Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szünetmentes táp akku
 
Témaindító: bozsokiandras, idő: Márc 23, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 12
(#) granpa válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 10, 2012 /
 
Akkor jól sejtettem, az utolsó szám nem látható a rá ponthegesztett rögzítő (forrasztó) fültől. Mit is, és hogy csinál ezen IC? Backup?
(#) nedudgi válasza granpa hozzászólására (») Jún 10, 2012 /
 
Ez az IC vezérli a memória tápellátását. Amíg van megfelelő hálózati feszültség, onnan adja a tápfeszültséget. Ha megszűnik, akkor átkapcsol az elemre. A reset funkció a reset állapotban tartja a processzort, amíg a tápfeszültség nem stabilizálódik, a watchdog funkció pedig egy bizonyos idő után - ha nem kap a processzortól újraindító jelet - újraindítja a processzort.
(#) Kispotter válasza Kispotter hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Valaki tudna segíteni??:S
(#) nedudgi válasza Kispotter hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Agárdra el tudsz jönni, ha veszek neked egy ilyent vagy hasonló típust ?
(#) Kispotter válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Eltudok menni simán persze Csak annyi hogy nekem nem 7 Ah-s kell hanem úgy kb 20 vagy kicsit nagyobb, mert nagyobbat szeretnék rákötniPéldául ez nemlenne rossz..
(#) erbe válasza Kispotter hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Menj be bármelyik autóakkumulátor forgalmazóhoz és kérdezz rá. Autóakkumulátor forgalmazó az nem nagyáruház vagy benzinkút, hanem szaküzlet, amelyik a töltésellenőrzéstől apró javításokig mindent elvégez. !!!
Jó esetben leveszi a polcról és a kezedbe nyomja (olcsóbban, mint a ...). Rosszabb esetben megrendeli és másnap kapod meg. Még rosszabb esetben megmondja, kihez menj. De erre ne nagyon számíts!
(#) erbe válasza Kispotter hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Nem igaz, hogy ennyit nem tudsz megtenni.
Székesfehérvár akkumulátor
(#) granpa válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Köszönöm a kimerítő választ, így már világos(abb) a dolog. Eszerint nem akku, hanem elem (de akkor jól bírja!)
[OFF]Dörrög Zultánt üdvözlöm: Tsülögg
(#) mythbuster válasza Kispotter hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Nem lenne egyszerűbb ha besétálnál a legközelebbi autós üzletbe, és leemelnél a polcról egy 65Ahs kálcium savas akkumulátort? Nálam is azzal megy otthon és nincs baj vele...
(#) (Felhasználó 51715) hozzászólása Jún 18, 2012 /
 
Sziasztok!

Egy mezei 500VA UPS-t rá lehet kötni egy 12V-os 45Ah-s autóakkura(a meglévő 7Ah-s ólomakku helyett) szivargyújtón keresztül, hogy inverterként működjön pl mobiltelefon feltöltésére? Nem tölteném vele az autóakkut, csak a 230V részt használnám.
(#) Gabi válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Szia, elvileg rá lehet kötni, viszont csak akkuról nem biztos, hogy beindul a szünetmentesed. Kell a 230V az indításához, és ha az megszűnik akkor megy akkuról. Egyébként más az UPS zselés akkujának és más a kocsi akkujának a töltőfeszültsége. Másrészről egy kicsit ágyúval verébre ez az 500VA-es UPS.
(#) (Felhasználó 51715) válasza Gabi hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Támogatja az akkuról indítást, így az nem lesz probléma, köszi szépen a választ!
(#) Gabi válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
De mobilteló töltésére szerintem van szivargyújtó töltő
(#) (Felhasználó 51715) válasza Gabi hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
De akkor meg kell venni, szünetmentes meg van itthon elfekvőben.
(#) zoltan0801 hozzászólása Júl 1, 2012 /
 
Helo!
Olyan kérdésem lenne, hogy szóba került egy router tápját átalakítani szünetmentes táppá. Eddig aki tervezte, úgy gondolta, hogy az alap 14V-os tápról lenne töltve, és egy figyelő áramkör mérné, és kapcsolná az alap tápot, és az akkumulátort. Az lenne a kérdésem, mivel az akkumulátorokkal nem nagyon vagyok tisztába, ezért az érdekelne, hogy hogy kéne megoldani a töltést?? Tehát kb. 20 db 600mA/h AAA akkumulátort ha szimplán rákapcsolom a 14 V-ra ugy feltölti-e, és ha igen akkor hogy figyeljem, hogy ne töltse túl? Remélem érthető volt, a válaszokat előre is köszönöm.
(#) agressiv hozzászólása Júl 13, 2012 /
 
Én beüzemeltem két db. autóakksival egy smart ups 700-at és frankón tölti is (lassan, de feltölti). Kérdés, hogy az autó aksinak nem lesz-e baja az állandó töltéstől (1A) és hogy a kupakos aksinak le lehet e zárni a nyílásait (csavaros)?
(#) agressiv válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Ezek nem mai akksik, a kissebb az 44Ah-ás perion, az még egész jó, a másik egy 60Ah-ás valami. Attól félek, hogy a picit túltölti, mert 14.1-nél jár már, bár eddig feljebb nem ment. Az UPS elvileg tudja, hogy mit csinál, gyárilag is savas akksik vannak benne, és még közel sincsenek rendesen feltöltve, igazából, majd akkor derül ki, hogy mit is csinál, ha fel vannak töltve.
(#) agressiv válasza agressiv hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Annyit változott a helyzet, hogy át tudom állítani az UPS-en a töltöttség figyelést, mert nagyon hamar lekapcsolt, a gyári aksik magasabb feszültségen üzemeltek.

Az úgy jó, ha úgy lövöm be, hogy még éppen képes legyen 220V-ra a kimeneten? A fetek és a trafó hűtve vannak és nincs nagy terhelés max. 100W.
(#) agressiv válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Akkor a nagy kérdés, hogy mennyi lehet az akkuk minimális feszültsége terhelve? Ehhez a legegyszerűbb beállítanom.

Szerk közben kiderült, hogy 22V-nál ingani kezd a 230 és pont ide sikerült állítanom. A konstans DF

Az akuknál azt nem értem, hogy ha autóban is le lehet zárni akkor ilyenkor vajon miért nem? Nincs 1 ampernál nagyobb árammmal sosem töltve és most a max fesz is alacsonyabb lesz.
(#) mythbuster válasza agressiv hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Nálam is egy 65AH -s akku táplálja a Powercom BNT-800AP szünetmentest. Amire figyelni kell, hogy lehetséges a töltésszabályzó hibás, azt mérd ki de sűrgősen hogy mennyi megy rá az akkura, volt hogy meghibásodott és kikapcsolt állapotban 20V volt, bekapcsolt állapotban 17V. A legnagyobb baj az volt hogy le sem kapcsolt, de még ha lekapcsolt volna hoszabb távon a 20V nem hiszem hogy hó jatással lett volna a 65AH -s akku idegrendszerére.

Ha átalakításokat végzel, fontos hogy a hűtést old meg, külömben egy áramszünet esetén a FET -k leolvadnak a nyákról.

Most lemértem a szünetmentes leadott feszültségét a secunder körben, kikapcsolt állapotban 15,5V, bekapcsolva 13,5V ha az akku nincs rajta. Az akkuval rajta kikapcsolt állapotban 13,85V, bekapcsolva 13,80V. Valamit csinálj vele, mert nem szabad engedni 14 fölé!
(#) agressiv válasza mythbuster hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Most elvileg nem fogja, mert lejjebb vittem jóval az ingerküszöbét. Az áramgenerátor jó benne, és nagy töltésnél azért volt magas a feszültség, mert az eredeeti aksik 29V-on is lehetnek töltés közben.

Eddig 60%-ot és 20 percet írt, most lemerült, de 11%-ot és 15 percet.

Tesztelve lett most és bírják a fetek és a trafó is.

(2x12V-os ez az ups)
(#) mythbuster válasza agressiv hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Nem tudom mivel tesztelted, de egy 100W -os izzót nálam is vígan elvitt 3 órán át, majd meguntam a csipogást és ráhúztam a hálózatra. Egyszer nem voltam otthon, elment az áram és a fél szoba rajta lógott, 20 perc alatt leégtek a fetek benne. 200-300W -os terhelésen nézd meg mi történik. Ja és ha melegednek a kábelek, akk azokat cserélni kell, mert hatalmas feszülség esik rajtuk, így meleg kábelek esetén ha az akkun 13V van, a szünetmentesben csak 12,4 jelenik meg és minél jobban melegednek annál nagyobb feszültség esik rajtuk. Még valami... Egyetlen akkumulátorba hatalmas energia van(heggeszteni lehet vele), kettőbe 2x akkora. Ez nem ceruzaelem, biztosítani kell a megfelelő védelmet a szünetmentesig amit a vastag kábelezéssel és biztosítékokkal tudsz megoldani. Mellékelem az én megoldásomat, tákolmány de működik.
(#) agressiv válasza mythbuster hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Azzal teszteltem amivel használva is lesz és lett is mert a vihar miatt élesben teszteltem.

Számítógép, monitor és 2 db végfok, ez kb. 150W.

Ahosszú kábeleket kiszedtem és a gyári kábeleket vezettem ki amik eredetileg is csatlakoznak az akkukhoz. A PSU-ban van biztosíték, a kábelekkel talán nem lesz gond, ha mégis, a kettőt összekötő kábel megteszi biztosítéknak.

Eredetileg 3x4 FET van benne, de most csak 2x4, viszont ventilátor fújja és meg vannak pasztázva Arctic MX2-vel. A fetek tokja nem olyan meleg, mint az eredetiben 3x4 fettel, persze a ventilátor miatt is.
(#) agressiv válasza agressiv hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Eddig jó.

akkupakk.jpg
    
(#) agressiv válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
Ez ilyen ideiglenes metgoldás és nem is valami hatékony. A nagyobb akksi teljesen halott.
(#) mythbuster válasza agressiv hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
Ha egy akkumulátorral kívánsz egy háztartásban élni, azt csak zárt akkumulátorral tedd! Lehet savas, de kálcium, semmiképp se legyenek dugói, ahol bármi is ki tud jönni, nem egésséges sem a gáz sem a sav.
(#) agressiv válasza mythbuster hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
A perion elvileg gondozás mentes és le is volt matricázva az összes kupak. Nyitáskor sem szisszent egyik sem, szóval most le vannak zárva, de néha csekkolom, hogy mit mutatnak.
(#) mythbuster válasza agressiv hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
Akkor van hermetikusan lezárva ha csak egy kis biztonsági szelep van az oldalán, a dugók helyett meg kis golyók jelzik az egyes cellák elektrolitszintjeit.
(#) Balkov hozzászólása Dec 10, 2012 /
 
Adott több LED fénysor, amelyek párhuzamosan vannak kötve egymással.

Gyönyörűen megy elemről, vagy 12V1A-es tápegységről. Viszont én azt szeretném megoldani, hogy ha bedugom a 12V-os tápegységet, akkor váltson át tápegységes áramellátásra, ha pedig kihúzom, akkor működjön tovább elemről. Szeretném úgy megcsinálni, hogy biztonsággal működjön, ne tegye tönkre az elemeket, és ne is adódjon össze a feszültség.

Köszönöm a válaszokat.
(#) Gabó válasza Balkov hozzászólására (») Dec 10, 2012 /
 
Egy sima 12Vos relével megoldható a leválasztás, és az átkapcsolás.
Következő: »»   6 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem