Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
Lapozás: OK   25 / 45
(#) emmzolee válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
A 4271-es képen az nem az a dióda. Az a STDBY táp diódája. Lehet nem úszod meg, és vissza kell rajzolni a tápod 3.3V-os részét. Nagyon bonyolult a nyák, és a képekről nehéz tájékozódni.
Arra gondoltam még, hogy nincs-e ki a lelke valamelyik puffernek a 3.3V-os részen. Lehet nem csak a végén van, ahol te is kicserélted, hanem előtte is valahol.

Neem. A fojtó nem lesz hibás amit ki gondoltatok.

A STDBY táp nagyon csúnyán néz ki. Az szokott a beindulás elején energiát biztosítani a táp ic-nek. Lehet ott is lesz valami. Ha meg nézed a nyákod hátulját, látod, hogy hol van meg égve. Ott durva hő fejlődés volt. Ez a STDBY táp-nál van, és a kimeneti szűrőknél, puffereknél. Ezeken a helyeken kell körül nézni. A kondikon nem is biztos, hogy látszik, hogy nem jók. Ha szivárog (a fesz.), akkor nincs felpúposodva, de kisül magától egy idő után. Az is fura, hogy a vezérlő ic mellett a két fesz figyelő ellenállás meg van pirulva.
(#) emmzolee válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
A 7500-as ic-nél is van 2 zöld kondi. Csúnyák. Olyan mint ha meg égtek volna azok is. A két kondiból az egyik felel a táp frekvenciááért (C12). Azt mérted, hogy a freki nem ment-e el? Meg tudod mérni a tápod frekvenciáját? Jó lenne. Ha nem a megfelelő frekin megy a táp, akkor simán elő fordulhat ez a jelenség. 50-65KHz az elvileg jó lehet.
(#) wolfcsaba válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
A pufferkondik zsír újak, mindet cseréltem, 7 darab volt púpos, ezt írtam feljebb. A MOSPEC lenne akkor a dióda, amire gondolsz?
Mindjárt nekilátok játszani, megméregetem a feszültségeket trafó, tekercs, dióda, fojtó pontokon. Aztán lehet, hogy kiszedem a diódát, és megnézem.
A standby táp adja az 5V-t stabilan, nem fütyül, meg nem melegszik. a nyák hátulján van az a narancssárga vezeték, ott tiltottam meg a ventillátornak a fordulatszám szabályozást. Szerintem a melegedés emiatt volt.
(#) wolfcsaba válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Benyilaztam a cserélt kondikat.
(#) wolfcsaba válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Ezekre a zöld kondikra gondolsz. Ezeket nem cseréltem. Tényleg nem kellően zöld színűek. De ez okozhat ilyet?
Frekvenciát nem tudok mérni, egy szál mezei multiméterem van, meg egy forrasztópákám.
(#) wolfcsaba válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Zöld kondik cserélve, ugyanaz a helyzet. Bekapcsolásnál nyekereg, 3.3 helyett 4.25-4.30V egy satás winyóval terhelve.
(#) wolfcsaba válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Végigméregettem azokat a pontokat, amit fentebb írtam, mindenhol ez a 4.25-4.30V van, egészen a MOSPEC középső lábáig.
(#) zolesz hozzászólása Aug 19, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!
Korábban kértem itt segítséget (a #968419 -as hozzászólásban) egy ATX táppal kapcsolatban, amit időközben sikerült megjavítanom. Végül a hibát ami az +5VSB megnövekedett feszülségét okozta, a PC817-es opto cseréjével sikerült megoldani.
Köszönöm minden hozzászóló segítségét.
Üdv: Zoli
(#) wolfcsaba válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Én is megoldottam a problémát, mostmár sehol sem jön rossz feszültség a tápból, és rendkívül csendes is lett egyben, semmi cicergés többé. Valami rövidzárat csináltam méregetés közben a nagyfesz oldalon (a burkolattal), egy pillanatig hegesztettem is vele, aztán csattant egy akkorát, hogy még mindig cseng a fülem. Na de sebaj, lesz alkatrészem a következő ilyen táphoz.
Köszönöm a segítségeteket. Jövök máskor is.
(#) emmzolee válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Igen a bal oldali felel a frekiért. Lehet az elváltozott, és a tápod már rég nem a megfelelő frekin megy. Ettől a feszkók meg vannak, de a 3.3V-nál más a helyzet, mert ott egy fesz csökkentő kapcsolás van ami érzékeny a frekire.

Itt egy link. Ebben le írják a vezérlő ic lelki életét. A KA7500B ugyan az mint a TL494CN
Bővebben: Link
Ha jól látom akkor az RT ellenállás az 18Kohm. A kondi ha 1nF. Akkor a frekinek 55KHz-nek kellene lennie. Valahogy ezt jó lenne megmérni.
(#) wolfcsaba válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Köszönöm, itt a válaszod felett írtam le, hogy milyen szépen megoldottam a problémát. Mindenesetre megnézem a linket, hátha felfogom, miről írnak.
Meg az is gond, hogy nem tudok frekit mérni, nincs hozzá felszerelésem.
(#) wolfcsaba válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Megnéztem a cikket, tehát azzal a két ellenállással tudom a frekvenciát beállítani a 7500-asnál is. Ehhez tudnom kéne, hogy mekkorák voltak azok az ellenállások fénykorukban. Van valami oldal, vagy program, ami a színek alapján ezt megmondja? Ez máskor is hasznos lenne. A durranás is egy ellenállás volt, csak ma már nem akarok ezzel szórakozni, alszik a gyerek.
(#) emmzolee válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 19, 2011 /
 
Ja, Vágom. Érdekes módját választottad a megoldásnak.

Ellenállás színkód fejtő progit itt találsz.

4 csíkos ellenálláshoz

5 csíkos ellenálláshoz
(#) wolfcsaba válasza emmzolee hozzászólására (») Aug 20, 2011 /
 
Igen, csak nem tudom melyik az eleje az ellenállásnak. Ha az egyik irányból nézem, 100 Ohm, a másik irányból nézve 500 Ohm. Amit benyilaztam a képen.
(#) emmzolee válasza wolfcsaba hozzászólására (») Aug 20, 2011 /
 
Ez a méretű ellenállás nem szokott 0.5%-os lenni. Az olyan (műszer)ellenállások sokkal nagyobbak. Ez szerintem 1%-os, tehát 500 ohm.
(#) tombox00 hozzászólása Okt 11, 2011 /
 
Sziasztok.

Van egy Codegen atx 250 W-os tápom, és az a problémám, hogy nem indul.
Az 5V-os készenlét megvan.
A PS-on 2,55V
A pufferen 320 V
A KA7500 nem kapja meg a 12 V-ot csak 1,25V-ot.
Visszavezettem a nyákon de csak egy dióda és egy ellenállás van és utánna a trafó.
Ezeket megnéztem és jók.

Kérdésem az lenne , hogy mit kellene még megnézni??
(#) didyman válasza tombox00 hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Késenléti kör primer oldalán pármikrós kondit kétszer akkora alacsony ESR-űre cserélni, szekunder pufferét szintén. A KA7500 elment, cseréld ki (TL494). A soros 10Ohm körüli ellenállást a tápjában és a diódát ellenőrizd.
(#) tombox00 válasza didyman hozzászólására (») Okt 11, 2011 /
 
Szia.

Köszönöm a gyors segítséget.
Írok ha jutottam valamire és lessz időm megnézni.
Mégegyszer köszi.
(#) tombox00 válasza didyman hozzászólására (») Okt 14, 2011 /
 
Szia.

Kicseréltem azokat amiket mondtál és meg is néztem , de még mindíg semmi.

Valami más ötlet?
(#) Geri86 hozzászólása Okt 15, 2011 /
 
Miért van az, hogy 12voltnál negatív ágban csak -10,9voltot, 5voltnál negatív ágban pedig -4,3voltot mérek?
(#) satlokk válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Véletlenül nem gyenge az elemed a műszeredben? Mert akkor szoktak ilyen értékek elö fordulni.
(#) erbe válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 15, 2011 /
 
Mivel terheled a +5 V-os ágat? Mert terhelés nélkül előfordulhatnak ilyen értékek. Legalább 5 W-tal illene megterhelni. Pl. 12 V 10 W-os égő.
(#) Geri86 válasza erbe hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Hát egyenlőre nem terhelem semmivel. Át akarom alakítani, hogy több voltot hozzak ki belőle szimmetrikusan, de már egy átalakított AT-s tápnál is tapasztaltam ezt az 1 voltos különbséget +- között.
(#) erbe válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Terhelés nélkül a PC tápok hamis értékeket adnak. A + és - ágak közötti eltérésnek két oka lehet. A - ágba normál diódát szoktak tenni, nem Shottkyt. A kis áramterhelés miatt vékony huzallal tekert eltérő induktivitás kerül.
Ha mindkét ágba azonos méretű induktivitás, kondenzátor és dióda kerül, nem lehet eltérő a kimenő feszültség. Ugyanis ugyanannak a trafónak ugyanazon tekercseiről megy az egyenirányítás. Persze ez csak az ellenütemű meghajtású tápokra igaz, de szerencsére ez a gyakoribb és ezt célszerűbb átalakítani.
(#) Geri86 válasza erbe hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Akkor a tekercset hogy alakítsam át úgy hogy jó legyen? Nekem csak a +-12 voltos ág kellene. Diódák már vannak a negatív ágra 2db MBR10100-as és két 2200µF-os 50v-os LOW ESR kondenzátor. Először ezeket akarom megcsinálni utána a vezérléshez nyúlni.
(#) erbe válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Valahol már leírtam, de már nem tudom, melyik PC táp átalakításnál.
A nagy fojtóról letekered a tekercseket. A leghosszabb vastag szál mellé odafogsz azzal pontosan megegyező vastagságút és egymás mellett visszafűzögeted. Az egyik a +, a másik a - ágba kerül. Ügyelj arra, hogy egyiknek a kezdete, másiknak a vége kerüljön a diódákra. A - ágba is ugyanakkora kondikat teszel, mint amilyen a +-ban van. 2 elko szokott lenni, köztük még van egy rúdmagocskára tekert induktivitás, ha lehet, a minuszos ágba is megegyezőt tegyél. A trafó áttekerése nélkül bár egyforma feszültségeket kapsz, de egy-egy ágon csak az adatlap szerinti 12V felével terhelheted.
Bekapcsolni viszont már csak akkor szabad, ha a vezérlést is átalakítottad, mert az eredeti vezérlés elsősorban az 5 V-ra koncentrál, ami ugye a fojtó áttekerésével kiesett.
(#) Geri86 válasza erbe hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Így gondoltad a tekercselést?

tekercs.PNG
    
(#) Geri86 válasza erbe hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Még annyi, hogy így a rajz szerint nem lehetne megoldani a két ágat? Tehát kiszednék mindent és a diódáktól így oldanám meg persze a tekercs menne vissza a helyére.

rajz.PNG
    
(#) erbe válasza Geri86 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
A fojtó tekercselés jó, de a rajzod hiányos. Kövesd le a tápban a 12 V-os ág eredeti elrendezését és azt másold a - ágban.
Ha esetleg olyan a tápod, hogy a diódák után csak 1 induktivitás és 1 kondi van, az a komolytalanabbik verzió. Épp most néztem át 5 ATX rajzot, abból 4 a silányabb. Az asztalomon található tápokban mindegyikben a sorrend:
Dióda-induktivitás-kondi-induktivitás-kondi+előterhelő ellenállás.
(#) Geri86 válasza erbe hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Köszi a válaszod követni fogom a tanácsaid. Annyi, hogy a negatív ágnál kihagyom a plusz egy soros diódát. Vezérlés átalakításhoz ez jó lenne? :
Idézet:
„I. Megkeresed az IC 4 -es lábát, majd leköveted a nyákot, egyik fele egy ellenálláson keresztül a GND -re megy, a másik valahova az oszcillátor felé, na amelyik az oszcillátor felé megy vágd el egy tapétakéssel, vagy szedj ki mindent arról az ágról csak az ellenállás maradjon ami a földre viszi(kondi sem kell). Tehát a 4 -es lábon csak egy ellenállásod van a föld felé! Ezzel kinyírtad a védelmet, a kondik legyenek kicserélve, külömben fölszállnak a mennyekbe!

II. Megkeresed az IC 1. lábát. A nyákon követve két irányba tart, az egyik úgy ahogy van a földbe(vagy egy ellenálláson keresztül), azt hagyd úgy ahogy van! A másik irányt követve arra leszel figyelmes, hogy 2-3 ellenállásban végződik, vagy útközben kapcsolódnak ehez az ághoz, ezek lesznek a feszültségek amelyeket figyel(az ellenállások másik fele a kimenő feszültségeken van).

Itt két dolgot tehetsz:

a) nagytakarítás, mindent kinyírsz arról az ágról(üresen lóg az éterben)
b) elvágod egy tapétakéssel az ágat így egy mozdulattal mindent kinyírtál

Fogsz egy 20-40k -s potencióméttert majd bekötöd(12V | IC 1. láb | null ). Tekergeted.”
Következő: »»   25 / 45
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem