De ha már mondod, szerintem a bázison lévő 100 nF+Elkó már elvégzi a feladatot bőven. A "ZY"-nak csak a teljesítménye nagyobb, amit az IC árama nem indokol. Az előtét ellenállás az, ami termeli a meleget. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2019
Valóban az Én véleményem az, amit leírtam.
Több tucatnyit készítettem abból az "alap"-verzióból és még ma is sok működik megfelelően, kb. 25-30-éve! Nyilván némely alkatrészeken nem spóroltam, a hosszú élettartamnak igenis van jelentősége és értelme. - A telefonok és egyéb mikro-kütyük nem valók, nem méltók a QUAD használatához. A PC lényegesen nagyobb hang-jelszintet képes kiadni, mármint önálló-hangkártya esetén, a LAPTOP-om annakidején mértem és az is bőven 2V felett teljesített. Ha nem megfelelő a jelszint, ott akkor más gond van. - A QUAD-405-ös végfok, az eredeti, nem profi célra készült, viszont meglepően jól teljesít ahhoz, hogy néhány ügyes tuninggal megfelelő "profi" végfok váljék belőle, ezt nem vitatom, de minek? Mikor vannak sokkal dögösebb kapcsolások profi végfok céljára, amik minden szempontból profik és minőségileg is jobbak. Üdv! Idézet: „...vannak sokkal dögösebb kapcsolások profi végfok céljára, amik minden szempontból profik és minőségileg is jobbak.” Megkérlek mutass néhány ilyen kapcsolást. Szeretném tanulmányozni őket. A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2019
Igazat adok Alkotónak! Mert akik megépítették ezt a végfokot, én felvettem velük a kapcsolatot
és mind megvóltak vele elégedve. Ha azt nézük ez egy fúlos Qvad! Mert 4 ohm-ot is kényelmesen elvisel anékűl hogy leégne! Ennek a Qvadnak az egyedüli gyengepontya valóban az, hogy magas a jel bemeneti feszűltsége.
Amit te gyengepontnak nevezel az csak annak az aki nem tudja hogyan müködik az erősitő .
Internetről letölthetők:
SMART TA 425, TA 2050. BGW-250, 750 LabGruppen 1000 QSC USA-900, USA-1300 JBL Urei JBL MPX 300, 600, 1200, 1500 stb. Üdv!
Ez így számomra értékelhetetlen. Ezek kész gyári készülékek típusai.
Arra kérlek, utánépítések tapasztalatairól mellékelj linkeket. A felsorolásból találomra próbáltam néhány kapcsolást megtalálni, de nem jártam sikerrel. Azt az állításodat kellene igazolnod tényekkel, hogy létezik otthon is nagy biztonsággal megépíthető alternatívája a QUAD-nak. És ha tényleg létezik, szívesen megnézném az áramkört (ha kérhetem ne a neveket mond meg, hanem linkeket vagy rajzokat csatolj ide az olvasóknak. A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2019
A QUAD 405 is gyári készülék.
Utánépítésről leírtam a QUAD-ról tapasztalataimat, jól bevált, kézbentartható. Az, hogy néhány tuningnak nem látom az értelmét, a hasznát, az az Én bajom. - A JLH 75W-os duplázott végtranzisztorokkal, 2x60V táppal kb. 120W 8Ohm-ra vagy akár 200W kimenőteljesítmény 4Ohm-os hangsugárzóhoz, ha a táp is megfelelő. Jól utánépíthető a Fairchild komplementer-szimmetrikus végfoka, az Ágoston féle könyvből. Tuningolható is. Üdv!
Akkor nézz utána komolyabban. Amúgy ki mennyire elfogult. Cinema se becsmérli a Quadot, én se, építettem nemegyet, használom is a mai napig, de egy szint fölött Cinema mondja a frankót. Van az a szint ahol a Quad már kevés. Játszottam én is vele nem keveset, de +-60V tápfesz fölött nincs értelme küzdeni vele. +-70V-on már irreális üzemeltetni. Akár egy kisebb műv.házba is megszólal komoly hangfalakkal, de szerintem itt határt is szabhatunk a dolognak. RMS 300W/csatornáig játszottam, de ott már komoly a hatásfok romlás, és ami alkatrészt beleraktam, tápegységet elé raktam, más kapcsolással többet is ki lehetett volna hozni. És NEM fogok senkivel se vitába szállni amikor itt figyel laza 27 kilós sújával az asztalon.
Nem jó céltáblába lövöldözöl.
Cinema konkrétan leszólta a B-Ludwig-os módosítást, olyasmit írt talán "nem a legjobb", és aztán részletesen elmondta mennyire nagyon jó az "eredeti". És valóban vannak olyan terhelési viszonyok, amikor jó, és van amikor meg már egyáltalán nem jó. Aztán említett sokkal-sokkal jobb áramköröket. Ebben sincs vita, csak ezek utánépíthetősége nagyon bizonytalan, nincsenek elérhető kapcsolások, nincsenek kipróbált paneltervek, nincsenek építési tapasztalatok, tehát egyáltalán nem biztos, hogy megközelíthető a gyári hangzás. Aztán behozod a képbe a hangosítást.(?!) Itt teljesen elveszítettem a fonalat. Manapság néhány 100W-al már a pláza folyosóján is éppen csak meg lehet élni (sokat változott ebben a világ az utóbbi néhány évben). Művelődési házaknál ettől sokkal többre van szükség, aminek már semmi köze nincs a QUAD-hoz. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2019
Eddig csendben voltam de... A Quad 405 egy etalon a hangzásban. No nem a hangosága miatt, hiszen vannak 10.000W-os PMPO erősítők és zenekari hangosítások ahol az ember haja lobog. Unokatesóm bele is süketült egy pár koncert alatt. Az a műfaj a hangosságról, a decibelekről szól. A Quad 405 miért lett etalon? Mert javában dúlt a HiFi láz, ami hivatalosan a 20Hz-20kHz-ig terjedő sávról szólt. Terjedt a kommersz audio technológia mint manapság az igénytelen - pardon kommersz - audio. A Quad405 miben volt más?
- Bárki utánaépíthette, kis gyakorlattal, vagy akár kezdőként és rengeteg információt, tapasztalatot szerzett vele azonnal - Nem volt igényes a kapcsolástechnika a félvezetőkre, például akár orosz félvezetőkkel is. - A osztályban tökéletesen alkalmas volt jó minőségű zenehallgatásra - B osztályban alkalmas volt bulihangosításra - kizárólag házi körülmények között (bár én 2 évig jártam diszkózni egy 4x120W-os szettel, ami a mai napig működőképes, S90D és VideotonDCR3090 hangfalakkal a 90-es években) - Mindemellett jobb volt mint a HiFi, hiszen akár 150kHz-ig is el lehetett vinni a végét, nyilván figyelemmel a megfelelő visszacsatolás és gerjedés kezelésével, így inkább a High-End kategória felé húzott, azaz adott egy kis mellénydagasztós érzést, ha a havernek meg kellett mutatni a tutit. Így semmi köze a hangosításhoz. Ez a fórumlap is jól példázza mennyire sikeres, hiszen a leglátogatottabb lapok közé tartozik. Még mindig nem ment ki a divatból, még mindig van aktualitása. Igen, léteznek DOZ, A osztályú High-End, Csöves, FET-es végfokok amik szintén szépen szólnak. Mindegyik hangzásnak megvan a maga bája, mindegyik szerethető. Jómagam egy életreszóló élményt kaptam egy (igen nem túlzás) a Felsőgallai vasútállomás hangosításától. Abban az időben a széria BEAG erősítők voltak mindenhol már, tranzisztorosok, megbízhatóak - ma is fel.felbukkannak példányok az apróhirdetés rovatban is. Azonban ott, akkor még egy csöves 80W-os végfok torony és egy régebbi gyártmányú, öblösebb hangszóró volt felszerelve. Ráadásul a forgalmistának is igen jó orgánuma volt. Azóta ez a hangzás, a tér és hangélmény egyfajta etalon a számomra. Igen manapság már a hangerő a "lényeg". El is fog a sírás a vasútállomásokon, mert hiába Szalóczy Pál fantasztikus hangja a jelforrás oldalon, A túloldal sajna értelmetlen és jó hangos bugyborékolás. Pedig 1200-1600W-al van megszórva a tér, de még a 300-3400Hz-es sávot sem közelítik meg a hangszórók és az átvitel. Szóval szép, színes dolog az audiotechnika, de érdemes almát az almával összehasonlítani. Ne akarjunk mondjuk egy 1,5Milliós Parasound erősítőt összemérni egy Quaddal, mert eleve más kategória. Akinek a kompromisszummentes hangzás a célja, annak nem ez a megfelelő oldal. Hozzáteszem - tapasztalatból, hogy ha meg sikerül építeni egy "hibátlan" , szűk keresztmetszetektől mentes hangrendszert - azt már nem lehet élvezni. Ahogyan az MP3-at is inkább használnám diktafonokban, mint zenehallgatásra. Valahol a kettő között van az elfogadható, valóság szerintem. Most pedig feldobom a DDD-s Bach orgonaversenyemet egy komersz CD-re és meghallgatom a Quadon, mert ez így - együtt - nekem sikeres párosítás a kis Deprez műszeres VU métereivel és az egy darab hangerőgombjával equalizer, Loudness és egyéb varázslások nélkül - természetesen a felvételhez közeli hangerőn, hiszen akkor a legautentikusabb a hangzás.
Sziasztok!
Kisméretű panelterve van valakinek? To247 tokozású végtranzisztorokhoz kellene.
Egy panel még nem feltétlenül lesz kicsi attól hogy más tokozású a tranyó benne. Ez azért ilyen kicsi, mert el van hagyva belőle a teljes védelem, alacsonyabb tápfeszről megy, kifejezetten szobai zenehallgatásra készült. Én ezt évekig hallgattam, olyan hangerőn hogy a végtranyók sosem nyitottak ki (mert az teszi tönkre az egyébként jó hangját), és természetesen nem az a pöttöm multilayer csatoló volt a bemenetén, bár azzal sem volt olyan rossz.
A T10 nem nyit 700 μW-nál? 10-20 mW kell azért a zenehallgatáshoz.
Még éppen nem nyitott ki azon a jelszinten ahol hallgattam, valami 400mVpp kimenő rémlik.
Elnézést kérek, a hozzáférést nem írtam oda: film-tech.com, Tech support, Manuals, Amplifiers.
Koppintani lehet ezeket a kapcsolási rajzokról, nyák rajzról, service-manualról, de minek? Ha nem egy-az-egyben készül, soha nem lesz olyan egyik sem. Jó lesz(lehet), persze, de nem olyan. Mindet ismerem, megbízhatók, stabil működésű és jó hangú erősítők voltak és még ma is fut némelyik, más néven. Üdv!
Sziasztok! Elnézést, ha már volt ilyen kérdés, de nem találtam. Sógorom vett tavaly egy Quadot - mint később kiderült, +/-32V táp, BD241-242 ill. BD249-250-ekből épített, az alkatrészekből ránézésre is több évtizeddel ezelőtt készült erősítőről van szó, mindenesetre viszonylag szép munka. Bekapcsolás után tönkre is ment. Ránéztem, kicseréltem neki az egyik oldalon a BD249-250 párt, azóta gond nélkül használta, de most megint elnémult az egyik oldal. Szétszedtem, megmértem, sajnos a már kicserélt tranzisztorok mentek tönkre ismét. Mi okozhat ilyesmit? Köszönöm előre is!
Ebben bizony a meghajtó- és végfokozaton is NPN-PNP pár van, ahogy írtam. Ezekszerint ez nem is Quad, csak annak mondták?
Létezik belőle komplementer kivitelű mod is, de a találgatás helyett egy képpel sokkal előrébb lennénk...
Bocsánat, jogos.
Ránézésre ez egy komplemeter-szimmetrikus végfok, sztereóban és egészen biztosan nem a QUAD-405-ös.
Az összes ELKO cseréje indokolt, mert azok bizony nagyon öregek és értéktartásuk bizonytalan. A trimmerpotencióméterek is cserélendők, mert lehet, hogy bizonytalan érintkezésük vitte halálba a végfokozat tranzisztorait. A többi alkatrész is kimérendő, összehasonlítva a másik oldal azonos alkatrészével, a hiba behatárolható és kijavítható. Üdv! A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2019
Köszönöm a tippeket, rajta vagyok.
Quad 405 erösitönél számit valamit ha ezek a tekercsek rosszul vannak megtekerve?
Hogyan lehet ilyet rosszul megtekerni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |