Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vasútmodellezés
 
Témaindító: mlinko, idő: Máj 4, 2007
Lapozás: OK   6 / 13
(#) elektroman13 hozzászólása Aug 31, 2011 /
 
Sziasztok nekem olyan problémám van hogy egy nagyon kicsi vonantot szeretnék építeni Z méretarányút 1:220 csak az a gondom hogy 3Vos motor lenne benne és nekem csak 120 V os trafóm van szerintetek meglehet úgy oldani a trafóügyet ha egy 4v-os trafóra (pl.mobiltöltő vagy más) rátenék egy álítható elenállást ? igazából az ötletet a suliban láttam ott a fyzikai laboratóriumban így van megoldva a motorszabályzás de nemtudom hogy mit tegyek
(#) Massawa válasza elektroman13 hozzászólására (») Aug 31, 2011 /
 
Elöször is nem tudom mit akarsz kezdeni a 120V-s trafoval (talán 12 V-t akartál irni - ennek a forumnak van javitofuncioja is - jo lenne ha használnád).

Másodsorban a modellvasutat soha nem e,lötét ellenállással vezéreljük, mert annak igen rossz a hatásfoka.

Harmadszor a modellvasutnak vannak szabványai (NEM, NMRA) amit illik betartani - azaz ha egy modell 8 voltra lett gyártva, akkor ahhoz 8 V fog kelleni vagy valamivel kevesebb.
Negyedszer a mobiltöltök ritkán tudnak elég áramot adni, 200-300 mA kell csak a motorra, ha van világitás is akkor még több.

Mielött ilyen komoly hobbiba fogsz érdemes áttanulmányozni a szakirodalmat - ha nincs szolj, vagy elbeszélgetni a fizika tanároddal, hogy az alapvetö dolgok tisztázva legyenek.

Itt a forumon is rengeteg topik van a motorok vezérlésére ott is eltölthetsz némi idöt.

(#) Pezo1990 hozzászólása Okt 15, 2011 /
 
Sziasztok!

Igazából az elektronikával nem rég kezdtem el foglalkozni, de elvileg a szakmám az ez lesz! Arra mindig is vágytam, hogy legyen egy terepasztalom, csak sajna ugye én nem tudok kicsiben gondolkodni, de mindig egy picivel előrébb jutok, és gondoltam megosztom itt Nektek a gondolataimat, hogy hogyan lehetne egy olyan terepasztalt készíteni ami fullra ugyan úgy működik mint a valóságban! Tudom azt mondjátok elsőre, hogy lehetetlen de szerintem nem! Könyvet már hál istennek sikerült szerezni arról, hogy hogyan is működik az igazi biztosító berendezés! Arra gondoltam, hogy a jelfogókat kiváltom PIC-re így ezáltal a fogyasztás eszméletlen módon csökken! A vontatást nem sínből hanem felsővezetékről oldanám meg, mivel a sín az a biztosító berendezési funkciót is elfogja látni. Meg egyéb ilyen ötlet! Ha érdekel titeket akkor mondhatom tovább, hogy mit lehetne még csinálni!
(#) Frankye válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Halljuk, halljuk!
(#) slogan válasza Frankye hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Csatlakozom !
(#) Massawa válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Azért vigyázz, hogy ennyi energiával nehogy ujra feltaláld a kereket..
(#) Pezo1990 válasza Massawa hozzászólására (») Okt 16, 2011 /
 
Szóval!

Tehát mint mondtam sikerült szereznem biztosítóberendezéssel kapcsolatos könyvet! Itt ebben le van írva konkrétan minden az egész Domino55 rendszerű biztosítóberendezésről! Erről a berendezésről azt kell tudni, hogy jelfogó függéses, így eleve ki van csukva, az hogy jelfogókkal valósítsuk meg a berendezést! Itt jön be a PIC egy helyen. Azt gondolom nem kell részletezni senkinek, hogy mekkora helyet foglalna el egyetlen állomás összes jelfogója! Aztán kell nekünk olyan, hogy foglaltság ellenőrzés amit sínáramkörök útján valósítanék meg, ahogy a valóságban van váltó feszültség 75Hz Tudom most kb vakarod a fejed, hogy akkor hogyan vontat a mozdony ha a sínben 75Hz AC van! Egyszerű mint az egyszer egy mert ott a felsővezeték! Igen tudom most felvetettem egy újjabb problémát, hogy ugyan ott vagyunk mint az analóg rendszernél de NEM! Miért? Ha rákerestek a google-ban, hogy ETCS [nem tudom mennyire vagytok jártasak vasúti témában azért írom ennyire alacsony szinten a dolgot] és annak a 2-es szintjét plusz az automata vonatvezetést megvalósítom igaz itt annyival különbözik a valóságtól, hogy teljesen automata míg a valóságban csak 160 felett. De ez nem lényeg de ha valakinek valami kivetni valója van akkor ott az ATC ami lesz majd a budapesti 2-es metrón. Tudom most ez nektek lehet kicsit kínai volt, főleg ha hozzá teszem, hogy Európában 36 féle vonatbefolyásolás és 4 fajta áram rendszer van. Szóval meg lehet oldani mindent a modellvasúton csak akarni kell és bonyolult, de megoldható szerintem! Amúgy mellesleg a svájciak csináltak Integra jellegű biztosítóberendezést modellvasútra ahol még a vonóvezetékes váltók is működnek meg meg van a pdf file de nem tok németül főleg a svájci németet nem tudom szóval nem érek vele semmit! De így sokkal élvezetesebb, mert egy csomót tanulok vele és úgy is unatkozom (most kb kieshet a szemed:$) szóval legalább lefoglalom magam! És "hasznos" is! Szóval röviden kb így nézne ki, persze a biz.bert azt most kezdtem el tanulmányozni nem egyszerű téma kör a PIC-be még bele se fogtam! Meg míg lesz majd a szakmunkás vizsga addig kis leállás lesz de utána gőz erővel amikor tudom gondolkodok és csinálom! Meg ha kell segítség nekem akk úgy is felteszem ide! De ha Ti nem értetek valamit ebből a nagy zagyvaságból akkor írjatok!
(#) nagy hoho hozzászólása Okt 16, 2011 /
 
Válasz Pezo1990-nek. Tudom most ez nektek lehet kicsit kínai volt, írod Te aki még tíz centi sínt nem fektettél le. Ha bele olvasol a topikba akkor rájöhetsz, hogy számtalan fórum társunk publikált ebben a topikban akiknek a kis újukban van a vasútmodellezés.
úgy is unatkozom (most kb kieshet a szemed: írod mi nem unatkozunk mert el kell tartani a családot.
(#) Pezo1990 válasza nagy hoho hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Bocs te nem 21 vagy valószínű én viszont igen így ráérek unatkozni! Amúgy a kínai részt én a biztosítóberendezésre értettem! De amúgy megnézném az arcod amikor meglátod az áramkörét egy ilyen cuccnak, hogy most akkor hogy is van ez? És ezt most nem bántásképp mondom! De lehet annak veszed, akkor viszont bocs! De elnézést ha meg mertem osztani az ötleteimet akkor nem teszem és akk el van kerülve a konfliktus!
(#) Antal Miklós válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Szia, és szép jó reggelt Neked.
Régóta modellezem, és szeretem az elektronikát jó pár éve. A vágány foglaltság megállapításáról a hobbivasut.hu oldalon cikkem is jelent meg,,és készül a különböző jelző vezérlési lehetőségekről a következő. Ennyit előlegként.
Minden tiszteletem a PIC alkalmazásáról a modellvasút területén, de azt hiszem egy jelző vezérlésnél, - amiből a terepasztalon, még egy egyszerűn is legalább 4 -5 darab van - maximum a vezérlő központban tudom elképzelni, hiszen az egyszerű kapu áramkörökkel (NAND, NOR stb) ugyan az megvalósítható mint a Dominó rendszerben relékkel. A kétfogalmú jelzővezérléshez összesen 2 kapu ák kell+ a meghajtó a LED-ek felé, a háromfogalmú jelzővezérlésnél 3+1 az arány. Ezek az IC-k 20-30 Ft áron beszerezhetők, és még a legdurvább esetben is egy jelző vezérlő és meghajtó áramköre 350Ft-ből kihozható, megvalósítható. PIC-el megvalósítva ez az ár nem tartható, nembeszélve arról, hogy egy állomási kijárati jelző meghajtásához, hogy minden jelzéskép kijelezve és a szakaszolás miatt téynlegesen is kapcsolva legyen nem tartható. Egy ilyen jelzőnél föleg ha előjelző is tartozik legalább 11 LED van a jelzőben, ezeket meg is kell hajtani. Sokkal egyszerűbb ezt a feladatot a jelző meghajtó ák-ra bizni, és pl a vágányút kijelőlés logikáját PIC-re bizni. De itt jelentkezik egy újabb probléma, hogy a kedves modellvasutas társak közül csak kevesen vannak akik még a PIC programozását is fejből végzik, és rendelkeznek a szükséges hardverrel is. Áltralában a modellvasutasokat a "mozdony füstje megcsapta", szerelmesei a vasútnak, megvalósitani szeretnék a nagyvasuti forgalmat, ahol nemcsak a felsővezetékkel rendelkező vontató járművek mozognak, hanem a jó öreg gőzősök is.
Miért akarod kizárni a gőzösöket a dieseleket a terepasztalról?
Ha a modellvasutas a klasszikus rendszerben legyen az DC vagy Märklin gondolkodik, akkor a szakaszolássokkal majdnem minden megvalósíthat, ha a DCC-NMRA renbdszert választja a mai digitális vezérlési lehetőségek mindenben támogatják a modellvasutast, csak legyen elég vastag a pénztárcája, hiszen a dekodereket, a meghajtókat meg kell vásárolni, és lassan a korszerű elektronika ára összemérhető egy mozdonymodell árával. És itt áll a modellvasutas a nagy dilemma elött, hogy modellt vegyen, vagy dekódert.
Javslom, hogy gyere át a hobbivasut.hu-ra, és ott rengeteg ötletet, és cikket találsz.
Köszi
(#) Pezo1990 válasza Antal Miklós hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Miért akarod kizárni a gőzösöket a dieseleket a terepasztalról? Erre ma megkaptam a választ, hogy hogyan lehetne ezt megoldani, hogy ne kelljen! Mégpedig, úgy hogy a váltófeszültséget (75Hz-es ütemezett sínárámkör) rá ültetem a váltakozó feszültségre, így nem csak villanygép járhat rajta! A foglaltság érzékelő cikkedet olvastam és nagyon jónak is találtam, csak nem voltam benne biztos, hogy azt úgy megtudnám valósítani, ahogy én szeretném, bár lehet, hogy ez az én nem megfelelő elektronikai tudásomnak az oka mivel nem rég óta kezdtem el foglalkozni a témával, viszont nagyon érdekel! Amúgy nem véletlen esett a választás a PIC-re! Több okból is ezt választottam, mivel szeretném megtanulni annak a programozását, egyrészről másrészről, meg ha összevetem, hogy én konkrétan egy D55-öt szeretnék megvalósítani az összes lehetőségével szolgáltatásával együtt, akkor a logikai kapukkal is ugyan ott tartunk áram felhasználásban mint ha jelfogóval csináltam volna. Nyílván PIC-ből nem egy meg nem is kettő kell, de úgy gondolom, hogy a fogyasztás az nem egy elhanyagolható tényező! Szívesen elszórakozok én így a PIC-es dologgal, meg persze lehet sokan őrültségnek tartják a dolgot, hogy komplett D55-öt szeretnék (amit a későbbiekben D70-re szeretnék átalakítani), de ez nekem már régi álmom, hogy egy az egyben lemodellezni a valóságot! De szívesen veszem a Te ötleteidet meg útmutatásodat, meg a cikket is elfogom olvasni amint elkészül, mert kíváncsi vagyok, hogy Te milyen módon oldanád meg!

Köszi az építő jellegű hozzászólásodat!
(#) Antal Miklós válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Minden tiszteletem a kitartásodhoz, és bőséges pénztárcát kívánok hozzá.
Én ugy okoskodtam, hogy egy kis inteligenciát teszek a jelző meghajtó ák-ba. Ezért születet meg az alábbi kapcsolási rajz is.
Sajnos utóbb rájöttem, hogy pl e jelzőnél nem vetem figyelembe a tolatást, valamint egy engedélyező jelet, hogy a jelző utáni vágányút rögzítve van, ezért a V1.0 verzió. mivel ls sorozató IC-kel oldottam meg, így a jelző meghajtó ák- ba és mindenhová csak 74LSxx sorozatú IC-t terveztem. MInd azt TE is látod, egy jelző meghajtásában a legtöbb áramot maga a kijelző LED-ek fogyasztják, számoljunk 10mA-rel LED-enként, a meghajtó ák saját fogyasztása összemérhető a LED-ekkel. Ez az áramfogyasztás természetesen hasonló a PIC, vagy ATMEL inteligenciával, bár az adatlapok egyes típusoknál kicsit nagyobb teljesítmény felvétellel számolnak.
Én egy PC átalakított tápot használok a terepasztalon: +5V, +12V, és +24V-t. Azt hiszem egy ilyen táp bőségesen ellátja a fogyasztást. Szerintem egy ilyen jelzővezérlés feladatot talán basic stamp-el lehetne egy tokban megvalósítani, de annak ára is messze magasan van mint a jó öreg 74LSxx IC-k. Az adott ák komplett megépítve kb 300Ft-ból kihozható, de akkor nagyon durván számoltam, és ez a nagy különbség a mikrokontroller használatával szemben, nem is beszélve arról, hogy egy veréb lelővéséhez nem kell ágyút használni. Én a PIC-et ill Atmel-t majd a vágányút kijelőlésre, tehát a vezérlő logikára tartogatom, mert hasonló modul rendszerű vezérlő ák-ból felépítve, egy váltóhoz elég egy vezeték, és a H= egyenes, L= kitérő és a visszajelző vezeték már egy váltó üzembiztos vezérlését teszi lehetővé. De erről bővebben a készülő cikkemben.
A jelenleg építés alatti modulomban 16 váltó és 8 jelző üzemel, az áramfogyasztásom +5V 1,11A ugye ez ~5,6W.
Csak egy tanács, a jelzőket üzemeltesd +5V-ról, cseréld ki a LED-k áramkorlátozó ellenállását kisebbre, hiszen a gyári jelzők a modellezők +12V feszültségét feltételezik, és 12V-ból már 1A felvenni az már 12Watt amiből nagy részét az áramkorlátozó disszipálja el, hiszen egy zöld LED-hez is elég 2,2V.
(#) Pezo1990 válasza Antal Miklós hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Köszönöm szépen! Nyilván, hogy nem lesz egy olcsó mulatság. Az áramkörödet megnéztem, gondolom a fekete csíkok szándékosan kerültek bele de lehet, hogy csak adatátviteli hiba! A jelzőknél én is 5V-ot vagy ha megoldható 3,3-at használtam volna csupán már csak azért is, hogy minél kevesebb legyen a disszipált teljesítmény ami elmegy a semmibe, mert annak nem sok értelme van! Nem mind1, hogy 12W vagy annak csak a töredéke van jelen ebben az esetben mert ha sok jelzője van az embernek, akkor egy idő után már kicsit meglátszik a villanyszámlán is a dolog! Elméletileg megoldható lenne a dolog a PIC-es résznél, hogy az egészet egy PIC-be beleírni, és így megint egy csomó pénzt spórolt az ember, de ehhez ugye az kell, hogy:
1. Ismerje a teljes Domino 55 áramkört
2.Tudjon az ember C-ben programozni PIC-et, mert ezt assemblyben megírni képtelenség legalább is, nagyon hosszú és bonyolult lenne!
De ha esetleg még sem lenne elég nagy PIC akkor is megoldható, hogy nagyobba írja bele az ember, mert ugye léteznek 32 bit-es PIC-ek amik asszem 40Millió művelet/sec szinten tudnak dolgozni! Persze mindez csak akkor ha kivitelezhető, hogy mindent egy PIC-ben de ha nem akkor is van egy olyan lehetőségünk, hogy ahol elő állítódik az információ azt kódoljuk Multiplexerekkel, meg demultiplexerekkel pedig megoldjuk az adatok összerakását meg szétválasztását! Én erre gondoltam esetleg! Nem tudom mennyire járható út, majd kiderül, amikor már ott leszek egyenlőre a PIC-et megtanulom azt utána visszatérek a témára, hogy mi is a helyzet, mit hogyan lehetne! Persze nyílván nem most lesz az sem de mivel 21 vagyok itt van előttem az élet, a nők megvárnak (úgy is csak a gond van velük, de még is kellenek) tehát egyszóval lesz időm ezt kiötölni!
(#) Antal Miklós válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Igazad van, egy adatkonvertálási hiba miatt az értékek helyén egy fekete csik volt, de most javítottam a kapcsolási rajzot. Sok sikert kívánok a tanuláshoz, és irj, ha segíthetnék.
(#) Pezo1990 válasza Antal Miklós hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Természetesen szólok! Amúgy ha netán tudsz biztosító-berendezési rajzot olvasni értelmezni, elmagyarázni, akkor azzal nagy segítségemre lennél! És persze én szívesen oda adom majd bárkinek a kész terveket, nem vagyok szőrös szívű, hogy ez csak az enyém!
(#) Pezo1990 válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Még az előzőhöz! Annyit, hogy lehet hogy ez az ULN2003-at rosszul raktad bele az áramkörbe mert ha így nézem akkor a kimenet felől akarunk jelet adni a bemenet felé ami nem igazán ok! De lehetséges, hogy én értelmezem félre az áramkört! Csak így fél tízkor nem sok kedvem van behajítani Tinába, hogy leszimuláljam, mert egész nap a D55-nek a kezdő nyomógomb jelfogó áramkörét próbáltam lefordítani Logikai IC-re aminek mint kiderült nem sok értelme van mert mondta nekem egy ismerősöm aki jártas a PIC-ben, hogy leprogramozni egyszerűbb mint IC-vel megoldani! Na majd ha megtanultam akkor kiderül! És köszönöm szépen jókívánságot, meg hogy végig olvastad az ötletem:$
(#) Antal Miklós válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 19, 2011 /
 
Szia, és szép jó reggelt Neked.
Csatoltam az ULN 2003 adatlapját, szíves felhasználás végett.
Az ULN meghajtó IC, mint egy inverter és meghajtó ák-ként üzemel, tehát a rajzjele mint az Inverter rajzjele.
Meghajtó ák ezért a háromszőg irányban a meghajtani kivánt felé, a kis kör, hogy invertál, hasonlóan mind a NAND kapu rajzjelében.
A jelfogós kapcsolási rajz megfejtésében szívesen segítek, annak idején a 7A-2 és a 7-DU valamint a Crossbar telefon központ-on nöttem fel a Puskás Technikumban, de ez más téma.

ULN2003.pdf
    
(#) Massawa válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Kedves Pezo1990

mielött elolvadnál a hatalmas informácios mennyiségtöl, fogd vissza egy kicsit magad.
Rengeteg hiba van abban, amit itt nagy hanggal közzétettél, és az alapokkal sem vagy tisztában, illetve azok lényegével. (lehet, hogy kinai irodalmat tanulmányoztál :- ) )

A sináramkörökben nemcsak 75 Hz fordul elö, de néha egyenáram is, söt vannak olyan helyek, ahol ezek kombinácioja, ahol jelkodokkal a sinekbe pumpálják a jelzök jeleit, amit a mozdony olvasni tud.
Az ETCS müködik akár 10 km/h sebességen is (semmilyen ilyen határok nincsenek), a L2-n (level 2) meg elöfordulhat, hogy GSM-R jelekre fog várni a levegöböl......
A d55-s kiváltása egy PIC-kel már csak azért sem müködik, mert egy ilyen terv a szükséges be-, és kimenetek mennyiségén bukik, nem pedig a relék számán. A ki és bemenetek viszont a PIC-en is meglehetösen korlátozva állnak a rendelkezésre, ezért nem marad más hátra, mint ezen portok sokszorozása (vagy a teljes BUS rendszer kiépitése pl. a DCC Train&Co).

A leirtakból inkább ugy tünik, hogy neked teljesen kinai a téma és sok mindenben még rengeteg dúcolásra szorulsz.
Mellesleg mellözöl egy olyan alapvetö, primitiv, de nagyon komoly kérdést, hogy majd hogyan birkozol meg a modellvasut egyik alapkinjával a jelentös zavarszinttel?

Immár vagy 30 éve többen megépitettük a D55-s (ill. hasonló berendezés) TTL modelljét, majd szépen elsüllyesztettük a legmélyebb fiokokban a megoldhatatlan zavarmentesités miatt.

A CMOS 12 V-s logika már sokkal megbizhatobb volt.

(Már csak zárojelben - egy PIC-kel kezelt vasuti utátjáróban a megbizhato foglaltságméréshez féloldalas szubrutint kell irni, hogy az valoban jol és biztonságosan müködjön.)

En is azt ajánlom, mint itt már más kollégák, fektess le néhány méter sint, 5-6 váltot meg néhány jelzöt, és elöször probáld meg ezt a primitiv kis állomás PIC-kel kezelni. Ha majd ezen tul vagy, meg elolvastál néhány mázsa idevágo irodalmat, akkor majd megbeszéljük, hogy kinek mi kinai......

Szoval ne feledd a kereket már feltalálták, és még mindig ugyanugy forog,mint több ezer éve....
és vannak a világon emberek, de még itt a topikon is, akik több tonna idevágo irodalmat elolvastak, söt maguk is irtak, többek között neked is, olvasnivalót.


(#) Pezo1990 válasza Massawa hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Szia!

Köszönöm szépen! Nyilván és elfogom olvasni és próbálom minél tökéletesebbre megalkotni a dolgot! Elnézést ha nagyképűnek tűntem nem akartam az lenni! De legalább nagy lelkesedéssel vágok bele a dolgokba, meg le is foglalom magam olyasmivel amit nem oldott meg más legalább is elvileg Magyarországon még nem! Svájcba állítólag megcsinálták és azért gondolom, hogy nem lehetetlen a dolog ha nem is egy az egyben de közel nagyon hasonló módon. Minél több szakirodalmat fogok majd olvasni a témáról, legelsőként a PIC-ről! A későbbiekben meg majd ki fog alakulni!
(#) Massawa válasza Pezo1990 hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Menj el Keszthelyre a kastélyba, vagy okt. 20-26 között Gödöllöre és nézd meg Martisz Gábor barátom computerrel vezérelt terepasztalát, és beszélgess el vale élöben a müködö asztalokkal a háttérben.
Ott majd meglátod, mi nincs megoldva, hol van még szükség uj ötletekre, megoldásokra.

Ha adhatok egy jo tanácsot - kezd kicsiben, mert nagy félö, hogy soha sem készül el.
(#) Pezo1990 válasza Massawa hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Igen gondoltam arra is! És lehet el is megyek ha el tudok jutni!:$ Amúgy én is kicsiben gondoltam az elkezdését 2 váltóval 3 jelző meg egy útátjáró és akkor végül is minden meg van ami lényeges ha úgy vesszük!
(#) der hozzászólása Dec 11, 2011 /
 
Szia mindenkinek
segítsetek,
hol találok 1:2 arányú váltó rajzot H0- hoz

köszönöm
(#) der válasza der hozzászólására (») Dec 11, 2011 /
 
1.1 arányót
helyesbítve
(#) Moderátor hozzászólása der hozzászólására (») Dec 11, 2011
 
Légy szíves tanulmányozd ezt, mielőtt írni kezdesz!
Köszönöm.
(#) Frankye válasza der hozzászólására (») Dec 11, 2011 /
 
Légy szíves, fejtsd ki bővebben, mit is szeretnél, mert így nehéz lesz!
Tehát egy váltóról kellene Neked rajz, mérethelyes, H0 méretarányúról. Ez OK, de milyen gyártmányút keresel? Nem mindegy!
(#) der válasza Frankye hozzászólására (») Dec 11, 2011 /
 
pl. TILLIG 85321 EW2 15° jobbos, balos

ennek kéne a rajza
(#) Huxley442 hozzászólása Dec 12, 2011 /
 
Sziasztok

Nem tudja véletlenül valaki hogy a régi H0-ás Piko BR-52 19-20-as mit érhet manapság ha kitűnő állapotban van?
(#) lazsi válasza Huxley442 hozzászólására (») Dec 12, 2011 /
 
Szia!

Ezt a kérdést célszerűbb lenne a Hobbielektronika testvéroldalán, a Hobbivasút-on feltenni.
(#) Huxley442 válasza lazsi hozzászólására (») Dec 12, 2011 /
 
Szia

Köszi és bocsi
(#) csabeszq hozzászólása Dec 18, 2011 /
 
A problémám a következő:

a terepasztalon a váltóállítómű tekercse 16VAC mellett 1A-t képes fogyasztani a váltás ideje alatt, utána kikapcsol. Ha a váltás sikerül, akkor nem is melegszik a szerkezet.

Legutóbb sajnos beakadt a váltóállítómű és tartósan fogyasztotta az 1A-t, ami 16W teljesítmény leadását eredményezte, a műanyag belső megolvadt.

Olyan kapcsolást keresnék, ami rövid ideig megengedi az 16V - 1A váltóáramot, de hosszabb időtávon lekorlátozza a max teljesítményt 1W körülire. 1W-ot szerintem még simán képes leadni a szerkezet.

Bimetálon is gondolkoztam, de sajnos nem találtam 100mA-es változatot.
Következő: »»   6 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem