Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Ha lesz belőle kész terv, egy nyákot énis kérek. Természetesen az smdk beültetésével együtt
A legnagyobb gond az, hogy az SN74141 még dip tokban is nehezen szerezhető be, smd tokban pedig nem gyártották. Ki kell találni helyette valami mást: CD4028 és MPSA42 + 60-70V zener minden katódhoz...
Ha már az áttervezésnél tarunk, nem kellene nagyobb pic -et használnunk és a lehetőségeket bővíteni: pl. PC -s kapcsolat az egyszerűbb beállításhoz, az ébresztések a hét napját is figyelembe vehetnék (szombaton és vasárnap ne sípoljon reggel), ... A 16F628A is 20 lábú smd tokban van. 16F690 - 20 láb, 16F886 - 28 láb.
Hát...ez a PC-s kapcsolatnak én nem igazán látom értelmét. Mert itt van pl. a mostani Nixi-m. Van rajta 2db gomb, ha kell megnyomom és be van állítva. Ennyi. Még a Wand-ot se nagyon dugom a gépre, igaz nem is kell,mert ez igen pontos.
Végül is még az smd se lenne fontos, csak a magasabb alkatrészek cseréje. Én pl. az ébresztőt nem használom, és szerintem már nagyon sokakat a telefon ébreszti. Ami fölösleges azt le kellene venni róla, a nagy,magas alkatrészeket lecserélni smd-re, vagy ha lehet mindet. Sőt a vezérlőből és a "csöves" nyákból egyet csinálni. Persze így lehetne valamivel szélesebb a nyák, vagy mind 2 oldalán lehetne alkatrész. A Viszont DCF77 -nek látom értelmét.
Sziasztok!
A mule2-höz lenne szükségem pár darab plexi szetthez, ha lenne valakinek eladó, vagy esetleg infót ki tudná legyártani.
Hello! A Mule V2 nixie órába a trimmer kondival mit lehet állítani? Azzal ami az RTC IC-re van kötve.
Igen, ilyen elem kell hozzá. A kondival az rtc időalapját lehet finomhangolni, ha kési v siet az rtc-s rész. Csak akkor van jelentősége, ha az óra ki van kapcsolva (áramtalanítva) mert az rtc tovább jár az elemről és induláskor onnan veszi a kezdőértéket. Ha van dcf szinkron, akkor azzal pontosítja az rtc-t is. Ha az óra nincs soha kikapcsolva és dcf szinkron sincs akkor a pic saját kvarcának pontosságával jár az óra.
Köszi! Én dcf nélkül használnám, de ha közel is lehet az órához, akkor azt is beledobozolnám.
Az ezen a listán lévő alkatrészekhez tudnál helyettesítőket ajánlani? Hestore-ról szeretném megvenni. zümmer F/CM12P IC HEF4028BP____________(CD4028 jó?) ellenállás 1M 2W__________(910K-s jó?) elko 3300?F/16V graetz RC205 Adapter 12VDC fotoellenállás LDR 1k_______(nem találok fotoellenállást) kerámia 100pF (1000V !)____(nincs 1000V-os) induktivitás 100?H @ 1A_____(csak 0.6A-es van) Illetve a glimm-hez mekkora ellenállás kell? Ilyen glimm lesz.
Tapasztalataim szerint:
A dcf modul nem lehet közel a dc-dc konverterhez 3-5 m kábelen kell lenni a modulnak. Bármilyen 5V-ról is üzemelő 14mm-es saját generátorral rendelkező piezo hangkeltő jó CD4028 jó 1M lehet kisebb wattszámú is és 910k is, de ne kicsi 3mm-es ellenállás legyen az átütési feszültség miatt kell a hosszabb ellenállás. Az elko lehet kisebb 1000µF-dal már működik az óra, de akkor alá van méretezve és lehet, hogy akkor a 7805-öt inkább LM2940-5 LDO-ra kell cserélni, nézd meg a fórumban Hp41C tanácsát. Graetz, ami oda elfér és kerek az jó. Fotoellenállást máshol kell venned szvsz. Ha kisebb mint 1k, akkor kell egy 1k ellenállás is vele sorba. Az induktivitás is elég lehet, csak az esetleges melegedés miatt lett izmosabb kiválasztva, de jó gyors dióda mellett nem kellene túlzottan melegednie. A glimmhez kb 500k ohm vagy ha rákötöd valamelyik anódra párhuzamosan, akkor kb 200k szükséges az azonos fényerőhöz (ezt próbálgatni kell) A 100 pF nagyfeszültségű kell hogy legyen, amit találsz tedd bele a legnagyobbat.
Köszi! Az induktivitást és a 100pf-os kondit megveszem máshol. Látom, hogy van az LDR-el párhuzamosan egy ellenállás. Én csak azt építeném be és akkor állandó fényerő lenne. Akkor milyen ellenállás kell?
Szia! Közben én is megépítettem.. A fotoellenállás helyett jó a fototranzisztor is csak kell vele párhuzamosan egy 1K potméter és így nagyon jól állítható vele az érzékenység is vagy akár ha teljesen letekerjem akkor nem érzékel.... A nyákba bele is ültethető különösebb átalakítások nélkül majd teszek fel fotót..
- A táp diódája UF4007 vagy SF18G legyen, velük nem kell hűtőfelület a fet-re.
- Az LM2940-5 kimenetére kell egy 22 .. 100µF tantál kondenzátor is. - 2200µF/16V alig magasabb, mint a TO220 tokok, 12V tápról nincs vele probléma. - A 100 pf kerámia kondenzátornak 300 .. 500V ot kell kibírnia, a L@mex -ben 07-11-34 cikkszámon 7.20+Áfa+csomagbontás - Anód feszültséget kapó ellenállások (220k, 1M, stb, és a glim előtét ellenállása) olyanok legyenek, amik üzemszerűen bírják a 300 .. 400 V-ot. A 0.25, 0.33, 0.5 W -osak nem jók, a 0.6 között akad gyártó, amelyiké már tudja, a 1W, 2 W- osak biztosan elviselik.
Köszi! A tápkondit véletlenül tettem a listára. 7805 lesz 3300µF-al. Ja és mire való a két potméter? Azokkal mit állítok?
Anódfeszültség értékét és a csőalávilágítás fényerejét lehet a potikkal állítani.
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Nemrég megépítettem Vicsys nixie csöves óráját, de nem működik jó A probléma a következő: 4 cső közül csak kettő működik, az egyiknél az összes szám világít, a másiknál halvány derengés van (ez a derengés az áramkör élesztésénél nem volt jelen, csak később jelentkezett) . Okozhatja ezt a PIC nem megfelelő égetése? Mivel hibaüzenetet kapok a programtól. Ha a PIC nincs benne az áramkörben akkor is ugyan ez a hiba. Az égetéshez a mellékelt képen látható áramkört használtam. A DCF modul csatlakoztatásakor a glimm elalszik. Az óra kapcsolásán annyi változtatás történt, h az LDR helyett egy fix 1K ellenállás lett beültetve (mivel nem sikerült az LDR-t beszerezni.) u.i.: Kezdő vagyok a témában, ez az első ilyen próbálkozásom (lehet h nem ilyen nehézzel kellett volna kezdenem?! )
Szia! Ha nem sikerült beprogramoznod a pic-et, akkor az órában nem működik a kijelzők multiplexelése és emiatt valamilyen bizonytalan állapotban vannak a bcd dekóder bemenetei és az anódvezérlés kimenete. Mivel a multiplexelésnél az anódáram négyszeresével számított érték alapján került az anódellenállás meghatározásra így túl nagy az áram értéke és emiatt látsz derengéseket a csövekben. Ha ki akarod próbálni vedd ki a pic-et és a megfelelő kimeneteket kösd a megfelelő logikai értékre (anódok vezérlőlábai a +5V ra, a dekóder pedig a kijelzendő szám szerinti az ABCD bemeneteken binárisan, pl. a D bemenetet kösd le a GND-re a többit a +5V-ra .Ha ezután áram alá helyezed az órát a kijelzőn 4 db 7-est kell látnod) a nagyfesz táp feszültségét csökkentsd le a potival, ha derengést tapasztalsz.
Amíg a piced nincs felprogramozva hiba nélkül az óra sem fog menni...
Szia.
Nem véletlenül egy 16F84A-s programot akarsz beégetni egy sima 16F84-be? Mikor én ilyet csináltam anno nekem is ez a hiba jött föl.
Szia, ha nincs benne a PIC, akkor is ugyan ezt a hibát produkálja, hogy minden szám világít egy csőben ?
Mert ha igen, akkor az egyik meghajtó tranyó halt be az adott csőnél, vagy az mpsa92, vagy a 42-es, csere, és müxik. A derengős csőnél meg elfelejtettél beforrasztani egy lábat, vagy szakadás a nyákon (a tizedes pont nem számít).
Igen, ha nincs benne a PIC akkor is világít az egyikben minden szám. Akkor azokat cserélem. A nyák elvileg nem szakadt, de ez a derengés nem mindig jelentkezik, lehet ott is a tranyó?
A PIC-nél számít az, hogy 16F84A-ba próbálok égetni? Mivel az alkatrészlistában 16F84 szerepel? Köszönöm eddig is mindenkinek a segítséget!
A derengés lehet tranyó is, de nem biztos, lehetséges egy hideg forrasztás is. Először cseréld ki annak a csőnek a tranyóit, amiben minden szám világít, majd indítsd be, mert a másik csőben lehet hogy valamiféle zavar lép fel a hiba miatt.
Nagyon sok érdekes dolgot tud produkálni még egy egyszerű nixie óra is. Nekem nem szokot gondot okozni a PIC égetésnél, hogy "A"-s típusú, vagy sem. Szerintem töltsd le a Winpic progit, és azzal próbáld meg beégetni a picedet, de ha nem találod, akkor keress meg privátban, és átküldöm.
Az az állapot, hogy több (minden) szám világít a csőben csak működő multiplexelés esetén az anód nem megfelelő vezérlése (pl. zárlatos tranyó) vagy a kijelző panelen a katódvezetékek közötti zárlat esetén szokott előfordulni. (A katódokat nem tranyók hajtják, hanem a bcd dekóder ic (sn74141,k155id1), ami lehet rossz is) Amit pic nélkül látsz az órán az derengés és valószínű, hogy a pic jó működésével el is fog tűnni. Itt van példának az én overkill rendszerű órám, ami teljesen jól működik, de pic nélkül derengés van az egyik csőben, mert a bcd dekóder bemenetei a levegőben vannak (lásd a mellékelt fotók). Tesztelni csak akkor tudod pic nélkül, ha lekötöd a bemeneteket a GND-re , akkor nem lehet derengés, illetve ha anódfeszültséget kap akkor a megfelelő csőben 0 látszik. Szvsz ne cserélj vaktában tranyókat. Ha van 16f628a piced azzal is megpróbálhatod, itt van a fórumban hozzá hex.Bővebben: Link (Ez még a dcf nélküli, gombos beállítást is tudja)
Köszi! Most készítem a nyákot. Ma még össze lesz forrasztva
Kész is van a nyák, viszont olyan közel vannak a vezetősávok a forrpontokhoz a kijelző terven, hogy még nyomdai tervel sem sikerült levilágítani Szóval újat kell csináltassak Nagyon sok helyen "összefolyt, úgyhogy nem kapargatom.
Hát az meg hogy lehet? Nem ezt csináltad meg? Egy vonalzóval és egy szikével könnyen javítható. Házi nyák
De, de összeér 0.1mm volt és öszefolyt. Most lejebb vettem a forrpontok méretét és újat csinálok
Tényleg nem kellett tranyót cserélni, amint a PIC-et sikerült jól felprogramozni a derengés eltűnt és az óra teljesen jól működik
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Meg lötstoppot is tettem rá. Nagyon szép lett, de összeér.
Hát ez a Tom025 óránál kifejlesztett kijelzőpanel. Készült már belőle egy pár... Nem mondom, kicsit én is alámarattam inkább mintsem, hogy összeérjen. Azért mondtam, hogy ne vakard, hanem egy vonalzó mellett szikével vágj le a forrszemek széléből és ugyanúgy vonalzó mellett a vezetősáv szélén is menj végig, és akkor kivehető az a kis fóliadarab. Persze amilyen szépen megcsináltad a lötstoppal, gondolom nem elégszel meg a javított nyákkal...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |