Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Témaindító: Thomas10100, idő: Aug 13, 2006
Témakörök:
Nem.
Előfordulhat. Több szünetmentes is leteszteli a bekapcsolási folyamat során az akkut. Van, amelyik a gyenge akkuval is elindul, megpróbálja tölteni, van, amelyik sipákol, hogy cserélj akkut és van, amelyik el se indul.
köszönöm a segítséget
Ezek zöme simán akkuról nem indul el, csak akkor ha a PIC érzékeli a hálózatot a bemeneten. Utána már megy. Becsapni csak úgy tudod ha van hozzá rajz, anélkül esélytelen, marad az hogy kell neki hálózat az indítás pillanatában.
Hali
valójában ez éppen egy Liebert PS1000RT2120 típusú szünetmentes.
Sziasztok!
Tönkrement az ups-em. Amikor szétszedtem egyből láttam, hogy a 4 mosfet van szétrobbanva. Rendeltem újakat kicseréltem, de ugyanúgy újra szétvetett 2-őt. Kérlek adjatok tanácsot hol keressem, a vezérlésben a hibát. A mosfetek source lába A két aksi 24-voltjára van kötve, a drain a kapcsoló üzemű trafócskára, a gate pedig egy kicsi külső áramköröcskére. Az UPS egy SPS-MID 1kW-os UPS. A mosfetek miket rendeltem tökéletesen azonos karakterisztikájúak az eredetikkel Bővebben: Link . Amire közben rájöttem az az, hogy elvileg az a baj, hogy a két fet egyszerre kapcsol, a feteket 2-2 tranzisztor működteti egy kisebb nyákon ami egy ULN2003A ic-től kap jelet ami pedig már az UPS procijától direktben. A kicsi nyákon van 1-1 MY és 1-1 NY tranzisztor és 1-1 s72 n-channel mosfet. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2014
Képek a belsejéről és az adatlapja: Bővebben: Link Bővebben: Link
Ha a primer fetek eldurrannak akkor ott nagy eséllyel valahol zárlat van, vagy a meghajtással van valami gond. Javítás után sosem szabad direktben elindítani, én megnéztem volna szkóppal hogy mit csinál a vezérlés.
Csatolok egy rajzot ami ad némi betekintést arról hogy hogyan is működnek ezek.
Nagyon szépen köszönöm, egy-az egyben az a fetek felőli résznek a felépítése a nyákon. Szia Az a baj, hogy nincsen szkópom, de ebben az ups-ben a proci vezérli a feteket egy ULN majd később egy kicsi n csatornájú MOSFET majd az két tranzisztort amin C-E zárlatot mérek és azoknak az emittere van rákötve a fet párok lábára. Csatolom a visszafejtett rajzát a kicsi meghajtó áramkörnek.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2014
Szia!
A kicsi vezérlőpanelt lepróbáltam, semmi baja... Most azt kaptam, hogy a két fet gate ellenállása teljesen rövidzáras, ez okozhat ilyen problémát, mivel csak annál a fetnél van baj az ellenállásokkal amelyek felrobbantak?
Rövidzár hogy lehet? Azok ha elégnek akkor ott inkább szakadás van. Az értékük meghajtás függő, valahol 4,7 és 220 ohm között kell lenniük. Meg csak akkor szakad ha zárlatos lesz a FET, de szerintem még akkor sem biztos, mert nem folyik rajtuk akkora áram.
Sziasztok!
Átolvastam a topikot és nem tudtam belőle magamnak kialakítani egy megoldást. Feladatom: Egy épület tartalék világításának megvalósítása. A rendszer DC12 voltos Ledes izzókkal működik, jelenleg csak a kapcsoló üzemű tápok hajtják meg. (ez 5db egyenként 400W 12V 33A-es kapcsolóüzemű táp) (Ha van villany, világít) Az össz teljesítmény 772W, ami 6 részre van felosztva. 1kör: 36db 1W-os menekülési útjelző tábla. (Ez már szünetmentes, mert egy 7,2 amperórás biztonsági trafó hajtja, de Áramszünet esetén szerintem nem sokáig bírná) 2-6 kör 53db DC12v12W-os Led izzó és 10db 10W-os LED szallagos lámpatest. Ezt kell szünetmentessé tenni, amihez valamennyi akkumulátort kell beiktatnom, töltenem és áramszünet esetén meghajtanom vele a világítást. Remélem elég részletes a leírás. Ha valakinek van ötlete, kérem írja le. Köszönet...
Ha a topik átolvasása és a gugli sem volt elég, akkor nem tudom hogy milyen ötletet vársz. Többféle megoldás is van, de ha mint írod 12V-os a rendszer, akkor az a legkézenfekvőbb hogy áramszünet esetén a 12V-os akkuról közvetlenül meg lehet táplálni a ledeket.
Ha a hálózati táplálásra 230V-ról működő kapcsolóüzemű áramgenerátorok vannak használva akkor nyilván más a helyzet, de még akkor is van két megoldás, a mezei 50Hz-es és a kapcsolóüzemű inverter. Olyan otthoni felhasználásra szánt szünetmentest még nem láttam ami a 700W-ot a valóságban is tudta volna és nem csak papíron, de kettővel már megoldható a dolog, és akkor semmit sem kell mókolni. Vagy építeni kell egy 12V-200V körüli kapcsolóüzemű DC-DC konvertert, amiről már elmennek a hálózati áramgenerátorok. Na meg kell egy jó combos akku, ami bírja azt a közel 1kW-ot veszteségekkel együtt. Az már majdnem olyan mint egy kisebb önindító forgatása.
Köszönöm a reagálást!
Tehát nekem 1 egy kW-os szünetmentes kellene inkább? És olyan van, vagy lehet csinálni?
Talán szünetmentes is van azt nem tudom, de kapcsolóüzemű inverterek azok vannak, pl. ilyen meg ilyen.
A hagyományos zselés akkuval működő szünetmentesekből 700W körüli a legnagyobb, ezek általában 300-400W-ot tudnak maximum, olyanból mondjuk 2db elég. Ezek 50Hz-en mennek, tulajdonképpen 50Hz-es csökkentett kitöltési tényezőjű négyszögjel a kimenetük. Ilyet nagyon egyszerűen lehet csinálni egy mezei 494-el meg 4db fettel, hátránya hogy kell hozzá egy jó nagy méretű trafó, speciálisan megtekerve. Amiket linkeltem azok kapcsolóüzeműek, néhányszor 10kHz-en működnek, amivel csinálnak 300V körüli DC feszültséget, és ezt szaggatja meg 4db FET 50Hz-el. Ha jól tudom szünetmentesben is vannak nagyobb teljesítményűek, de az egy másik árkategória, azoknak az ára már bőven 6 számjegyű.
Üdv!
Van készen, ez egy on-line sinusos (nem trapézos) 1500 VA, ha tartalék világítás megy róla, akkor olyan kell gondolom ami hatóságilag is OK. UPS Joe A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
600 VA teljesítményű szünetmentesben még akad, amelyik 12 V-ról megy, de abban is gyakoribb a 24 V-os (két akku sorba). Nagyobb teljesítményeken már nincs 12 V-os. Kompakt szünetmentesekben is bőven van zselés beépített akkuval 1000 W fölött, pl APC Smart-UPS 1400 (1400 VA-1000W). Ez szinuszos, de akad olcsóbb négyszög (kváziszinusz) kimenetű is.
A kapcsolóüzemű tápokról 12 V akkura váltani nem lenne egyszerű, különösen ekkora területen elosztott rendszerben. Itt csak a 230 V-os szünetmentesítés vagy mindegyiknél külön akku-töltő-átváltó a megoldás. Egyszerűbb és olcsóbb a 230 V-os. Az az egységenként 7,2 Ah-s szünetmentesítés szerintem többet bír, mint egy kompakt, de nem ártana pontosítani. Elég zavarosan írtad le. Hosszabb időre külső akkus kell. Akad ilyen is. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2014
Sziasztok,
A napokban hozzájutottam egy 20 év körüli APC Smart UPS 2000-hez. Azzal a hibával vásároltam meg, hogy bekapcsoláskor az önteszt során túlterhelést jelez és lekapcsol még akkor is amikor nincs rádugva semmi. Szétszedve kiderült hogy 10db FET eldurrant benne, és egy sor kisebb alkatrész is megégett (ellenállások, tranzisztorok, diódák). Mi okozhatott ilyen hibát? Túl nagy terhelést akasztottak rá és nem bírta? Vagy valami vezérlő IC makkant meg ami kiváltotta a problémát? A pótalkatrészek beszerzése nem gond, de jó lenne tudni hogy mennyire sanszos hogy ismét eldurran az alkatrészek cseréje után. Csatoltam user manualt meg képet a nyákról. A pirossal jelölt alkatrészek multiméterrel mérve átsípolnak ill. ellenállások esetében rossz értéket adnak, cserére szorulnak. Összesen 4db hűtőbordán 20 FET van gyárilag, ebből 10 durrant el, ezek már ki lettek forrasztva a bordákkal együtt, azért látható csak 2 borda/10fet.
Vagy nagy terhelés (induktív...) vagy, ami valószínűbb, hogy rommá van száradva benne az összes kondenzátor (kisebb értékek, nem a két nagy akku puffer..) és nem tudott rendesen rászinkronizálni a 230V betápra, az eredményt meg látod..
Nem érdemes vele vakarózni, mert a 10db FET árán kapsz ha nem is 2000VA tápot, de egy régebbi SmartUPS 600-at simán, és újrakondizva 15 évig jó lesz.
Ugyanilyen tápom van szétégve. A nagy kondik tuti kiszáradtak. Nekem 5 fet lett csontzárlatos, plusz a vezérlő IC fele, amit természetesen csak az APC-nek gyártott az Onsemi, így nem lehet beszerezni. Hasznosítsd inkább alkatrésznek.
Köszi a válaszokat. A nagy kondik kiszáradtsági lehetősége kilőve az alábbi kép szerint. A kicsik most lesznek kimérve.
Hát.. 1,6Ohm ESR érték egy ekkora kondinál, az úgy egy kalap kutyakakkantmány, ahogy van...
Ezt nem tudtam, köszi az infót. A kis kondikat cserélem kompletten mert nagy Vloss-ok vannak rajtuk. Mennyire fontos a nagy kondiknál a pontos kapacitás (ez esetben 1500uF)? Tehát pl ha csak nagyobbat lehet kapni az okés?
Elvben nem annyira fontos, de gyakorlatban ha van lágyindítás stb. az ahhoz van méretezve. Ha teszel bele mondjuk 2x akkora kondit, akkor ha NTC van vele sorba, lehet hogy kinyílik mint a tubarózsa.
Mondjuk én biztos hogy nem állnék neki megjavítani. Ha mindenképpen szünetmentesre van szükséged akkor érdemesebb átalakítani. Vannak jóval egyszerűbb kapcsolások amikben filléres áramkörök vannak, minden része javítható, nem olyan mint a ma kaphatóak, hogy megáll az AVR aztán el lehet az egészet dobni. Ha normális feteket veszel bele akkor abból 20db sem kell, hanem elég mondjuk 4-6db összesen.
Időközben kiderült hogy a nagy kondik ESR-jét a kábelek okozták amik segítségével mérve lettek. A kábelek nélkül jó értékeket produkálnak. A kicsik azért cserélve lesznek, biztos ami biztos. A 10db felrobbant fetet 1500Ft-ból tudom cserélni, az ellenállások meg a többi filléres cucc. Ennyit azért megéri rákölteni, mert ez valódi szinuszos cucc. Ha sikerül megjavítani akkor faja, de ha nem akkor is jó alkatrésznek még és nem költöttem rá túl sokat. Ráadásul a kapcsolási rajza is megvan szóval eléggé esélyes hogy sikerül a javítása. Egyedül ami keresztbe tehet a nagy IC amin az APC saját vezérlése van, mert abból nem lehet külön szerezni.
Nyugodj bele, ha azok a kis meghajtótranyók elszálltak, akkor tuti kapott a vezérlő IC is.
Ha így lenne nem lenne teljesen kakukk a motyó? Bekapcsoláskor overloadot jelez, de előtte még végigmenne az önteszten(ha tudna, mivel amikor akkumulátor üzemre rakja magát akkor észleli az overloadot) és az akkumulátor töltöttségi szintje is olvasható az első panelen mielőtt lekapcsolná magát.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2014
Sziasztok! Nem tudom, jó topikba írok-e, szeretnék csinálni egy 12v-os szünetmentes tápot, amit kb 10a-rel terhelnék. Arra gondoltam, hogy csak simán egy 10a-es diódával bekötöm az aksit a kábelbe, hogy az aksi felé ne áramolhasson az áram, csak kifelé, viszont ugye az aksi akár 14v ra is feltöltődhet, nekem pedíg fontos lenne, hogy max 12.5v jöjjön ki, milyen stabilizálást lehetne rá csinálni, tekintve a nagy áramerősséget? Előre is köszi!
Sziasztok,
a fentebb említett szünetmentesen kicserélgettem az elsült alkatrészeket, de úgy tűnik valami más problémát idéztem elő mert most nem kapcsol be, hiába van rajta AC és akkumulátor. Van egy ups enable kapcsoló ami bekapcsolt állapotban van, és egy bekapcsológombja amit lenyomva nem történik semmi. 1. Akkumulátorok teljesen fel vannak töltve 2. Az akkumulátorok csatlakoztatását egy kis szikra követi, ami a kondik feltöltődését jelzi 3. Biztosítékok nincsenek kisütve, mindegyik jó Az akkumulátor töltő üzemmód sem kapcsol be, mert egyáltalán nem fogyaszt áramot az egész szerkezet. Szerintem gond az AC meglétét ellenőrző áramkörrel lehet, mert a tölés nem megy és bekapcsolni sem lehet (az akksi meg hiába ad kraftot mert ez nem hidegen indítható, esetleg egy IC durrant el valahogy?). Szerintetek? A javítás az inverter áramkört érintette: -10db FET -FETek között 6-7 20R ellenállás -6db KSP 2N2222A tranzisztor -4db KSP 2N2907A tranzisztor -6db 1N4148 dióda -3db IC (CD4093 Quad 2 input NAND schmitt, MM74C14N hex schmitt, LM339N komparátor) ezen kívül az összes elektrolit kondenzátor cserélve lett, ugyanazok a feszültségek/kapacitások. A kontaktok mindenhol ellenőrizve lettek forrasztás után. |
Bejelentkezés
Hirdetés |