Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Színes LCD + PIC
 
Témaindító: pici, idő: Feb 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   35 / 46
(#) Kisvé hozzászólása Feb 9, 2015 /
 
Sziasztok!
Nagy örömmel látom, hogy sok más embert is érdekel a kijelzős téma! Az elmúlt években én is nagyon sokat velük és készítettem egy grafikus könyvtárat. Az eredményét fel is raktam youtube-re. (Linkekek lent)

A rendszer felépítése: PIC32 + Kijelző vezérlő (pl SSD1963) + Kijelző. Ha valakinek segíteni kell megcsinálni valamit, akkor ezzel könyvtárral jó eséllyel sikerül megoldani!

Az alap kijelző funkciókon kívül simán megy benne az SD kártyakezelés és zene lejátszás is! De ezek úgy kiderülnek a videókból

Prezentációs videó
Demo videó
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2015
(#) dcsabi válasza Kisvé hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Szép munka. Gratulálok. Írtam e-mailt. Kérdés, melyiket lehet, "gazdaságosabban" megcsinálni. Ha itthon megveszünk mindent és egy PIC-el csináljuk meg, vagy veszünk egy komplettet STM32... cuccot 30$-ért és azt próbáljuk programozni? Továbbá, még a HMI univerzális arculat megoldható-e?
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2015
(#) source2 válasza dcsabi hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Én vagy az FTDI vagy az STM32F429-re (minden egy chipben ARM+GPU+2D "accelerator", habár nem olcsó sajnos) tenném le a voksot.
(#) Kisvé válasza dcsabi hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Szia!

A válasz email-ban írtam, hogy a videóban látható NYÁK kb 10.000 Ft-ből jön ki. Ehhez kell még egy kijelző, aminek az ára természetesen attól függ, hogy milyet típust (méret, felbontás stb.) szeretnél.

Univerzális HMI arculat alatt mit értesz pontosan? Ha jóra gondolok, akkor tartályok, csövek, szelepek, motorok ábrájának megjelenítése nem probléma. Sőt a képeket SD kártyákról is be lehet tölteni. Ekkor bármikor le is cserélheted őket. Természetesen ekkor némileg lassabban történik a kép frissítés, de egy ilyen alkalmazásban ez nem jelent problémát.
(#) Peppe válasza Kisvé hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Gratula szép munka.
Esetleg publikus a grafikus könyvtárad?
(#) Kisvé válasza Peppe hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Szia!

Nem terveztem publikussá tenni, mivel hosszú évek fejlesztő munkája van benne. Viszont, ha szeretnél egy eszközödbe hasonló kijelzőt tenni, akkor írj egy email-t és megbeszéljük a részleteket!
(#) source2 válasza Kisvé hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Nem rossz, sok munkát volt vele az biztos, de ha már ajánlatokat teszünk, akkor FT800 relatív gyorsan össze lehet hozni hasonlót (hónapok), lévén ,hogy az HW ből támogat rengeteg funkciót ami ebbe benne van, + olyat, amit szerintem nem sokan kezdtek el megírni, képes a képek, illetve bármely terület mátrix műveleteire, értem ezalatt a forgatást (akárhány fokkal, nem csak 90,180, etc) nyújtás, döntést, így egy picit 3D-síthető a menü, FTDI oldalán van róla videó.
(#) Kisvé válasza source2 hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Az EVE valóban nagyon jó dolog. Jó ötlet és valóban szép dolgokat lehet vele csinálni. De azért gondoljunk csak bele:
1. Valóban van szükség van arra, hogy lehessen dolgokat tetszőleges szögben forgatni? Én már többször megkaptam, hogy az enyém is túlzás egy műszerbe, mivel nem okos telefont akarok csinálni.
2. Az EVE-nél meglévő elemekből építkezhetsz. Ha éppen nem tudja azt amit szeretnél, akkor más megoldást kell találni. Ezzel szemben ha saját programod van, akkor tetszőleges új funkcióval bővítheted. Így ha már felmerült volna az igény a forgatásra, akkor már valószínűleg tudná.
3. Nem használtam még az EVE-t csak adatlapot/példa programot néztem, de nekem az volt a benyomásom, hogy a mi átlátható és felhasználóbarát az nem ilyen. Nem az volt a benyomásom, hogy ránézel, és tudod mi történik. De ez csak privát vélemény.
4. Ha az árat nézzük, EVE + olcsó MCU kb. ugyanannyi, mint egy komoly MCU.
5. Ha komoly MCU-d van, akkor több feladat végezhetsz el, mint egy olcsó egyszerű MCU-val. Nagyobb memória, nagyobb sebesség, jobb perifériák stb. nagyon sokszor kell. Így pl. a grafikus dolgok, az SD kártya kezelés, hanglejátszás és az alkalmazás specifikus dolgok integráltan egy MCU-ban történnek.
6. Ha hozzávesszük, hogy az általam mutatott könyvtárban alkalmazás szinten lehet használni dolgokat, még egyszerűbbé válik az élet. Adatok menteni csak annyi, hogy azokat el kell küldeni egy logger alkalmazásnak. Az adatbetöltés ugyanez csak fordítva. Hanglátszáshoz csak egy elérési utat kell küldeni. Kommunikáció, vett adatban triggerelés/szűrés egy kommunikációs alkalmazással megy. Úgy látom hogy ez nagyban leegyszerűsíti és átláthatóbbá teszi a dolgokat. Neked szinte csak a saját egyéni dolgaidat kell megcsinálnod, a többi rendelkezésre áll. Ha még sincs meg készen valami, akkor írsz rá te egy alkalmazást és legközelebb modulárisan felhasználhatod.

Mi a véleményetek? (Azért szedtem pontokba, könnyen lehessen hivatkozni az egyes részekre a válaszban)

Csatoltam egy fájlt, ami egy kivonat a videókban látható könyvtáról. Ha kíváncsiak vagytok rá pillantsatok bele (csak 2,5 oldal )
(#) Kovidivi válasza Kisvé hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Ez igen! Minden elismerésem. Készítettél egy saját operációs rendszert magyarul
(#) Kisvé válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Az oprendszer azért kicsit túlzás, de végül is valami olyasmi!
Köszönöm az elismerést
(#) source2 válasza Kisvé hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
1, Nem azt mondtam, hogy kell hogy tudja, csak hogy tudja, de egyébként hogy gyakorlati példát említsek emire nekem volt szükségem, egy mutatós műszer, aminél jó ha tud leglaább 270°körbe forogni, beraksz egy szép grafikát háttérnek, és rá a mutatót, és azt tudod forgatni, alpha csatornával, és mindezt komoly számítások nélkül. A volt főnököm mindenbe "okos" telefont akart látni, aminek kijelzője volt...

2, Ez nem teljesen igaz, mert rakhatsz le vonalat téglalapot, kört, meg még pár alap dolgot, ezeknek változtathatod minden paraméterét és minden alakzat élsímítással rajzolódik ki. Tudsz színátmenetet, bármilyen irányba, nem csak függőleges vertikális, van kivágás, ez lehet egyszerű alakzat, alakzatok összege, külünbsége, vagy akár szöveg is. Persze pixeleként nem igazán manipulálhatod, illetve rakhatsz le 1x1 pixeles téglalapot, de erre most példát nem tudok mondani hol van szükség. Szóval rakhatsz össze bármilyen "elemet", nem csak meglévőből építkezhetsz. Hangot is tud lejátszani, és a touchot is kezeli.

3, Ezzel teljes mértékben egyetértek, az adatlap nem felhasználóbarát. Példaprogrammal és saját próbálgatással már émészthetővé válik.

4, Ez erősen darabszám és vásárlási hely függvénybe, hogy minek jobb az ára (munkahelyi tapasztalat, és nem MO-n belüli cégekre kell gondolni), de asszem 1500 nettó körül van az ára farnellen, ami nem a pénztárcabarát árról arról híres, de egyébként ehhez már egy pár szász forintos NXP, olcsó PIC, vagy ST is megteszi, ha nincs szükség komoly perifériákra, de vegyük azt az esetet hogy kell, példának veszem a tied, ott ugyebár csak a PIC32 van, amiből pontosan nem tom melyik típus, de azok nem olcsó darabok 1200 körül van a legkisebb talán a chipvadnál, GPU nem volt szükséged, mert kijelzővel egybeépített van benne, ami ált drágább kijelzőt eredményez (+1e, 1,5e), és lekötöd magad egy gyártóhoz, ami sorozatgyártásnál okozhat minőségi vagy mennyiségi problémát is. De vissztérve ez egy félig igaz félig nem kérdés, mert a külső GPU is ilyen árban vannak + azokhoz általában kell SRAM vagy SDRAM, de ha már komoly procikról beszélünk, amibe van kijelzőkontroller és esetleg 2D rásegítés, akkor azok minimum 3-4e kezdődnek (sajnos), de ezekbe rengeteg más perifária is van, amit nem feltétlen fogsz használni. Szóval ár az alkalmazásfüggő tényező is. Egyébként személyes véleményem szerint már egy bizonyos szint után érdemes lehet olyan ARM-et használni, amire linuxot lehet telepíteni, pl ilyen SAM9X, kell DDRAM, FLASH, és még példák is vannak induláshoz, de ehhez már komoly energiabefektetés kell.

5, Ez így igaz, de a procit te választod az alkalmazásnak megfelőlen, a GPU, a grafika és annak rásegítésén kívül mást nem nagyon szokott tudni . És ha az igény úgykivánja vehetsz GPU-val egybeípítettet, vagy külsőt, de akkor már válaszhatsz bármit, leginkább amivel legkevesebb a meló.

6, Igen ezt a részét írtad magad évekig, de ennek csak részben van köze a GPU-hoz, vagy annak képességeihez. Ahogy látom a tied egy módosított microchip stacken alapszik, és meglehetősen jól sikerült, gyors a frissítés. Szóval a téma az FTDI, 4DSYSTEM és egyéb gyártók közül mit válasszunk grafikus alkalmazásba, legalábbis én így gondolom. Ha a tiédet kéne áthúzni FTDI-re akkor azt egyszerűen meglehetne csinálni, csak az kijelzésért felelős réteget kell "lecserélni" (ha OSI model szerint írtad), a többi megmarad, az sd kártyakezelés, hang és egyéb perifáriakezelés, és a mostani 10 fps helyett lehetne 60 fps is, valamint kevesebb procihasználat és több funkció.

Egyébként célszerű, így írni, ha a jövőben bővíteni szeretnéd a támogatott kontrollerek számát a stackedhez, valamint javaslom az angol használatát, mert akkor a külföldi cégek is érdeklődhetnek a stacked iránt.

Üdv
(#) Kisvé válasza source2 hozzászólására (») Feb 11, 2015 /
 
Köszi a választ!
Kicsit úgy érzem, hogy ez egy meddő "vita" lehet, amit még nagyon sokáig folytathatnánk, de nagyon örülök, hogy tudunk beszélni ezekről a dolgokról! Így infót cserélünk és tanulunk egymástól!

1. A mutatós műszer valóban jó példa! A másik lehet még a potméter gomb. Tény, hogy jól jöhetnek ezek az extra dolgok, viszont jellemzően nem használja ki az ember, ezért én személy szerint még nem választanám az EVE-t.

2. Ha így vesszük a legalapvetőbb építőkockákból mindent meglehet csinálni. Én kicsit magasabb szintű dolgokra gondoltam, mint például: Egy elem kézzel mozgatásakor az lehessen "eldobni", vagy ha hosszan nyomsz egy gombot, akkor valami más történjen, mint sima klikkeléskor, ha szöveg nem fér ki egy gombra akkor magától "scroll-ozódjon". Persze feltételem ezeket is le lehet programozni EVE-el is,de mindenképpen kell minimum egy magasabb szintű réteg. Így viszont elveszik az előnye, miszerint egyszerűen lehet használni. (Csak példa képpen az említett scrollozást nálam így lehet megcsinálni: LabelSetAutoMove(label1, 10); //azaz 10 px margót fog hagyni jobbról és balról is mikor mozog). A hanglejátszást nem tudom, hogy ott hogy megy. Elmondanád pár szóban? Ténylegesen lehet pl. zenét lejátszani? Én valahol csak MIDI-t láttam, de nem ástam bele magam...

3. Ha egyetértünk benne, akkor nincs miről beszélni

4. Az árhelyzet nyilván már egy összetett kérdés, ami abszolút alkalmazás specifikus. Arra kívántam rávilágítani, hogy jelentős eltérés azért nincs, mert az EVE-t sem 200 Ft-ért adják. Ha már szóba került a Linux, persze lehet, de akkor már érdemesebb venni egy Raspberryt vagy hasonlót, azonban akkor elveszted a hardverközeliséged.

5. Ahogy én látom a GPU-val egybeépítettekkel azért vannak gondok: Akkora kijelzőt kezelhetsz, amennyi RAM-od van, vagy külső RAM-ot kell hozzátenni. Ami nem lehetetlen, de ha nem muszáj, akkor inkább ne. No meg ha minden RAM-od a kijelzőre megy, akkor nem marad semmi mást csinálni.

6. NEM a Microchpies stacket használtam, mivel (elnézést a kifejezésért) gagyi... Abban, ha több dolgot rajzolsz egymás fölé, akkor a rajzolási folyamat látszik és össze-vissza villog. Így a könyvtár alsó rétege is saját fejlesztésű, melyben sikerült megoldani, hogy tetszőleges mérető kijelzőn is, külső memória nélkül lehessen olyan dolgokat csinálni, amihez általában double buffering kell, mint például átlátszóság, mozgatás, húzás, animálás stb. (Hozzáteszem, ezt eddig még senkinél nem láttam, mert vagy a Microchipes szinten csinálják, vagy külső RAM-mal double buffering-gel). Emellett a könyvtár teljesen hardver független, még DMA-t és párhuzamos portot sem használtam benne. A kijelző vezérlő IC lecserélése is csak egy fájl cseréjét jelenti, amiben az Init és pár egyéb függvény van.
Természetesen igyekeztem a legjobban strukturálni a könyvtárat, így valóban meg lehetne oldani, hogy az alját átrakjam FTDI-ra. Így megmaradnának a magas szintű funkciók, és nagyobb lenne az fps is ahogy írtad. (Az OSI modellt hálózati kommunikációban használják, nem általános szoftver architektúráknál.) Köszönöm a tanácsot, de már saját bőrömön rájöttem, hogy egy ekkora kódot csak úgy lehet átlátni és bővíteni, ha nagyon komolyan kidolgozott strukturáltság és átgondoltság van mögötte.

Az angolon én is gondolkodtam, de egyelőre Magyarországon szeretném kipróbálni a dolgot, mivel üzleti és gazdasági értelemben is számos problémát vet fel a külföld gondolata. Az angol doksival pedig az a helyzet, hogy bár tudok angolul, de nem olyan magas szinten, hogy egy 200 oldalas dokumentációt profin átfordítsak. Fordítóirodánál ez pedig több 100.000 Ft-s játék. Szóval ezzel még várok egy kicsit

+1. Lenne két kérdésem hozzád, mint tapasztalt EVE-s hez.
A touchpad és gombok kapcsolata hogy néz ki? Olvasod a TP-t és neked kell kitalálni, hogy az melyik gomb vagy ezt megmondja a rendszer? Esetleg egyszerű gesztusokat is felismer, mint lenyomás, felengedés, hosszú nyomás dupla kattintás stb?
A másik kérdés, hogy az objektumok húzást, mozgatását menyire támogatja? Magától megoldja valahogy, vagy neked kell a TP adatokból frissíteni a pozíciót?
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2015
(#) source2 válasza Kisvé hozzászólására (») Feb 11, 2015 /
 
Hali

az 5-ös pontohoz még hozzátennék, milyen procikra gondolsz? amit használtam STM32 abba külső SDRAM kell, és 1024x768 támogatja a felbontást 24bit+alphával, de az NXP LPC18xx LPC24xx szériából is van ami asszem alpha nélkül de eddig támogatja a felbontást. Igen tudom a microchipes, azt is használtam még mikor kijött, volt benne pár erratás bug, meg olyan ami nem volt az erratába, csak szimplán nem ment. Mondjuk ezt az IC-t a microchiptől valahogy nem tudom hova tenni, mert színes kijelzőre már kell külső ram, abból is SRAM, ami jó drága.

Nálunk az OSI-t mindenre próbálták ráerőltetni

Hát nem todom MO-n nem látok rá reális esélyt, hogy valaki ilyet vegyen, a magyar cégek szeretnek mindenen spórolni, a multiknál van idő és ember is rá. De legalábbis ahogy én látom, aztán lehet nincs igazam.

Hangkezelés, tud alaphangokat, pl klik,conncect, stb, mint ami a windowsba is van, meg MIDI hangokat, és sima PCM vagy egyszerű tömörített IMA-ADPCM, nem kell megijedni, van rá konverter. Átkonvertálod, berakod a ramba, megmondod neki parancsal, hogy játszál le zenét, ettől a memóricímtől, aztán szól a zene és kapsz interruptot a végén, közben tudod nézni hol jár, stb, ami a hátrány, hogy tulajdonképpen ezzel a graphics ramtól veszed el a területet.

1, az jól megvan oldva, "tag"-eket tudsz kreálni, illetve minden lerakott objektumot, ki tudsz nevezni annak, hozzájuk rendelsz egy számot, és ha ott a touch akkor kapsz interruptot, hogy ez a tag meg van érintve, vagy fel lett engedve (interrupt esetén van penstate bit, abból meg tudod mondani), és mikor egy gombot készítesz, megadod a tag számát, raksz bele egy feltételt, hogy ha az aktuálisan lenyomott tag, megegyezik a gomb tag-ével, akkor lenyomott állapotban rajzold meg. Szóval ez egész jó, és tudsz lerakni billenytúzetet is objektumként, és akkor a tagelést a lerakott karakterek kódjai jelentik, és e szerint adott ki a parancsot, hogy melyik van lenyomva. Lehet így elsőre nem világos, de az általa generált objektumoknak, HW-be, minimális sw beavatkozással működik a touch. De ha nem akarsz Tag-eket használni, akkor megkaphatod a kalibrált kordinátákat. (kalibráció HW-ben történik, viszont le nem tárolja, azt neked kell , kiadod a kalib() parancsot, aztán ímutatja hol kell megérinteted, 3 ponton, majd kiszámolja a szorzókat, azokat kell kiolvasni, letárolni , majd köv indulásnál beírni.) Sajna gestureket nem kezel, csak penstate van. Ezt SW-ből kell megoldani. Neked kell mozgatni, maximum a Tag ad segítséget, hogy melyik objektumot érintették meg, és annak változtatod a kordinátáit. (de itt a kordináta változtatása, nem befolyásolja a frissítési időt, mert te csak ramot írsz a parancsokkal, és elindítotd a frissítést)

Üdv
(#) Kisvé válasza source2 hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Helló!

5. Pont erre gondoltam én is, hogy a kijelzőmeghajtásra alkalmas procik általában vagy belső RAM-ból hajtanak meg kicsit kijelzőket, vagy külső RAM-mal nagyokat. Tehát egyik sem tuti megoldás Bár amúgy meg kijelző vezérlő kell. Szóval igazából a RAM és kijelzővezérlő közül kell választani. Ilyen szempontból meg szerintem univerzálisabb, ha nincs kijelzővezérlő...

Köszi a tájékoztatást az FTDI-s dolgokról, így már jobban el tudom képzelni miről is van szó!

A Magyarországi eladás: nem tudom még én sem, hogy mire számíthatok. De ha már kész van nem szeretnék ülni rajta

Üdv,
Gábor
(#) ernosz válasza Kisvé hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Sziasztok!
Csodálattal olvastam az utolsó bejegyzéseiteket, bevallom olyan érzésem volt, hogy a csodák birodalmába kerültem - és ez nem cinikus megjegyzés akar lenni. Amit a demó videóban is láthattunk az nagyon szép munka. Eszembe jutott, hogy 1-2 éve még a mobiltelefonokból bontott kijelzők használatáról folyt a tapasztalatcsere, és most olyan interaktív képernyőket lehet látni, hogy az ember szája tátva marad. A Nokia 3210-es monokróm kijelzőjétől ez egy hatalmas fejlődés. Vannak akik időben, és hivatásszerűen léptek erre az útra, de remélem sokan vagyunk akik csak hobbiként csináljuk ezt. Mi lassabban haladunk ezen az úton, és azt sem lehet tudni, meddig jutunk, de egy biztos, csak lépésről-lépésre lehet fölépíteni a tudást.
Azok hobbi programozók akik végigjárták az utat, programoztak karakteres, majd monokróm és színes (telefon)kijelzőket, keresik az utat, hogy hogyan tovább. Hogyan lehet valami "színes-szélesvásznú" kijelzőt használni, a csak nekünk fontos lényegtelen adatok kijelzésére?
Az FT800-as lehet a megoldás, és következő lépés a kijelzők sorában. Egy "valamilyen" közepes programozási tudással, akár egy próbapanelen összedobott egyszerű PIC környezetben is elindítható, és a korábbi kijelzőkhöz képest hatalmas sikerélményt nyújt. Programozása, használata küzdős, de végül is kellemes szórakozás. Üdv mindenkinek! Ernő
(#) Zsora válasza ernosz hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Azért az FT800 (és FT801) némileg önellentmondásos cucc. Az FTDI elsősorban kisteljesítményű mikrovezérlőkhöz szánta, így a hobbifelhasználóknak jelenthet(ne) megoldást TFT panelek egyszerű meghajtására. Viszont a chip fizikai kivitele elriasztja az otthoni barkácsolókat, mivel a hűtőfelületes QFN tok (korrekt) forrasztásához elengedhetetlen egy hőlégfúvó, ami azért keveseknek van otthon. Na persze az EVE panelt készen is meg lehet vásárolni - jó pénzért.
(#) source2 válasza Zsora hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Ez igaz, de szerintem nem a hobbisták volt akiknek szánták
(de szerintem sajnos ez csak itt a "keleti" régióba probléma, hogy nem tud az ember felforrasztani egy QFN tokot, mert nincs hőlégfővója, normális pákája, és nagyítója, mert drága => nagyon jó mikroszkóp alatt forrasztani, mióta elkezdtük használni, nem volt két nap szívás egy szabad szemmel szinte láthatalan ónfolyással, óngolyóval.)
(#) Pali79 hozzászólása Márc 12, 2015 /
 
Sziasztok!
Vásároltam egy 2,2"-os kijelzőt amin SPI port van kiépítve, ILI9341-es vezérlővel. Az adatlapot átböngésztem, azt hittem értem is, de a gyakorlat mást mutat. Igazából nem tudom, hogy a hozzá írt program nem jó vagy más a gond.
Nincs véletlenül valakinek egy kommersz 16F-re íródott valamilyen demo programja? Csak, hogy lássam, hogy működik-e az egész.
(#) Pali79 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Köszi! Melyik lábat hova kössem?
(#) Pali79 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Ja! Látom már!
(#) Pali79 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
A háttérvilágítás bekapcsol, de mást nem csinál.
(#) Pali79 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Ez megvan. Tekintve, hogy a háttérvilágítás bekapcsol, amit szintén a pic vezérel, elméletileg a pic működik és a program fut, csak épp a kijelző nem mutat semmit.
(#) Pali79 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Márc 12, 2015 /
 
Hát ezzel még annyit sem csinál sajnos. Se kép, se világítás...De azért köszi!
(#) balint730 hozzászólása Máj 22, 2015 /
 
Sziasztok.
Vettem egy kijelzőt a kínaiaktól, egyelőre nincs időm rákötni PIC-re, hogyan tudnám kipróbálni egyszerüen +5V-al melyik lábai között menne?
Sima 1602-es LCD 1-16ig van számozva.
(#) Wezuv hozzászólása Aug 13, 2015 /
 
Sziasztok!
Van gy SSD1963 által vezérelt TFT. Kérdésem az lenne, meg lehet-e oldani a column és page regiszter léptetését úgy, hogy közben nem jelenik meg a kijelzőn semmi? Mindezt azután, hogy kijelöltem egy területet és írtam bele pár pixelt. A Write Memory Start parancs után minden írás növeli őket, de nekem az kéne, hogy úgy növekedjenek, hogy nem írok ki pixelt, majd utána igen... Köszi!
(#) wbt válasza Wezuv hozzászólására (») Aug 14, 2015 /
 
Szia!
Már régen dolgoztam ezzel a kontrollerrel, de szerintem "dummy-write" így nincs benne.
Vagy puffereled memóriába a területet és azt küldöd ki nem-aktív pixeladat helyett
vagy sajnos újra kell írni a címregisztert. Nem tudom, mire, gondolom olyasmire
kellene, mint a szaggatott vagy pattern vonal kirajzolása vagy overlay-karakterek...
(#) Wezuv válasza wbt hozzászólására (») Aug 14, 2015 /
 
Szia! Igen, pont erre kellene. Én sem találtam erre parancsot sajnos. Köszi a választ!
Egyébként olyan végtelenül egyszerű utasítás lenne, hogy na, és rengeteget segítene kijelölt terület transparens kezelésében. De hát ez van...
(#) wbt válasza Wezuv hozzászólására (») Aug 14, 2015 /
 
Na, várjunk csak. És ha olvasnál? Akkor is van (lehet) auto-increment.
Csak ez attól függ, hogyan kötötted be a uC-hez... bár ahogy nézem, csak
egy parancsot kell kiadnod, a bejött adatot meg eldobni. Sokkal gyorsabb, mint ha új címet vinnél be. SPI-n vezérelve mondjuk elég hosszú az olvasás is, párhuzamosnál jobb lehet. Szerintem akár működhetne is, de sajnos tényleg régen dolgoztam vele...
JAni
(#) Wezuv válasza wbt hozzászólására (») Aug 15, 2015 /
 
Gondoltam rá, de sajnos nem megy a dolog. Ha kijelöltem egy terültetet, amibe egy karaktert írok, majd kiadtam az írás parancsot és írtam adatot is, utána nem lehet kiadni olvasást, csak ha újra beállítom a terület címet és kiadok egy RD_MEMSTART-ot. Nem engedi menet közben változtatni a írás olvasás ciklust. Így az egész értelmét veszti. Nem vészesen lassú pixelenként sem és ritkán kell transparent kiírni karaktert.
(#) Wezuv hozzászólása Aug 18, 2015 /
 
Üdv! Kérdezhetek Touch-al kapcsolatban is? Az SDD1963 TFT vezérlő mellett egy XPT2046 Touch feldolgozó IC van. Mi lehet az oka annak, hogy nyomás függvényében eléggé mászkál a kapott koordináta? Leginkább a jobb felső és a bal alsó részeken. Gyakorlatilag használhatatlan mértékben. Elvileg nem szabadna módosulnia a feszültségnek attól, hogy milyen erősen nyomom, ha nem terhel valami a körben. Lehet, hogy hibás az IC? Nézegettem a neten, semmi trükköt, vagy korrekciót nem alkalmaznak normál esetben. Valaki találkozott ilyen hibával esetleg? Köszi!
Következő: »»   35 / 46
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem