Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 1,5kW-os frekvenciaváltó (Omron Sysdrive)
Lapozás: OK   2 / 2
(#) dbase hozzászólása Jan 9, 2007 /
 
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_2355.html
1,5kW-os frekvenciaváltó (Omron Sysdrive)-Témában már ki lett vesézve.
Lehett volna a keresőt használni.Sőt kötelező!!!
(#) Moderátor hozzászólása Jan 9, 2007
 
Idézet:
„Egy fázisú AC motor + frekiváltó”
című téma áthelyezve ide!
(#) pid1951 hozzászólása Aug 25, 2007 /
 
Sziasztok!

Építeni szeretnék egy 1,5kW-os frekvenciaváltót 1 fázisra.
Van valakinek valamilyen ötlete, ami a legegyszerűbb?
Korábban egyenáramra már készítettem ld. csatolt fájl, műveleti erősítőből egy nagyon egyszerűt: integráló taggal fűrészjelet, ezen egy komparátort referenciáját tologatom és a végén egy FET Gate-jét impulzus szélességgel vezérlem. (Max áram 15A)

Váltóáramra egy N és egy P csatornás komplementer FET pár lenne a vége amellyet a sinus hullám nyitogatna...?!

Ha valakinek van valamilyen ötlete szóljon!

pwm.jpg
    
(#) _JANI_ hozzászólása Jan 29, 2008 /
 
Egyfázisű motoroknál a fázishasításos teljesítményszabályzás is tökéletesen megfelel. Viszont igy rosz lesz a nyomatéktartása. Igaz ventillátoroknál ez nem szokott gond lenni...
(#) _JANI_ válasza pid1951 hozzászólására (») Jan 29, 2008 /
 
>>> EZ <<< lenne az ötleteem. De nembiztos h erre gondoltál. Vagy az RT'95-08 és 09 es számában is megjelent egy "_Elektronikus_vezérlés_háromfázisú_indukciós_motorhoz_"
című cikk. Igaz az nem fettel, hanem IGBT-vel működik...
(#) liderces hozzászólása Szept 10, 2008 /
 
Hello mindenki! Lenne egy kérdésem van egy OMRON frekvenciaváltó ami 3x200V-os hálózatra lett tervezve lehet ezt használni valamire vagy kuka?? el is adnám ha valakit érdekel amugy elvileg teljesen üzemképes tipusa 3G3XV-A2001
Köszönettel előre is.
(#) Dudus válasza liderces hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Fogsz egy 3 fázisú leválasztótrafót, aminek van 3 db 230V-os szekunder tekercse és deltába kötöd ezeket. Gyanítom anyagilag nem igazán kifizetődő.
(#) liderces válasza Dudus hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
hali kösz a választ de minek deltába kötni a frekiváltó tudja a bemeneten fogadni a 3x220-at
(#) Dudus válasza liderces hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Mert ha csillagba kötöd, akkor 3X400V-od lesz
(#) liderces hozzászólása Szept 12, 2008 /
 
namost nem értem van a leválasztó trafó a bemenetre rámegy a három fázis 3x380V
a három 230-as szekunder tekercs az a kimenet nem? namost ha ezt ugy tekerjük meg hogy 3x220-at adjon akkor azt és köthetem a frekiváltóra mert van három fázis bemenete??? vagy nem értem. Elvileg minden fázishoz tartozik egy primer és szekunder tekercs az az három fázis 3x380-be és három fázis 3x220 ki légyszi szájbarágósan mert bevittél az erdőbe köszönettel
(#) Dudus válasza liderces hozzászólására (») Szept 12, 2008 /
 
- Az , hogy a primer oldal tekercsei 230V vagy 400V feszültségre vannak készítve attól függ, hogy hogyan kapcsolod a primer kivezetéseket össze. Ha a tekercsek 230V-ra készültek, akkor a 3 db. primer tekercs egy-egy kivezetése össze van kötve ( csillagpont ) és a fennmaradó 3 kivezetésre kapcsolod a 3 fázist. A csillagpontra rákötheted a nullát is, hogy érthetőbb legyen, de ez akár el is hagyható. Így minden tekercsre 230V-jut ( a nulla és bármely fázis között ennyi van) . Ha ezeket deltába kapcsolod leég, mivel 230V-os tekercsre 400V-ot kapcsolsz és a szekunder feszültség is megemelkedik!!!

- Ha az egyik tekercs végét a következő elejéhez kapcsolod addig, míg az egész egy kört alkot, akkor deltába kötötted őket és ekkor csak a 3 fázist tudod bekötni, melyek között 400V a feszültség, így a tekercsek sem lehetnek mások mint 400V-osak. (Ezeket a 400V-os tekercseket kötheted csillagba és rakhatsz rá 3 fázist, de ekkor a 400V-os tekercsekre csak 230V jut ami teljesítménycsökkenést eredményez és a szekunder feszültség a tervezettől kisebb lesz.)


A következő kérdés, hogy a szekunder tekercsek milyenek. Ha 230V-osak és csillagba kapcsolod őket olyan rendszert kapsz, aminél két fázis között 400V a feszültség és lesz nullád, amely bármely fázishoz képest 230V-ot ad. (ez nem jó neked) Ha deltába, akkor olyan rendszert kapsz ahol két fázis között 230V a feszültség, de nincs nullád ( a frekiváltódnak nem kell) Ez az ami neked már jó.

Ha a szekunder tekercsek 400V-osak, akkor nem tudod felhasználni, mert deltába kötve adja ki a szabványos 400V-ot. Ha ezeket csillagba kötnéd ~695V lenne a fázisok között a feszültség, ami nem szabványos és nem használható.


Tehát olyan 3 fázisú leválasztótranszformátorra van szükséged, melynek a szekunder tekercsei 230V-osak. A primer pedig bármelyik lehet 230V vagy 400V csak a bekötésnél ezt figyelembe kell venni.
(#) liderces hozzászólása Szept 13, 2008 /
 
Hello! Nagyon szépen köszönöm a leirtakat megértettem, szupi. A fejlemények a következőek kiderült a frekiváltó megy egy fázisról is ugyhogy már be is kötöttem és valószinüleg megfelel a motorhoz is igaz picit alulméretezett hozzá képest de majd a tesztek eldöntik. Eddig megy és használtam felületes beállitásokkal de megy majd még finomitani kell a motoráramokat stb.
Esetleg egy következő kérdés ha már enyire otthon vagy a transzformátorok világában?? Előre is köszönettel! Kellene nekem egy trafó ami tartósan 20A-ert tud leadni akksi töltésre 200Ah-ás akksi. Olyan adatokra lenne szükségem egy ilyen trafónak mik a paraméterei: W-ban VA-ban stb. Mert ahány trafó anyi féle teljesitmény adat van megadva. Toroid hagyományos mindegy. Esetleg érdekelne olyan CO heggesztő is ami már CO-ként mondjuk nem üzemel mert hiányos stb. de maga az alapgép müködik és megvan rajta az akksi töltő funkció esetleg inditás-rásegités is.
Ugyan itt lenne eladó egy Danfoss frekvenciaváltó optimálisan 4Kw-os motorokhoz de 3.5-5Kw-ig beállitható. kb 60.000 irányár Mégyegyszer köszönettel!
(#) dexter00000 hozzászólása Dec 17, 2008 /
 
Sziasztok!
Szegény témát elhanyagoltam időhiány miatt, meg igazából megoldódott a dolog ideiglenesen.
Most viszont ismét aktuálissá vált a probléma, "1 fázisú aszinkron motort 3 fázisú frekiváltóra".
Ha valakinek lenne ötlete, vagy tapasztalata, megköszönném. Egyébként ez egy 1.15 kW-os motor.
Azt pedig elfelejtettem mondani, hogy szinkron fordulat fölé kellene emelnem a fordulatot, tehát a fázishasítás nem jó.
Előre is köszönöm.
(#) bgsf válasza dexter00000 hozzászólására (») Dec 17, 2008 /
 
szia!
ipari darukkal foglalkozom, ahol a finom indítás megy fel az üzemi frekiig a motoroknál! nem tudom mennyi pénzed van rá, de ilyet amatőr körülmények között lehetetlen megépíteni, főleg ilyen teljesítmény mellett. ami frekvencia váltókat én használok azok 0 HZ-60 Hz-ig mennek, de ott a frekvenciához tartozó feszültségeket is be kell programozni. valamint kikapcsoláskor szintén a lefutási értékeket beírni. nem bonyolult csak időigényes.
működik egy fázisról, de háromról is! van saját fékező ellenállása is, de lehet az külső is. holnapra megnézem a tipusát és megírom ide: aztán majd meglátod...
Azt pedig elfelejtettem mondani, hogy szinkron fordulat fölé kellene emelnem a fordulatot, tehát a fázishasítás nem jó
ezekkel amiket írtam szinkron fölé tudod emelni, mivel a kimenő frekvencia magasabb mint 50 Hz.
(#) rotti13 válasza liderces hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Meg van még ez a frekiváltó?Mennyi az ára?
(#) liderces válasza rotti13 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
hello! Pontosan melyik frekiváltóra gondolsz? üdv
(#) Zozzer hozzászólása Jún 8, 2010 /
 
Sziasztok!

Van nekem egy omron sysdrive 3g3ev AB001M típusú frekiváltóm, ami egy szállítószalagot hajt. Az lenne a problémám, hogy ha a programozókonzolról irányítom akkor minden okés, de szeretném ha az indítás egy nyomógombbal történne. Elvileg ugye az S1 és a SC-t kell összekötni egy nyomógombbal és működnie kellene. Átállítottam a 2-es paramétert, hogy az indítás sorkapocsról történjen és az alapjelet pedig a konzolról vegye. A gyári beállításokra visszacsináltam a frekiváltót de semmi. A válaszokat előre is köszönöm!

Z
(#) zoltan888 hozzászólása Júl 16, 2016 /
 
Sziasztok.Van egy Procon 1,5KW os frekvenciaváltóm és egy szintén 1,5KW-os villanymotorom.1.4-2 herz között tudom úgy működtetni hogy meg felelő fordulatom legyen de sokszor elejti a fordulatot.azt mutatja hogy áramot felveszi de nem működik még sem.árnyékolt kábellel bekötve pedig 15-20 perc után hibára áll le.melegedés 99kód.majd fél percenként folyamatosan ez.vagyis nem működikMi lehet a gond?
(#) blitz456 hozzászólása Márc 21, 2020 /
 
Sziasztok
1.5kw-os frekiváltó alkalmazható 1.7kw-os motorhoz?
Köszönöm
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem