Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Mégiscsak forrasztás hiba volt tegnap az aksi töltővel,átforrasztottam és működik! Köszi a segítséget!
Heló
A felirat feléd, lábak lefele és + , - , Q ,
A hall nem lehet a forgoreszen.
Bar ha azt irja, hogy leszakadt az osszes, akkor el is tudom kepzelni, hogy MAR tenyleg ott van
Sziasztok a napokban került hozzám egy NIKANG elektromos robogó amit az előző gazdája eléggé elbarmolt. Segítsetek kitalálni mi lehetett a panel eredeti arculata.
Üdv.
Elsőnek mérd ki a panel jobb szélén lévő két fetet és a schottky diódát, ha rosszak cseréld ki. Másodiknak a C2 helyére egy 1000u/50V kondit tegyél. Az R11 ellenállást is mérd ki.
Szia!
Egy kis kiegészítés! A FET vagy FET-ek zárlatosak ami abból is látszik, hogy a Gate meghajtó ellenállás leégett, A meghajtó tranyók (mivel határozottan látszi, hogy kinyíltak) p-n (mivel úgy tűnik dupla fetes) akkor S8550-S8050 van benne csere! Ha szimpla fet van akkor S9012-S9013.Ezen kívűl ha a Biró Feri barátom által emlitett alkatrészek cserélve (pótolva) vannak az LM339-nek kicsi az esélye, hogy halott. Elég vacak munka lesz a kétoldalas kínai nyák miatt! Ferinek köszönöm az életmentő szelepet, a fiam biciklijébe! Leiszt Jani
Üdv!
Adott egy elektromos kerékpár vezérlője. Sajnos nem tudom melyik az a kábel amelyik a betáp és melyik az amelyik a motorra megy. Ráírtam melyik az a négy vezeték amelyiket nem tudom,hogy hová valóak. A piros és a sárga közös.Szerintem ezek a pozitív kábelek.De a mínusz betáp és mínusz ki motorra nem tudom melyik. A nyákra a kék vezeték mellé ez van írva:M- Sárga mellé M+ Piros mellé B + Fekete mellé pedig B- Illetve adott még egy másik köteg kábel. 3 kábel van egy csatlakozóba. Piros vezeték mellé 5V van írva,sárga mellé ZB,kék mellé pedig SC. Ez menne a gázkarra? Ezt hogyan kell bekötni?
Azt gondolnám, az M jelűek mennek a motorra. A B jelűek az akkumulátorra (Battery). A gázkar bekötését nem tudom, de lehet, hogy ott is van felirat.
Köszönöm.
Amit gázkarnak sejtünk oda ezek vannak írva. "Illetve adott még egy másik köteg kábel. 3 kábel van egy csatlakozóba. Piros vezeték mellé 5V van írva,sárga mellé ZB,kék mellé pedig SC." Azért gondoljuk,hogy ide kell kötni mert a gázkartól is 3 kábel jön.
Senki?
Egyébként ez a gázkaros dolog,hogy működik? Egy állítható ellenállás van benne?
Nem poti.Lineáris Hall ic van a gázkarba.Este leírom a bekötést.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm. Egyébként ami volt a kerékpárba vezérlő az teljesen gajra ment a bolba pedig csak másikat tudtak adni ami ugyan olyan teljesítményű. A motorból kettő szál vezeték jön ki illetve a vezérlőből is a motorhoz így gondolom,hogy ez a vezérlő jó lehet ehhez a kerékpárhoz(Fesz és teljesítmény ugyan az a vezérlőnek.). Vagy rosszul gondolom? Ja és még annyi,hogy amit a képen is látsz vezérlőt abból még ki jön kettő vezeték ami nem tudom mi lenne.Egy csatlakozón vannak.Egy fekete és egy kék. A kék vezeték mellé SC van írva.A feketéhez B- van írva. Illetve a hármas csatlakozóba lévő vezetékeket előbb rosszul írtam.Itt van egy fekete amihez B- van írva,piros amihez 5V és egy sárga amihez ZB.
Nagy valószínűséggel a b+ b- az tényleg a battery(akku) az m+ m- pedig a motor.A másik az igazából a sebesség szabályzó,de hogy gázkar vagy rásegítés azt neked kéne megmondani.Az 5V az adott hogy a tápja.Gázkarnál a maradékból az egyik a test,a másik a vezérlés.Egyébként az elve az(ellenállás),csak nem ellenállással,hanem mágnes és hall elem!
És azt honnan tudom,hogy a gázkarnak melyik a +5V-os kábele?
Egyébkét piros fekete kék kábelek jönnek ki a gázkarból.
Akkor a pirosnak kell az 5V ,fekete a test,és kék a kimenet.Remélem!!!
Ez szokott lenni.Nekem mondjuk kék helyett zöld van.
megtaláltam köszi Bővebben: Link
De minden szenzornak más a lábkiosztás gondolom.
Vagy tévedek? Egyébként valahogy nem lehetne kipróbálni a vezérlőt gázkar nélkül,hogy működik-e? Gondolok itt arra,hogy a piros 5V-ot összekötöm a kék kimenettel egy ellenállással vagy bármi mással? Csak,hogy tudjam,hogy egyáltalán a vezérlő jó-e még. Mert egyenlőre egy kanyi volt nem jön ki a motorra csak 1V.
A kéket a feketével összezárod.Teljes fordulaton kell a motornak forogni.Csak sztenderen próbáld!
Nem a pirossal?A feketének testnek kéne legyen!
Pirosat a feketével összeérintettem de nem történt semmi.
Lehet rossz lenne a vezérlő? Tranzisztorokat,schottky diódákat,diódákat mind kimértem és jók.Más már nincs is benne csak ellenállás meg kondik illetve az IC. Piros vezetéken mérem az 5V-ot.Nem tudom mi lehet. Egyébként így 10mA az áramfelvétel.Ami a motorra menne kábel ott meg 1V-ot mérek folyamatosan. Már csak két vezetéket nem tudom,hogy mi lenne. Ugye megvan a betáp,a motorra menő kábelek és megvan a gázkaré is.Ezen kívül még két kábel van egy csatlakozóba. Kék meg fekete.Fekete mellé B- kék mellé SC van írva.
Pirosat a kékkel ne a feketével!
A plusz két kábel lehet a max fordulat szabályzó.Ha nem ér össze akkor max gázon foroghat a motor
Üdv.
A vezérlőegységből kijövő vezetékek, vastag piros és vastag fekete a pozitív és a negatív. Vastag sárga a motor pozitívja, a vastag kék a motor szabályzott kimenete. A gázkarra piros a pozitív, sárga a test és kék a jel bemenet. A kék meg a fekete vezetékek a motor tiltása, amelyek a fékkarnál levő kapcsolóra vannak kötve.
Szia!
Akkor szerencsére jól van bekötve a vezérlő részben. Úgy kötöttem ahogy írad.Piros vastag, fekte vastag betáp,motorra sárga vastag kék vastag. Nekem ami a gázkarra mennek vezetékek azok sárga piros és fekete kábelek. Akkor gondolom így annyiba változik a helyzet,hogy piros pozitív,sárga test a fekete meg a jel. Ha csak leakarom ellenőrizni,hogy a motor felé megy-e áram a szabályzóból akkor melyik két vezetéket kell összeérintenem azok közül a vezetékek közül amik a vezérlőből jönnek ki? Pirosat a (sárgával?)
A gázkarra menő vezetékek, piros a pozitív, fekete a test és a sárga a jel. Kezd azzal, hogy a vezérlőre nem kötsz semmit. Kössél rá tápfeszt és mérd ki a gázkarra menő piros szálon 5 voltot, utána kösd rá a motort a vezérlőre. A vastag sárgán és a vastag kéken egyforma feszültséget kell lenni, ha ezek megvannak, akkor érintsd össze a gázkar piros és sárga vezetékét egy pillanatra.
Mivel 3 kábel megy a gázkarhoz,és abból egy a pozitív ami piros,egy meg test amit nem tudod melyik,fogj egy multimétert és sípoltasd ki dióda vizsgálóval.Szerintem a fekete fog a testre sípolni,tehát szerintem az a test és a sárga a jel.Ha asárga sípol testre akkor a fekete a jel.
A vastag sárgán és a kéken(motor +-)nem mérhet egyforma fesz.-t semmihez képest! Az egyik fix táp a másik kapcsolgatott test!
Akkor nem értettél engem, ha áramot adok a motornak a másik végén, vagyis a kék vezetéken is áramot kell mérjek. A motorban lévő szénkefe elkopása esetén sem megy a motor, mert ugyanis a motor két vezetékén alap helyzetben pozitív van. Majd amikor ráhúzod a gázkart a kék vezetéken csökkenni fog feszültség és a motor lassan forogni kezd. Nagy vonalakban a működési elv.
Üdv Mindenkinek !
Próbálkozott-e már valaki dörzshajtással. A Dongó motorhoz hasonló bordázott dörzskereket kellene szerezni. Kb. 40-50 mm átmérő esetén 3000-es motorfordultnál kb. 30 km/h sebességet biztosítana. Közvetlen a motor tengelyére fogatva, egy motortartó adaptert készítve, percek alatt rögzithető lenne a kerékpár vázához. (akár első villához, akár a nyereg alatt, a hátsó kerék hajtáshoz) Állítható rugós feszítés is megoldható. |
Bejelentkezés
Hirdetés |