Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm.
A trafót meg kellett mechanikusan erősítenem, szét volt esve a két fél vasmag. Egy 1mm-es gumilap van a két U vasmag között. Összeragasztottam pillanatragasztóval, és összehúztam egy alu. bilinccsel. Most figyelem melegszik-e a hűtőlemez a DB-n. A diódahíd 1,5A-es, ez az áramkör meg max 800mA-t vehet fel. (ekkora a biztosíték) Most 12-14V tápfeszültség mellett 0,40-0,50A között vesz fel. A diódahídnak bőven bírnia kellene. Lehet megszaladt az áramfelvétel a szétesett vasmag miatt? A piros led ha jól látom az alacsony akkufeszültséget hivatott jelezni ugye?
Nem vagyok annyira májer az elektronikában, inkább kérdezek ha nem vagyok biztos valamiben.
Lekoppintom az áramkört építek mégegyet Apámnak. Majd közzéteszem a terveket. A trafókat kell még valahogy kisilabizálnom milyet tegyek bele. (Most már csak egy ellenállás melegszik)
sziasztok
Olyasmi megoldast keresek a kutyanak, h egy drot korbefut a fal menten, raagatnek vm ketyeret a kutya nyakara es ha megkozeliti a falat pl 20cm-re, akkor megszolaljon egy ultrahangos hangszoro. Egyenlore nem keresek elektromos nyakorvet, ugy gondolom, h a kellemetlen hang is elegendo lehet. Letezhet ilyen? Barmilyen 5letet nagyon megkoszonok
Sziasztok
Ehhez a kapcsoláshoz tud valaki nyák rajzot? Én kerestem már a fórumon, de sajnos nem találtam. Köszi előre is
Sziasztok!
Kicsit átformáltam a multkori nyák tervet,könnyebben szerelhetőre. Csak az eredetit nem csináltam meg amiben nem potis volt,ezért nem tudom mennyire jol müködött.A régi,eredeti jo volt. De most ezt megcsináltam a fix ellenállásokkal,viszont a 7812-es és a BUT tranyo is izzik,nincs is akkora zümmögő hangja a trafonak,mint a változtathatonak. Szerintetek mivel van itt a gond? Köszöm batkamano
Nekem az szúrt szemet hogy a trafó pozitívját a feszültség stabilizátor bemenetéről és nem a kimenetéről vetted le.Nem lehet hogy ez okozhatja?
Az biztos nem,mert akkor nincs megterhelve a 7812-es ,meg amugy sem kell a trafónak szabályzott fesz.
Csak az 555 miatt van bent,h ne fusson fel a fesz a max fesz fölé.
Nah készen vagyok az oldman féle kapcsolással. A kérdésem az lenne, hogy a kivezetésen ami megy a gyújtótrafóra ott tudom kéne feszültséget mérni vagy sem?
A másik hogyan kössem rá a gyújtótrafóra?
Sziasztok..
Olyan gondom van,hogy van egy házilag épített villanypásztorom amibe van egy trafó amire ez van írva : BJTR-002REV-ECL-1112.. Ez tönkre ment nem tudjátok,hogy hol lehet ilyet beszerezni,vagy esetleg mit lehet helyette betenni..? Amúgy úgy gondolom ez egy nagyfesz trafó,de ha nem akkor segítsetek,az is lehet,hogy csak leválasztó tranzformátor ..Nem tudom mert kezdő vagyok.. A segítséget nagyon megköszönném..
Szia! Ha egy képet feltennél a kapcsolásról, akkor könnyebb dolgunk lenne.
sziasztok
egy AHV2005 ös villanypásztor beadta az unalmast.semmi nagyfesz a kimeneten, eredetileg TIP121 es tranyó volt benne, most ON4508 at kapott, de ezzel se megy. a kondik mérésre mind jók. amit furcsálltam , a BT137-es tirisztor mellett egy 2,2MEGÁS ? ellenállás. ez jó értékü? mérésre a diódák is mind jók. légyszi segítsetek http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/bf/bff4b5dfc9fd309ff6907...cd.jpg
Szia! A kis ferrit trafó zúg e, van e feszültség utána?
A PUT (2N 6027) is működik?
Szia !
Nem hallok semmilyen hangot a ferrit trafóból. Az egész teljesen csendes
Szia
Jó kérdés... Hogy kéne lemérjem? Csak egy digitális mérőmüszer van kéznél. Az az ellenállás tényleg akkora kell legyen (2,2Mohm)? Egy kapcsolási rajzotok nincs véletlenül hozzá? Csak a könnyebb megértés kedvéért.
Nem tudom mértél-e már valamit, de először a tápfeszültség meglétét kellene ellenőrizned, az 1000 µF kondin.
Szia én már ezt a tipust javitottam.
A kék potit cseréld ki vagy annak körét nézd át valahol szakadt.
Sziasztok
Akkor amit mértem: 1000 mikrós kondin 18,5-18,6 V, a PUT lábain , a tirisztor felől kezdve: 0V, 11,3V , 9,2V, a tirisztoron kívülről kezdve 0V, 0,13V, 0V, a tranyón B=0,39V, C=18,8-18,9V, E=0V. De sokkal okosabb nem lettem.
Nem nagyon értek még az eagle-höz ezért megnézné valaki, hogy a kapcsolási rajzot amit összedobtam jó-e?
Meg az alkatrészeket is, hogy mindenhova jót tettem-e be?
Szia
Ez egy önrezgő kapcsolás, a kimeneti zárlat leállítja az oszcillációt. vedd ki a 47n 275V-os kondenzátort. Ha nem indul be, a primer kört kell átnézni, ahogy Swedhart irta. Használd az eredeti tranzisztor típust. A put a tirisztort gyújtja. A 2.2Mhom emlékeim szerint jó. Ez a kapcsolás nagyon jó, gyújtásidő alatt lefullad az oszcillátor az áramfelvétel minimálisra esik. Ajánlom mindenkinek.
Szia!
Mármint melyik kapcsolás a jó?
Szia .
A kapcsolási rajz ha elérhető a menetszámokkal légy szíves töltsd fel . Köszönettel üdv wegg
Nem egészen, kicsit javítottam.. A huzalozáshoz ne a wire-t hanem a net-et használd.
Köszönöm szépen a segítséged.
Szia
imre.béres által belinkelt képre gondoltam. Wegg. a kapcsolási rajz papíron talán még megvan, ha megtalálom felteszem ide. A trafó tekercsadatai vas függőek, más Al. vasra át kell számolni.
Köszönöm előre is. A menetszámokat irányadónak tekintem.Már készítettem pár típust de ez is felkeltette az érdeklődésemet .Kipróbálnám szívesen .
Szia
Annyit már elértem, hogy a kis ferrit trafó fütyöl. A tirisztor lábain, a tápkondi minuszához képest is -250-530 V-okat mérek. De szikra az még nincs.Valamilyen kocsitrafó van benne, ami a nagyfesz kijövettől mindkét csatlakozóra(1 és 15) áthúzott. Ma voltam alkatrészekért, tirisztorból BT151 volt csak, PUT meg semmilyen.A kondi egy 20mikro/450V motorindító kondi. Most merre keressem a további hibát?
Szia itt találtam egy kis rajzot hogy mivel lehetne helyettesíteni a put-ot.
Bővebben: Link
Szia
De így bipoláris tranyóból tudok UJT-t készíteni. Az meg nem PUT, ha jól tudom-bár tévedhetek is |
Bejelentkezés
Hirdetés |