Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nekem tejjesen megfelel de hol és mennyi?
Szia!
Vaterán már 4000Ft-ért kapsz.
WagonR TP poti problem ! Tudnatok hogyan kellene "kisimitani " a potmeter jelét ? 5 volt egyenáram van rajta. (fojtoszelep allaserzekelo.....)
Sziasztok!Skoda fabia eco 40 Kw 1.2 tipusu 2003 /65000km/
kocsimon a töltésellenörző lámpa menetközben néha fel villan. A hiba párnap mulva ujra jelentkezik. A töltő feszültség alap és emelt fordulatszámon 14.6 v, az akkumulátor töltési szintje megfelelő. Az akkut ez év januárjában vettem. Mi lehet a jelenség oka? Köszi a segitséget
Az akkusarukat vizsgáld meg. Különösen azon a részen, ahol a vezetékre vannak sajtolva. Nincs-e eloxidálódva.
Köszi, megnézem! És ha rendben?
Szia! Na,úgy néz ki valamit találtam a motortérben...A trafóhoz menő két kanóc közül az egyik ki volt lazulva,és szinte csak lógott a foglalatában,nem volt bepattintva a helyére...2napja vettem észre,és megcsináltam,azóta egyenlőre semmi gond...de nem akarom elkiabálni.. Nagyon köszi a segítségedet,és ha netán mégsem az volt a baj,és előjön újra,akkor majd lehet mégiscsak nálad kötök ki! Mégegyszer nagyon köszi a segítséget..
Sziasztok!
Renault Thalia 1.4RN 2001-es kocsival a következő gondom van. Időnként (teljesen rendszertelen, hogy mikor) egyáltalán nincs alapjárat, majd elég sokat furikázva "meggyógyul". Viszont ez a jelenség fordítva is előjön, azaz minden rendben, majd egyszer csak elkezd elmenni az alapjárat, s végül teljesen megszűnik. Ez persze azzal jár, hogy azonnal leáll a kocsi. A dolog nem köthető motorhőfokhoz (hidegen éppúgy előjön, mint melegen). Nem köthető ahhoz, hogy ment-e előtte a kocsi, vagy éppen egy napja áll. Megpróbáltam élőadatokat lelesni OBD-vel, de sajnos a két ingyenes (és működő) program, amit ELM327-hez találtam, sajnos nem tudott semmi támponttal szolgálni. Annyi kiderült, hogy hibakód nincs (eddig ebben az autóban sose volt még hibakód, még akkor se, amikor az egyik befecsi ment tönkre!), de az élőadatokból olyan kevés áll rendelkezésemre, hogy nem lehet belőlük semmire se jutni (amikor leáll, akkor egyszerűen olyan, mintha üzemanyagot se kapna). Esetleg valaki tud olyan programot adni, amelyik több eredményre vezethet? Vagy valami ötlet, hogy melyik alkatrész környékén lenne érdemes keresgélni (a felsőholtponti jeladót, ami típusbetegség és melegen a leállást okozza, két éve cserélte a szervíz, s mivel az eredeti is bírta majd nyolc évig, így nem hiszem, hogy azzal lenne a gond - pláne, hogy hidegen is eltűnik az alapjárat)?
És mikor leáll az autó, egyből újra tudod indítani? Ennyi info alapján én AC-ra tippelnék. Üdv
Szia!
Igen, egyből újra tudom indítani, de alapjárat úgy sincs, csak akkor nem áll le az autó, ha a gázpedállal adok neki üzemanyagot.
Szia!
Nekünk ugyan ilyen volt csak Citroen Xantiával, pont ugyanez a jelenség Gondoltuk, hogy hátha az akkufeszültség a kicsi(a sok indítózás miatt), úgyhogy töltünk rá egy kicsit a böszme hegesztős töltővel, de ha már töltjük ,akkor levesszük a sarut is, így újraindítjuk a komputerét. A töltést befejeztük, a sarut visszaraktuk, ekkor egy nem tudom milyen relé kattogott párat. Indítjuk a kocsit, először füstölt meg minden, gondolom újrahangolta magát, aztán beállt szépen, azóta is jó Ez az eset valamikor augusztusban volt egyébként, de már előfordult pár éve is, de akkor annyira elfajult, hogy már be sem indult az autó, ezért új komputert kellett bele szerezni, azzal jó lett.
Szia!
Ez nem jött be. AC pumpa meg szintén nem lehet, hallani hogy dolgozik, csak alapjárat nincs.
Sziasztok ! A párom vásárolt 1 Suzuki Swift 1 est. Volt némi dolog amit rendbe tettem. Sajna a hátsó ablakfűtéssel nem boldogulok. A jobb hátsó kárpitot leszedtem és kicseréltem a vezetékeket amiben az ablaktörlő motor vezeték is benne volt. A piros szál a fűtésé azon csak 8 V van .Ha ráteszem a fűtést akkor leesik 1 V alá. A kontroll led a fűtősaru lehúzásakor világít csak.Tudna valaki egy kis infót mondani vagy lerajzolni hogy is van ez ? A segítségét előre is köszönöm!
Sziasztok!
A segítségeteket kérném a következő nehezen megfogható hiba esetén. Az alany egy VW Caddy 1,4 benzines kocsi. A történet a következő. Kb egy hete estefelé egy forgalmi ok miatt meg kellet állni, majd amikor mehettem volna tovább, gázadáskor egyszerűen megállt a motor. Amíg álltam a forgalomban addig is járt a motor egyenletesen, semmi hibára utaló ok nem volt. Aznap egész nap jártam a kocsival és semmi gond nem volt vele. A leállás után nem volt hajlandó elindulni bármeddig is indítóztam. Másnap elosztófedél és rotor csere után beindult a motor, és néhány km megtudtam tenni vele, utána utána újra beadta az unalmast megint nem volt hajlandó beindulni a motor. Ekkor autószerelőhöz el lett vontatva ott a gyertyák ki lettek cserélve. Ekkor újra beindult, de feltűnt hogy tovább kell indítózni mielőtt a probléma kezdődött. Ez azóta is így van. Ezután feltűnt hogy alapjáraton teljesen véletlenszerűen kihagy egy egy pillanatra a motor. Menet közben motorrángatás vagy ilyesmi nem volt. Ekkor az összes gyújtókábel is ki lett cserélve. Most már az alapjárat is egyenletes lett. De itt jön a gond, hogy induláskor még mindig jóval tovább kell indítózni mint előtte. Amikor nem volt gond vele akkor indításkor amikor elkapta a motor, akkor rögtön alapjáraton forgott, most meg folyamatosan pörög fel a motor az alapjáratra. Az egyik esős este után reggel megint nem akart indulni a motor, bármeddig is indítóztam. Kb 2 órával később újrapróbálkoztam és akkor beindult a motor. Megkérdeztem egy autószerelőt hogy szerinte mi lehet a gond, ő azt mondta hogy a főtengely jeladó vagy hidegérzékelő vagy kontakthiba lehet. Én szerintem a trafó nem ad elég nagy energiájú szikrát de lehet hogy tévedek. Nem akarok feleslegesen venni egy komplett gyújtóelektronikát ha nem azzal van a baj. Az autó ilyen állapotban nem üzembiztos, és szeretnék a végére járni. Ezért is írtam ezt a hosszúra sikeredett kérdést hogy a történtek alapján valakinek van e valamilyen ötlete, vagy járt e már így, és hogyan sikerült megoldania a problémát. A válaszaitokat előre is köszönöm.
Üdv! "gázadáskor egyszerűen megállt a motor." Itt a kutya elásva. Nem kap rendesen üzemanyagot. Kezdésnek üzemanyagnyomást kéne mérni.
Szia!
Az elképzelhető hogy egyik pillanatról a másikra minden előzmény nélkül valami elszállt benne? Azt elfelejtettem írni hogy ezt is mondta a szerelő. Csak számomra az a furcsa hogy az üzemanyagrendszerhez nem volt nyúlva csak a gyújtásrészhez. Ilyen állapotban közlekedek most vele és most gázadáskor nem áll le, nem torpan meg a motor, csak nehezebben indul. De azért köszi az ötletet majd megméretem.
Persze, hogy elképzelhető. Hallani kéne az indulást, de az is lehet, hogy becsöpögnek az injektorok, és azért indul nehezen. Vagy gyenge az ac és nem tud akkora nyomást felépíteni.
Akkor az lehetséges hogy a kicsi benzinnyomás miatt az injektorok nem porlasztanak rendesen? Ez lehet a benzinszűrő eltömődéséből, vagy talán a lélegeztető (eg) szelep nem zár rendesen? Tapasztalatod szerint egy jó gyújtótrafónak mekkora szikrát kell adnia? Kb hány centis szikrát tud adni?
Szia! Igaza van az autószerelőnek: A jeladó hanem ad 2V
nál nagyobb feszültséget akkor nem indul, ezt okozhatja kontakt hiba, mágneses sönt. alacsonyabb önindító fordulat. a benzinnyomás csökkenése teljesítmény csökkenéssel jelentkezik. A jeladó vizsgálata pénzbe sem kerül, ellenőrizd /multiméter/. Üdv!
Szia! Most reggel kipróbáltam hogy indul e ilyen párás időben. Az első három indítózás sikertelen volt. Az összekötőkábelt lehúztam és visszadugtam a trafónál és az elosztófedélnél, utána újra próbáltam. Az első próbálkozásnál az indítózás végénél puffant egyet a motor. A másodiknál nagy nehezen beindult, de az első néhány fordulatnál mintha kihagyna egy henger úgy járt a motor, majd normális lett az alapjárat. Rögtön utána újra próbáltam indítani és úgy indult mint amikor még nem volt semmi baja. Az érzékelőket csak azokat tudom kimérni, amikhez felülről hozzá lehet férni mert én csak az utcán tudok szerelni, és nincs se aknám se emelőm. Az elosztófedélnél van valamilyen érzékelő 3 vezetékkel. Lehet hogy ez kell nekem? Múltkor megnéztem ennek a csatlakozóját és szépen fémtisztán csillogott, oxidálódásra utaló nyomot nem láttam. Megnéztem a motorelektronikánál is a csatlakozót ott is teljesen tiszta volt minden. Menet közbeni teljesítmény csökkenést nem vettem észre. Ugyanúgy húz a motor mint régen. Tőled is megkérdem hogy egy jó trafó szerinted hány centis szikrát tud adni? Az önindító fordulattal nincsen gond, teker ahogy kell.
Üdv.Kérdésem a következő lenne!Szeretném megtudni,hogy vw golf3 amban a kilométeróra miként kapja a jelet,vagy hogy milyen jelet kap pontosan?Kilométeróra teszterem bemondta az unalmast,és nem szétszedhető változat volt,szétszedés után nem maradt egyben a dolog,és építenem kellene egy másikat...
CD4093BE ic van a cuccban,meg egy kis körítés...milyen elven működhet?Szivargyújtó táplálta,és egy 100k-s potméterrel állíthattam,hogy a kilométeróra mennyire menjen fel...a jelet a váltóról lehúzott 3as csatlakozó középső pontjára adta ki...Tud valaki segíteni nekem? Gondolom a váltóban lévő jeladó jelét utánozhatja...
Szia. Mifelénk ezt nem teszternek hívják, hanem... Mivel illegális, ezért ezen a fórumon nincs helye - szerintem.
Mifelénk is máshogy ejtik,de attól még elromlott... és sajnos szükség lenne rá,bár ne lenne...Esetleg priviben nem segítenél?
Amit én kaptam, abban egy 555 volt, sima négyszögjel generátorként üzemeltetve.
Sziasztok *
* Törölve ! Szerintem meg maradjunk a hobbinál .
sziasztok vettem egy renault lagunát,nemrég behalt a km orám,abbol gyanitva hogy 40-30km/h állo helyzetben,vagy estleg valami érintkezési gondja lehet?
Köszi a választ,ezek szerint a váltóban lévő jeladó négyszögjelet bocsátana ki,amik sűrűségéből számolja a sebességet a műszerem? Jól gondolkodom? 12v os négyszögjel generátor kellene nekem?
http://www.google.hu/imgres?q=555+ic&hl=hu&client=firefox-a&hs=sM4&...8,s:18 valaki lenne szives nekem megmondani,hogy az 555 egyes lábai pontosan mire valók? pl. threshold,trigger...?
Érdemes szétnézni az 555-ről itt
Elfordult a tengelyen a mutato.
Nem kell mindig elektromos hibat keresni.
Jaja, amikor eladás előtt visszatekerték, rosszul tették vissza.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |