Fórum témák
» Több friss téma |
Fontos: PICKit2 klón építése tanácsok
Van itt egy oldalas, furatszerelt is. Én ezt csinálgatom, de ez is szívatós a kis méret és a zsúfoltság miatt.
Link:Hp41C
Köszönöm, ezt is számításba vettem, és teljesen jogos, csak korábban elfelejtettem jelezni, hogy fúró fóbiám is van... Ezért szeretném lehetőleg SMD elemekből építeni. Persze azt is át lehetne tervezni, de bevallom már nem emlékszem az érvre amiért nem ezt választottam.
Az áttervezés során persze ügyelnék, hogy a közel sem kifinomult pákaforgató technikám ne okozzon gondot, tehát jó szellősre gondoltam átalakítani, minél kevesebb fúrással. Ellenben akkor nincs elvi és gyakorlati akadálya egy ilyen át-tervezésnek?
Az SMD-s is tartalmaz furatokat.
Nekem 3-adszorra sikerült a nyák. A cikkben a második kivetelt fotóztam, de már a javított tervet közöltem. Neked hanyadszorra fog sikerülni kezdőként? Itt nem csak az számít, hogy minden oda menjen, ahová kell, rengeteg elekronikai megfontolás van, de ez itt off lenne...
Köszönöm a válaszod, pontosan erre próbáltam rákérdezni. Tudom, hogy van rajta furat, de a furatszerelt kivitelben sokkal több furat van.
Bár kezdő vagyok, idővel szeretnék, ha nem is profi lenni, de legalább haladó ezen a téren is. Folyamatos tanulással gondoltam ezt elérni, de megértem, hogy kezdőként nincs elég tudásom még hozzá. Pont ez az amire kíváncsi voltam. Még egyszer köszönöm a válaszokat, és akkor elkezdek barátkozni a kétoldalas nyákkal. (maximum segítséget kérek majd ) IGB
Jól közelíted meg a dolgot szerintem.
A nyák készítéséről részletesen írok a cikkben. Fontos a papír minősége és a nyomtatóé. Ha lehet HP lézerrel próbáld, azok toner festéke jól fed és könnyű vasalni. A többi csak gyakorlás kérdése. Ha elsőre nem sikerül a vasalat, ne marasd ki, csiszold le és vasald újra! Ha apró hiba van javítsd tollal. Eddig nehéz, a többi könnyebb, mint gondolnád. Az SMD-től sokan félnek, pedig sokkal jobb vele dolgozni, még nyákot tervezni is könnyebb, mert létezik 000 ellenállás, ami átkötésnek esztétikus. Na mindegy elkanyarodtam, sok sikert!
Sziasztok!
Most vettem egy Pickit 2 -t . Szerintetek melyik szoftvert érdemes és lehet ingyenesen letölteni, amihez esetleg magyar nyelvű leírás is beszerezhető? ...kösz
Szia!
MPLAB IDE v8.73a, ha nem csak hexet akarsz beégetni hanem mást is csinálni.. Ingyenes és itt a fórumon is találsz leírást róla!
Kösz! Letöltöttem, telepítettem innen:
Bővebben: Link Egyenlőre csak a főprogramot, a többi pontosan mire szolgál (a pdf-en kívüliek)? Elsőre csak égetésre használom de bele szeretnék merülni a PIC programozásba .
Szia!
Mplab leírás magyarul Pic programozás elkezdéséhez segédlet Bár a leírások nem a legújabbak de azért a lényeg ugyanaz.
Sziasztok!
Olvasni lehetne C-s pic-eket? Egy PIC16C76-ot kellene kiolvasnom. Próbálkoztam a devicefile átírásával, de sajna ez még nem megy, esetleg, ha valaki tudna nekem egyet küldeni amiben benne van, azt nagyon megköszönném.
Szia!
Sajnos nem képes a PICKit2 a C-s típusokat kiolvasni sem, mert a Vpp előállítő áramkör terhelhetősége alacsony. A 16F83, 16C84 csak referenciának használja a Vpp-n megjelenő feszültséget, ezeket lehet programozni a PICKit2 -vel, de módosítani kell a eszközleírást. A Watt féle külső tápos LPT -s programozóknál elegendő a terhelhetőség.
Köszi.
Még csak a Watt féle külső tápos LPT-s programozó az lenne is, de ahogy nézem a programban nincs benn a 16C76. Sajnos.
Próbáld meg kiolvasni 16F72 -ként, a lábkiosztás azonos...
Sziasztok!
PICkit klónt szeretnék építeni, és keresem a leg jobban kezelhető, bevált klónt. Most kezdek bele a PIC-ezésbe, ezért is fordulok ide segítségért. Kérlek segítsetek, melyiket érdemes megépíteni, és hol találom Nem gond ha SMD-s sőt ha az az is rám fér, kell egy kis gyakorlás! Kérlek segítsetek! Előre is köszönöm!
Köszönöm!
gondoltam a kapcsolások közt lévőkre, csak gondoltam rákérdezek, azok elég beváltak-e stb. Köszönöm! akkor az smd-et megépítem.
Valaki megtudná nekem mondani hogy a gomb mire való a programozón?
Erre.
És a készülék programjának a frissítésére.
Heló!
A gyári kapcsolás alapján építettem egy teljes PICkit2-t. Csatoltam a kapcsolási rajzát az alkatrészek helyettesítése miatt. Problémám: A VPP terheletlenül 12V helyett 8,1V , 330Ohm terhelés hatására 3-4 V-ra esik le. A T1-es tranzisztor valamint az induktivitás enyhén melegszik és halkan sípol. Már a PIC-et is kicseréltem, az induktivitást is cserélgettem kipróbáltam 470uH-t is, a T1-es tranzisztor is kicseréltem kipróbáltam helyette BS170-et. Mi lehet a hiba oka?
Szia!
A kapcsolási rajz jó, nézd meg az R31 és R26 környékét. Az R24 -et le lehet csökkenteni 1k -ra. A 300 ohm túl nagy terhelés, próbáéld 10-12 k -val. A MCLR ne legebjen - 10k a +5V -ra. Még legalább 3-4 100nF kerámia a +5V és a föld közé (közvetlenül az IC2, IC3, IC1 táp lábainál), 10µF elektrolit és 100nF kerámia közvetlenül az L1 Vdd_TGT lábához. L1 680 uH a jó, T1 helyén jobb a bipoláris tranzisztor.
Hát behalok...
Teleraktam az egészet kondival, a memóriák nincsenek benne, az induktivitás egyik lábát a TGT-ről próbaképpen átraktam a +5V-ra, de semmi! A VPP-n ugyan úgy az a 8V körüli érték mérhető. Most vettem észre hogy a T1-es tranzisztor a VPP tesztelése során ha hagynám befüstölne. Csatoltam két képet, netán valamit elnéztem volna forrasztás közben. Az alkatrészeket beforrasztás előtt műszerrel leellenőriztem.
Olvastad? A pozícószámokat és a lábszámokat értekemszerűen a kapcsolási rajzodhoz kell igazítani...
Az R31 és az R26 értékei jók, ki is cseréltem azokat, a műveleti erősítőt is kivettem, de semmi. Nagyon melegszik a T1-es tranzisztor
A gyári kapcsolási rajzot vettem mintaként.
a Q5-os tranzisztort is kivettem, de még mindig... :no:
D1-es diódád is kicseréltem, de még mindig nem jó.
A C8-as kondi se zárlatos.
Én még ilyet nem láttam... nemigaz Az a nyavalyás DC-DC konverter miért nem akar működni?
Az induktivitással sorba kapcsoltam egy 10Ohmos ellenállást, semmi változás a T1 ugyanúgy melegszik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |