Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Romet elektronika
Témaindító: hili13éves, idő: Máj 7, 2007
Témakörök:
Tegyél hátra nagyobb teljesítményűt, annak kisebb az ellenállása, jobban fog elől világítani.
Igen, csak van közte egy terelő lemez a tompított világításnak.
Esetleg ilyen? Bővebben: Link
Ezt ahogy látom ez a nagy burájú 12V 32/32W-os.
Ebbe olyan van mint a 6V 21W-os(a mérete) csak két szálas és terelő van benne 15/15W. (régi motorokban volt, kicsi) ilyen Link
Jó ötlet lenne ha beférne a nagyobb teljesítményű izzó a lámpába. (a nagyobb teljesítményű egy picit hosszabb)
Nekem csak egy kapcsolás kéne amivel be tudnám szabályozni a fényerőt fixen. Próbáltam kicsi izzókat pluszba berakni még a gyári izzók mellé (1,2W), de úgy se lett jó. Belefáradtam hogy mindig új izzót vegyek :no:, és ezért szeretném egy kis kapcsolással elhárítani ezt a problémát.
Szabályozni nem egyszerű. Nem lehet egy kicsit növelni a légrést a tekercsek és a mágnes között? Esetleg letekerni róluk néhány menetet?
Letekerni nem szívesen tekernék le belőle mert akkor meglazul a drótoknak az összeöntése. De viszont a tekercs vasmagjából Flex-el szedhetek le egy kicsit (a lendkerék felől). Szerintem ezt ki is próbálom.
Inkább a rögzítő furatot reszeld oválisra, mert ha sokat szedsz le, nem tudod visszarakni.
Szia! Próbáld meg egy erősebb fajta diódát sorba kötsz az izzóval milyen a fénye úgy Esetleg triakos fázishasítás bár nem tudom,hogy viseli a változó frekvenciát de működni kéne neki..
Kíváncsi lennék rá,hogy működik e ilyen rendszerben is..Bővebben: Link
Sehogy sem működik, mert a diak 30V felett billen.
Akkor ez mégsem jó ötlet A dióda beválhat
A legjobb lenne egy vasmagos fojtótekercset beépíteni az izzóval sorban. A Simson szabályzása is fojtós.
Tirisztorral szokták az egyik félperiódust söntölni a félvezetős szabályzókban.
Tudjuk, de én a könnyebbik végén fogtam meg a probléma gyökerét.
Szia!
Nem értem, hogy a tekercsek hogyan adhatnak többletfeszültséget, hiszen alig tudják kiszolgálni a motort. Talán a tekercsek kezdete és vége nincs jól elkötve, bekötve az alaplapon. A tekercsek szerintem párhuzamosan vannak kötve, így van némi teljesítményük (20W). Ezt nem volna szabad megültetnie egy 12V 5W-s izzónak (200mA a 6V-n). Nem sorba vannak kötve az izzók, hiszen a foglalatuk szuronyzáras része a test. Viszont probléma lehet a kapcsolóval is és a kapcsolóba bekötött vezetékek helytelen bekötésével is. A leállító gombja jól működik?
Miből gondolod, hogy könnyebb egy méretezett vasmagos tekercset gyártani, mint egy egyszerű elektronikát összecinelni?
Amúgy nekem volt régen Komárom ami szinte ugyan ez de az nem csinált ilyet! A megoldás kulcsa a megfelelő Wattszámú izzó mert ha nincs megterhelve megszalad a feszültség..
Mármint elektronikai szempontból egyszerűbb.
A leállítással nincs gond, szinte röhejes lenne az elkötés mert nagyon egyszerű.
Valahogy szerintem a korral hogy a lendkerék és a tekercs együtt voltak valahogy erősödött a lendkerék mágnesessége. (pl: az öreg Babettáknál is növelni kellett 20 éves korukra a izzók feszültségét 6v-ról 12v-ra)
Szia! Felrakok itt neked egy kis olvasnivalót a régi motorkerékpárok elektromos lelkivilágáról. Patexatinak van igaza, mert ha nincs megfelelően leterhelve a világítási tekercs (megfelelő wattszámú és feszültségű izzóval) rossz a kontaktus az izzóknál, kapcsolóknál, akkor az áramszabályozás nem tölti be szerepét és a kisebb terhelésű körben az izzót kiégeti a "megszaladt" feszültség, amit az alniko mágnes gerjeszt indukció útján. Olyat meg nem is halottam, hogy egy öreg motornál 6V-ból, 12V-s lesz a rendszer, mert a lendkerékmágnes feldelejeződik. Az inkább romlani szokott és inkább azt kell feldelejezni, hogy megfelelően tudjon működni a gyújtás is.
Hali! Valaki ért a Komárhoz? (motorikussan!)
Szia. Már szintem mindegyik hasonló fórum kihalt!
Tudom hogy csak elektronikával foglalkozol! De lehet tud valaki segíteni!
Szia, keress meg magánban, hátha tudok segíteni. (Lehet, hogy nem azonnal, légy türelmes
Én igen, szerelő vagyok, mi lenne a gond? Magán üzenet ként küldd kérlek.
Romet Pony gyújtását szeretném átalakítani 12v-ra és nem találtam semmi leírást a neten, ezért hozzátok fordulok.
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy a gyűjtó tekercsből mekkora feszültség jön ki a kapcsoló fele? (piros részen)
Szia. Olyan kb.100-120Volt körül . Egy glimmlámpát megvillogtat .
Köszi, csak nem tudtam eldönteni, mert a multiméter nem mér ilyen gyorsan, és a led meg nem égett ki :\ (lehet a jel rövidsége miatt) de akkor mostmár tudom mire nem kötöm rá
|
Bejelentkezés
Hirdetés |